Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: getz, getz, luz, zaworu

[Getz] Getz 1.1 luz zaworu
Autor Wiadomość
Adam2428
[Usunięty]

 #1   Wysłany: 2012-04-15, 18:26   [Getz] Getz 1.1 luz zaworu

Witam , w mojej instrukcji obsługi są rozbieżności co do luzów zaworów .
W jednym miejscu pisze 0,20 0,25mm a na końcu w tabelce 0,13 0,17mm które ustawić?
 
 
marekityle 



Skąd: Śląsk
 #2  Wysłany: 2012-04-15, 20:02   

Witam
Ja zawsze ustawiałem tak jak w instrukcji napraw z działu Download.
Poza tym znajdź szczelinomierze 0,13 0,17mm ;-)
 
 
Adam2428
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-04-16, 11:36   

A mógłbyś mi podać te wartości z instrukcji napraw?
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #4  Wysłany: 2012-04-16, 13:02   Re: Getz 1.1 luz zaworu

Adam2428 napisał/a:
Witam , w mojej instrukcji obsługi są rozbieżności co do luzów zaworów .
W jednym miejscu pisze 0,20 0,25mm a na końcu w tabelce 0,13 0,17mm które ustawić?


W instrukcji podany jest luz zaworowy dolotowy 0,2 mm i wylotowy 0,25 mm przy pomiarze na silniku gorącym.
Luzy 0,13 i 0,17 mm dotyczą silnika zimnego ( ok. 20 st. C ).
 
 
marekityle 



Skąd: Śląsk
 #5  Wysłany: 2012-04-16, 18:16   

srt 121 oraz 165 instrukcji w Download
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2012-05-31, 22:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Adam2428
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-04-16, 18:54   

Dzięki "marekityle" za dowland według tej instrukcji na zimnym silniku luz jest mniejszy niż na gorącym w maluchu było odwrotnie , ale to chyba wiarygodne źrudło
 
 
marekityle 



Skąd: Śląsk
 #7  Wysłany: 2012-04-16, 18:59   

maluch ma wałek rozrządu w bloku i popychacze a Getz wałek w głowicy bez popychaczy i z tego m.in. ta różnica
 
 
Nastar 



Kolor: Czarny
Skąd: Wałcz
 #8  Wysłany: 2015-03-07, 11:01   

Czy jest możliwe żeby niewyregulowany luz zaworowy powodował duży wzrost spalania i spadek mocy ? Wg mnie tak. Jest to sugestia mojego mechanika po tym jak sprawdziliśmy sondy lambda i wszystko jest ok z nimi. Za tydzień ustawianie luzu będziemy robić.
_________________
Wozidełko żony ;-)
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz

 #9  Wysłany: 2015-03-07, 19:10   

Bez przesady brak luzy na zaworze nie spowoduje jakoś wielkiego wzrostu spalania i dynamiki. Miałem tico i też od ruskiego roku było tam coś ustawiane i śmigało.
Od spalania to własnie głównie sondy. Wystarczy odkręcić świece i pewnie będą czarne - za bogata mieszanka.
 
 
Nastar 



Kolor: Czarny
Skąd: Wałcz
 #10  Wysłany: 2015-03-08, 12:20   

Świece i przewody wymienione wczoraj. Były już zmęczone życiem trochę. Dwukrotne sprawdzanie komputerem (w tym raz w ASO) nie wykazało żadnych usterek sond ani innych elementów. A spalanie duże... Moc słaba...
Jak regulacja zaworów nie pomoże to zostaje jeszcze to słynne kółko na wale (luz wzdłużny).
_________________
Wozidełko żony ;-)
 
 
Scorpio 



Kolor: ładny ;)
Skąd: Kraków/Libertów
 #11  Wysłany: 2015-03-15, 19:23   

A ja bym zaczął od początku: zmień paliwo ;)
_________________
 
 
 
Nastar 



Kolor: Czarny
Skąd: Wałcz
 #12  Wysłany: 2015-03-15, 19:42   

A co złego w Orlenie może być ? Zawsze tylko ta 1 stacja wchodzi w grę...
_________________
Wozidełko żony ;-)
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #13  Wysłany: 2016-02-26, 18:47   

Compot1 to jest miejsce na Twoje pytanie.

Tak jak napisałeś kontrola i ewentualna regulacja luzu zaworów powinna odbywać się co ok 20 tyś km lub co dwa lata.

Kontroli i regulacji można dokonać samemu przy pomocy szczelinomierza, klucza i wkrętaka (w necie jest dużo poradników).

Dodatkowo po zdjęciu pokrywy zaworów trzeba wymienić uszczelkę o numerze 22441 02400 najlepiej niech to będzie oryginał taki jak poniżej.

http://allegro.pl/kia-pic...5163685732.html

Najważniejsze przy wymianie uszczelki jest moment dokręcania śrub powinien on wynosić 8-10 Nm i lepiej powstrzymać rękę bo co za dużo to nie zdrowo.
 
 
compot1 



Kolor: czerwony
Skąd: Rzeszów
 #14  Wysłany: 2016-02-27, 09:27   

Dziękuję i takiej odpowiedzi oczekiwałem. Jeszcze jedno pytanie bo mechanik zaleca mi że razem z regulacją zaworów powinno się wymienić olej ??
No ale po co skoro robiłem to parę miesięcy temu.
 
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #15  Wysłany: 2016-02-27, 15:16   

Ściągnięciem pokrywy zaworów nie powoduje oczywiście wymiany oleju. Może to być jednak moment na usunięcie odłożonych zanieczyszczeń na pokrywie i zmianę oleju na taki który będzie przyjazny dla silnika (to twierdzenie opieram na podejrzeniach że wlany jest jakiś półsyntetyk) na długie lata. Robiąc krótkie odcinki w mieście interwał zmiany oleju należy skrócić nawet o połowę bo olej szybko traci swoje własności fizyczne.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM