Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 21002200, fe, halas, obrmin, przy, santa, sm

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 22:47
[Santa Fe SM] HAŁAS PRZY 2100-2200 OBR/MIN
Autor Wiadomość
PaHal
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-04-03, 09:54   [Santa Fe SM] HAŁAS PRZY 2100-2200 OBR/MIN

Chciałbym odnowić temat.
było pisane tu:
http://hyundaiklub.pl/arc...opic.php?t=1731

niestety temat nie został zakończony.
Czy któryś z kolegów przerabiał ten temat ze swoją maszyną? Jakie diagnozy? Jakie leczenie?

Paweł
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2012-04-27, 15:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
skali 



Kolor: czarny
Skąd: Cybinka
 #2  Wysłany: 2012-04-03, 12:24   

Jeśli na luzie wogóle nie słychać to na 90% podpora wału pędnego. Z tego co pamiętam jest zatopiona w gumie i posiada łożysko, warto od razu zobaczyć krzyżak i skoontrolować cały układ napędowy.

Przy ruszaniu nic nie stuka?
_________________
Fiat 126p x3 -> BMW 525TDS -> Hyundai Scoupe -> Hyundai Lantra -> Hyundai Scoupe -> RD2

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3337 :)
 
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #3  Wysłany: 2012-04-03, 13:59   

Ja mam podobne wycie przy ok 2000obr/m
Jeśli miałby to być wał to miało by to związek z prędkością samochodu a nie z samymi obrotami bo te jęki są zawsze przy w/w obrotach niezależnie od prędkości samochodu.
Ja bardziej podejrzewam turbinę - może nie pod kątem awarii ale bardziej "rozpędzania" do prędkości roboczej i rozpoczęcia kompresji powietrza, potem już jest ciszej, do 2000obr pracuje jałowo i jej nie słychać , tym bardziej że równocześnie z tym jękiem jest wzrost mocy, potem przy większych obrotach może być świst ale w moim Santku go nie słyszałem
 
 
PaHal
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-04-05, 10:00   

Arni zgadzam się z Twoją teorią. Niestety nie przekonuje mnie teoria związana z wałem. Wszak on kręci się w zależności od prędkości.
Myślałem również o sprzęgle.
Co tym myślicie?

A przy okazji - Wesołego Alleluja!!!

Paweł
 
 
Jarek_64
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2012-04-15, 18:39   

Ten typ chyba tak ma . U mnie równierz wyje przy 2000-2200, zwłaszcza przy zimnym silniku. Zastanawiałem się nad dodatkowym wygłuszeniem okolic turbiny ale na razie brak czasu. Może w maju spróbuję.
 
 
PaHal
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-04-16, 16:03   

Daj znać o efektach prac
 
 
figar77
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2013-03-26, 21:32   

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem swierzym posiadaczem santa fe,którego sprowadziłem sam z niemiec od znajomychi ma pewne 60tys km.
Wersja po lifcie 2005 rok,2.0 CRDI VGT 125koni w automacie. Auto w przedziale obrotów 2100-2500 buczy, wydaje z siebie basowy dzwięk zasynago powietrza,prędkoś auta nie ma tu znaczenia. Karzde przyspieszanie w zakresie tych obrotów jest głosne.Jazda ze stała prędkoscia tez jest upierdliwa, bo automat ma te obroty przy normalnej jezdzie do ok 110km/h
Na zimnym silniku jest to samo, tylko jeszcze głosniej.
Niewiem,czy to wina turbiny,czy to taka turbo dziura...?
Auto dostało nowe ustawienia i mam teraz ok 150koni,jest zdecydowanie dynamiczniejsze,ale odgłos jest jak był.
Dodam,ze silnik pracuje super cicho i równo,nic nie dymi itp. Na postoju mozna dawac w gaz i w zadnym przedziale obrotów nie BUCZY!!
Jakies sugestie??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM