Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 2004r., 4wd., fe, naped, po, santa

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 22:46
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
Autor Wiadomość
kuki
[Usunięty]

 #46  Wysłany: 2013-01-15, 22:07   [Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.

Witam Panowie.
Zastanawiam nad kupnem wersji po licie - wiem jak zbudowany jest i jak działa wersja pierwotna, a jak to jest z tym odłączanym napedem 4WD w poliftingowej wersji po 2004?
Probowalem znaleźć wytlumaczenie na forum, ale nigdzie nie mogę, a pomeczylem wyszukiwarke :-/

ps.
Jak poznac (jakies oznaczenia albo co) ze np. ten czy tamten diesel jest 125KM a nie 113KM? jest to gdzies na silniku?
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2013-01-15, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #47  Wysłany: 2016-10-19, 22:02   

Jeśli temat o napędach znasz to dlaczego Swoich pytań nie dopisałeś tam tylko założyłeś nowy temat?

W modelach z silnikiem benzynowym napęd był stały, w dieslach z VGT było sprzęgło elektromagnetyczne które dołączało napęd na tył.

Na zdjęciu nie widać sprzęgła więc napęd jest stały.

http://hyundai.afora.ru/e...1bp6u038024%20/

Z vinu wynika że jest to 2WD więc:

- błąd przy wprowadzaniu danych przez Hyundai
- dokonano przeróbki na 4WD brak na tylnej klapie znaczka 4WD
- vin nie od tego egzemplarza

http://moto.gratka.pl/tre...o-21140825.html
 
 
doc 



Skąd: Kraków
 #48  Wysłany: 2016-10-19, 22:48   

OK, nie znam jeszcze tutejszych zwyczajów. Może moderator mógłby dokleić ten wątek do istniejącego tematu o napędach?

Dziękuję za potwierdzenie mojego przypuszczenia, że to stałonapędowa wersja.

Z ciekawości, skąd masz informację, że benzynowe miały stały napęd, a VGT dołączany?
Grzebię po ogłoszeniach i oglądam auta od paru miesięcy. W tym czasie widziałem parę zwykłych 113-konnych diesli z przyciskiem 4wd lock. VIN-y miały zgodne ze stanem faktycznym.

Brak znaczka wg mnie o niczym nie świadczy - mógł odpaść. Z kolei ASO wyklucza pomyłkę w numerze, ale wiadomo jak to jest z ASO.
Pozostaje pytanie - składak czy "szczepan".

Zdjęcia z gratki to chyba nie dla mnie...? :roll: :mrgreen:

- - - -

Niezbyt uprzejme wejście zrobiłem. Składam to na karb zmęczenia tematem poszukiwań samochodu. Lubię jeździć - szukać i kupować nie znoszę ;)
Postaram się poprawić.
_________________
Korea 4x4 2005, 2.0 opalane sosem z dinozaura
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #49  Wysłany: 2016-10-20, 21:37   

Jak będziesz miał na myśli jakiś konkretny egzemplarz to wrzuć ogłoszenie ze screenem i vinem do Działu Zakup Hyundaia / Zakup Santa Fe.
 
 
doc 



Skąd: Kraków
 #50  Wysłany: 2016-10-25, 22:27   

Mam jeszcze jedno pytanie - nie widzę na forum, żeby ktoś to poruszał.

Czy tylny dyfer z LSD różni się czymś od dyfra bez LSD, poza nalepkami?
W przypadku braku nalepek da się je jakoś odróżnić bez podnoszenia auta?
_________________
Korea 4x4 2005, 2.0 opalane sosem z dinozaura
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #51  Wysłany: 2016-10-25, 22:55   

Da się po vin.
 
 
doc 



Skąd: Kraków
 #52  Wysłany: 2016-12-07, 17:47   

Odgrzeję kotleta. Na tym forum jest masę potrzebnych informacji, ale jednej nie widzę:
jak działa napęd 4wd - uwaga uwaga - w aucie z silnikiem VGT 125 KM, które ma sprzęgło EM w moście, ale NIE MA w kabinie przycisku "4wd lock"?

Ogólnie można wyczytać 2 wykluczające się wersje - pierwsza mówi, ze takie auta mają napęd dołączający się podczas uślizgu, a druga, że ten napęd działa ZAWSZE do ok. 40 km/h.

Jak jest naprawdę?
_________________
Korea 4x4 2005, 2.0 opalane sosem z dinozaura
 
 
dziki1971 



Kolor: srebny metalic
Skąd: Rzeszów
 #53  Wysłany: 2016-12-07, 19:25   

Blokuje most podczas uslizgu,i do 40km/h dzialaja obie osie jest naped staly.Jedno nie wyklucza drogiego,dodatkowo powinien przy uslizgu ponizej 40km/h blokowac os,powyzej oczywiscie tez,ale chyba nie jezdzi sie tak szybko po pagorkach itp.
 
 
 
doc 



Skąd: Kraków
 #54  Wysłany: 2016-12-07, 19:51   

To jaka jest różnica w stosunku do tego z przyciskiem?

Santa 125KM VGT bez przycisku:

- zawsze 4wd do 40 km/h
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA PRĘDKOŚĆ?

Santa 125KM VGT z przyciskiem:

- 4wd do 40 km/h tylko po naciśnięciu przycisku
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA STAN PRZYCISKU I PRĘDKOŚĆ?

Tak czy jednak inaczej?
_________________
Korea 4x4 2005, 2.0 opalane sosem z dinozaura
 
 
dziki1971 



Kolor: srebny metalic
Skąd: Rzeszów
 #55  Wysłany: 2016-12-08, 18:16   

[quote="doc"]To jaka jest różnica w stosunku do tego z przyciskiem?

Wyglada na to ze dziala tylko 4x4 po wcisnieciu blokady mostu,czyli wcisniecie przycisku i niema tam ze do 40km/h jest staly,ale lepiej niech sie wypowie ktos z modelem ktory ma blokade reczna.
 
 
 
Traianus 



Skąd: Kraków
 #56  Wysłany: 2017-01-06, 16:32   Jak prowadzą sie wasze "stałe napędy"?

Podepnę się pod temat, powiedzcie mi jak prowadza się wasze "stałe napędy"? W opiniach na Autocentrum wyczytałem iż samochód na śliskim jest lekko nadsterowny, pytanie czy też tak macie? Pytam gdyż mam problem, mój jest dramatycznie podsterowny :mrgreen:
Podczas ruszania pod górę, czy w ogóle jeździe na wprost, niema problemu napęd pcha! Ale w zakręcie a szczególnie na placyku podczas próby driftowania :lol: zamiast driftu jest płużenie przodem, aby tył zaczął się uślizgiwać muszę dodać dużo więcej gazu (mam wrażenie jak by rozdział momentu wynosił 80/20). Jestem pewien, że u mnie napęd nie działa, tak jak na rycinie podpiętej na drugiej stronie tego wątku. Czy mój napęd mógł się zużyć i nie działa jak powinien, czy po prostu ten typ tak ma ?
Ps nadmieńcie jakie skrzynie macie w swoich pojazdach
 
 
dziki1971 



Kolor: srebny metalic
Skąd: Rzeszów
 #57  Wysłany: 2017-01-06, 22:13   

Witam samochód na śliskim jest lekko nadsterowny,przod jakby wypycha,napedy dzialaja mi dobrze zwlaszcz pod gorke,mam most z LSD,to bardzo dobry naped radzi sobie niezle,jesli tylko jest sprawny.
 
 
 
vanhelsing 



Skąd: Rzeszów
 #58  Wysłany: 2017-01-07, 12:25   

Mam stały 4x4 z LSD i u mnie jest tak: Na suchym w lecie pomimo sporej masy i wyżej położonego środka ciężkości samochód nawet w ciasnych zakrętach prowadzi się bardzo precyzyjnie, jedzie jak po szynach. Testowane co roku na wąskich lokalnych drogach Pomorza i Mazur. Można mieć wrażenie, że ograniczają go jedynie opony-mam z wysokim profilem dla wygody. W zimie na śliskim wyczuwam w zakrętach lekką nadsterowność z akcentem na "lekką". Ale gdyby Santa Fe był niższy to jeździłby prawie jak gokart :lol:
 
 
wydminianin 



Kolor: czarny
Skąd: Mazury/ Wydminy
 #59  Wysłany: 2017-01-08, 11:43   Re: Jak prowadzą sie wasze "stałe napędy"?

Traianus napisał/a:
Podepnę się pod temat, powiedzcie mi jak prowadza się wasze "stałe napędy"? W opiniach na Autocentrum wyczytałem iż samochód na śliskim jest lekko nadsterowny, pytanie czy też tak macie? Pytam gdyż mam problem, mój jest dramatycznie podsterowny :mrgreen:
Podczas ruszania pod górę, czy w ogóle jeździe na wprost, niema problemu napęd pcha! Ale w zakręcie a szczególnie na placyku podczas próby driftowania :lol: zamiast driftu jest płużenie przodem, aby tył zaczął się uślizgiwać muszę dodać dużo więcej gazu (mam wrażenie jak by rozdział momentu wynosił 80/20). Jestem pewien, że u mnie napęd nie działa, tak jak na rycinie podpiętej na drugiej stronie tego wątku. Czy mój napęd mógł się zużyć i nie działa jak powinien, czy po prostu ten typ tak ma ?
Ps nadmieńcie jakie skrzynie macie w swoich pojazdach


Mam takie same objawy :-/ . Bardzo duża podsterowność na śliskim. Tylny most bez LSD, a mam wrażenie, jakby oba koła pchały tak, że przód nie daje rady skręcić. Skrzynia AT.
_________________
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
 
 
lucasy 



Kolor: czarny
Skąd: Łódź
 #60  Wysłany: 2017-01-08, 13:31   

Mój tak jeździ po śniegu [brak guzika 4WD lock]


Tył lekko zarzuca, dość trudno o utratę zadanego toru jazdy.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2017-01-08, 20:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
slawto81 



Skąd: Woj. Pomorskie
 #61  Wysłany: 2017-01-12, 20:24   

doc napisał/a:
To jaka jest różnica w stosunku do tego z przyciskiem?

Santa 125KM VGT bez przycisku:

- zawsze 4wd do 40 km/h
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA PRĘDKOŚĆ?

Santa 125KM VGT z przyciskiem:

- 4wd do 40 km/h tylko po naciśnięciu przycisku
- 4wd przy uślizgu osi przedniej BEZ WZGLĘDU NA STAN PRZYCISKU I PRĘDKOŚĆ?

Tak czy jednak inaczej?
ja mam vtg z przyciskiem 4wd lock i im wiecej czytam sam juz nie wiem jak dokladnie dziala ten naped. z tego co widze na sniegu to na pewno przy uslizgu przodu dolacza sie tyl a kiedy zalaczam przyciskiem to mam wrazenie ze blokuje jakis "mechanizm miedzymostowy" bo na parkingu przod przytrzymuje i jest pchany tak ponoc jest w nowszych santkach i pisza ze na wlaczonym przyciku lock jezdzic na codzien nie wolno. ja ostatnio z racji zimy jezdze caly czas z zapietym 4wd lock i co dziwne nie czuje zeby naped wylaczal sie przy wiekszych predkosciach kontrolka bynajmniej nie gasnie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM