Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

"TERKOTANIE" - film. Czy to sprzęgło?
Autor Wiadomość
Piotrek23
[Usunięty]

 #31  Wysłany: 2013-08-03, 13:32   "TERKOTANIE" - film. Czy to sprzęgło?

Oto film z mojego Tucsona. Czy to terkotanie po zmianie biegów to sprzęgło?
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-08-04, 09:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #32  Wysłany: 2016-08-26, 10:40   

Podłączę się do tematu.
U mnie klekotanie występuje na niskich obrotach podczas ruszania i zmiany z 1 na 2 bieg - dalej w niższych zakresach obrotów. Na wyższych obrotach cisza.
Mechanik już sprawdził cały napęd (bez sprzęgła) - nie miał dużo bo to nie 4wd - nic, żadnych luzów.
Stwierdził natomiast uszkodzenia układu wydechowego w okolicach katalizatora, na chwilę obecną jest to prawdopodobna przyczyna.
Gdy będzie to naprawione to zobaczymy czy czy diagnoza była trafna.
Jeśli nie to pozostanie wcześniej wspomniane sprzęgło

No i zrobione - wymiana sprzęgła wyleczyła Tucsonka - wszystkie elementy sprzęgła były zużyte, wybite i zajechane. Nie wiem jakiej techniki jazdy używał poprzedni właściciel żeby tak załatwić sprzęgło :)

Teraz cisza tylko silnik słychać :)
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Shadows 



Kolor: Ebony Black
Skąd: Woj. Małopolskie
 #33  Wysłany: 2017-05-26, 12:47   

Terkotanie w tym modelu widzę jest bardzo popularne i podejrzewam, że każdy Tucson prędzej czy później padnie jego ofiarą.
Tylko na tym forum najmniej trzy tematy a w necie setki.

U mnie oczywiście również to występuje dokładnie tak jak opisano to w tematach na HKP. Terkotanie jest przy spokojnej jeździe tak max do 2-2,5 k rpm, ale też słyszalny jest metaliczny trzask przy zmianie biegów 1-2-3.

Problemu nie ma gdy napęd jest puszczony na cztery koła, ale gdy się rozłączy powyżej 40kmph terkotanie wraca. Problemu też nie ma gdy ruszam i jadę agresywnie a więc więcej niż wspomniane max 2,5k rpm.

U mnie terkotanie jest od początku jak go kupiłem, ale zdaje mi się, że się ono nasila.

Co jest uszkodzone? Wg postów tylko na tym forum pół auta do wymiany bo jeden wymienił sprzęgło i ok, drugi dyfer, trzeci reduktor a ktoś tam dolał tylko gęstego oleju i też ok :D

U mnie sprzęgło poprzedni właściciel wymieniał przy 206905k km, ja go kupiłem przy przebiegu 216408k km i już terkotanie było. 10k km na sprzęgło? :D Kto taki szajs produkuje - tego oczywiście nie wiem bo na fakturze nie ma nazwy producenta, jedynie cena 529.99zł za kompletne sprzęgło. ( o ile oczywiście terkotanie jest winą sprzęgła)

Dodam jeszcze, ze podnosiłem przód auta bo chciałem sprawdzić przeguby, półosie. Szarpanie kołami lewo-prawo powodowało stukanie w reduktorze - wyczuwalny i słyszalny luz ok 5mm, ale nie wiem na czym, może zębatki, może jakiś wieloklin a może po prostu taki luz ma tam być.
 
 
rarog2691 



Skąd: Swarzędz
 #34  Wysłany: 2017-07-05, 15:21   

Mam to samo, szczególnie drażniące są te dźwięki przy zmianie biegów, przy czym jak włączę 4WD, to mniej słychać. Z tego wynika, że ma to związek z przeniesieniem napędu, chociaż krzyżak jest ok., rozebrałem też skrzynię rozdzielczą (tzn. fachowiec rozebrał) i też tam nic nie znalazł. A był może ktoś z tym problemem w ASO, ciekawe co firmowy serwis miałby w tej materii do powiedzenia?
 
 
wojtek_luki 



Skąd: Leszno
 #35  Wysłany: 2017-08-28, 20:36   

Przez trzy dni testowałem Tucsona 2,0 benzyna z 4WD. No i wlasnie jedno co mnie powstrzymuje przed zakupem tego cuda to wlasnie terkot przy przyspieszaniu na niskich obrotach. Najgłośniej jest na 2/3 biegu, choć i na 4 biegu zdarza sie ze słychać. Dźwięk jest podobny jakby osłona termiczna wadziła o wydech. Co o tym sądzicie? Jeśli to sprzęgło to czy jeszcze trochę pojeździ czy temat jest pilny? Dzięki na info
 
 
Shadows 



Kolor: Ebony Black
Skąd: Woj. Małopolskie
 #36  Wysłany: 2017-08-28, 21:26   

U mnie podejrzewam sprzęgło ponieważ niekiedy zdarza się szarpnięcie przy włączaniu pierwszego biegu, słychać i czuć jakby sprzęgło nie wysprzęglało do końca. Terkotanie słyszalne na 2 i 3 biegu.

Problem taki, że sprzęgło było wymieniane dwa lata temu a od roku już jest terkotanie, niestety nie wiem jakie sprzęgło montował poprzedni właściciel, mam tylko fakturę na 1500zł.

Jeżdżę i tyle, ostatnio zrobiłem prawie 2k kilometrów na wakacje i jeździ dalej, jak się rozsypie to laweta i będę myślał. Boję się, że polecę na wymianę sprzęgła a to sie okaże sprawne bo co temat to inna diagnoza.
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #37  Wysłany: 2017-09-11, 04:57   

No i tak jak u wielu wcześniej :(

Wymiana sprzęgła pomogła ale połowicznie.
Tak się narajałem na ciszę którą miałem po wymianie że nie zwróciłem uwagi na ciche klekotanie podczas ruszania pod górkę albo jak jadę z przyczepą.
Usłyszałem to przypadkiem na bramkach autostradowych gdy jechałem na wakacje, potem w górach na podjazdach to już myślałem że mi się Tusek rozsypie.
W zeszłym tygodniu mechanik pooglądał wszystko co mógł bez demontażu skrzyni, wymontował nawet półośki - okazało się że na 99% te klekoty dochodzą z mechanizmu różnicowego w skrzyni biegów, jestem już po wstępnych rozmowach ze specem od skrzyń, jest to naprawialne ale nie chciał mi zdradzić kosztów dopóki nie rozbierze skrzyni. Może się okazać jakaś pierdółka.
Sama robota u niego - wyczyszczenie, rozbiórka, wymiana co trzeba i ponowny montaż ok 400zł + koszt wymienianych elementów. (+350zł u mechanika demontaż/montaż skrzyni :( )
Tak więc trzeba rozbić świnkę :( i to chyba pozbieram je od całej rodziny :(
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #38  Wysłany: 2017-09-12, 13:21   

Koszt spory.
Może próbować dodać ceramizera do skrzyń biegów jest szansa,że pomoże a jak nie to i tak remont.
Dużo tematów jest o tym i wydaje się, że w większości przypadków pomaga.
I żeby nie było,nie jestem żadnym przedstawicielem tych środków :)
Kuzynowi pomogło na wydająca dziwne dźwięki pompie wspomagania.
I nie mylić ceramizerow z jakimiś moto doktorami. Ceramizery nie zageszczaja oleju.
Coś takiego

Ja do swojego automata wlałem Xado,ale to bardziej profilaktycznie :)
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #39  Wysłany: 2017-09-13, 12:39   

Z tego co mi mechanik mówił, to nie jest kwestia minimalnych luzów które mógł by wyciszyć ceramizer, to jest na całej długości napędu półoś/mechanizm różnicowy/półoś ok 1cm luzu na obrocie - to bardzo dużo- tu ewidentnie wchodzi w grę tylko regeneracja :(
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #40  Wysłany: 2017-09-13, 13:18   

Uu to jak są takie luzy to nawet smoła z trocinami nie da rady :(
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #41  Wysłany: 2017-09-14, 05:26   

i w tym rzecz że nie chcę tego maskować tylko usunąć.
Chcę nim jeszcze trochę pojeździć więc chyba warto, za młode autko żeby o niego nie dbać.
Nawiasem mówiąc to chyba to jest przyczyna dla której Niemiec nie płakał jak sprzedawał.
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #42  Wysłany: 2017-09-14, 06:49   

W takim przypadku to nie ma nawet o czym mówić .
Trzeba to zrobić i koniec.
W swoim też lubię mieć wszystko ok :)
Ostatnio wymieniłem olej na 0w40 do tego ceramizer do silnika a do skrzyni revitalizant xado, ale to profilaktycznie niech zabezpieczy,bo zima idzie a krótkie trasy robi :(
Wychodzę z założenia, że jak dbasz tak masz :)
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #43  Wysłany: 2017-09-15, 05:53   

Mam wlany olej 0W40, taki był stosowany od początku to co będę zmieniał ale ceramizerów nigdy nie używałem, mnie tam one kojarzą się z typowymi handlarzami i zarżniętymi silnikami.
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #44  Wysłany: 2017-09-15, 08:01   

Bardziej motodoktory(zageszczacze oleju) są stosowane przez handlarzy.
Ceramizery to jest zupełnie coś innego.
Wracając do tematu to daj znać co było z maszyną jak już mechanik zrobi.
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #45  Wysłany: 2017-09-15, 10:59   

Teraz to skrzynka musi poczekać :(
Maglownica mi płyn puściła - ma wyższy priorytet ale to nie jest temat na ten wątek.
Jak coś to będę informował na bieżąco.
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM