Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: kupno, sonata

KUPNO - Sonata
Autor Wiadomość
bimki
[Usunięty]

 #241  Wysłany: 2012-05-04, 11:21   KUPNO - Sonata

Witam,

od pewnego czasu szukam kolejnego auta i jestem prawie zdecydowany na Audi a6 w wersji C5 z 2004 roku. Ale większość ogłoszeń audi to niestety przekręty i po weryfikacji VINu wychodzą różne "kwiatki".
Dlatego właśnie chciałem poprosić Was o przekonanie mnie do Sonaty :)

Znalazłem coś tego typu:
http://otomoto.pl/hyundai-sonata-C24087256.html

poczytałem trochę opinii i mam sporo pytań. Nie odsyłajcie ze wszystkimi do google, bo trochę już poggoglowałem w ostatnie 2 dni:

1) czy automatyczne skrzynie w Sonacie są trwałe i czy ew. naprawa jest kosztowna? Mówię o modelach z roku 2007/2008
2) jaka jest blacharka w sonacie - czy jest to podwójny ocynk i będzie tak trwała jak Audi A6?
3) czy jest to auto, w którym naprawy są drogie, a części trudno znaleźć? Jeśli chodzi o audi, to myślałem o silniki 1.9 - bardzo popularnym. Tutaj jest CRDi, czy nie będzie trzeba szukać specjalisty, których jest np. mało, żeby dobrze naprawił?
4) czy ktoś może porównać komfort jazdy A6 C5 z Sonatą z rocznika 2007/2008?
5) Czy są jakieś roczniki Sonat, których należy unikać?
6) czy na forum jest ktoś, kto na podstawie VINu sprawdzi historię w ASO?
7) czemu tak mało sonat widać na ulicach? :) Wygląda na fajne autko - znajomy mechanik polecał, a widuje się to bardzo sporadycznie.
8) czy sonata ma coś takiego, że jak się popsuje, to trzeba wydać kupe kasy na naprawę?
9) w raportach spalania w internecie wyczytałem, że średnie spalanie dla 140 i 150 koni to 6.5 litra. Ile spala na trasie (130-150 km/h)?

pozdr

Edycja tytułu. tekla
Ostatnio zmieniony przez shadow 2015-06-23, 19:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #242  Wysłany: 2017-09-20, 18:37   

W silnikach G4KA i G4KC jest problem z modułem balansu w którym znajdują się popmy oleju.

Nieprawidłowo działa suwak który steruje baypassem łączącym pompy oleju.

W połączeniu z długim interwałem wymiany oleju i stosowaniem kiepskich olejów panewki machają na pożegnanie.

Żeby pozbyć się problemu należy wymienić cały moduł na numer:

G4KA: 23300-25903 + miska olejowa 21510-2G500 + śruby 21390-2G020 i 21390-2G050 http://koraps.com/shop/item.php?it_id=446462

G4KC: 23300-25922 + miska olejowa 21510-2G500 + śruby 21390-2G020 i 21390-2G050

Wszystko to ma sensy tylko wtedy gdy najpierw zrobimy rewizję dołu silnika i sprawdzimy panewki korbowodowe i główne.
.

2017-09-20_183513.png
Plik ściągnięto 23 raz(y) 455,8 KB

 
 
Sonata2017 



Skąd: Wrocław
 #243  Wysłany: 2017-09-22, 09:22   

To widać po ogłoszeniach, wiele Sonat ma uszkodzony silnik. Inne silniki są bezpieczne i nie ma się czego obawiać??


Przy zakupie zapewne sprzedający nie pozwoli na taką rewizje silnika.

Usterka jest słyszalna? Można to wykryć na stacji diagnostycznej???
_________________
Tylko Hyundai.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #244  Wysłany: 2017-09-22, 18:04   

Wada jest we wszystkich benzynach.

Uszkodzoną panewkę da się usłyszeć, ale taką na "wykończeniu" już nie.

Zostaje tylko demontaż i sprawdzenie wzrokowe.
 
 
andrzej300 



Skąd: Tarnów
 #245  Wysłany: 2017-09-22, 21:39   

czyli lepiej kupić z dieslem :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ten silnik 2.0 crdi jest niezniszczalny


a tak BTW za jakiś plu minus tydzień wjeżdża mi kolejna na stan sonatka z 2007R (modelowo 2008) z 2.0 CRDI z przelotem 168 000km jakby ktoś był zainteresowany to walić na pewu, ładna na ładnych alu z navi itp. czekam bo już dawno to powinno u mnie stać, jak ktoś zainteresowany to fotki mogę podesłać. Auto jest jak najbardziej przeze mnie rekomendowane do zakupu
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #246  Wysłany: 2017-09-24, 00:08   

kosmos2011 napisał/a:
Wada jest we wszystkich benzynach.



Hmmm. A kiedy ją wyeliminowano?

Mam na oku 2006 z maleńkim przebiegiem (24k mil), dziadek płacze przy sprzedaży (naprawdę!!!) bo serwisował dla mnie autko w ASO...

Poza tym, ma leciutko stukający prawy, wewnętrzny drążek kierowniczy (inner front steering rack) - co mnie bardzo dziwi, bo jakoś nie potrafię sobie wyobrazić, jak można popsuć tę część...
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #247  Wysłany: 2017-09-24, 11:42   

Nigdy jej nie wyeliminowano do końca produkcji montowano numer 23300-25200.

Poprawiono część zamienną na numer 23300-25922 i montowano w wypadku awarii.

http://www.ebay.com/itm/G...0-/121851369686

Ze względu na niski przebieg może panewki nie są w złym stanie i warto zaryzykować.

Dobry olej i filtr oleju skrócenie interwału wymiany i silnik będzie śmigał.
 
 
andrzej300 



Skąd: Tarnów
 #248  Wysłany: 2017-09-25, 21:27   

Hants napisał/a:
dziadek płacze przy sprzedaży (naprawdę!!!)


to może ze szczęścia że się pozbył :mrgreen:

nie rozumie tych ludzi, płaczą, wzruszają się za kawałkiem żelaza,plastiku i gumy, równie dobrze moge płakać przy sprzedaży telefonu, krzesła, kurtki...tylko...po co ?

nie traktujmy aut jak członków rodziny, na zachodzie jest to tylko przedmiot do przemieszczania się z punktu A do punktu B, a nie relikt kultu

jak dla mnie każde auto to i tak kupa złomu która i tak kiedyś pójdzie do huty
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #249  Wysłany: 2017-09-26, 23:57   

Będzie trochę oftopicznie. Gentelman sprzedający auto osiągnął już wiek, w którym czas na komunikację publiczną lub taxi. Nie wiem, czy oczy mu się szkliły za autem, utraconą młodością lub przez niepełnosprawność.

Nas też to kiedyś nie ominie.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #250  Wysłany: 2017-09-28, 14:06   

kosmos2011 napisał/a:
W silnikach G4KA i G4KC jest problem z modułem balansu w którym znajdują się popmy oleju.

Nieprawidłowo działa suwak który steruje baypassem łączącym pompy oleju.

W połączeniu z długim interwałem wymiany oleju i stosowaniem kiepskich olejów panewki machają na pożegnanie.

Żeby pozbyć się problemu należy wymienić cały moduł na numer:

G4KA: 23300-25903 + miska olejowa 21510-2G500 + śruby 21390-2G020 i 21390-2G050 http://koraps.com/shop/item.php?it_id=446462

G4KC: 23300-25922 + miska olejowa 21510-2G500 + śruby 21390-2G020 i 21390-2G050

Wszystko to ma sensy tylko wtedy gdy najpierw zrobimy rewizję dołu silnika i sprawdzimy panewki korbowodowe i główne.
.


Przeczytałem wątki z forów rosyjskich zamieszczone kilka postów wcześniej (po translacji googli z ru do eng).

Jeśli dobrze zrozumiałem to silnik 2.0 G4KA niekoniecznie musi "cierpieć" na problem smarowania panewek.

Poniżej cytat komentarza z wątku https://www.drive2.ru/l/456176930077541627/

Jenek85
(..)

2.0 travel long without interventions, and 2.4 does not. And I also confirm this, as the former employee of OD Hyundai.


Również komentarze w wątku https://www.drive2.ru/l/8643420/ mają podobny wydzwięk tzn że 2.4 psuje się często, a 2.0 niekoniecznie.

Od siebie dodam że zanim zakupiłem Sonatę NF 2.0 144KM (2007r) pogadałem z przygodnie spotkanymi taksówkarzami jeżdżącymi właśnie Sonatami 2.0 NF (jedna przed FL , druga po więc silnik już 165KM ).

Pierwszy czyli posiadacz NF-ki 144KM twierdził że miał przebieg 160kkm (z czego sam zrobił 60kkm) - brak uwag do pracy silnika i ogólnie całego auta.

Drugi czyli posiadacz NF-ki 165KM miał przebieg 320kkm. Z silnikiem miał problem - remont gniazd zaworowych przy blisko 300kkm (z tego prawie 200kkm zrobione lpg), brak problemu z panewkami.

Może to jednostkowe przykłady, ale jakoś współgrają z komentarzami z rosyjskiego forum.[/i]
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #251  Wysłany: 2017-09-28, 17:56   

Może tak być bo G4KA posiada zewnętrzną pompę oleju, a G4KC pompa jest razem z balansem.

Tak czy inaczej w silniku G4KA był jakiś problem z balansem bo był zmieniany z innym numerem.
.

2017-09-28_174809.png
Plik ściągnięto 55 raz(y) 1003,69 KB

 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #252  Wysłany: 2017-09-28, 22:41   

Przeglądam własnie manual Chiltona i na samym początku są informacje o wszystkich akcjach serwisowych 1999-2014 ( w USA - wspomniano nawet o łuszczącej się naklejce airbagów na klapkach przeciwsłonecznych). Amerykanie się nie szczypią, wręcz uwielbiają się procesować z producentami aut.

Ani słowa o problemie pompy oleju i balansu. Myślę, że to jednak kwestia kiepskich olejów, lub braku porządnego serwisowania.

Oby.

Dam żnać za 100000 mil. ;)
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Sonata2017 



Skąd: Wrocław
 #253  Wysłany: 2017-09-28, 22:59   

Dziękuję za wszystkie pomocne informacje i poświęcony czas.
Zaczynam poszukiwania wymarzonej Sonaty. Myślę, że będzie to wersja po liftingu i zaufam dwulitrowej benzynie. Na pewno zawitam ponownie z pytaniami.

Pozdrawiam.
_________________
Tylko Hyundai.
 
 
andrzej300 



Skąd: Tarnów
 #254  Wysłany: 2017-12-13, 20:13   

W razie czego nie przejmować się panewkami, panewki są wymienialne
jeżeli były by tylko korby to można to zrobić tanio.
Gorzej jak główne do wymiany...ale wszystko ludzie robią.
Pompe oleju tez zmienić można
 
 
andrzej300 



Skąd: Tarnów
 #255  Wysłany: 2018-01-17, 20:28   

PYTANIE CO WART JEST SILNIK 2.4i w SONACIE?


Mam okazje takie auto kupić z przebiegiem 115 000 km

EDIT: Odpuszczam, bo coś w silniku słychać jakieś stuki podobno, dziwne auto ma 115 tys. 1 właściciel,
 
 
andrzej300 



Skąd: Tarnów
 #256  Wysłany: 2018-01-21, 17:40   

Jeżeli będzie ktoś chętny na Sonatki 2007/2008 tym razem 2.0 Benzynka z małymi przebiegami jedna 153 000 i druga 179 000, z potwierdzonymi urzędowo przebiegami auta z pierwszej ręki, to zapraszam pocz. lutego mają mi przyjechać dwa egzemplarze.polecam jak zawsze ładne dobre i pewne auta...i jak u mnie bywa szybko zmienią właściciela :mrgreen: ta bez alu to 2008 153 tys, a ta z alu 2007 179 tys

3.JPG
Plik ściągnięto 37 raz(y) 274,91 KB

2146722905_3_preview(1).jpeg
Plik ściągnięto 32 raz(y) 404,83 KB

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM