Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Tucson benzyna 2,0 -świecąca kontrolka od poduszek w zegarach deski
Autor Wiadomość
wiatrak13a 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Hrubieszów
 #1  Wysłany: 2013-01-22, 11:51   Tucson benzyna 2,0 -świecąca kontrolka od poduszek w zegarac

Witam serdecznie!!!
Od kilku dni po zapaleniu silnika świeci mi się cały czas czerwona kontrolka od poduszek w zegarach. Czy może ktoś miał już taką usterkę i mógł by się podzielić swoimi doświadczeniami.
  Auto: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 2WD
 
Grzech61 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Skąd: Lidzbark
 #2  Wysłany: 2013-01-22, 13:50   

Mam to samo prawie od półtora roku.Powiem,że się przyzwyczaiłem (żeby nie powiedzieć,że mam lenia i nie chce mi się zdiagnozować :-D
_________________
płynie się pod prąd,z prądem płyną śmieci

 
  Auto: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
y4r3k 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Bydgoszcz
 #3  Wysłany: 2013-01-22, 17:56   

Samo nie zgaśnie, jeśli już się zapaliło na stałe to w tym modelu żadne resety nie pomogą. Żeby się tego pozbyć trzeba by podłączyć skaner, który jest w stanie czytać i kasować błędy systemu SRS (raczej pojniżej 3 tyś zł takich nie widziałem). W warsztacie mogą wziąć kolo 60zl za zczytanie....
Prawdopodobnie jakiś czujnik lub element pirotechniczny (poduszka, napinacz lub dopinacz pasów) ma rezystancje, która nie mieści się w ustalonych wartościach. Może to też być niestykający kabelek pod siedzeniem...
U mnie była zbyt wysoka wartość oporności na przednim czujniku uderzeniowym (zwyczajnie ze starości, zaczelo sie podczas deszczów...). Wymieniłem czujnik po czym dało się skasować błąd.
Na wszelki wypadek: nie wolno mierzyć elementów pirotechnicznych multimetrem bo to grozi detonacją a i tak w Tucsonie wtyczki mają specjalną zworkę - kiedy wyjmie się wtyczke zwiera ona piny aby komus nie zachcialo sie mierzyc na nich rezystancji...
  Auto: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 2WD
 
wald 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Woj. zachodniopomorskie
 #4  Wysłany: 2013-01-22, 20:48   

Sprawdzić można połączenie na złączach /kostkach/. Jeszcze nie mam tego problemu i nie interesowałem się gdzie one są. Ten problem mam czasami w mondeo jak coś dotknie kostki pod siedzeniem /jakaś butelka, ziemniak/ i wystarczy tylko palcami ścisnąć złączkę i lampka gaśnie.
  Auto: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
mirage 



Silnik|pojemność|moc: G4LA|1248ccm|057kW
Kolor: czarny
Skąd: Łódź
 #5  Wysłany: 2013-03-23, 13:00   

witam, podepnę się do tematu, to samo pojawiło się u mnie w i10 z 2010 roku (także autko młode stosunkowo) czy ktoś się spotkał z czymś takim? da się jakoś to załatwić samemu tak jak wyżej ktoś wspominał o tej zworce pod siedzeniem w mondeo, może w tym modelu jest podobnie?
 
  Auto: i10 PA (2010) 1.2 16V R4 CVVT
 
pitu90 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Skąd: Kolbuszowa
 #6  Wysłany: 2013-03-23, 13:15   

jeżeli macie kostkę po siedzeniem kierowcy to poruszajcie nią i może pomoże bo u mnie podziałało, tez sie zaświeciła kilka razy bo często przesuwany jest fotel kierowcy ponieważ z auta korzysta 2 kierowców.
  Auto: Tucson JM (2007) 2.0 16V R4 CRDi 4WD
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #7  Wysłany: 2013-03-23, 17:24   

mirage napisał/a:
da się jakoś to załatwić samemu


  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
Grubby 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: pomorze
 #8  Wysłany: 2013-04-02, 16:10   

przerabiałem już to, bardzo nieciekawie zamontowany czujnik air bag w okolicach przedniego błotnika, bardzo podatny na wilgoć, wodę, śnieg, sól..po prostu śniedzieje i wywala błąd w postaci czerwonej kontrolki których tak nie lubimy, wyczyszczenie i skasowanie błędu pomogło na kilka dni, zakupiłem takie ustrojstwo nowe ( brak zamienników) uwaga na sprzedawane używane :shock: , i wszystko ok.
  Auto: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 2WD
 
Cezary51 



Silnik|pojemność|moc: G4GM|1795ccm|094kW
Kolor: bordo metalik
Skąd: Jelenia Góra
 #9  Wysłany: 2014-01-20, 16:35   

pitu90 napisał/a:
jeżeli macie kostkę po siedzeniem kierowcy to poruszajcie nią i może pomoże bo u mnie podziałało, tez sie zaświeciła kilka razy bo często przesuwany jest fotel kierowcy ponieważ z auta korzysta 2 kierowców.


Mam to samo w Elantrze, czasami po zmianie kierowcy muszę puknąć w kostkę aby lampka zgasła.
_________________
Doszła Elantra 2.0 crdi 2001.
  Auto: Lantra J1 (1995) 1.8 16V R4
 
tomex 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Piaseczno
 #10  Wysłany: 2014-02-18, 20:07   

jak mogę to się podepnę pod temat.Oczywiście świeci się kontrolka zrobiłem diagnostykę i wyszło parę błędów.Niestety bez opisów może ktoś mi z tym pomóc
B1346
B1702
B1706
01478
z góry dzięki
  Auto: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CVVT +LPG
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #11  Wysłany: 2014-02-18, 21:06   

http://spoti.pl/dokument/10813/srs-tucson
_________________
NADWOZIE HB-3D,KLIMATYZACJA,W/O ETACS,SZYBY NA KORBKI,BRAK AIR-BAG,LUSTERKA MANUALNE,KOŁA STAL 175/70/R13,WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE PRZÓD,KOD KOLORU NADWOZIA YS, PRZEBIEG 116 tyś km.
  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
tomex 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Piaseczno
 #12  Wysłany: 2014-02-18, 22:12   

dzięki wielkie ale nic z tego nie kumam
  Auto: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CVVT +LPG
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #13  Wysłany: 2014-02-18, 22:24   

Odnajdujesz kody błędów i dalej masz opis co jest powodem. Niestety tekst mam tylko w tym języku.


SRSCM to moduł sterujący poduszkami.

_________________
NADWOZIE HB-3D,KLIMATYZACJA,W/O ETACS,SZYBY NA KORBKI,BRAK AIR-BAG,LUSTERKA MANUALNE,KOŁA STAL 175/70/R13,WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE PRZÓD,KOD KOLORU NADWOZIA YS, PRZEBIEG 116 tyś km.
  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
tomex 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Piaseczno
 #14  Wysłany: 2014-02-18, 22:40   

no no załapałem nie mogę tylko przetłumaczyć tego B1346 czy chodzi o za dużą oporność poduszki kierowcy
  Auto: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CVVT +LPG
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #15  Wysłany: 2014-02-18, 22:48   

Masz rację. Na początek sprawdziłbym połączenie kostki w module SRSCM (za dużo tych błędów na raz) psiknij tam "alkoholem" wykasuj błędy (niestety znów wydatek) i obserwuj.

Przeczytaj jeszcze post tocw http://hyundaiklub.pl/for...er=asc&start=15
_________________
NADWOZIE HB-3D,KLIMATYZACJA,W/O ETACS,SZYBY NA KORBKI,BRAK AIR-BAG,LUSTERKA MANUALNE,KOŁA STAL 175/70/R13,WSPOMAGANIE KIEROWNICY,ŚWIATŁA PRZECIWMGŁOWE PRZÓD,KOD KOLORU NADWOZIA YS, PRZEBIEG 116 tyś km.
  Auto: Accent LC (2000) 1.3 12V R4
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM