Przesunięty przez: Brt 2017-01-01, 23:14 |
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła |
Autor |
Wiadomość |
Jarek_64 [Usunięty]
|
#1 Wysłany: 2012-01-01, 17:57 [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
|
|
|
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję . |
Ostatnio zmieniony przez IgoReCzeK 2012-02-07, 12:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
NieAmator [Usunięty]
|
#2 Wysłany: 2012-01-01, 18:00
|
|
|
robił to ktoś w lantrze J2 ale niestety nie wiem kto. Niestety takiego wariata odważnego co by w santafe wymieniał do tej pory nie było |
|
|
|
 |
czeien [Usunięty]
|
#3 Wysłany: 2012-01-08, 10:43 Re: wymiana sprzęgła
|
|
|
Jarek_64 napisał/a: | Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję . | Witam!Jestem właśnie po tej operacji.Da się zrobić z kanału.Miałem ten sam problem co Ty bo nie ma instrukcji naprawy w j.polskim.Po kolei:odłącz iwyjmij akumulator,półkę akumulatora-wyjmij filtr powietrza-rozłącz wtyczki-odkręć wysprzęglik i odchyl na bok-rozłącz linki zmiany biegów-podeprzyj przód -odkręć koła-odkręć nakrętki półosi-rozłącz układ kierowniczy -odkręć dolny sworzeń zwrotnicy-podwieś piasty na kolumnach M.Persona-wyjmij półosie-rozmontuj uklad wydechowy-odłącz wał napędowy(jażeli masz napęd na 4x4to odkręć sprzęgło wiskotyczne,bo inaczej nie odkręcisz skrzyni biegów jedna śruba jest schowana za sprzęgłem inie ma dojścia żeby ją odkręcic-sprzęgło wis. jest na 2 kołkach więc trzeba ostrożnie i równo oddzielać )Zagalopowałem się -przed sprzęgłem wis.odkręć ramę pomocniczą tzw ,,sanki"potrzebna pomoc bo są dość ciężkie-podeprzyj silnik-odkręć 3mocowania silnika przód ,tył i lewa strona,silnik trzyma się tylko na prawej poduszce-przedtem wyjmij rozrusznik-odkręć i odejmij skrzynię biegów,ptrzebna pomoc bo ciężka.Jesteś w domu.Ja zamówiłem komplet sprzęgło docisk łożysko na Allegro Valeo-430zł na miejsce.Powodzenia. |
|
|
|
 |
Jarek_64 [Usunięty]
|
#4 Wysłany: 2012-01-13, 17:48
|
|
|
czeien Wielkie Dzięki, z powodu nadciągającej zimy operację przełożę ( nieogrzewany garaż). ale w trakcie porobię zdjęcia . może się komuś n przydadzą.
Ale po Twoim opisie to już można z zamkniętymi oczami. |
|
|
|
 |
darekk_2005 [Usunięty]
|
#5 Wysłany: 2012-02-29, 19:59
|
|
|
Przepraszam ze bez poslkich znakow - problemy sprzetowe :(
Witam, niestety padlo mi sprzegielko w Santa Fe 2.0 CRDI 4x4, otoz dzieje sie tak ze glownie na 4 i 5 biegu powyzej 3 tys obrotow slizga strasznie (rozpedza sie jakby byl automatik, czuc smrod tarczy a aucie). Mam pytanie ile mniej wiecej moge na tym sprzegle jeszcze zrobic kilometrow? Czeka mnie trasa 800 km autostrada i nie wiem czy ryzykowac czy robic sprzeglo w miejscu gdzie teraz jestem (Niemcy = drogo). Czy w razie kiedy sprzeglo calkiem padnie moge uszkodzic cos jeszcze (np. skrzynie, kolo dwumasowe itp) czy tylko sprzeglo padnie i autko poprostu przestanie "ciagnac" ?
Czy dam rade pokonac ta trase 800 km, na zasadzie wbijam 5 bieg i spokojnie sobie smigam do domku??
Pozdrawiam i licze na odpowiedz |
|
|
|
 |
Jarek_64 [Usunięty]
|
#6 Wysłany: 2012-02-29, 20:25
|
|
|
Moim zdaniem jadąc delikatnie i ostrożnie można zaryzykować zjazd do Polski. Jakby co, to mam kolegę z lawetą . Poza zdarciem tarczy nie powinno się nic więcej stać. Staraj się jechać jak z jajkiem. |
|
|
|
 |
czeien [Usunięty]
|
#7 Wysłany: 2012-03-03, 08:31
|
|
|
Jestem tego samego zdania co Kolega Jarek,musisz sam ocenić czy się dotoczysz do Polski.Ja z takim sprzęgłem przyjechałem 2500km.bo nie chciałem ryzykować naprawy w Norwegii.Uślizgiwało mi się na 5 biegu jak nieumiejętnie dodałem gazu,padło dopiero w Polsce po 2 miesiącach rozsypało się łożysko i zablokowało docisk,że nie mogłem wcisnąć ani wrzucić biegu.Powodzenia. |
|
|
|
 |
spry [Usunięty]
|
#8 Wysłany: 2012-03-03, 09:39
|
|
|
darekk_2005 napisał/a: |
Czy dam rade pokonac ta trase 800 km, na zasadzie wbijam 5 bieg i spokojnie sobie smigam do domku??
...... |
Wyobraź sobie ,ze trafiasz na korek ,co w Niemczech jest prawie pewne.Sprzegło szwankuje całkowicie.Tarasujesz ruch.Natychmiast przejeżdża niemieckie autoholowanie wezwane przez policję.Odwozi auto na najbliższy parking.Nie masz auta,jesteś na zadupiu niemieckim.Już popłynąłeś kilkaset euro i jesteś w ciemnej du***.Oczywiście tak się nie musi stać ,ale może.Ja bym nie ryzykował tych kłopotów o kosztach nie wspominając. |
|
|
|
 |
felkner [Usunięty]
|
#9 Wysłany: 2012-03-03, 09:43
|
|
|
|
Ostatnio zmieniony przez 2017-05-14, 01:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Jarek_64 [Usunięty]
|
#10 Wysłany: 2012-03-04, 17:07
|
|
|
I po wymianie. Sanek nie odkręcałem, a skrzynie tylko przesunołem na bok. Dojście do sprzęgła było wystarczające. Regeneracja dwumasy i zestaw 1600pln. 7 miesięcy gwarancji, mam nadzieję że trochę wytrzyma. Do tej wersji nie ma zamiennników, a nowa dwumasa to ok 2500. |
|
|
|
 |
Arni71


Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
|
#11 Wysłany: 2012-03-05, 20:48
|
|
|
Jarek_64 napisał/a: | . Do tej wersji nie ma zamiennników, a nowa dwumasa to ok 2500. |
Nie wiem jak to jest przy wersji 125KM (może być kwestia mocy) ale w słabszych 113KM to nawet Hyundai poleca wymianę dwumasy na zwykłe - tyle wyczytałem na starym forum - ja na szczęście nie mam tego problemu |
|
|
|
 |
wojtek [Usunięty]
|
#12 Wysłany: 2012-03-08, 14:00
|
|
|
wersja 125 km potrzebuje dwumasy. ja założyłem zwykłe koło i ślizgało, dopiero wzmocnienie docisku pomogło (dla ścisłości - miałem silnik 83kw a teraz mam założony 92kw) |
|
|
|
 |
ROTHMANS [Usunięty]
|
#13 Wysłany: 2012-03-08, 20:28
|
|
|
No to jak to jest w końcu ?
Santa fe ma dmumase czy nie ? Bo słyszałem różne opinie mam silnik 113KM |
|
|
|
 |
Arni71


Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
|
#14 Wysłany: 2012-03-09, 10:14
|
|
|
O ile wiem to silnik 113KM nawet jeśli miał dwumasę to została ona wymieniona na zwykłe - zalecenie HYUNDAI'a u mnie w Santku jest zwykłe ale czy tak było od nowości nie wiem, nie mam książki serwisowej |
|
|
|
 |
wojtek [Usunięty]
|
#15 Wysłany: 2012-03-14, 20:30
|
|
|
Przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłem uszczelniacz na wale w silniku oraz na wałku skrzyni, może warto o tym pamiętać. Piszę o tym ponieważ ostatnio wymieniałem rozrząd i niestety zapomniałem wymienić oringu. |
|
|
|
 |
|