Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: accent, dziala, klakson, lc, nie

[Accent LC] Klakson nie działa
Autor Wiadomość
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #1   Wysłany: 2012-03-31, 18:00   [Accent LC] Klakson nie działa

Mam problem z klaksonem: przestał działać. Syrena jest nowa, podłączenie sprawne tzn zaizolowane oraz wszystko się trzyma. Bezpieczniki ok, przekaźnik też wygląda na zdrowy.

Klakson w kierownicy, wersja bez poduchy.

Klakson zanikał od czasu do czasu, ale działał. Teraz jest głucho i nie wiem co jest grane. Co i gdzie sprawdzić? Jakieś pomysły i sugestie?
 
 
Zbyszek 



Kolor: biały
Skąd: Warszawa
 #2  Wysłany: 2012-03-31, 18:08   

kml napisał/a:
Syrena jest nowa

Teraz wymieniałeś czy jakiś czas temu? Oryginał? "Syrena" w LC znajduje się w nieciekawym miejscu i jest narażona na czynniki atmosferyczne. Stawiam jednak na błąd w połączeniu.
_________________
Był Accent LC (2001) 1.3 12V
Był Accent MC (2008) 1.4 16V
Jest jeszcze i10 PA (2012) 1.1 12V

 
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #3  Wysłany: 2012-03-31, 19:51   

To jest mój 3 klakson w karierze :) Pierwszy oryginał był ledwo żywy, drugi inny żył trochę dłużej. Ten jest od lata zeszłego roku i teraz zaczął mi zanikać.

Zdjąłem zaślepkę z kiery i czułem pod palcami że prąd płynie w czasie gdy naciska się klakson więc sygnał powinien działać. Sprawdzałem połączenia i wydaje mi się, że jest ok.

W tym miejscu warto podnieść fakt, na który mi zwróciłeś uwagę a mianowicie: oryginalny klakson jest na WTYCZKĘ a nie fabryczne wymagają zarabiania końcówek. Ja mam przerobione i było ok. Niestety w LC klakson jest w okolicach atrapy przed chłodnicą i jest to naprawdę kretyńskie miejsce bo wali tam wszelkim syfem. U mnie, poprzedni właściciel, zapodał siatexa ;) więc było jeszcze gorzej. Wobec powyższego klakson przeniosłem niżej żeby osłonić go od syfu. Oryginalna wiązka jest dosyć krótka i trzeba zdrowo rzeźbić żeby się zmieścić a znaczy to dokładnie tyle, że trzeba robić przedłużenie kabli.

Jutro muszę się tym zająć, ale wygląda na to, że połączenia są ok a nie chce trąbić :(

[ Dodano: 2012-04-01, 15:43 ]
Hmmm klakson sie "naprawił".... Nie wiem co pomogło i na jak długo, ale póki co działa :)
 
 
skali 



Kolor: czarny
Skąd: Cybinka
 #4  Wysłany: 2012-04-04, 20:43   

kml, dziwne te Twoje samo naprawiające sie auto ;>
_________________
Fiat 126p x3 -> BMW 525TDS -> Hyundai Scoupe -> Hyundai Lantra -> Hyundai Scoupe -> RD2

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3337 :)
 
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #5  Wysłany: 2012-04-05, 07:13   

Dziwne tym bardziej, że klakson znowu się zbuntował :/ Takie pierdoły naprawdę zaczynają mnie wkurszać :/

Szczęście, że silnik sie jeszcze nie rozmyślił...

[ Dodano: 2012-04-07, 14:47 ]
Dobra, ja się poddaję na dzisiaj. Wszystko sprawdzone, podociskane, włączniki w kierownicy też zdaje się stykać ok.

Co dalej? Jazda bez klaksonu to makabra jakaś tym bardziej, że to wAw :/ Czy ktoś przerabiał temat rozbebeszenia tego na części pierwsze tzn sprawdzania kabli etc? Bezpieczniki dobre.
_________________
Hyumobil :D
 
 
doman76
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-04-07, 22:56   

Pisałeś że jeszcze nie zrobiłeś. Pierwsze co to podłącz klakson na krótko pod akumulator (ja obstawiałbym uszkodzony klakson). Poruszaj nim itd (może coś nie łączy pod wpływem wstrząsów itd). Klaksony zamienniki/uniwersalne nie są zwykle zbyt dobrej jakości. Jeśli byłby uszkodzony to polecam używany oryginalny niekoniecznie od accenta (kup coś ze szrotu - im nowszy tym lepszy, oczywiście coś co dopasujesz jakoś sobie. kup w miare możliwości z wtyczką).
Na brak wtyczki są oczywiście pewne sprawdzone patenty.

Jak nie to pozostaje Ci rozgrzebać instalacje. Na hmaservice jest schemat - prawdopodobnie kolory kabli się nie zmieniły w nowszych. Oczywiście miernik raczej obowiązkowy.
Jeśli już robisz dla coś przy instalacji zabezpiecz wszystkie wtyczki i połączenia nielutowane smarem sylikonowym.
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2012-04-08, 06:53   

Klaksonu pod aku jeszcze nie podłączałem na żywca, ale postaram się to sprawdzić dzisiaj/jutro. Połączenia są raczej ok bo poświęciłem na to dużo czasu - kable lubią zsuwać się od wibracji ;) Wtyczki dawno już nie ma - są końcówki damska+męska+izolacja+taśma izolacyjna.

Najgorsze jest to, że klakson działa a później jakoś tak słabiej a potem wcale po to by w pewnej chwili znowu działać. Nosz w mordę! Autentycznie ostatnio myślałem, żeby nie zrobić tego jakoś "od nowa" tzn odrębną "instalacją".

Najgorsza rzecz to skąd wziąć miernik a jak go wezmę to co dalej z nim zrobić :D Mam dziwne przeczucia dotyczące przekaźnika w skrzynce pod maską :/
_________________
Hyumobil :D
 
 
doman76
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-04-09, 00:55   

Miernik jest praktycznie w każdym sklepie elektronicznym i w marketach (i przemysłowych i typu tesco) koszt do 20zł.Oczywiście jescze jest masa innych sklepów, allegro itd. Im tańszy tym lepszy. Ważne tylko żeby miał odpinane przewody pomiarowe. Tobie z wiedzy wystarczy pomiar rezystancji na największym zakresie i pomiar napięcia (do 20V).
Jak masz wątpliwości co do przekaźnika to zamień go z innym. O ile się nie mylę było kilka takich samych ( w święta nie chce mi się sprawdzać ;-) )
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #9  Wysłany: 2012-04-09, 05:52   

Dzięki :) Przekaźnik wyjmuje się tak jak bezpiecznik? Kiedyś próbowałem i element stawił opór więc zostawiłem zeby czegoś nie wyrwać.

Musze się zebrać do tego bo tak dalej być nie może, ale mam mega lenia :/
_________________
Hyumobil :D
 
 
KAROL208
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-04-09, 12:08   

W hultajach klakson sterowany jest minusem o ile dobrze pamiętam syrena jest odizolowany od karoserii. Plus dochodzi do syreny na stałe a w trakcie przyduszenia klaksonu podawany jest sygnał minus z przekaźnika pod maską.
Podłącz zamiast syreny żarówkę W5W z wyprostowanymi drucikami i zobacz czy zamiast dźwięku zaświeci. Bez miernika też można poradzić sobie i posprawdzać przejścia.
 
 
doman76
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2012-04-09, 15:08   

Dokłądnie tak samo jak bezpiecznik ale rozruszaj go na boki troche ew mozesz podlać troszkę WD40 jakby wyjątkowo mocno siedział.
Fakt - bez miernika sobie poradzisz ale miernik się przydaje w wielu sytuacjach a koszt nieduży.
 
 
Kubalessini
[Usunięty]

 #12  Wysłany: 2012-04-09, 19:40   

Sprawdź styki przy klaksonie, mogły zaśniedzieć, jak to u mnie było.Objawy identyczne jak twoje.
Sprawdź działanie przekaźnika, jeśli usłyszysz takie cykanie, to znaczy że działa.
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #13  Wysłany: 2012-04-09, 21:23   

Dzięki za wszystkie rady :) Dzisiaj miałem z tym walczyć, ale nie dałem rady. Mam nadzieję, że w najbliższym tygodniu będę to miał załatwione.

Wszystkie styki etc. starałem się zabezpieczyć najlepiej jak się dało, ale sprawdzę czy to przypadkiem nie jest ta kwestia. Na szczęście mam smar sylikonowy prądoprzewodzący więc tak czy siak coś z tym podziałam.

Ze wszystkich upierdliwości awaria klaksonu wkurfia mnie najbardziej :/
_________________
Hyumobil :D
 
 
Zbyszek 



Kolor: biały
Skąd: Warszawa
 #14  Wysłany: 2012-04-09, 21:42   

kml, daj znać jak pozbędziesz się problemu. Jeśli raz działa, raz nie to raczej problem połączenia (choć na 100% nie stwierdzę).
kml napisał/a:
Ze wszystkich upierdliwości awaria klaksonu wkurfia mnie najbardziej

No nie żartuj... lepiej było jak silnik "klepał" :?: :-P
_________________
Był Accent LC (2001) 1.3 12V
Był Accent MC (2008) 1.4 16V
Jest jeszcze i10 PA (2012) 1.1 12V

 
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #15  Wysłany: 2012-04-09, 21:46   

Jak miałem jedynego accenta 1.3 diesel to nie była mała upierdliwość :)

Wiesz dobrze, że już szykowałem bańkę benzyny 5l i długą zapałkę :>
_________________
Hyumobil :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM