Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: fe, santa, sm, wtryskiwaczy, wymiana

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:13
[Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy
Autor Wiadomość
marcuspl6
[Usunięty]

 #1   Wysłany: 2013-03-16, 13:09   [Santa Fe SM] Wymiana wtryskiwaczy

witam posiadam Santa Fe od 5 lat
pojawił się problem z odpalaniem w zimie
rozmawiałem z kilkoma mechanikami i wszystko wskazuje na to, że puszcza zawór przelewowy i gubi ciśnienie podczas zapłonu
paliwo wraca do zbiornika

pytanie, czy jest problem w wymontowaniem pompowtrysku?
ktoś mógł to opisać krok po kroku żeby nic nie uszkodzić


orty. tekla
Ostatnio zmieniony przez Brt 2016-05-18, 15:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
stolek6
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2013-03-16, 16:13   

W sf nie ma pompowtryskow jak w vw. Tu jest uklad common rail. Czyli pompka wstepna na zbiorniku poprzez filtr paliwa daje ON do pompy wysokiego cisnienia z ktorej poprzez listwe rozdzielane jest paliwo do wtryskiwaczy. Zawory przelewowe z tego co sie orientuje sa na wtryskiwaczach. Najpierw podjedz do warsztatu specjalizujacego sie w dieslach to Ci je sprawdza za jakies grosze czy nie leja.
 
 
swinger 



Kolor: srebrny
Skąd: Będzin
 #3  Wysłany: 2013-03-21, 22:02   

Wtrysk łatwo wymontować .
zdemontować chłodnicę powietrza oraz plastikową obudowę góry silnika będzie widać wtryski ,rozpiąć kostki cewek wtrysków oraz przewody przelewowe (delikatnie bo lubi pęknąć trójnik plastikowy)
Wyjąć cztery zaślepki z dekla klawiatury są to takie motylki które się przekręca i wyciąga do góry (jak się przyjrzysz nim zobaczysz na nich opis w którą stronę trzeba przekręcić)pod , po wyjęciu zaślepek zobaczysz śruby na torx T-45 ,odkręcamy je i delikatnie podnosimy do góry a następnie przesuwamy w tył razem z dociskiem wtrysku.
Delikatnie przekręcamy w prawo i lewo wtryskiem i wyciągamy do góry zwracając uwagę na podkładkę miedzianą co by nie wpadła na klawiaturę .
 
 
zkit 



Kolor: czarny metallik
Skąd: Żuromin
 #4  Wysłany: 2013-03-22, 18:16   

U mnie też zaczął się problem z odpalaniem. Zapalał za trzecim lub czwartym razem i chwilowo utrzymywał bardzo niskie obroty, które początkowo falowały. Sprawdziłem świece żarowe i jedna była uszkodzona. Wymieniłem ją i pali bez zarzutu.
Zdziwiło mnie, że jedna świeca dawała takie objawy, ale problem zniknął. Pali za każdym razem i równo pracuje.
 
 
elpaso
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-10-17, 18:59   

kręcę i ciągnę do góry te zaślepki [motylki], jest luz na nich ale za chiny nie chcą wyjść do góry
poproszę o podpowiedź, bo nie chcę tego urwać ....
i tak się zastanawiam czy jak udałoby mi się zdemontować jeden przelewający wtrysk to po oddaniu go do regeneracji mogę zamontować go i wszystko powinno śmigać??
 
 
Dareq36 



Skąd: Świecie
 #6  Wysłany: 2013-10-18, 07:06   

Witam. Odnośnie regeneracji jednego wtryskiwacza; powino być wszystko ok. Tak zrobiłem w samochodzie córki ..i jak do tej pory wszystko jest ok. Co prawda fachowcy mówią że powinno sie regenerować wszystkie ..ale chyba jest to bardziej chwyt "na kase".
Pozdro.
 
 
elpaso
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2013-10-19, 17:51   

na środę jestem umówiony do magika od "dizli"... jeden wtrysk w zależności co będzie trzeba zrobić od 250 do 450 i uszczelnienie pompy bo poci się od spodu 350....
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #8  Wysłany: 2013-10-24, 05:35   

elpaso napisał/a:
uszczelnienie pompy bo poci się od spodu 350....


Właśnie jestem po regeneracji pompy CR, okazało się że nie mam w Santku jak większość pompy Bosch tylko jakiś koreański badziew - piszę celowo badziew bo zestawów naprawczych nawet w serwisie Hyundaia nie posiadają, na szczęście pompa trafiła do dobrego magika i poruszył swoje kontakty no i naprawił, u mnie poza poceniem się wyszło jeszcze planowanie głowiczek - pokrzywione oraz wymiana zaworków, w sumie dobrze że wyszedł ten podciek paliwa bo praktycznie dla pompy to było ostatnie tchnienie, lada moment czekało by mnie holowanie.
Sama regeneracja pompy kosztowała mnie 550zł netto, na szczęście obyło się bez faktury w tym mam 12 miesięcy gwarancji na pompę.
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
felkner
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2013-10-24, 05:48   

Ostatnio zmieniony przez 2017-05-14, 03:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #10  Wysłany: 2013-10-24, 06:53   

Dziękuję koledze za cenne informację ale nie wiem czy kolega zauważył ale napisałem że nie posiadam pompy Bosch - niestety , do tej nie bosch-owskiej pompy zestawy Bosch nie pasują, ma troszkę inną budowę, nie rozbierałem jej, bo nie mam warunków/narzędzi więc polegam na zdaniu profesjonalistów, jak dotąd mnie nie zawiedli - przynajmniej w tej dziedzinie
Pompiarz stwierdził że taką pompę robił ostatnio jakieś 1,5-2 lata temu i jest bardzo rzadka w koreańczykach z europejskiego rynku


Co do stosowania oleju 2T - stosuję od jakiegoś czasu, ale miejmy świadomość że ten olej cudów nie zrobi jeśli auto ma 10 lat - nie zregeneruje "zużytych" elementów, trzeba mieć tylko nadzieję że przedłuży ich żywotność
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
elpaso
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2013-10-24, 12:53   

wreszcie koniec problemów... dzisiaj rano, ledwo co przekręciłem kluczyk i już odpalił :]:]
reasumując wymieniłem aku [mogłem ale nie musiałem], świece [nie musiałem, niestety] no i regeneracja jednego wtrysku i uszczelnienie pompy i jest baja!!!
 
 
krzysiek_tk
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2013-10-31, 08:15   

Witam. Jakie koszty jeśli można wiedzieć?
 
 
elpaso
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2013-10-31, 08:18   

aku kupilem Boscha 440pln
świece Denso 4x85pln
regeneracja wtrysku 300pln
uszczelnienie pompy 350pln
 
 
Michał_88
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2015-03-28, 18:25   [Santa Fe SM] Common rail?

Witam, może mi ktoś odpowiedzieć na pytanie czy 2.0 crdi jest zasilany listwa typu Common Rail czy może jest tam tylko stara dobra pompa rotacyjna ? silnik 113 km :) czytałem jakąś dyskusje na forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi:) dziękuje i pozdrawiam
 
 
Hulltay 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Wałbrzych
 #15  Wysłany: 2015-03-28, 20:10   

Siemasz Kolego: http://pl.wikipedia.org/wiki/Common_rail
a w naszych motorkach jest i pompa rotacyjna, trzy sekcyjna i listwa wtryskowa:)
_________________
Santa Fe SM (2003) 2.0 16V R4 CRDi 4WD/LSD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM