Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: olej, silnikowy

[Getz TB] olej silnikowy
Autor Wiadomość
darek186
[Usunięty]

 #16  Wysłany: 2012-11-16, 14:44   [Getz TB] olej silnikowy

Który olej silnikowy wg Was będzie najlepszy do getza 2006, przebieg 100k km


-valvoline durablend 10w40?
-valvoline durablend fe 5w30?
-mobil 3000 x1 fe 5w30?

Obecnie z tego co zauwazyłem to chyba tylko castrol na butelce posiada napis ILSAC GF-3(taki olej zalecany jest w instrukcji obsługi), jak to się przekłada na ACEA? szukałem w necie dość długo i nic konkretnego raczej nie znalazłem, jedynie to że ILSAC GF-3 oznacza iż powinien to być olej "oszczędny-fuel economy" czyli wygląda na to że wszystkie oleje z napisami FE będą odpowiednie? te oleje są bardzoooooo rzadkie przez co smarowanie może być niewystarczające-to właśnie moja obawa.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2012-12-31, 09:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
didarioxx 



Kolor: EBONY BLACK
Skąd: Gdynia
 #17  Wysłany: 2017-09-19, 12:24   Jaki olej

Witam.
Dopytam o olej do Getza 1.1 2007r, przebieg 146tys.
Do tej port lałem Castrola 5W30, ale jak wiadomo na okropne opinie chociaż nic między przeglądami nie brakowało.
Podstanowiłem zalać przy najbliższym przeglądzie jakiś prawdziwy syntetyk.
Po tygodniach szukania (bo niestety syntetyki to tylko z nazwy a nie składu) wybór padł na Motul 8100 X-CESS 5W40. Wyszukiwarka Motula mi go nie pokazuje przy doborze oleju ale specyfikacja ACEA A3/B4 ni by pasuje. API SN/CF niby wyższe ale niby można wyższe stosować.
Mogę śmiało lać do hultaja?
_________________

 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #18  Wysłany: 2017-09-19, 19:02   

Ja leje do 1.3 5w40 jaki się trafi w promocji. Ostatnio lotos i silnik śmiga więc nie szukaj problemów na siłę. Oleje najwyższej półki full syntetyki to można lać do silników z turbiną. A tu masz zwykły silniczek.
 
 
maniek21 



Skąd: Kraków
 #19  Wysłany: 2017-09-21, 09:00   [Getz] Wymiana błędnie zalanego oleju - płukanka?

Cześć.
Zamierzam wymienić olej w Hyundai Getz 1.1 2008.
Samochód sprowadzony od rodziny zza granicy, gdzie w serwisie zalano mu 10W40.
Czytałem, że to olej pozostawiający po sobie dużo niedobrego.
Żeby tego było mało, zapomniałem kompletnie o wymianie i ją przeciągnąłem. Przejechał na tym oleju 20000km w 2 lata.

Poczytałem różne fora i opinie oraz sprawdziłem instrukcję obsługi dla modelu poliftingowego: zalecany olej to 5W30. Ja dla bezpieczeństwa myślałem o zalaniu 5W40.
Dobry pomysł? Do wyboru mam Shell Helix Ultra 5w40, Valvoline SynPower FE 5W30, albo Elf Evolution 900 SXR 5W30.

Dodatkowo otrzymałem porady, żeby przed wymianą oleju zalać silnik płukanką Liqui Moly, bo mógł się wytworzyć nagar.
Silnik pracuje równo, trochę głośno, ale nie bierze oleju. Nie wziął ani grama przez te 2 lata. Jeździ w trybie mieszanym.

Proszę o porady doświadczonych kolegów.
 
 
sasek941 



Skąd: Nowy Sącz
 #20  Wysłany: 2017-09-21, 15:14   

Zalej silnik naftą albo olejem napędowym jeżeli chcesz koniecznie robić płukanke.
U siebie zmieniam zwykle co 16-18k km(10 tyś mil, chyba, że zapomne).
Ciągle jeździł na 10w40, ostatnio przeszedłem na 5w50, bez płukanki.
Jaki kolor ma Twój olej aktualnie ?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #21  Wysłany: 2017-09-21, 21:18   

Olej który kupiłeś jest typu HC i spełnia normy. Tylko teraz pamiętaj o wymianie tak za 7 tyś km.

Przed wymianą zrób płukankę.

Filtr oleju oryginał 26300-02502 lub Mann W7023 lub Knecht OC 1052.

Uszczelka korka miski olejowej Elring 726760 https://e-katalog.intercars.com.pl/#/produkty/3234351515320-EL726760-O18027-uszczelka-sruby-miski-olejowej.html
 
 
maniek21 



Skąd: Kraków
 #22  Wysłany: 2017-09-22, 07:09   

Czyli płukankę mogę bezpiecznie bez obaw robić?
Zawsze się obawiałem tego typu specyfików, ale wszyscy piszą, że warto.
Dlaczego następna wymiana po 7 tys. km? Z powodu wymiany na inny?
 
 
weuek 



Kolor: podkład metalizowany
Skąd: Woj. Podkarpackie
 #23  Wysłany: 2017-09-22, 08:05   

Bo olej typu HC nie utrzymuje swoich parametrów dłużej niż te 7 000 km.
_________________
Ford Focus
Hokus pokus duratorq lynx , ale rozglądam się za następcą...
 
 
maniek21 



Skąd: Kraków
 #24  Wysłany: 2017-09-22, 10:48   

A na przyszłość jakie oleje polecacie? Mogę jeszcze wymienić w sklepie na inny. Shell Helix Ultra też jest typu HC?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #25  Wysłany: 2017-09-22, 17:06   

Też jest HC.
 
 
maniek21 



Skąd: Kraków
 #26  Wysłany: 2017-09-27, 12:25   

Podsumowując: zmieniłem na Valvoline Synpower 5W30.
Nie robiłem płukanki, będę zdrowszy psychicznie po prostu, bez żadnych obaw.
Olej za to wypuszczony bardzo dokładnie, ściekał z 40 minut i wydmuchane dodatkowo z 0,4l z silnika.
Silniczek pracuje mega cicho i chętnie wkręca się na obroty. Być może to efekt placebo, ale takie zjawisko zaobserwowałem po przejściu z 10W40. Nie mówiąc już jak wyglądał stary olej.

Edycja: dla szukających w przyszłości informacji co do oleju - póki co, po niecałym pół roku jazdy nie dolałem ani grama, samochód nie sprawia problemów.
 
 
maniek21 



Skąd: Kraków
 #27  Wysłany: 2018-10-23, 15:19   

Witam ponownie po roku. Czas na wymianę oleju.
Poprzednio był Valvoline SynPower 5W30. Zrobiłem około 13000km i dolałem łącznie może niecały litr oleju. Sprawdziłem natomiast po ostatniej górskiej jeździe i spadł poziom tak do 2/3 bagnetu.
Pytanie teraz - przechodzić na 5W40? Niby w instrukcji do Getz tego nie ma, ale w instrukcji do i10 z tym samym silnikiem jest dopuszczalny 5W40.
Zawsze uważałem ten olej za bezpieczniejszy latem pod kątem smarowania.
Rocznik samochodu: 2009
Przebieg: 116 000 km.

PS. Jeszcze jako dodatkowe pytanie - w oleju na bagnecie czuć zapach spalin. Czy to normalny objaw?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #28  Wysłany: 2018-10-23, 18:00   

Ja od dawna leję tylko 5w40 zamiast 10w40. Kupowałem w promocji a to elfa a to lotos bo cena niższa była od zwykłego 10w.
Te oleje 5w30 to są tak zwane oszczędne ale mniej odporne na wysokie temperatury latem np. w korku.
 
 
maniek21 



Skąd: Kraków
 #29  Wysłany: 2018-10-25, 09:58   

Dzięki za odpowiedź. Zalałem ponownie 5W30, bo miałem już kupiony.
Olej okazał się przepalony, za długo na nim jeździłem (ok.16000km), mój błąd. Po poprzedniej zmianie z 10W40 na 5W30 trzeba było zmienić po prostu wcześniej.
 
 
Kudłaty_1975 



Kolor: czarny
Skąd: Wołomin
 #30  Wysłany: 2018-10-26, 15:27   

robaszek127 napisał/a:
Te oleje 5w30 to są tak zwane oszczędne ale mniej odporne na wysokie temperatury latem np. w korku.


Tego typu oleje raczej nie są mniej odporne na wysokie temperatury. Uwaga słuszna, jak najbardziej i jest to związane z wyższymi temperaturami, ale chodzi tu o coś troszkę innego.

Z uwagi na małą gęstość tego typu oleju, co wiadomo przekłada się na zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika, a tym samym mniejsze spalanie (tzw. oleje energooszczędne) oraz szybsze dotarcie oleju do newralgicznych miejsc silnika przy zimnym rozruchu, szczególnie przy bardzo niskich ujemnych temperaturach, z uwagi na swoje wyżej wspomniane właściwości oleje te tworzą cieńszy film olejowy na smarowanych powierzchniach, co przy wyższych temperaturach, szczególnie latem, przy dłuższej jeździe przykładowo na bardzo wysokich obrotach (duże obciążenie silnika), może skutkować zerwaniem filmu olejowego i spowodować miejscowe przytarcie współpracujących powierzchni, co przy normalnej eksploatacji auta raczej nie powinno się przydarzyć.

Odporność tego typu olei na temperatury, szczególnie temperatury pracy, bardziej związana będzie z jego finalnymi właściwościami, czyli użytych przez producenta dodatków, stosowanej technologii produkcji oleju, czyli czy jest to naprawdę olej wykonany w technologii syntetycznej, czy będzie to olej tzw. HC, czyli hydrokrakowany, itd. itp. Im bardziej uznana marka, im większe doświadczenie i zaplecze laboratoryjne, im więcej środków na badania i testy, tym olej będzie trwalszy i bardziej odporny na zużycie oraz będzie lepiej smarował współpracujące powierzchnie.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #31  Wysłany: 2018-10-26, 20:22   

Krótko mówiąc jak jest kiepski silnik to i olej mu nie pomoże. Przykładem tu mogą być forumowe ix35 gdzie przekręcone panewki po niedużym przebiegu i oleje drogie z serwisu nie pomogły.
Moim zdaniem na olej 5W40 trzeba uważać w dużym korku i w gorący dzień. W getzie raczej silnik jest z tych bardziej odpornych, nie to co te nowe 1,4.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM