Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: getz, lacznikow, samodzielna, stabilizatora, wymiana

[Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.
Autor Wiadomość
Kurako
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-03-09, 14:59   [Getz] Samodzielna wymiana łączników stabilizatora.

Witam, w moim samochodzie coś strasznie stuka puka, przy polskich dziurach. Ktoś kiedyś powiedział mi, że to pewnie łączniki stabilizatora. Znalazłem na znanym serwisie aukcyjnym takie łączniki po 30 zł za sztukę.
Czy jest możliwa samodzielna wymiana bez kanału tylko na lewarku? Czy muszę oddać go do mechanika ?
Jeśli jest możliwość samodzielnej wymiany to proszę kogoś o jakieś praktyczne wskazówki :)
 
 
klodek
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2012-03-09, 20:16   

jak chcesz się bawić to 2 kobyłki starczą.... :)
no ale za wymianę łącznika we Wrocku biorą około 20zł-25zł/sztuka... (czyli za komplet 40zł-50zł)wiec musisz sobie sam przeliczyć czy chce Ci się bawić :)

przy okazji proponuję zrobić gumy stabilizatora (w ASO około11zł/sztuka) i wymiana to odkręcenie 2śrubek/na 1 stronę.
 
 
Yaro 
Semper fidelis



Kolor: Black jedyny słuszny
Skąd: Mysłowice
 #3  Wysłany: 2012-03-10, 07:51   

Dasz radę sam, ja w swoim i30 wymieniałem sam bez kanału ;-)
_________________
I feel the need - the need for speed

 
 
 
Kurako
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2012-03-10, 09:37   

a ma ktoś jakieś obrazki albo coś?:D bo ja pomimo konczenia technicznej szkoły, to z mechhaniki zawsze byłem kiepski, moją domeną zawsze był prąd a nie śruby :D
 
 
Yaro 
Semper fidelis



Kolor: Black jedyny słuszny
Skąd: Mysłowice
 #5  Wysłany: 2012-03-11, 15:30   

ale jakie obrazki?
_________________
I feel the need - the need for speed

 
 
 
Kurako
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2012-03-11, 21:14   

zdjęcia, jak to wygląda, albo jak się do tego dostać :D jakiś tutorial ;D
 
 
klodek
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2012-03-12, 16:05   

może to nie hultaj ale szybko opisane jest co i jak
http://www.forum.alfaholi...bilizatora.html

lub

http://www.motonews.pl/fo...0812&c=272&f=23
 
 
Yaro 
Semper fidelis



Kolor: Black jedyny słuszny
Skąd: Mysłowice
 #8  Wysłany: 2012-03-13, 07:31   

No i jak widzisz Kurako wszędzie jest podobnie, możesz mieć problem z odkręceniem śrub i tyle nie jest to trudne wyzwanie ;-)
_________________
I feel the need - the need for speed

 
 
 
gacus2004
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2012-03-13, 08:51   

W mojej byłej Mazdzie z jednej strony mechanicy niemogli za żadne skarby odkręcić i obcinali śruby szlifierką kątową. Sposób skuteczny ale bardzo trzeba uważać aby nie uszkodzić tarczą innych elementów.Metoda ta to już ostateczność.
 
 
Kurako
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2012-03-13, 09:12   

ogarnę to ale musi być cieplej :)
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #11  Wysłany: 2012-03-13, 09:49   

gacus2004 napisał/a:
W mojej byłej Mazdzie z jednej strony mechanicy niemogli za żadne skarby odkręcić i obcinali śruby szlifierką kątową.


Ale których elementów ? Metoda ta przy wieku naszych aut to już nie ostateczność a coraz częściej powszechność !!! Obcinasz gwint wraz z nakrętką i wyjmujesz lub wybijasz stary łącznik z otworu w końcówce drążka. I tak potrzeba ci nowy łącznik i nowe nakrętki. To jak zniszczysz stary nie jest ważne - byle go wyjąć. Ja wymieniałem wszystkie i w żadnym nie było opcji by się nakrętka nie urwała z gwintem śruby. Jeśli od ponad kilku lat nie było to robione to napewno nakrętki na gwintach nie puszczą łatwo i szlifierka musi być w pobliżu. Co do gum stabilizatora to o ile tył to pestka w konstrukcji hyundaia to przód jeśli gumy są montowane na obejmach to jest poprostu udręka bez odkręcania łączników dlatego robiąc łączniki wymień odrazu gumy bo wymiana gum bez odkręcania łączników jest bardzo ciężka.
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
Pod opieką: Turkusowy Hyundai Elantra XD 1.6 16V 107KM 2001r.
 
 
 
Yaro 
Semper fidelis



Kolor: Black jedyny słuszny
Skąd: Mysłowice
 #12  Wysłany: 2012-03-13, 10:07   

Ja użyłem zamiast szlifierki kątowej (miałem pod ręką) dremela jest w takich sytuacjach niezastąpiona ;-)
_________________
I feel the need - the need for speed

 
 
 
Kurako
[Usunięty]

 #13  Wysłany: 2012-03-13, 10:35   

też mam dremela :) ale nie oryginalnego :D więc pobawię się tym na wiosnę :)
 
 
gacus2004
[Usunięty]

 #14  Wysłany: 2012-03-13, 16:39   

Złośnik napisał/a:
gacus2004 napisał/a:
W mojej byłej Mazdzie z jednej strony mechanicy niemogli za żadne skarby odkręcić i obcinali śruby szlifierką kątową.


Ale których elementów ?

W tamtym aucie przewody hamulcowe były blisko i dostęp kątówką był trochę utrudniony.
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #15  Wysłany: 2012-03-13, 20:06   

Przepraszam. Myślałem że o metalowe elementy chodzi :) No tak - fakt - przewodów nie polecam przecinać.
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
Pod opieką: Turkusowy Hyundai Elantra XD 1.6 16V 107KM 2001r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM