Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: fe, santa, sm, sprzegla, wymiana

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:14
[Santa Fe SM] wymiana sprzęgła
Autor Wiadomość
Jarek_64
[Usunięty]

 #1   Wysłany: 2012-01-01, 17:57   [Santa Fe SM] wymiana sprzęgła

Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję .
Ostatnio zmieniony przez IgoReCzeK 2012-02-07, 12:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
NieAmator
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-01-01, 18:00   

robił to ktoś w lantrze J2 ale niestety nie wiem kto. Niestety takiego wariata odważnego co by w santafe wymieniał do tej pory nie było
 
 
czeien
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-01-08, 10:43   Re: wymiana sprzęgła

Jarek_64 napisał/a:
Powoli przymierzam się do wymiany sprzęgła. Jeśli ktoś już to robił osobiście , będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie. Czy mam się spodziewać jakichś niespodzianek i czy do wymiany wystarczy kanał. Z góry dziękuję .
Witam!Jestem właśnie po tej operacji.Da się zrobić z kanału.Miałem ten sam problem co Ty bo nie ma instrukcji naprawy w j.polskim.Po kolei:odłącz iwyjmij akumulator,półkę akumulatora-wyjmij filtr powietrza-rozłącz wtyczki-odkręć wysprzęglik i odchyl na bok-rozłącz linki zmiany biegów-podeprzyj przód -odkręć koła-odkręć nakrętki półosi-rozłącz układ kierowniczy -odkręć dolny sworzeń zwrotnicy-podwieś piasty na kolumnach M.Persona-wyjmij półosie-rozmontuj uklad wydechowy-odłącz wał napędowy(jażeli masz napęd na 4x4to odkręć sprzęgło wiskotyczne,bo inaczej nie odkręcisz skrzyni biegów jedna śruba jest schowana za sprzęgłem inie ma dojścia żeby ją odkręcic-sprzęgło wis. jest na 2 kołkach więc trzeba ostrożnie i równo oddzielać )Zagalopowałem się -przed sprzęgłem wis.odkręć ramę pomocniczą tzw ,,sanki"potrzebna pomoc bo są dość ciężkie-podeprzyj silnik-odkręć 3mocowania silnika przód ,tył i lewa strona,silnik trzyma się tylko na prawej poduszce-przedtem wyjmij rozrusznik-odkręć i odejmij skrzynię biegów,ptrzebna pomoc bo ciężka.Jesteś w domu.Ja zamówiłem komplet sprzęgło docisk łożysko na Allegro Valeo-430zł na miejsce.Powodzenia.
 
 
Jarek_64
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-01-13, 17:48   

czeien Wielkie Dzięki, z powodu nadciągającej zimy operację przełożę ( nieogrzewany garaż). ale w trakcie porobię zdjęcia . może się komuś n przydadzą.
Ale po Twoim opisie to już można z zamkniętymi oczami.
 
 
darekk_2005
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2012-02-29, 19:59   

Przepraszam ze bez poslkich znakow - problemy sprzetowe :(
Witam, niestety padlo mi sprzegielko w Santa Fe 2.0 CRDI 4x4, otoz dzieje sie tak ze glownie na 4 i 5 biegu powyzej 3 tys obrotow slizga strasznie (rozpedza sie jakby byl automatik, czuc smrod tarczy a aucie). Mam pytanie ile mniej wiecej moge na tym sprzegle jeszcze zrobic kilometrow? Czeka mnie trasa 800 km autostrada i nie wiem czy ryzykowac czy robic sprzeglo w miejscu gdzie teraz jestem (Niemcy = drogo). Czy w razie kiedy sprzeglo calkiem padnie moge uszkodzic cos jeszcze (np. skrzynie, kolo dwumasowe itp) czy tylko sprzeglo padnie i autko poprostu przestanie "ciagnac" ?
Czy dam rade pokonac ta trase 800 km, na zasadzie wbijam 5 bieg i spokojnie sobie smigam do domku??
Pozdrawiam i licze na odpowiedz
 
 
Jarek_64
[Usunięty]

 #6   Wysłany: 2012-02-29, 20:25   

Moim zdaniem jadąc delikatnie i ostrożnie można zaryzykować zjazd do Polski. Jakby co, to mam kolegę z lawetą . Poza zdarciem tarczy nie powinno się nic więcej stać. Staraj się jechać jak z jajkiem.
 
 
czeien
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-03-03, 08:31   

Jestem tego samego zdania co Kolega Jarek,musisz sam ocenić czy się dotoczysz do Polski.Ja z takim sprzęgłem przyjechałem 2500km.bo nie chciałem ryzykować naprawy w Norwegii.Uślizgiwało mi się na 5 biegu jak nieumiejętnie dodałem gazu,padło dopiero w Polsce po 2 miesiącach rozsypało się łożysko i :-) zablokowało docisk,że nie mogłem wcisnąć ani wrzucić biegu.Powodzenia.
 
 
spry
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-03-03, 09:39   

darekk_2005 napisał/a:

Czy dam rade pokonac ta trase 800 km, na zasadzie wbijam 5 bieg i spokojnie sobie smigam do domku??
......

Wyobraź sobie ,ze trafiasz na korek ,co w Niemczech jest prawie pewne.Sprzegło szwankuje całkowicie.Tarasujesz ruch.Natychmiast przejeżdża niemieckie autoholowanie wezwane przez policję.Odwozi auto na najbliższy parking.Nie masz auta,jesteś na zadupiu niemieckim.Już popłynąłeś kilkaset euro i jesteś w ciemnej du***.Oczywiście tak się nie musi stać ,ale może.Ja bym nie ryzykował :shock: tych kłopotów o kosztach nie wspominając.
 
 
felkner
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2012-03-03, 09:43   

Ostatnio zmieniony przez 2017-05-14, 02:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jarek_64
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-03-04, 17:07   

I po wymianie. Sanek nie odkręcałem, a skrzynie tylko przesunołem na bok. Dojście do sprzęgła było wystarczające. Regeneracja dwumasy i zestaw 1600pln. 7 miesięcy gwarancji, mam nadzieję że trochę wytrzyma. Do tej wersji nie ma zamiennników, a nowa dwumasa to ok 2500.
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #11  Wysłany: 2012-03-05, 20:48   

Jarek_64 napisał/a:
. Do tej wersji nie ma zamiennników, a nowa dwumasa to ok 2500.


Nie wiem jak to jest przy wersji 125KM (może być kwestia mocy) ale w słabszych 113KM to nawet Hyundai poleca wymianę dwumasy na zwykłe - tyle wyczytałem na starym forum - ja na szczęście nie mam tego problemu :-D
 
 
wojtek
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2012-03-08, 14:00   

wersja 125 km potrzebuje dwumasy. ja założyłem zwykłe koło i ślizgało, dopiero wzmocnienie docisku pomogło (dla ścisłości - miałem silnik 83kw a teraz mam założony 92kw)
 
 
ROTHMANS
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2012-03-08, 20:28   

No to jak to jest w końcu ?
Santa fe ma dmumase czy nie ? Bo słyszałem różne opinie mam silnik 113KM
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #14  Wysłany: 2012-03-09, 10:14   

O ile wiem to silnik 113KM nawet jeśli miał dwumasę to została ona wymieniona na zwykłe - zalecenie HYUNDAI'a u mnie w Santku jest zwykłe ale czy tak było od nowości nie wiem, nie mam książki serwisowej
 
 
wojtek
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2012-03-14, 20:30   

Przy okazji wymiany sprzęgła wymieniłem uszczelniacz na wale w silniku oraz na wałku skrzyni, może warto o tym pamiętać. Piszę o tym ponieważ ostatnio wymieniałem rozrząd i niestety zapomniałem wymienić oringu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM