Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM
Autor Wiadomość
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #1  Wysłany: 2019-03-06, 21:12   Wymiana rozrządu - Getz 1.3 85KM

Witam,
prośba do Was o podrzucenie jakiegoś manuala lub szczegółowych informacji związanych z operacją wymiany rozrządu w silniku jak w tytule.
Dzięki.
_________________
Andrzej
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #2  Wysłany: 2019-03-06, 23:36   

Mówisz i masz:


















Miłego dłubania!

[ Dodano: 2019-03-06, 23:38 ]
Zakładam, że chodziło Tobie o pasek, a nie o cały rozrząd...
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #3  Wysłany: 2019-03-07, 19:14   

Wielkie dzięki ;-)
No będę wymieniał zestaw rozrządu czyli pasek z rolkami + raczej pompę również.... ten opis załatwia tą kompletacje wymiany?
_________________
Andrzej
 
 
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #4  Wysłany: 2019-05-01, 00:48   

Jeszcze pytanie uzupełniające - jak zablokować wał w celu odkręcenia śruby koła wału korbowego i jakim Nm to koło dokręcić przy składaniu?
_________________
Andrzej
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #5  Wysłany: 2019-05-01, 01:07   

Przejrzyj obrazki które zamieścił Hants, to moment dokręcania znajdziesz.
A zablokować wał ? Może tak:
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-05-02, 10:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #6  Wysłany: 2019-05-01, 16:04   

Odkręć kluczem impaktowym: wybłagaj, napisz do Mikołaja, pożycz od kogoś, kup (przyda Ci się do kół: wymiana koła to dokładnie 45 sekund łacznie z podniesieniem auta ;) )
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #7  Wysłany: 2019-05-01, 22:07   

Hants napisał/a:
wybłagaj, napisz do Mikołaja
Tak, to wydaje mi się najbardziej rozsądne..... :lol:
Ogólnie dzięki za info.
_________________
Andrzej
Ostatnio zmieniony przez AndrzejK. 2019-05-01, 22:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #8  Wysłany: 2019-05-01, 22:29   

Nie musisz wybłagać. Kup w Juli klucz elektryczny horton za 130zł. Mam go i jestświetny do rozkręcania samochodu i własnie śrub co nie idą prosto zwykłym sposobem. Nie jest może super mocny ale starcza. Nie trzeba mieć kompresora a wymiana kół to wtedy poezja.
 
 
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #9  Wysłany: 2019-05-01, 22:43   

Nie no żart totalny z tym "błaganiem"....
Pytając o odkręcenie tej śruby koła pasowego wału korbowego bardziej miałem na myśli jakąś blokadę czy coś w tym stylu, a sposób ,który podesłał kolega powyżej z youTube jest dobry i prosty o ile śruba nie "złośliwa" jest.....
Ale z tego co dojrzałem na szybko z obrazka to jest dokręcona momentem 140-150 Nm więc powinno dać radę. ;-)
_________________
Andrzej
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #10  Wysłany: 2019-05-02, 00:09   

Akurat sam zmieniałem rozrząd i nie miałem wtedy klucza udarowego i tak łatwo nie szło jak na filmiku gdzie śruba puściła łatwo. Może u mnie tak była dokręcona ale przedłużka nie dawała rady dopiero bicie dodatkowo młotkiem w klucz poszło.
 
 
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #11  Wysłany: 2019-05-02, 01:27   

Działałeś metodą "filmową" odkręcając z wciśniętym hamulcem?
_________________
Andrzej
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #12  Wysłany: 2019-05-02, 12:34   

Wtedy musiałem ale tak śruba trzymała że nie dało się bez uderzania młotkiem w klucz. Lepiej użyć udarowego jeśli ciężko będzie ją odkręcić. Bowiem zawsze trochę poduszko się poddają w silniku i siła uderzenia w klucz maleje.
Sam nie miałem nigdy klucza udarowego bo myślałem, że to przerost formy ale po zakupie teraz dużo pomaga. Nawet odkręcając łączniki stabilizatora nie trzeba szukać klucza do blokowania a sam udar załatwia sprawę.
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #13  Wysłany: 2019-05-02, 14:28   

robaszek127 napisał/a:
nie miałem nigdy klucza udarowego bo myślałem, że to przerost formy ale po zakupie teraz dużo pomaga


I to właśnie w rubaszny sposób zasugerowałem wątkotwórcy, ale się chłopak uniósł.

Koniec końców, odkręcenie tej śruby impaktem trwałoby góra 5 sekund, a deliberujecie nad metodami jej odkręcenia już 2 dzień.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
AndrzejK. 



Skąd: Kraków
 #14  Wysłany: 2019-05-02, 19:26   

Hants napisał/a:
ale się chłopak uniósł.
Nie no czemu?? A z jakiego niby powodu??
Zle interpretujesz mój przekaz ;-) ;-)
A co do samego wątku odkręcenia śruby to co takiego Cię niecierpliwi?
Są różne możliwości dotyczące danej czynności i o to pytałem generalnie, a wiedzy nigdy za dużo.... :lol:
Co do tego klucza udarowego (elektrycznego) to z jakiś rok temu próbowałem odkręcić właśnie śrubę koła pasowego wału tyle ze w Focusie i klucz się poddał, więc skuteczność nie jest taka oczywista.
_________________
Andrzej
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #15  Wysłany: 2019-05-04, 14:21   

AndrzejK. napisał/a:
A co do samego wątku odkręcenia śruby to co takiego Cię niecierpliwi?


Może tylko fakt, że do pewnych rzeczy trzeba zabierać się z odpowiednim planem i ...narzędziami. Ogromna większość druciarstwa z którego wszyscy się podśmiewujemy na internetach, to nie efekt złej woli, ale kombinowania. Sposoby na odkręcenie tej śruby widywałem już lepsze (np blokujesz klucz o ziemię i kręcisz krótko rozrusznikiem..) tylko po co to robić?
Do skręcania wszystkiego też potrzeba później klucza dynamometrycznego, skręcanie na siłę może skończyć się urwaną srubą w bloku i potem płacz, że H to badziew.

Ja na forum proponuję tylko wzorcowe, uznane i rekomendowane sposoby, w dobrej wierze. "Wątpiącym dobrze radzić", hmm?

PS. Realne 450Nm odkręci każdą śrubę w aucie.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM