Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

4x4 napęd
Autor Wiadomość
Jaro74
[Usunięty]

 #1   Wysłany: 2013-04-29, 11:19   4x4 napęd

witam.
Wiem, że podobny post już istnieje, ale postanowiłem go troszkę "odkurzyć".
Mam praktyczne pytania do doświadczonych użytkowników.

Na początek trochę lektury ;) W instrukcji obsługi auta pisze, że:

- sytuacja 1 - auto w normalnym użytkowaniu napędzane jest przez oś przednią (2wd),
- sytuacja 2 - auto w momencie poślizgu załączy automatycznie dodatkowo tylną oś i będziemy mieć wtedy przez chwilkę 4x4,
- sytuacja 3 - wciskając przycisk (z palca) 4Wd załączymy ręcznie napęd 4x4, przy czym wyłączy się on po przekroczeniu 30...40km/h.

Moje pytania są następujące:

-dotyczy syt.2 - Czy będzie jakaś dodatkowa sygnalizacja diodą 4wd, że załączył się napęd, czy np. tylko zapali się kontrola trakcji (TCS)?

- dotyczyczy syt.3 - Czy jak przekroczę prędkość 40km/h kontrola 4wd powinna zgasnąć? u mnie nawet przy 60km/h się pali, Czy działa wtedy napęd 4x4, czy już się rozłączył?
(proszę nie mylić z diodą, w której pokazany jest napęd - osie/mosty "H" - zapala się on tylko po przekręceniu kluczyka i zaraz gaśnie, wiem że zapalenie jego w innej sytuacji wskazuje wówczas usterkę napędu).

I z innej beczki, czy prawdą jest, że jak załączam z palca napęd 4x4 powinienem wyłączyć kontrolę trakcji (tcs), bo wówczas systemy wariują i napęd na cztery koła nie spełnia wówczas swojego zadania?
 
 
seboc 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: buraczany (wiejska czerwień)
Skąd: Monachium
 #2  Wysłany: 2013-04-30, 18:37   Re: 4x4 napęd
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT 4WD


Jaro74 napisał/a:

-dotyczy syt.2 - Czy będzie jakaś dodatkowa sygnalizacja diodą 4wd, że załączył się napęd, czy np. tylko zapali się kontrola trakcji (TCS)?


Nie ma sygnalizacji, czuc lekkie szarpniecie czasem i auto inaczej sie prowadzi. Na glaskiej sliskiej powierzchni jedzie jak przyklejone :-)
Nalezy odroznic od recznego wlaczania napedu. W tym trybie na tylne kola zostanie przeniesiona jakas czesc momentu tylko.

Jaro74 napisał/a:

- dotyczyczy syt.3 - Czy jak przekroczę prędkość 40km/h kontrola 4wd powinna zgasnąć? u mnie nawet przy 60km/h się pali, Czy działa wtedy napęd 4x4, czy już się rozłączył?


Nie.
Jaro74 napisał/a:

I z innej beczki, czy prawdą jest, że jak załączam z palca napęd 4x4 powinienem wyłączyć kontrolę trakcji (tcs), bo wówczas systemy wariują i napęd na cztery koła nie spełnia wówczas swojego zadania?


A tego nie wiem, moj egzemplarz ni ema kontroli trakcji.

S.
 
 
Jaro74
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-05-01, 13:54   Re: 4x4 napęd

Jaro74 napisał/a:

- dotyczyczy syt.3 - Czy jak przekroczę prędkość 40km/h kontrola 4wd powinna zgasnąć? u mnie nawet przy 60km/h się pali, Czy działa wtedy napęd 4x4, czy już się rozłączył?


Nie.

NIE dotyczy ktorego pytania?;) Zeby bylo prosciej postawie dwa osobno.
Czy 4wd powinna zgasnac?
Czy naped sie rozlaczyl?

[ Dodano: 2013-05-01, 13:56 ]
Dzieki SEBOC za odpowiedzi

[ Dodano: 2013-05-21, 13:50 ]
seboc, kolega udzieli mi końcowej odpowiedzi?
 
 
piter1777 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Płock
 #4  Wysłany: 2016-01-17, 19:25   off-road
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 4WD


witam ma ktoś doświadczenia Tucsonem w off-roadem
 
 
rafaelst 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Stargard
 #5  Wysłany: 2016-01-17, 21:56   
   Auto2: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


A co dokładnie chcesz osiągnąć? Bo z tego co mi wiadomo to auto nie nadaje się na rajdy. Układ przeniesienia napędu...
 
 
piter1777 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Płock
 #6  Wysłany: 2016-01-18, 09:52   off-road
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 4WD


Tak wiem to nie ta bajka tylko szukam odpowiedzi na pytanie,,

jeśli zrywam przyczepność na przednie koła to mają się dołączyć tylne ok, ale czy wtedy jakaś lampka się zapala od napędu , bo jeśli włączam 4wd to się świeci ale tylko do 40km napęd działa
 
 
rafaelst 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Stargard
 #7  Wysłany: 2016-01-18, 11:09   
   Auto2: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


Dodano: 2016-01-18, 11:09
Nie nie zapala się lampka. Jeśli włączysz sam 4wd to wtedy się pali lampka na tablicy. Jeśli się pali to jest to 50/50 tył/przód. Nie powinno się jeździć cały czas w takim trybie bo sprzęgła można zepsuć.
Jeśli chcesz sprawdzić napęd to wyłącz ESP i poszalej na śniegu lub błocie :)
W normalnych warunkach w chwili automatycznego załączenia tyłu poczujesz delikatne jakby obciążenie.

[ Dodano: 2016-01-18, 11:09 ]
Nie nie zapala się lampka. Jeśli włączysz sam 4wd to wtedy się pali lampka na tablicy. Jeśli się pali to jest to 50/50 tył/przód. Nie powinno się jeździć cały czas w takim trybie bo sprzęgła można zepsuć.
Jeśli chcesz sprawdzić napęd to wyłącz ESP i poszalej na śniegu lub błocie :)
W normalnych warunkach w chwili automatycznego załączenia tyłu poczujesz delikatne jakby obciążenie.
 
 
piter1777 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Płock
 #8  Wysłany: 2016-01-18, 14:08   off-road
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 4WD


Tak ,, i właśnie sobie poszalałem nic nie było koła zerwały wtedy mrugała kontrolka od ESP bo był włączony , jeszcze sprawdzę na wyłączonym , szkoda że w trybie 50\50 nie da się jeździć cały czas .
 
 
Brt 



Silnik|pojemność|moc: D4FA|1493ccm|065kW
Skąd: Warszawa-Zachód
 #9  Wysłany: 2016-01-18, 20:07   
   Auto2: Getz TB (2007) 1.5 16V R4 CRDi


piter1777 napisał/a:
szkoda że w trybie 50\50 nie da się jeździć cały czas
Czemu szkoda?

Poczytaj w Instrukcji, tam powinno być opisane kiedy i jak uruchamia się 4WD.
_________________
Był->Atos Prime, Tucson JM (2007) CRDi 4WD - D4EA/1991ccm/103kW
Jest->Getz TB (2007) CRDi - D4FA/1493ccm/65kW
Będzie->?
 
 
alien 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Krosno
 #10  Wysłany: 2016-01-19, 22:09   
   Auto2: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD


Ile maksymalnie kół będzie ciągnąć(obracać się) jednocześnie w poślizgu np. na lodzie pod górkę z 4WD i bez. Czy to będzie 2 tylnie i 1 przednie z włączonym 4WD a z wyłączonym jedno na przodzie i jedno na tyle?
 
 
kerad 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Kraków
 #11  Wysłany: 2016-01-20, 18:44   
   Auto2: Kia Spotrage II (2007) 2.0 16V R4 4WD


W instrukcji nie ma nic napisane o zatrzymaniu pojazdu przed włączeniem stałego napędu przyciskiem, czy włączacie napęd podczas normalnej jazdy np. przy 60km/h przyciskiem LOCK?

Teraz jak jest zima jeżdżę na AUTO, ale mam do pokonania zakręt który jest zazwyczaj śliski (błoto po śniegowe, lód), czy jadąc i zwalniając przed zakrętem do 40km/h mogę wcisnąć LOCK i nie spowoduje to uszkodzenia żadnego, a po wyjściu z zakrętu rozłączyć LOCK?
_________________
Kia Spotrage II 2.0 16V 4WD G4GC
 
 
czaperek 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: okolice Zgorzelca
 #12  Wysłany: 2016-01-20, 20:20   
   Auto2: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CVVT 4WD


Ja włączałem i wyłączałem 4WD z przycisku, w czasie jazdy po prostym odcinku.Przy prędkości ok. 30 km/h i 60 km/h. Nic nieoczekiwanego nie nastąpiło, samochód zachowywał sie normalnie, jakby nic nie zauważył.
 
 
alien 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Krosno
 #13  Wysłany: 2016-01-20, 21:26   
   Auto2: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD


Tylko nie wiem po co włączać 4WD przed jednym lub kilkoma zakrętami jak napęd włączy ci się automatycznie w razie uślizgu przedniej osi a do tego jeszcze ESP chroni przed poślizgiem.
 
 
rafaelst 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Skąd: Stargard
 #14  Wysłany: 2016-01-27, 19:20   
   Auto2: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


Generalnie spięcie napędu daje to że rozkład jest 50/50(poprawcie jeśli się mylę) i to cały czas na sztywno. Natomiast automatyczne załączenie tylko w razie potrzeby 60/40 i to nie koniecznie cały czas. Nie powinno się(nie wolno) załączać ręcznie 4wd jeśli nie ma takiej potrzeby, jazda ze skręconymi kołami na trybie 4wd(manual) nie wskazana(chyba że warunki masakra).
 
 
Hinek 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Gdynia
 #15  Wysłany: 2016-02-03, 22:16   
   Auto2: Tucson JM (2009) 2.0 16V R4 CVVT 4WD


kerad napisał/a:

Teraz jak jest zima jeżdżę na AUTO, ale mam do pokonania zakręt który jest zazwyczaj śliski (błoto po śniegowe, lód), czy jadąc i zwalniając przed zakrętem do 40km/h mogę wcisnąć LOCK i nie spowoduje to uszkodzenia żadnego, a po wyjściu z zakrętu rozłączyć LOCK?

Włączanie LOCK przed zakrętem jest proszeniem się o wylądowanie w rowie.
Po naciśnięciu tego przycisku obie osie spięte są na "sztywno". Na łuku przednie koła kręcą się szybciej od tylnych, bo mają do pokonania dłuższą drogę. Jeśli wciśniesz lock, na łuku któreś koła zaczną się ślizgać i przyczepność radykalnie spadnie. Tucson NIE MA międzyosiowego mechanizmu różnicowego.

[ Dodano: 2016-02-03, 22:24 ]
alien napisał/a:
Ile maksymalnie kół będzie ciągnąć(obracać się) jednocześnie w poślizgu np. na lodzie pod górkę z 4WD i bez. Czy to będzie 2 tylnie i 1 przednie z włączonym 4WD a z wyłączonym jedno na przodzie i jedno na tyle?


4WD nie da się zupełnie wyłączyć. Jest albo LOCK, albo auto. Na lodzie pod górkę będzie się ślizgać jedno tylne i jedno przednie koło (Tucson nie ma blokad dyfrów)

[ Dodano: 2016-02-03, 22:32 ]
piter1777 napisał/a:
witam ma ktoś doświadczenia Tucsonem w off-roadem

No nie żartuj...Na dzień dobry: I bieg jest długi a nie ma przecież reduktora. Spalisz sprzęgło w błocie. Poza tym wykrzyż praktycznie nie istnieje. To jest SUW. Możesz nim wyjechać z błotnistej kałuży albo z nieco głębszego śniegu. Teren, to nie jest odpowiednie środowisko dla Tucsona :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
Hinek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM