Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 2.0, crdi, fe, nie, odpala, ponizej, przy, santa, sm, temperaturze, zera

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 22:47
[Santa Fe SM] 2.0 CRDi Nie odpala przy temperaturze poniżej zera
Autor Wiadomość
Lucass
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2013-02-10, 20:25   [Santa Fe SM] 2.0 CRDi Nie odpala przy temperaturze poniżej

Cześć,
mam duży problem z moim Santa Fe (2.0 CRDi 2001 rok), samochód nie chce odpalać przy niskich temperaturach. Zaczęło się już rok temu - bardzo ciężko odpalał przy temp. poniżej -10 stopni. Musiałem kręcić z 5 min. żeby załapał.
W tym roku problem powrócił - ale jest gorzej. Jesienią odpalał w miarę znośnie do -5 stopni, teraz już nie chce odpalić nawet jeżeli temp. jest koło zera. Czyli ma jakąś graniczną temperaturę, w okolicach której trzeba pokręcić 30 sekund albo minutę, żeby załapał, jeżeli jest poniżej tej temp. nie odpala wcale. Jeżeli jest cieplej - jest ok. Przy dodatnich temperaturach (>5 stopni) odpala na dotyk, silnik pracuje równo, nie kopci i ma pełną moc. Z tym że wydaje się że ta granica temperatury przesmieszcza się w górę niestety

Samochód od miesiąca stoi u mechanika ale ciągle nic. Wymienione były świece, akumulator oczywiście nówka. Sprawdzone wtryski (komputerem) i są podobno ok. Było podejrzenie że to jakiś zaworek ale też są ok, jest ciśnienie prawidłowe na wtryskach. Dodam jeszcze że psikanie samostartem nic nie dało. Komputer nie wyświetla żadnych błędów. (Jakiś czas temu wyświetlał błąd czujnika temperatury ale wg mechanika to nie jest to.)

Także niby wszystko jest ok a samochód nie jeździ. Za kilka dni mam zaplanowany wyjazd na urlop z żoną i po prostu muszę go do tego czasu postawić na nogi. Także będę wdzięczny za wszelkie sugestie/podpowiedzi.

edit: tytuł. tekla
Ostatnio zmieniony przez tekla 2013-02-11, 15:00, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Waldemar 



Kolor: Ryszawy
Skąd: Łańcut
 #2  Wysłany: 2013-02-12, 20:47   

A może jednak czujnik temperatury silnika warto zobaczyć na wartości co pokazuje komputer
_________________
Waldemar
 
 
radek.s
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-02-12, 22:41   

Lucass napisał/a:
Sprawdzone wtryski (komputerem) i są podobno ok.


Z tym tym komputerowym sprawdzaniem wtrysków to bym był ostrożny, mój sanciak 2 razy był w ASO, komputery bajery i niby wszystko ok, pomijając trochę większą korektę na dwóch wtryskach.
Miałem dokładnie takie same objawy, ciepło palił jak złoto, przyszła zima kręcenie bez końca. Dopiero jak wylądował w Sobótce i wtryski trafiły na porządny sprzęt do badania Wtedy okazało się ze to co diagnosta w ASO kwalifikował jako korektę w rzeczywistości było zajechanymi wtryskami i przyczyną problemów.
Po regeneracji 4 wtrysków problemy ustąpiły a ja lżejszy o 1400PLN lecz zadowolony wróciłem do domu i do tej pory nie mam problemów

Nie wiem jaki ma twój przebieg ale jak powyżej 100kkm i wtryski nie były robione to bym obstawiał.
 
 
Lucass
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-02-27, 16:25   ...

Dzięki za odpowiedzi dopiero zauważyłem że ktoś odpisał na moje pytanie bo przez 2 tygodnie byłem na urlopie... o dziwo własnym autem. Mechanik wymienił czujnik położenia wałka rozrządu i samochód zaczął odpalać po psiknięciu flakiem. To już coś ale ciągle mało. Udało mi się tak pojechać na urlop ale samochód praktycznie stał caly czas bo nie chciałem za dużo odpalać na psik. Po powrocie mechanik wymienił jeszcze przekaźnik świec bo podobno słabo grzały i już miało być ok...
... ale nie jest. Ciągle odpala po lekkim psiknięciu flakiem ale bez tego ani rusz nawet koło 0 stopni.
Przebiegu mam 190 tyś, chyba będę musiał dać wtryski do sprawdzenia mechanicznego ale dziwne dla mnie jest to że jak już odpali chodzi idealnie, ma moc, nie kopci, wystarczy z rana psiknąć flakiem i cały dzień odpala na dotyk. A po nocy znowu du***...
Bład czujnika temperatury po skasowaniu błędów jakiś czas temu już nie wrócił więc odpuściliśmy ten temat, sam już nie wiem co z tym zrobić...
 
 
Hulltay 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Wałbrzych
 #5  Wysłany: 2013-02-27, 18:40   

Tak jak pisze Radek, sprawdź wtryski (demontaż i na maszynę u dobrego szpenia od diesela), wydaje mi się że tu leży przyczyna problemu. Komputerem nic oprócz diagnostyki przy wtryskach się nie zdziała. Powodzenia i jak najmniej używaj autostartu bo to straszny "skracacz" życia silnika w dieselku:)
 
 
Lucass
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-03-27, 11:16   [Santa Fe SM] 2.0 CRDi Nie odpala przy temperaturze poniżej

A jednak wtryski, w końcu trafiły do specjalisty i okazało się że wszystkie 4 do regeneracji :/ Czyli rzeczywiście trzeba było od razu sprawdzać wtryski jak nie odpala. No ale przynajmniej wiadomo co jest przyczyną, jutro odbieram auto i mam nadzieję że to będzie koniec przygód z zapalaniem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM