Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: co, dalej, kolizja

kolizja i co dalej
Autor Wiadomość
iten
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-04-29, 17:29   kolizja i co dalej

Witam wszystkich - tu iten z poprzedniego forum, dopiero dzisiaj się zalogowałam w nowej rzeczywistości i od razu prosze o poradę;
Miałam wczoraj kolizję na trasie, poszkodowany mój i10 - prawe przednie drzwi wgniecone i porysowane. Zgłosiłam telefonicznie szkodę (stłuczka nie z mojej winy), jutro pewnie przyjdzie rzeczoznawca na oględziny i wycenę. I tu moje pytania, czy mogę domagać się wymiany drzwi, czy powinnam ( muszę korzystać z autoryaowanego serwisu), czy najlepszym wyjściem jest naprawa bezgotówkowa nie do końca wiem co mam zrobić. Auto dwuletnie zakupione w salonie na trzyletniej gwarancji,
pozdrawiam
 
 
marekityle 



Skąd: Śląsk
 #2  Wysłany: 2012-04-29, 22:00   

Jest uszkodzenie - wymiana na nowe, jak nie chcesz stracić gwarancji to ASO, jak nie chce ci się wykłócać o swoje z ubezpieczycielem sprawcy to najprościej bezgotówkowo, albo zbierasz wszystkie faktury i wtedy dopłacają do prawie zawsze zaniżonej kalkulacji.
Na czas naprawy należy ci się samochód zastępczy z OC sprawcy, nie daj sobie wmówić że jest inaczej!!!
 
 
Mike82 



Kolor: beżowy metallic
Skąd: Warszawa
 #3  Wysłany: 2012-04-30, 12:27   

marekityle, nic dodać nic ująć :-)

iten, a w jakiej firmie ubezpieczeniowej jest sprawca? Czy była policja na miejscu zdarzenia? To ostatnie bardzo pomaga, gdy dojdzie do kolizji, bo w zasadzie uniemożliwia sprawcy późniejsze stwierdzenie, że to jednak nie jego wina a oświadczenie złożył pod wpływem emocji.

Żądaj wymiany drzwi na nowe, żadnego szpachlowania i łatania. To jest nowy samochód, masz prawo oczekiwać rekompensaty na tym samym poziomie jak było sprzed zdarzenia. Polecam naprawę bezgotówkową, może być w ASO jeśli zależy Ci na gwarancji. Bezgotówkowa naprawa oznacza , że to warsztat użera się z ubezpieczycielem a nie Ty, zwykle czyni to bardzo skutecznie.

No i oczywiście masz prawo do samochodu zastępczego, pogadaj ze swoim ASO, wydaje mi się że również można skorzystać z niego na zasadach bezgotówkowych. Czasem ubezpieczyciele negują potrzebę korzystania z takiego samochodu, ale zgodnie z prawem nie mogą tego robić (w razie potrzeby znajdę orzeczenie sądu najwyższego w tej sprawie, no problem).

Polecam załatwianie wszystkiego z ubezpieczycielami drogą pisemną. To bardzo mobilizuje likwidację szkód i przydaje się w sądzie, gdyby coś. Pamiętaj też, że masz prawo do otrzymania bezspornej części odszkodowania w ciągu 30 dni, gdybyś obrała inną ścieżkę likwidacji szkody niż naprawda bezgotówkowa.

Działaj i pisz na bieżąco jak idzie. W razie czego pomożemy (pracuję w branży ubezpieczeniowej więc znam jej słabe strony :-D )
_________________
Pozdrawiam,
Mike82
 
 
iten
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-04-30, 14:00   

Dzięki za porady,
auto moje w pzu,sprawcy motorower również w pzu, nie było policji niestety, mam oświadczenie, na razie czekam na tel.od rzeczoznawcy z pzu na oględziny i wycenę, szkodę zgłaszałam telefonicznie, gdzie muszę zakręcić się po samochód zastępczy?
pozdrawiam
 
 
Mike82 



Kolor: beżowy metallic
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2012-04-30, 14:53   

Skorzystaj z usług firmy, która wypożcza samochody. Wpisz w google "auto zastępcze" i znajdziesz wiele wypożyczalni. Zapytaj jednak czy określona weźmie na siebie cieżar rozliczenia bezgotówkowego z TU (tak, żebyś nie musiała sama kombinować i użerać się z ubezpieczycielem).

Możesz zapytać też w swoim ASO, czy są w stanie pomóc Ci albo chociaż wskazać zaprzyjaźnioną wypożyczalnię.

Na koniec polecam pierwszy z brzegu link do artykułu o zasadach wynajmu samochodu zastępczego http://rzu.gov.pl/skargi/...ych_sprawcy__47 . Zresztą, najlepiej jeśli zadzwonisz do Rzecznika Ubezpieczonych i zapytasz o ewentualne szczegóły. Tam pracują osoby z odpowiednim wykształceniem i doświadczeniem , które bezpłatnie odpowiedzą na Twoje pytania i pomogą przejść tą drogę krzyżową jak najmniej boleśnie :-D Głowa do góry!
_________________
Pozdrawiam,
Mike82
 
 
NieAmator
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-05-03, 10:41   

zaprowadź auto do serwisu blacharsko lakierniczego spod szyldu Hyundaia tro może byc stary dziadziuś który ma z H podpisaną umowę, zostawiasz mu auto i o nic sie nie martwisz, tylko mów że chcesz nowe drzwi w kolorze oryginalne nie malowane przez serwis.
 
 
iten
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-05-05, 18:28   

człowiek z pzu na wycenę szkody i oględziny przyjdzie dopiero ósmego maja (do tego czasu mogę jeszcze 100 razy walnąć w te drzwi :-P ), niestety długi weekend zrobił swoje czyli wydłużył termin, oczywiście auto trafi do zakładu serwisowego hultajów, ale w sumie nie wiem czy będą wymienione drzwi, każdy kto ogląda twierdzi że to niewielkie przerysowanie i leciutko odgięte -do lkepania i malowania, wolałabym nowe ale czy gość od szkody będzie tego samego zdania a jeśli nie?
 
 
Łukasz
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-05-05, 20:46   

iten napisał/a:
wolałabym nowe ale czy gość od szkody będzie tego samego zdania a jeśli nie?


Gość sobie może mieć inne zdanie ale jak idzie to z OC sprawcy to masz prawo do wymiany na nowe, oryginalne drzwi.
 
 
iten
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2012-05-10, 20:12   

rzeczoznawca wycenił moje drzwi na 2100 zł.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM