Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 1.4, g4fa, ix20, jc, lpg, silnikach

[ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?
Autor Wiadomość
tomp1
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-07-04, 07:56   [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?

Witam wszystkich,

Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.

PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).

http://www.auto-swiat.pl/...nstalacji-lpg/4
Ostatnio zmieniony przez Złośnik 2013-01-05, 22:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
ph71 



Kolor: steel grey ZAR
Skąd: Poznań
 #2  Wysłany: 2012-08-07, 14:48   

Czy to 1.4 czy 1.6, pomijając kwestie gwarancyjne, chodzi tylko o to nieszczęsne wypalanie gniazd zaworowych (problem wielu ówczesnych aut z ceramiką w silnikach). Problem może wystąpić, ale wcale podobno nie musi. Wszystko zależy od instalacji i tego jak będzie pracować. Jak na ubogo to problem z wypalaniem murowany.
Co to lubryfikacji gniazd lub dotrysku benzyny to zdania są mocno podzielone, a ponieważ temat tych ostatnich zagadnień jest stosunkowo świeży, więc nie ma miarodajnych doświadczeń w tej kwestii.
Po rozejrzeniu się na rynku, jeśli już coś zakładać to bardziej obeznane z tematem ASO sugerują BRC Sequent 24 w najnowszej odsłonie (wersja 24.11) i oferują nawet zabezpieczenie praw gwarancyjnych pod warunkiem serwisowania u nich. Twierdzą, że np. znane im i30 z tymi silnikami po warunkiem prawidłowego serwisu jeżdżą bez problemów, przynajmniej dotychczasowe 40-50 tys. km. Zatem samoregulacja luzów wystarcza przynajmniej na tyle.
Kiedyś Hyundai dawał rekomendacje tej instalacji (a właściwie marce), ale z powodów, których nie udało mi się ustalić się wycofał.
Niezależnie od powodów powyższej decyzji montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta. To samo w sobie mocno zawęża krąg potencjalnych wykonawców takiej instalacji.

[ Dodano: 2012-08-29, 11:36 ]
tomp1 napisał/a:
Witam wszystkich,

Mam pytanie do znawców tematu i osób kóre mają założone LPG w silniku 1.4 (G4FA)
W artykule AutoŚwiat piszą że te silniki nie za bardzo tolerują gazu. Czy to prawda ? Co to znaczy "Zaleca się modyfikację głowicy" ?
Do tej pory rozważałem założenie gazu ale teraz widzę że chyba szkoda mi silnika.

PS. Nie moge dodac załącznika wiec podaje link do wspomnianego artykułu (druga tabelka).

http://www.auto-swiat.pl/...nstalacji-lpg/4


U mnie jest instalacja: AC Stag 300-4 ISA2 + Zavoli Zeta N 150KM + Hana 2000 czerwone + Bormech toroidalny 48l + równie markowe elementy dodatkowe (wielozawór z obudową Tomasetto, węże Parker, filtr Czaja itp.)

Pierwsze kilometry, wszystko w porządku :)
Nie patrząc na wskażnik zawartości gazu nie można się zorientować czy jedzie się na benzynie czy na LPG :) Przełączanie niewyczuwalne.
Zakładam przejechanie przynajmniej 100kkm na gazie przy regularnym serwisie i zdroworozsądkowym podejściu do użytkowania instalacji.
_________________
Pierwszy sekwencyjny ix20 1.6 LPG na naszym forum. Przejechał 68.000km od założenia LPG a silnik i osprzęt bez oznak problemów. I dalej jeździ gdzieś w Polsce...
 
 
ix20hyundai
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-02-21, 19:21   

W Czechach mi oferowali LPG bez utarty gwarancji
 
 
Hants
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-02-22, 11:49   

ph71 napisał/a:
montaż musi być gruntownie przemyślany i wykonany przez odpowiedniego fachowca z wiedzą, doświadczeniem i odpowiednim oprogramowaniem do tego auta.


Podpisuję się pod tym dziesięcioma palcami.



_________________
Ostatnia już, sekswencyjna Sonata 2.0 na naszym forum. Cwierć miliona km z gazem za mną. 134.539 km w tejże. :lol: :lol: :lol:
 
 
eljoter
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-03-05, 16:29   

Mam założony STAG 300 premium jak na razie to super chodzi , zbiornik 48l wchodzi ok 40 litrow gazu zrobiłem na tym ponad 450 km na trasie i jeżdząc po Wa-wie .Jak się wszystko dotrze to zobacze czy dobrze wybralem
 
 
ph71 



Kolor: steel grey ZAR
Skąd: Poznań
 #6  Wysłany: 2013-03-08, 09:10   

No to jest nas już dwóch :mrgreen: Gratuluję odwagi (bo przecież gwarancja itd.) i decyzji.
Mam już ze 12 tys. na gazie i nie żałuję decyzji. Po pierwszym przeglądzie dodatkowo dopieszczono instalkę i jest jeszcze lepiej.
_________________
Pierwszy sekwencyjny ix20 1.6 LPG na naszym forum. Przejechał 68.000km od założenia LPG a silnik i osprzęt bez oznak problemów. I dalej jeździ gdzieś w Polsce...
Ostatnio zmieniony przez Brt 2015-10-05, 19:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
czarmar
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2013-07-10, 11:40   

Dla innych użytkowników forum, może kilka miesięcy później ale ja równiez wyrażę swoją opinię w tym temacie.

Witam ja równiez w i30 z tym samym silnikiem mam stag 300 isa2 +rc01 + wtryskiwacze hana, zakładałem w firmowym warsztacie firmy ac w białymstoku gdzie produkują sterowniki i inne elementy jak sterowniki stag.
Maja dobrze dopracowane szczegóły bo duzo mieli w swojej firmie hyundai i duzo eksportują, więc maja przygotowane przynajmniej do i30 gotowe elementy, zestawy wraz z wiązakami.

Dlatego polecam, wychodzi taniej i dobrze sie jeździ.
 
 
lukeswirus
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2014-01-20, 08:27   

Witam. Ja mam AG Centrum Zenith Pro EOBD i przejechałem już 40tyś km. Jak na razie nie mam odpukać żadnej usterki. Świece wymieniam profilaktycznie co 20tyś
 
 
lotug
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2014-01-20, 11:24   Re: [ix20 JC] LPG w silnikach 1.4 (G4FA) ?

Zalozylem niespelna 2 tygodnie temu BRC Sequent w i30. Wrazeniami za jakis czas sie podziele. Na razie wszystko OK.
 
 
lukasz.zst 



Skąd: Katowice
 #10  Wysłany: 2015-09-28, 22:53   [ix20] LPG dedytkowane ix20

Po zapytaniu sie w Czechach jaką sie zaleca instalacje LPG do ix20 1.6 .Odpowiedziano mi żę Tartarini Auto Evo 01. Wysłałem zapytanie do przedstawicielstwa i dostałem odpowiedz :


- Do tego samochodu polecamy ( zaleca )włoską instalację Tartarini Auto Evo 01w cenie 3200zł (zbiornik w miejscu koła zapasowego, pokrowiec na koło zapasowe, wlew pod klapką wlewu paliwa, ozdobna podstawka pod przełącznik).
Stosując tę instalację nie ma konieczności montażu dodatkowej lubryfikacji ponieważ instalacja współpracuje z OBD pojazdu i po przekroczeniu obciążenia silnika powyżej 90% automatycznie przełącza się na benzynę celem chronienia zaworów i gniazd zaworowych.

Nie ma możliwości wykupienia gwarancji na silnik, jednak firma nasza posiada ubezpieczenie na wypadek gdyby z winy instalacji silnik uległ uszkodzeniu.
 
 
wojbur 



Skąd: Woj. Śląskie
 #11  Wysłany: 2015-09-29, 13:38   

Rozumiem, że ta cena dotyczy montażu w ASO, a praktycznie zapewne za pośrednictwem ASO? Tzn. tak jak robi Skoda, wstawiamy auto do ASO (albo zamawiamy LPG przy zamówieniu auta), ASO wiezie to lawetą do współpracującego warsztatu a klient rozlicza się z ASO? (które zapewne pobiera prowizję)

Nie bardzo rozumiem tematu "ubezpieczenia silnika". Jeśli zamontuję za ich pośrednictwem LPG i w okresie gwarancji nastąpi usterka zawiniona przez LPG to usuną ją bezpłatnie czy na koszt użytkownika?
_________________
 
 
lukasz.zst 



Skąd: Katowice
 #12  Wysłany: 2015-09-29, 16:18   

Nie w aso tylko tam gdzie montuja lpg

[ Dodano: 2015-09-29, 16:20 ]
http://www.czakram.pl/wagas.html z tego kożystają
 
 
wojbur 



Skąd: Woj. Śląskie
 #13  Wysłany: 2015-09-30, 19:58   

Ok, dzięki, czytałem o tej ofercie czakramu już jakiś czas temu, ale nie skojarzyłem teraz że o to chodzi.
_________________
 
 
mirekm3 



Kolor: szary
Skąd: Mysłowice
 #14  Wysłany: 2016-11-18, 17:01   

Koledzy widzę że jest mało na forum IX20 zasilanych gazem,ja własnie przymierzam sie do montażu LPG i stąd moje pytanie do użytkowników zagazowanych IX20 jaką instalację wybrać-co polecacie.Biorę pod uwagę dwie instalacje -co o tym sądzicie?
TARTARINI EVO 01 lub BRC SEQUENT 32
proszę o opinie.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #15  Wysłany: 2016-11-18, 21:49   

Może nie doradze co do silnika czy on wytrzyma gaz bo wszędzie mówią że te silniki nie lubią go wcale. Ale trzymaj się z daleka od brc. Jak już zakładaj staga w dobrym zakładzie. BRC to wymysł w hyundaiu i wszelkie części i naprawy w cenach z kosmosu. Sam ma ten szajs bo kupiłem z fabryczną instalką i gdyby nie szkoda kasy to wywalił bym te brc 24 a wstawił staga.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM