Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: byc, co, dlawi, moze, pony, przerywa, przy, ruszaniu., silnik, to

[Pony] Przerywa i dławi silnik przy ruszaniu. Co to może być?
Autor Wiadomość
marcinkrakwoj
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-10-12, 08:43   [Pony] Przerywa i dławi silnik przy ruszaniu. Co to może być

witam! mam następujący problem:
strasznie przerywa, dławi silnik
kiedy ma to miejsce?:
-zazwyczaj przy ruszaniu
-nie mogę wcisnąć mocniej gazu bo od razu dławi na wszystkich biegach
-przy jeździe pod górę dławi niemal cały czas.
-zauważyłem że gdy silnik jest jeszcze stosunkowo zimny mniej dławi.
- być może ma to związek z tym, że ostatnio jeszcze gorzej zapala niż wcześniej, czasem zdaży mu się wogóle nie złapać iskry.

cóż to może być?
dodam że wykręciłem gaźnik, wyczyściłem komorę, jedną dyszę (chyba główna), reszta dysz jest pod uszczelką, tak? bo tak podejrzewam a uszczelek nie ruszałem bo nie mam zamiennych.
p.s: jest mozliwość zdobycia takowych uszczelek? szukałem na allegro, dzwoniłem do sklepów i nic.

edycja:
przeglądnąłem ten temat http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1753 - od razu mówię :)

czy to moze mieć związek z dziurawym wydechem? ale on jest dziurawy od kilku dobrych miesięcy, a wcześniej poniak śmigał aż miło :)

[ Komentarz dodany przez: IgoReCzeK: 2012-10-13, 12:51 ]
Tagowanie i edycja tematu.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-05-19, 13:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Bogdanoss
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-10-12, 19:06   

taki objaw może miec nawet uszkodzony układ zapłonowy. Zużyte świece, przebicie na kablach a nawet uszkodzona cewka która ma przebicie i daje słaby prąd i iskra jest słaba. może też być nieszczelny dolot (uszczelka pod kolektorem).
 
 
szczuraz
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-10-13, 09:13   

Masz tam wtrysk czy gaźnik ? od tego trzeba zacząć. Potem będziemy szukać problemu. ;-)
 
 
marcinkrakwoj
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-10-22, 09:19   

gaźnik- tak jak napisałem.
pojawił mi sie natomiast nowy objaw.
oprocz tego, że dławi coraz bardziej, od wczraj przy hamowaniu, puszczaniu z gazu, czy nawet jazdy na luzie w dół sam z siebie gaśnie.
co to może być?
p.s: gdzie tam jest kolektor dolotowy, bo nie ma tego w ksiażce serwisowej (przy najmniej ja nie widzę)
 
 
voytekk1 



Skąd: Sosnowiec
 #5  Wysłany: 2012-10-23, 08:25   

Może to paliwo nie dochodzi, możesz wykręcić świece i zobaczyć jakiego jest koloru, jak będzie ciemna to znaczy że nie dostaje powietrza/ iskry, jak bardzo jasna to nie ma paliwa
 
 
 
szczuraz
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-10-24, 17:28   

marcinkrakwoj napisał/a:
p.s: gdzie tam jest kolektor dolotowy, bo nie ma tego w ksiażce serwisowej (przy najmniej ja nie widzę)


pomiedzy grodzią a silnikiem. Gaźnik na nim stoi.

Kiedy ostatni raz:
1 wymieniałeś przewody WN
2 sprawdzałeś świece
3 czyściłeś i regulowałeś gaźnik
4 wymieniałeś filtr powietrza i paliwa
5 regulowałeś zapłon

to są podstawowe rzeczy w silniku gaźnikowym które mogą niedomagać. Przejrzyj to wszystko.
 
 
marcinkrakwoj
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-11-08, 09:19   

cześć Wam!
u mnie po staremu to samo (czytaj wyżej :-) )
stawiam na cewkę zapłonową, ale proszę o potwierdzenie.
-nie odpala jak mokro, strzela po cewce, dlawi jak rozgrzany itp.
mam kilka pytań:
1. strzela z kabla który idzie z cewki do kopułki, tak jakby z prąd wychodził z środka końcówki, która jest włożona do cewki na te dwa kabelki przykręcone śrubą. zaizolowanie taśmą izolacyjną i jednego i drugiego nic nie dało. Natomiast przy wczorajszej po raz pierwszy całkowicie nie udanej próbie odpalenia (solidnie padało), zauważyłem że cewka jest mimo wszystko ciepła. tak powinno być?
2. zakładając że to cewka- czy jest wtedy szansa odpalenia na pych? pytam bo w poniedziałek, gdy nie chciał odpalić, kumpel ruszał autem lekko do przodu i do tyłu i pomogło niemal od razu. zbieg okoliczności? dodam ze mam nie zaizolowaną końcówkę masy przy silniku.
3. próbowałem wczoraj ją grzać suszarką, kable też nie pomogło. wiem, że najlepiej wymienić problem, ale nie jest to przez ok 10 dni jeszcze możliwe. czy dacie jakiś "chałupniczy" sposób, by przez te 10 dni nie mówię, żeby odpalało od kopa, ale zeby za ktoryś razem wogole to się udało.?
p.s: kolejny objaw- może Was naprowadzi. w poniedziałek zauważyłem, żę odpala bez ssania, a na ssaniu nie chce.
p.s2: 1. złączka (taka jakby "diagnostyczna"przy wiązce idącej z cewki, do stacyjki co to jest? nie ma być gdzieś podłączona?
2. kabelek- też chyba ma być gdzieś podłączony (albo w LS właśnie nie ma być :p) przyczepiony do kabli idących z czujnika gaźnika.
 
 
Timon 



Kolor: Solar Blue
Skąd: Wrocław
 #8  Wysłany: 2012-11-08, 14:16   

We Wrocławiu kupowałem parę dni temu kable WN firmy NGK, koszt 85zł za komplet 5 kabli (razem z kablem do cewki). Świece NGK V-line z przesyłką wyszły mi chyba 35zł, a filtr paliwa i powietrza (jakaś niemiecka firma) z przesyłką 60zł. Cena świec i filtrów mogła się trochę zmienić od czasu jak ja je kupowałem, ale nie sądzę by to się stało jakoś drastycznie..

Wymiana każdego elementu z wyżej wymienionych sprawiła, że silnik działa równiej, lepiej. Odczuwam to podczas jazdy.

Czy po ostatnim udanym odpaleniu silnika wyciągałeś kable WN/grzebałeś coś przy cewce? Może je pozamieniałeś na cewce? Iskra jest podawana na świece w odpowiedniej kolejności. W cewce jest taki mały rysik na sprężynce - ciężko mi to opisać inaczej, w każdym razie jak się zdejmuje kopułke cewki to może on wypaść. Poza tym słyszałem od innego gościa, który ma Pony'ego, że rysik ten mu się zużył i przez to miał problemy.

Jak pada ostatnio to zwykle jest zimno. Jesteś pewien, że to jest spowodowane tylko i wyłączni wilgocią? A nie są to problemy z akumulatorem z powodu niskich temperatur? Spróbuj odpalić po kablach, albo na innym aku. Ja musiałem wymienić aku, choć jeszcze kręcił rozrusznikiem to robił to za słabo i odpalić się nie dało.

Jak z obrotami jak Ci się już uda odpalić? Masz obrotomierz? Trzyma obroty czy nie bardzo?
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM