Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 2004r., 4wd., fe, naped, po, santa

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 22:46
[Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.
Autor Wiadomość
kuki
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2013-01-15, 22:07   [Santa Fe SM] Santa Fe po 2004r. - napęd 4WD.

Witam Panowie.
Zastanawiam nad kupnem wersji po licie - wiem jak zbudowany jest i jak działa wersja pierwotna, a jak to jest z tym odłączanym napedem 4WD w poliftingowej wersji po 2004?
Probowalem znaleźć wytlumaczenie na forum, ale nigdzie nie mogę, a pomeczylem wyszukiwarke :-/

ps.
Jak poznac (jakies oznaczenia albo co) ze np. ten czy tamten diesel jest 125KM a nie 113KM? jest to gdzies na silniku?
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2013-01-15, 22:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hulltay 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Wałbrzych
 #2  Wysłany: 2013-01-15, 22:52   

Przyjacielu po lifcie wygląda to tak od 0 do 40 kręci 4x4, powyżej 40 odłączany jest tył, który można potem dopiąć z "guzika" na desce. Wersję VGT czyli 125 KM można poznać po czerwonym I w napisie CRDI na pokrywie silnika, jeżeli oczywiście nikt jej nie podmienił ;-) VGT ma zmienną geometrię w turbinie.
 
 
kuki
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-01-16, 00:00   

wielkie dzieki kolego...
czyli jak nie ma pokrywy to nie wiadomo co to za moc - niezle .... a moze w numerze silnika cos jest - albo ew. podpiecie pod kompa
 
 
Hulltay 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Wałbrzych
 #4  Wysłany: 2013-01-16, 00:02   

Proszę bardzo :-) Po VIN'ie na pewno sprawdzisz, będzie tam podana moc i model silnika. Pewnie są jeszcze jakieś różnice i tu ukłon w stronę posiadaczy 125 kuców aby uchylili rąbka tajemnicy ;-)

[ Dodano: 2013-01-18, 20:17 ]
Ten wątek może coś odpowie na Twoje pytania: http://hyundaiklub.pl/for...?t=481&start=15
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-05-09, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
figar77
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-03-26, 21:55   

W wersji po lifcie 125km,Wszystkie przewody od turbiny do intercoolera mają napisy "VGT" Stelaż intercoolera tezz się nieznacznie różni,jest szerszy przy podszybiu,bo musi pomiescic o jeden wiecej zawór podcisnieniowy. Pewnie różnic jest wiecej,ale ja nam takie. :mrgreen:
 
 
mdeja
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-12-09, 18:52   

Witajcie Panowie - wybaczcie że zadam pytanie które się już pojawiało. Generalnie chodzi mi o to że chce zamienic obecnego Terracana, którego mam juz 5 lat na Santa Fe. Chcę kupić konkretnie wersję 2.7 V6 ze stałym napędem na 4 koła, z przebiegiem jak najmniejszym, najlepszy stan itd - stąd raczej poszukiwania za granicą i młodsze roczniki. Najnowszy jaki widziałem w niemcowni był z marca 2006. Wersja po lifcie nadwozia. Brak przycisku 4wd lock.
Czy ta wersja ze skrzynią automatyczną - ma nadal ten napęd Stayera dający stały rozdział 60/40%?
Pytanie ważne, bo wolałbym uniknąć napędu dołączanego sprzęgłem elektrycznie sterowanym. Zanim kupiłem terracana próbowałem kilku santaf właśnie ze stałym napędem i podobało mi się prowadzenie tego auta.
Wersje po lifcie mi się podobają troche bardziej - tu jest przykład moich poszukiwań: http://www.mobile.de/pl/m.../187424402.html
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #7  Wysłany: 2013-12-09, 20:39   

Część Twojego posta powinna trafić tutaj http://hyundaiklub.pl/for...p?p=48460#48460 .
 
 
mdeja
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-12-09, 21:28   

kosmos2011 napisał/a:
Część Twojego posta powinna trafić tutaj http://hyundaiklub.pl/for...p?p=48460#48460 .

Sorki - źle zadałem pytanie. NIe chodziło mi o "co myślicie o tym aucie z ogłoszenia" - tylko o rozkminę, czy w aucie z tego rocznika dostanę jeszcze stały napęd na 4 koła czy już dołączany sprzęgłem elktrycnzym ale bez magicznego guzika LOCK . Bo jeśli nie ma stałego - to nie pcham się w egzemplarze po liftingu. Dlatego zapytałem w wątku o napędzie a nie o zakupie
 
 
Brt 



Skąd: Warszawa-Zachód
 #9  Wysłany: 2013-12-09, 21:55   

mdeja, Z tego co pamiętam, to modele po lifcie miały już "elektronike".
Musiałbyś celować w któryś z modeli przejściowych(modele 2002-2004), tam było trochę rozbieżności, w sensie: "Nowa buda, a stary napęd" itp.

Koledzy niech mnie poprawią, jak się mylę.
_________________
Był->Atos Prime, Tucson JM (2007) CRDi 4WD - D4EA/1991ccm/103kW
Jest->Getz TB (2007) CRDi - D4FA/1493ccm/65kW
Będzie->?
 
 
mdeja
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2013-12-09, 22:09   

Brt napisał/a:
mdeja, Z tego co pamiętam, to modele po lifcie miały już "elektronike".
Musiałbyś celować w któryś z modeli przejściowych(modele 2002-2004), tam było trochę rozbieżności, w sensie: "Nowa buda, a stary napęd" itp.

Koledzy niech mnie poprawią, jak się mylę.

Dlatego mnie dziwi że na zdjęciach sprzedawanych w Niemczech V6 2.7 nie ma przycisku 4wd Lock po lewej stronie deski rozdzielczej przy drzwiach. Przycisk taki występuje w wersji 2.0 crdi po liftingu i w wersji 3.5v6 na USA. Amerykańska wikipedia twierdzi że napęd dołączany sprzęgłem sterowanym elektronicznie trafił do wersji 3.5v6 i 2.0crdi - co by się zgadzało ze zdjęciami ogłoszeń. Wersja 2,7 - a contrario pozostałaby ze starym napędem. Pytam jeszcze Was bo jesteście znawcy. Na yotube znalazłem film gdzie jakiś kolo recenzował w USA Santafa 3.5v6 z tym napę dem i porównywał do 2.7 - twierdząc że lepiej wypada 2.7 właśnie dzięki stałemu napędowi i lepszym właściwością jezdnym na asfalcie. 3.5 choć mocniejszy - przez brak stałego napędu miał problemy z wykorzystaniem mocy.

[ Dodano: 2013-12-09, 22:23 ]
O to info na wikipedii mi chodziło http://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_santa_fe
W USA naped elektroniczny pojawił się w 2003 razem z silnikiem 3.5 i automatem 5 biegowym. Ale nie w 2.7 - który do końca miał stary automat 4 biegowy. A lifting nadwozia to dopiero 2005r.
Moja teoria jest taka ze Hyundaj miał 2 rodzaje napędu na 4 koła w swoim koncernie. Stały od Pucha - w Santa w tym 2.7 do końca 1 generacji i napęd sterowany elektronicznie z przyciskiem LOCK - który trafił do Tucsona, Santafe II a w I generacji był w dieslu VGT i w benzynie 3.5v6. Dlatego zaryzykowałby model poliftingowy 4wd z silnikiem 2.7....
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-12-10, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
wydminianin 



Kolor: czarny
Skąd: Mazury/ Wydminy
 #11  Wysłany: 2013-12-10, 18:25   

Ja mam 2,7 z 2004r po lifcie, przeznaczonego na Europę i nie ma przycisku 4wd lock, napędy działają bez problemu. Trudno mi powiedzieć, czy powyżej 50 km/h odłączany jest tył, ale przy niskich prędkościach kręcą się obie osie i nie czuć, aby tył dołączał się, ciągnie cały czas tak samo.
_________________
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
 
 
mdeja
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2013-12-10, 19:26   

wydminianin napisał/a:
Ja mam 2,7 z 2004r po lifcie, przeznaczonego na Europę i nie ma przycisku 4wd lock, napędy działają bez problemu. Trudno mi powiedzieć, czy powyżej 50 km/h odłączany jest tył, ale przy niskich prędkościach kręcą się obie osie i nie czuć, aby tył dołączał się, ciągnie cały czas tak samo.

Dzięki za info i tego sie trzymam. Bo jest to logiczne z punktu widzenia producenta. Jak to mówią nie ma trzeciej drogi ;)
 
 
jaclwapl 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Słupsk
 #13  Wysłany: 2013-12-12, 10:19   

Generalnie to jest tak...
Wersje sprzed liftu mają stały napęd 4x4 60/40 zawsze.
Wersja poliftingowe z przyciskiem (świeże wersje po liftingu) miały przycisk na desce. Po włączeniu napęd 4x4 60/40 działa chyba tylko do 40km/h po czym tył jest automatycznie rozłączany bez względu na to co masz zaznaczone na przycisku.
Wersje po lifcie bez przycisku mają dołączany 4x4 w razie uślizgu i też tylko do 40km/h (nie wiem dokładnie czy to jest 40 czy 50 km/h).
Jak chcesz 2.7 4x4 60/40 stały to kup taki sprzed liftu to będziesz miał pewność:)
 
 
cezaros 



Kolor: Złoto beżowy
Skąd: Jarosław
 #14  Wysłany: 2013-12-12, 11:58   

Że się wtrącę do dyskusji. mam santka 2,7 v6 z 2005 roku 4x4 i udało mi się (nie wiem dlaczego) ze ma stały napęd. Żadnego przycisku nie mam. Mam pewne podejrzenia ze to chyba z lenistwa w fabryce zrobili mi auto wyposażone dokładnie jak wersja 3,5 v6 ale w ostatniej chwili wsadzono tam silnik 2,7. nawet skrzynka jest z 5 biegowa z filtrem oleju przeływowym a nie miskowym jak w silnikach 2,7 v6 4 biegowa. Także w przypadku hyundaia nigdy nie mów nigdy :->
 
 
jaclwapl 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Słupsk
 #15  Wysłany: 2013-12-12, 14:11   

A jesteś pewien, że jesteś pewien, że masz stały napęd niezależnie od prędkości?
Jak pisałem wcześniej po zaniechaniu używania przycisku wszystkie modele miały dołączany napęd automatycznie. 2005 rok to akurat wersja już bez przycisku.
Cytat:
Mam pewne podejrzenia ze to chyba z lenistwa w fabryce zrobili mi auto wyposażone dokładnie jak wersja 3,5 v6 ale w ostatniej chwili wsadzono tam silnik 2,7
dobre... :):) ale się uśmiałem.... nieźle to wymyśliłeś... a szczerze to nie wierzę w takie "lenistwa"... podaj VIN to może się wyjaśni wszystko... ja bym obstawiał za tym, że to ostatnie lata produkcji SM i mieli już w planach nowego dlatego zamiast liftu dawali części od tego co im "zostało" ale nie na zasadzie lenistwa a dobrze zorganizowanej akcji. Przypominam, że Santek SM był jednym z bardziej popularnych samochodów w USA (z silnikiem 3.5 lub 2.7).
Jest też druga opcja a mianowicie nasi rodzimi handlarzyno-komisancji (o ile samochód był od nich brany) coś zakręcili i do 3.5 wsadzili 2.7.... wejdzie spokojnie bo to są identyczne silniki.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM