Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

I40 czy Tucson
Autor Wiadomość
mlodyksiegowy 



Skąd: Bydgoszcz
 #16  Wysłany: 2017-10-17, 18:41   I40 czy Tucson

Witam stoję przed dylematem zakupu samochodu i nie wiem co wybrać czy 3 latka czy może nowego Hyundaia.... Zastanawiam się pomiędzy
1. I40 sedan, confort, 1,7crdi 141km rok 2017 - cena po rabacie 85000 zł
2. Tucson, confort, 1,7 crdi 115km rok 2017 - cena po rabacie 90500zł

Ad1) I40 bo jest trochę lepiej wyposażony, ma najmocniejszy silnik diesla, kilka smaczków dodatkowych typu srebrne ramki woku okien itp., generalnie samochód klasę wyższy z dużym bagażnikiem, wg mnie trochę bogatszy w środku, tańszy w eksploatacji (opony, spalanie itp.), prawdopodobnie lepsze prowadzenie, niższa cena

Ad2) Tucson bo jest nowszy (ładniejszy - choć to subiektywne) lepiej trzyma wartość, pozycja za kierownicą (wyższa, wygodniejsza, lepiej wsiadać), żonie się podoba, synowi się podoba (trzylatek chciał oddać świnkę skarbonkę :lol: ), nie ma niebieskiego podświetlania na konsoli środkowej które kojarzy mi się z chińskim budzikiem (ale do przeżycia), ma dość dobre opinie nawet ze słabszym silnikiem 115km (trochę się boje że potem będę sobie wyrzucał że jest mułem, choć jeżdżę dość spokojnie do 120km/h)

Wątpliwości:
1. Czy może jeszcze poczekać - może będzie lepsza cena (jak to u was wyglądało)
2. Czy gwarancja 5 lat faktycznie działa, bo trochę czytałem i są różne opinie :(
3. Jak z DPF? Samochód będzie dzienni pokonywał 50km (do pracy mam 25km w jedną stronę, ok 5km przez miasto), czy wymienią DPF na gwarancji np w 5 roku przy przebiegu 150 tys km?
4. Jak z częściami, zamiennikami bo czytałem że są droższe no i jak z dostępnością poza ASO?

Bardzo proszę o pomoc w decyzji bo od 2 tyg drapie się po głowie... ;(, a może jeździć nadal Scenicem, który ma 106 tys oryginalnego przebiegu, nie psuje się, tanio śmiga, eksploatacja to grosze no i nie trzeba wydać 90 tys :)
_________________
Renault Megane III Grandtur 1,5 DCI ON
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #17  Wysłany: 2017-10-22, 14:45   

Ja mam wersję przedliftową - 136KM. Nie miałem okazji jeździć 115KM, ale może sedan z racji niższego ciężaru może fajnie się odpychać. W sumie passaty mają obecnie 105KM i nikt nie narzeka, a już napewno dynamika crdi 115KM będzie lepsza niż benzycny 1.6 GDI.

Co do różnić, to oprócz programu nie ma żadnej. To są te same silniki i osprzęt. Kwestia jedynie softu. Podpytaj o usługę zmiany mocy w ASO, być może różnica w cenie pomiędzy wersją 115 KM a 141 KM jest większa, niż zmiana software'owa - o ile jest taka taka opcja :)
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #18  Wysłany: 2017-10-23, 12:12   

To chyba bardziej istotne co wolisz? Skoro masz 2:1 a może i 3:0 na Tucsona to bierz Tucsona.
I40 jest fajnym autem, ale podobnie jak inne sedany nie jest popularny > nie trzyma ceny tak jak suvy, crossovery.
Mam i40, testowałem kiedyś Tucsona i poza tym, że był tragicznie twardy wewnątrz (wykończenie) to podobał mi się, choć to była na ful wypasie wersja.
To są dwa rozne auta takzę weź to co Wam się podoba.
Co do cen jeśli się nic nie zmieniło to najlepsze ceny Hyundai dawał końcem roku dla działalności/z finansowaniem. Poza tym to z upustami było cienko ale może coś się zmieniło.
Wątpię aby Ci aso wyraziło zgode na chipsa, albo zrobiło samo - masz kupic droższa mocniejsza wersję jak chcesz więcej. A długa gwarancja sprawi, że przez jej trwanie nic nie dłubniesz auta. Chyba że boxa podepniesz i będziesz wypinac na wizyty w aso.
Gwarancja generalnie działa ale spójrz na wyłaczności bo część podzespołów ma tylko 1-2 lata /limit km.
Problem jest z jakością usług ale to bolączka aso wielu innych marek nie tylko hyundaia
 
 
mlodyksiegowy 



Skąd: Bydgoszcz
 #19  Wysłany: 2017-10-23, 13:00   

W sumie to ja się zastanawiam bo żona zdecydowana na Tucsona, ale to samochód dla mnie więc mam ostateczne słowo :). Oba mi się podobają i każdy ma coś w sobie.
Co do i40 mam tak naprawdę dwie rzeczy na nie
1. utrata wartości
2. samochód z 2011 więc zaraz będzie to model przestarzały (wyjdzie coś innego - nawet w salonie wspominają powoli że coś ma być w 2018 roku ale nie do końca wiedzą co)

Trochę mnie również martwi mnogość negatywnych opinii zamieszczonych na autocentrum odnośnie i40 oraz rzekoma podatność na boczny wiatr choć nie wiem ile w tym prawdy jeśli chodzi o sedan

Tucson też mi się podoba natomiast wydaje mi się troszkę mniej "prestiżowy" no i jest to samochód klasę niższy, poruszam się wyłącznie po asfalcie, czasem jakiejś polnej drodze więc wyższy samochód nie jest mi potrzebny - logicznie i obiektywnie patrząc, jednak moda robi swoje :mrgreen:
_________________
Renault Megane III Grandtur 1,5 DCI ON
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #20  Wysłany: 2017-10-23, 13:31   

A czytasz opinie też o innych autach na autocentrum?
Jak nie to poczytaj. Dojdziesz do wniosku, że nie ma samochodów idealnych a ku zaskoczeniu świetne oceny mają te auta, które są ogólnie uznawane za kiepskie np laguna III czy fiat Bravo ;-) . Co oczywiście jest tylko potwierdzeniem, że nie są kiepskie. A problemem są dla nich krzywdzące stereotypy.
Zasada jest prosta im więcej oczekujesz od czegokolwiek tym bardziej marudzisz i narzekasz na pierdoły.
Co do Twojej rozterki co do klas...masz z tym dylemat przy hyundaiu? Jak jest to istotne to poszukaj w innych znaczkach. To jest tylko samochód. Jak Ci się podoba to kupujesz, jak nie to nie. Masz 5 lat gwarancji bez limitu kilometrów a wszelkie problemy zgłaszasz do aso. Inne też się psują. Poczytaj sobie inne fora dla tzw higieny psychicznej.
Dałbym sobie spokój z klasami i jednak słabym prestiżem, wybrałbym to co po dłuższej jeździe by mnie przekonało, to w czym lepiej bym sie czuł, skoro to Ty masz tym jeździć.
 
 
jareckialfa 



Kolor: ZAR GRAFIT
Skąd: Katowice
 #21  Wysłany: 2017-11-03, 15:21   

do klasy wyższej jednemu i drugiemu brakuje więc tutaj nie ma co mówić o jakimś prestiżu w obu przypadkach :) natomiast tak jak kolega wspomniał trzeba się przekonać po dłuższej jeździe.
Ja miałem kiedyś Alfę 156 i też wszyscy twierdzili że są to samochody które psują się na potęgę a ja jak na złość nie zaglądałem pod silnik prawie wcale jak tylko wymiana olejów
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #22  Wysłany: 2017-11-03, 16:24   

jareckialfa napisał/a:
miałem kiedyś Alfę 156

Zapewne następny właściciel już tak się nie cieszył ;) Co do prestiżu, wczoraj leciał jakiś program na TVN turbo, ktoś w tym programie powiedział coś w stylu ze gdyby nowy Tucson zamiast znaczku Hyundai miał 4 obręcze to nikt by nie mówił, ze brak mu prestiżu. Generalnie odwalili kawał dobrej roboty. Ciekawe jak bedzie z następca i40. KIA co rusz dodaje jakieś ciekawostki do swojej Optimy, nawet jest i 2.0 tGDI.. Hyundai ma jeszcze i45, czyli chyba Sonatę... ale bardziej na Rosję i USA....
Jak to w ogóle jest. Hyundai czy KIA, kto jest nad kim?
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Fred.X 



Kolor: Polar White
Skąd: Toruń
 #23  Wysłany: 2017-11-03, 17:46   

Co do 115 km wersji zawsze możesz dołożyc Power Boxa, jadąc na przegląd porostu go wypinasz i niema śladu , ja również się zdecydowałem na 1.7 115KM
Po drugie skoro producent ma w ofercie wersję 140KM to tym bardziej nie powinieneś mieć obaw
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #24  Wysłany: 2017-11-03, 18:00   

jareckialfa napisał/a:
nie ma co mówić o jakimś prestiżu w obu przypadkach


Czyżby?
.

2017-11-03_175915.png
Plik ściągnięto 32 raz(y) 580,69 KB

 
 
jareckialfa 



Kolor: ZAR GRAFIT
Skąd: Katowice
 #25  Wysłany: 2017-11-04, 01:45   

Jak dla mnie to żadna wyrocznia takie zdjęcie to wszystko rzecz gustu ale jak i40 oraz Tuscon są ładnie wykonane to prawda
Ostatnio zmieniony przez Brt 2017-11-06, 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Alfred 



Kolor: czarny
Skąd: Gdańsk
 #26  Wysłany: 2017-11-04, 07:32   

Jakby i40 mial wiekszy wybor w silnikach to tez bylby inaczej postrzegany. Ludzie sie troche boja silnika 1.7 i 136/141 KM. Dali by normalny 2 litrowy i ze 180/190 KM to przy jego wygladzie i tym co ma w srodku mogłby przeskoczyc Avensis czy Mondeo. Audi to to nigdy nie bedzie bo A6 w srodku to jeszcze troche inna bajka. Jednak musieliby go pewnie przeprojektowac bo wiekszy silnik to i wiecej miejsca potrzebuje. Moze nastepca bedzie mial wieksza pule w wyborze motorów:)
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #27  Wysłany: 2017-11-04, 18:40   

Ale jak i40 jeździ Kancelaria Prezydenta i posłowie to musi dodawać prestiżu :-D
 
 
Venom 



Skąd: Kutno
 #28  Wysłany: 2017-11-07, 11:28   

waszek_rmc napisał/a:
Ja mam wersję przedliftową - 136KM. Nie miałem okazji jeździć 115KM, ale może sedan z racji niższego ciężaru może fajnie się odpychać. W sumie passaty mają obecnie 105KM i nikt nie narzeka, a już napewno dynamika crdi 115KM będzie lepsza niż benzycny 1.6 GDI.

Co do różnić, to oprócz programu nie ma żadnej. To są te same silniki i osprzęt. Kwestia jedynie softu. Podpytaj o usługę zmiany mocy w ASO, być może różnica w cenie pomiędzy wersją 115 KM a 141 KM jest większa, niż zmiana software'owa - o ile jest taka taka opcja :)

Nie chodzi tylko o soft .Ja mam i40 115 koni i w przypadku I40 podczas jazdy 115 a 141 różnica jest żadna .Ale co do upgardu ze 115 na wyżej to są jeszcze zmiany innego typu niż soft min krztałt kolektorów . Swoją drogą stoję przed tym samym dylematem .Teraz mam i40 i zastanawiam się czy wymienić na nowe i40 czy Tuscona . Długo myślałem o Tusconie ale ostatnio dochodzę do wniosku ze jednak będzie to i40.

[ Dodano: 2017-11-07, 11:33 ]
Fred.X napisał/a:
Co do 115 km wersji zawsze możesz dołożyc Power Boxa, jadąc na przegląd porostu go wypinasz i niema śladu , ja również się zdecydowałem na 1.7 115KM
Po drugie skoro producent ma w ofercie wersję 140KM to tym bardziej nie powinieneś mieć obaw

co chcesz założyć ??? Móisz o tym gównie z allegro??? DPF ci sie znudził ? Te boxy nie robią nic innego jak walą więcej wachy a cały syf magazynuje się w dpf. Nigdy tego nie rób. To co można zrobić to przemapowanie które zwiększa np ciśnienie na turbinie i temperaturę spalin .Taki manewr przy 115 koniach pozwala uzyskać nie mniej niż 160 koni . W firmie w Łowiczu zajmującej się takim czymś wycenili mi to na 1500 PLN i dają gwarancje . Zadnych boxów .
 
 
Fred.X 



Kolor: Polar White
Skąd: Toruń
 #29  Wysłany: 2017-11-07, 14:13   

kolego gdzie ja napisałem z allegro, jedziesz do np. V-tech i dostajesz boxa dedykowanego dla Twojego auta z hamownią, ręce opadają :roll:
Ostatnio zmieniony przez Brt 2017-11-14, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #30  Wysłany: 2017-11-08, 08:57   

Panowie ale nie ma co dywagować że "gdyby hyundai miał wiekszy silnik". Hyundai wcale nie ma małych silników jak się spojrzy co inny wyprawiają. Tylko trzeba mieć jakąś tam wiedzę i troszke potestowac a nie tylko klepać w klawisze dla klepania.
Jak ktoś kieruje się tym, że dizel poniżej 2.0 nie jedzie to są 2 opcje- albo faktycznie lubi mocne silniki i nie kupi bo rzeczywiście nie chce albo tylko gada bo nawet takich nie testował.
Wg mnie 1,7 136/140 jest w zupełności satysfakcjonującym silnikiem i w zupełności wystarczającym na nasze warunki drogowe w PL. I w sumie o to chodzi. Uzytkownik ma byc zadowolony a nie marudy-gawędziarze co tylko teoretyzują.
W większości jeżdże sam a wtedy do 160 km/h nie mam problemów z wyprzedzaniami bo tak jak przyśpieszenie do 100 nie powala tak elastycznośc tego silnika na 4-tym i 5-tym biegu jest jego mocną stroną. Bardzo mi się podoba.
Faktycznie jak załaduje na urlop rodzinke z gratami to już nie jest tak bezstresowo jak się chce bawić w wyprzedzanki na krajowych dwucyfrówkach, ale z rodzinka jeżdżę spokojnie. Inaczej - jedzie sie całkiem OK ale są sytuacje gdy chciałoby sie mieć więcej wtedy pod nogą. Ale najlepiej takich "sytuacji" unikać. Ale to nie tylko tu. Jest wygodnie, szybko, dość ekonomicznie. I wtedy też w zupełności "starcza" ;-) .
Polityka koreańców jest oderwana od europejskich realiów. I nic ne zmieniło się. A co po tym , że w Optimie dali wreszcie 2.0t. skoro występuje tylko w wersji gt za 145 tyś cennikowo? :shock:
Dadzą w i40 2,0 CRDI za ile ? 100 w podstawie a 120 w jakimś lepszym poziomie? Kupicie? Albo 2,0t w specyfikacji i cenie jak w Optimie?
To na zasadzie - żebyście nie gadali to macie ale kto to kupi? Ilu to kupi?
Co do tematu - i40 a Tucson? Dla mnie to taki troszkę dziwny dylemat. Auta kompletnie z innej bajki. Albo podoba mi się sedan albo SUV.....
Inaczej gdyby było pytanie Tucson czy Santa Fe. Ciekawe jak zdecydował autor?
 
 
Fred.X 



Kolor: Polar White
Skąd: Toruń
 #31  Wysłany: 2017-11-08, 10:14   

http://vtech.pl/katalog/c...CRDi-85kW-115KM

[ Dodano: 2017-11-08, 10:16 ]
Ja odbyłem jazdę próbną Tucson-em 115 KM , dla mnie wystarczy , to nie jest bolid F1 i nigdy nie będzie , ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM