Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[i20 PB] Praca układu chłodzenia silnika
Autor Wiadomość
Sezostris 



Kolor: electric green
Skąd: Kraków
 #1  Wysłany: 2018-08-30, 17:07   [i20 PB] Praca układu chłodzenia silnika

Witam

W związku z tym iż nie znalazłem wątku dotyczącego intrygującego mnie zagadnienia, zakładam nowy temat.

Posiadam Hyundaia i20 (2010r.) benzynka 1.25 od kilku miesięcy i ostatnio uzmysłowiłem sobie że nigdy nie słyszałem jak pracuje wentylator chłodnicy :shock: Postanowiłem po przejechaniu konkretnej trasy zostawić auto z włączonym silnikiem na postoju, otworzyłem maskę i czekałem ładnych parę minut grzecznie aż coś się wydarzy ...i nic, cisza - silnik chodzi, ciepło z niego bucha, a wskazówka temperatury uparcie twierdzi że temperatura nie przekroczyła 90 stopni C.
Dopiero po włączeniu klimatyzacji (na ciepłym silniku) załącza się wentylator na chłodnicy.

Pytanie - czy taki stan rzeczy to norma (tzn. czy układ chłodzenia w tym aucie jest tak wydajny że nie potrzebuje włączać wentylatora przy normalnej jeździe i pracy na postoju)?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #2  Wysłany: 2018-08-30, 18:19   

Od włączania wentylatora jest zazwyczaj włącznik termiczny i działa niezależnie od wskaźnika. Lepiej sprawdzić czy wentylator się załączy bo na luzie musi temperatura się podnieść poza te 90stopni. W moim getzie chłodnica stara wersja mniejsza z klimą i szybko wentylator się włącza.
 
 
Sezostris 



Kolor: electric green
Skąd: Kraków
 #3  Wysłany: 2018-09-08, 10:55   

Dokładnie tak też mi się zdawało, że na postoju wentylator musi się załączyć.
...a jednak okazuje się że nie w każdym modelu tak się dzieje. Przy okazji wizyty u mechanika dopytałem w czym rzecz i stwierdził że układ chłodzenia jest na tyle wydajny że radzi sobie bez włączania wentylatora. Przegazował chwilkę auto do jakichś 3 tyś. obrotów i wentylator się załączył (chociaż wskazówka temperatury ani drgnęła). Wentylator pracuje bardzo cicho, praktycznie nie sposób go usłyszeć przy pracującym silniku.

Jeżeli ktoś ma w swojej i20 inaczej to proszę niech da znać 8-)
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-14, 08:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
areksz1977 



Skąd: Dąbrowa Górnicza
 #4  Wysłany: 2018-09-09, 18:06   

Nie przejmujcie się, rzeczywiście albo w układzie jest relatywnie dużo płynu albo jest to wyjątkowo sprawny silnik (raczej to pierwsze) ale trzeba ekstremalnych sytuacji żeby wentylator musiał się włączyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM