Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: biegow, naprawa, przy, reduktora, regeneracja, skrzyni

Naprawa regeneracja reduktora przy skrzyni biegów
Autor Wiadomość
tommatiz
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-03-12, 21:27   Naprawa regeneracja reduktora przy skrzyni biegów

Witam. Czy ktoś z mechaników bądź użytkowników naprawiał reduktor przy skrzyni biegów? Chodzi mi o wymianę łożysk czy jest to opłacalne czy lepiej kupić używany reduktor? Jak jest z dostępnością łożysk i innych elementów? Z góry dzięki pzdr
Ostatnio zmieniony przez Brt 2012-12-31, 10:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrkiller
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-03-12, 21:42   

cyt."Odrzucono wszelkie mechaniczne reduktory, blokady mostów czy piast. W SUV-ie wszystko musi działać automatycznie, więc do jazdy terenowej pozostaje po prostu pierwszy bieg. Układ napędowy nie ma centralnego mechanizmu różnicowego, napędza przednie koła, a tył dołącza za pomocą automatycznego sprzęgła.
Zdecydowano się na jedno odstępstwo na rzecz "terenowości"; można wyprzedzić działanie automatyki i naciskając klawisz na tablicy przyrządów, sprząc napędy przedni z tylnym. Dzięki temu na śliskiej nawierzchni dzielność auta znacznie wzrasta. Obok odnajdziemy ważny przycisk odłączania układu kontroli trakcji. Wyjeżdżając w teren, nie wolno zapomnieć o jego użyciu. gdyż elektronika nie radzi sobie z trudnymi sytuacjami i wykrywając poślizg kół, praktycznie unieruchamia samochód". Mówiąc krótko tam jest sprzęgło wiskotyczne.
 
 
tommatiz
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2012-03-12, 21:47   

Wszyscy wiemy o co chodzi i nie jest to reduktor tak jak w normalnym 4x4 ale moje pytanie brzmi jak jest z naprawa i dostępnością części?? Pzdr
 
 
piotrkiller
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-03-12, 22:00   

ok. części kupisz albo serwis albo używki. Koszt nowego reduktora w ASO to ładne kilka tysięcy,na allegro taki reduktor używany koszt 1100 zł.Jeżeli chodzi o drobniejsze części takie jak łożyska to nie wiem,nie widziałem takich osobno w sprzedaży.
 
 
tommatiz
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2012-03-13, 20:52   

Bo właśnie mi reduktor wyjeli i stwierdzili jakiś wieloklin i łożysko drgało przy zmianach biegów i zastanawiam się czy lepiej kupować używkę sprawną czy części szukać. Wyjdzie w praniu. Dzięki pzdr
 
 
spry
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-03-13, 22:42   Re: Naprawa regeneracja reduktora przy skrzyni biegów

tommatiz napisał/a:
Witam. Czy ktoś z mechaników bądź użytkowników naprawiał reduktor przy skrzyni biegów? Chodzi mi o wymianę łożysk czy jest to opłacalne czy lepiej kupić używany reduktor? Jak jest z dostępnością łożysk i innych elementów? Z góry dzięki pzdr

REDUKTOR:REDUKUJE czyli ZMNIEJSZA.
Tucson nie ma reduktora czyli skrzynia nie ma możliwosci zmniejszenia przełożenia.
Pytanie jest głupie a odpowiedzi jeszcze głupsze.Sorry- ale tak to wygląda.
 
 
felkner
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-03-14, 08:12   

Ostatnio zmieniony przez 2017-05-14, 02:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
piotrkiller
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2012-03-14, 09:50   

[ Dodano: 2012-03-14, 09:54 ]
tommatiz napisał/a:
Bo właśnie mi reduktor wyjeli i stwierdzili jakiś wieloklin i łożysko drgało przy zmianach biegów i zastanawiam się czy lepiej kupować używkę sprawną czy części szukać. Wyjdzie w praniu. Dzięki pzdr

spry skoro nazywasz to głupimi wypowiedziami to odnieś się do tego postu i napisz co wyjęli mechanicy tommatizowi z pojazdu i o czym wogóle mówią.Ja znalazłęm coś takiego na allegro za cenę 1000 zł i opisane jako reduktor.W pierwszym poście zacytowałem opis 4WD Tucsona i przyznam że teraz sam zgłupiałem.[/quote]

reduktor tucson.jpg
Plik ściągnięto 1304 raz(y) 17,48 KB

 
 
jacek2 



Skąd: Kłodzko
 #9  Wysłany: 2012-03-14, 12:53   

Nie znam tucsona, ale czy na tym niewyraźnym zdjęciu nie jest przypadkiem przedni dyfer??????? :shock: :shock:
_________________
JK
 
 
piotrkiller
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-03-14, 13:43   

kliknij na nie bedziesz miał wyraźne. No właśnie może być i tak jak mówisz pytam dlatego bo koleś na aukcji nazwał to reduktor.hehhe
 
 
tommatiz
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2012-03-14, 21:29   

Panowie- potoczna nazwa jaką operują serwisy to właśnie reduktor. Jak każdy kto ma za grosz pojęcia co to dokładnie jest to wie że reduktor zmienia obroty i coś takiego mieści się w samochodzie terenowym jak np: Landcruiser czy Jeep. Otóż fachowa nazwa tego elementu to podobno transmiter ale jak zadzwonicie do kogoś z allegro czy innego serwisu to też padnie odpowiedź że to reduktor. Więc nie ma co się sprzeczać Tucson nie jest terenówką tylko prostym Suvem. Teraz do tematu. W poprzedniej emisji forum Hyundaia pisałem o swoim problemie z charczącą skrzynią i temat na razie stanął na tym właśnie reduktorze transmiterze. Nie chodzi mi o uszczelnienie a części zamienne. Jak się sprawa wyjaśni napisze na forum. pzdr
 
 
jacek2 



Skąd: Kłodzko
 #12  Wysłany: 2012-03-15, 11:21   

Reduktor to element znajdujący się za skrzynią biegów, który redukuje obroty wychodzące ze skrzyni biegów - nazwijmy to umownie o ok 90%, czyli o tyle zwiększa moc pojazdu. Zdjęcie powyżej przedstawia raczej fragment mostu przedniego samochodu terenowego. Po części może on zmieniać też przełożenie obrotów wałka wychodzącego ze skrzyni biegów do przedniego napędu, ale tylko fabrycznie, bo zawsze takie przełożenie istnieje. Więc ktoś mylnie może o nim mówić również- reduktor. Jest to jednak sformułowanie błędne. Nazywamy to potocznie dyfrem, dyferencjałem, lub mostem przednim lub tylnym.

To tyle w formie krótkiego wyjaśnienia pojęć. Sie mka :mrgreen: :mrgreen:
_________________
JK
 
 
subaru
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2012-03-15, 14:45   

"Skrzynia rozdzielcza to przekładnia stosowana w autach Hyundai Tucson o napędzie na więcej niż jedną oś, w tym oczywiście w samochodach terenowych. Skrzynia rozdzielcza służy do rozdziału momentu obrotowego na poszczególne osie lub do wyboru osi, na którą ma trafiać cały napęd. Rozdział ten dokonywany jest za pomocą centralnego mechanizmu różnicowego albo bezpośrednio przez kierowcę (mechanicznie bądź elektronicznie), który dokonuje wyboru, na ile osi ma być przenoszony aktualnie napęd.Skrzynia rozdzielcza jest zlokalizowana w bezpośrednim sąsiedztwie skrzyni biegów, z którą jest połączona, często obie skrzynie znajdują się w jednej obudowie.W przypadku samochodów przeznaczonych do jazdy w terenie skrzynia rozdzielcza często jest wyposażona dodatkowo w reduktor (mówimy wówczas o skrzyni rozdzielczo-redukcyjnej). Te dodatkowe przełożenia terenowe, które zapewniają większy moment obrotowy, ale mniejszą prędkość, załączane są najczęściej za pomocą oddzielnej dźwigni."
Zobacz tez poz. 16 załącznika

Tucson_233.jpg
zob. poz. 16
Plik ściągnięto 1262 raz(y) 90,32 KB

 
 
jacek2 



Skąd: Kłodzko
 #14  Wysłany: 2012-03-16, 10:10   

No pięknie. Bardzo ładny i wyczerpujący opis./ Jeśli przeczyta się kilka informacji z tego postu, to powinno sie mieć pełny obraz działania skrzyni biegów z reduktorem i skrzynką rozdzielczą.

Pozdrawiam :mrgreen: :mrgreen:
_________________
JK
 
 
radosny_w
[Usunięty]

 #15  Wysłany: 2012-03-17, 12:27   

Szanowni Panowie to ja jako laik zapytam czy po podniesienu na podnosniku tucsona z napedem 4wd i przekreceniu kolem ktorejkolwiek osi (przy wylaczonym silniku, auto na luzie zaplon wylaczony) powinny sie krecic 4 kola czy tylko kola jednej osi ??? z gory dzieki za odpowiedz...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM