Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: hamulca, linki, naciaganie, recznego, regulacja

[Santa Fe SM] Regulacja hamulca ręcznego - naciąganie linki
Autor Wiadomość
pornold 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|092kW
Skąd: Wychodne
 #1   Wysłany: 2013-03-13, 11:33   [Santa Fe SM] Regulacja hamulca ręcznego - naciąganie linki

Witam,
W moim Santa Fe wcale nie działa hamulec ręczny, naciągam do końca a i tak się stacza z lekkich górek :/. Czy możecie poradzić gdzie i jak poprawić linkę bo z tego co czytałem to w Tucsonie można coś tam podregulować przy ręcznym w kabinie pod tunelem.

A jeszcze jedno czy mogę dostać jakieś namiary na instrukcję w PDF do Santa fe 2004 Crdi??
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2013-03-13, 11:38, w całości zmieniany 1 raz  
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
albert 



Silnik|pojemność|moc: D3EA|1493ccm|060kW
Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #2  Wysłany: 2013-03-13, 11:38   

Dział "Download"
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
  Auto: Getz (2005) 1.5 12V R3 CRDi
 
pornold 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|092kW
Skąd: Wychodne
 #3  Wysłany: 2013-03-13, 12:52   

Niestety nic nie mogę z tej sekcji pobrać :(
  Auto: Santa Fe SM (2004) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
albert 



Silnik|pojemność|moc: D3EA|1493ccm|060kW
Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #4  Wysłany: 2013-03-13, 13:15   

Ja przed chwilą pobrałem bez problemu. Może masz nieaktualne oprogramowanie. Najlepiej napisz na PW do administratora Brt.
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
  Auto: Getz (2005) 1.5 12V R3 CRDi
 
marcuspl6
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-03-16, 13:18   

hamulec ręczny regulujemy tak
zdejmujemy koło
zdejmujemy tarcze i w bębnie są szczęki
u góry na szczęce jest śrub do regulacjii wystarczy ję rozkręcić o 3 obroty powinno trzymać
jeżeli to nie pomoże to trzeba wymienić okładziny na szczęce
 
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #6  Wysłany: 2013-05-09, 22:12   

Tak a powiedzcie jak się to ma w przypadku 4 WD . My czyli osoby posiadające napęd 4 WD posiadamy z tyłu tarcze z kolcami a nie bębny ze szczękami . Klocki nowe - układ odpowietrzony a słabo trzyma . :roll:
Ostatnio zmieniony przez felkner 2013-05-09, 22:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #7  Wysłany: 2013-05-09, 22:29   

Pod tunelem środkowym koło dzwigni hamulca ręcznego jest nakrętka która naciąga lewą i prawą linkę.

  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
felkner 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #8  Wysłany: 2013-05-09, 22:36   

Jesteś kolego Kosmos2011 Wielki .
Jutro lecę rozbierać .
 
  Auto: Santa Fe SM (2001) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
jurek62 



Silnik|pojemność|moc: G4JSG|2351ccm|110kW
Kolor: granatowy
Skąd: Ząbki
 #9  Wysłany: 2013-05-09, 23:03   

Witam, klocki są do hamowania zasadniczym hamulcem, bez względu na rodzaj napędu w tylnych kołach są i szczęki i bębny jednocześnie, szukaj :mrgreen: to są tarczo bębny :lol: .
_________________
jurek62
  Auto: Santa Fe SM (2003) 2.4 16V R4 4WD +LPG
 
volcan 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: srebrny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #10   Wysłany: 2014-05-21, 20:18   

felkner napisał/a:
Jesteś kolego Kosmos2011 Wielki .
Jutro lecę rozbierać .


Jako że temat ostatnio przerabiałem a nikt tutaj nie opisał jak się zabrać do roboty, pozwolę sobie na zamieszczenie krótkiej instrukcji naprawy ;)

Na początek odkręca się dwa wkręty znajdujące się po bokach tunelu środkowego (mniej więcej na wysokości kontaktu konsoli środkowej z tunelem środkowym), potem wyszarpuje się element otaczający dźwignie ręcznego hamulca i zmiany biegów - najłatwiej zacząć od otworu na zatrzask klapy podłokietnika. Jak już pójdzie, to po jednym zatrzasku wypina się i zdejmuje się całą pokrywę tunelu środkowego. Trzeba uważać na złączkę kabla do regulatora wysokości świateł / przycisków podgrzewania foteli.

Powodzenia z nakrętkami na lince ręcznego ;) Też chciałem podciągnąć ręczny i poległem (chociaż nie powiedziałem ostatniego słowa jeszcze ;) liczę na potęgę WD40) - nie udało się ich odkręcić (są oczywiście dwie - zakontrowane). Ograniczyłem się do wymiany żarówek podświetlających PRND i +/- (jakby co - W3W - 2 sztuki - po jednej z każdej strony - najlepiej kupić gotowe z zielonym kapturkiem - ze starych, spalonych praktycznie nie da się zdjąć kapturków - można też użyć zamienników LED). Do wymiany tej po stronie kierowcy (PRND) najwygodniej jest odkręcić zapadkę sprężynującą dźwigni zmiany biegów - rysować nie będę ;) łatwo się zorientować o czym piszę.

Powodzenia :)
_________________
Hultaj Santa Fe '02 2.0 CRDi 4WD+LSD & A/T
 
  Auto: Santa Fe SM (2002) 2.0 16V R4 CRDi ASB 4WD
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM