Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Santa Fe SM] Pojawiająca się kontrolka ABS i TCS
Autor Wiadomość
Michalinio 



Kolor: Szary
Skąd: Białystok
 #1  Wysłany: 2017-09-09, 16:51   [Santa Fe SM] Pojawiająca się kontrolka ABS i TCS

Koledzy!
Prośba o pomoc w zdiagnozowaniu problemu i czym może być spowodowane.
Raz pojechałem w trasę (jakieś 200 km) zaświeciły się właśnie kontrolki ABS i TCS -> świeciły one cały czas, więc pierwsza myśl, padł czujnik ABSu. Co ciekawe, po jakimś czasie ( po przejechaniu ok 100 km) kontrolki zgasły i więcej już się nie pojawiły.
Przy okazji wymiany tarcz i klocków (przód) wspomniałem, żeby mechanik zerknął na to. Okazało się, że czujniki są OK, problemem może być przewód płynu hamulcowego.
Niby został wymieniony.

Niestety kontrolki cały czas lubią sobie zaświecić się, zawsze w trasie, i po przejechaniu kilkudziesięciu km, po prostu gasną...
Aha i czasem przy hamowaniu, czuję jakby hamulce nie łapały do końca i odczuwam stukanie na nodze.

Co to może być?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2017-09-09, 17:42   

Na górnej belce forum jest profil tam możesz wpisać dane Santa Fe, a w rubrykę podpis wpisać "był X-3".

O kontrolce ABS jest już założonych kilka tematów dziękujemy za kolejny.

Jak się świeci kontrolka to jaki błąd generuje komputer?
 
 
wydminianin 



Kolor: czarny
Skąd: Mazury/ Wydminy
 #3  Wysłany: 2017-09-09, 19:10   

Sprawdź pierścienie ABS-u. Któryś może być, a raczej na pewno jest pęknięty.
_________________
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
 
 
Michalinio 



Kolor: Szary
Skąd: Białystok
 #4  Wysłany: 2017-09-09, 23:24   

kosmos2011 napisał/a:
Jak się świeci kontrolka to jaki błąd generuje komputer?

Niestety tego nie wiem, bo tak jak napisałem wcześniej - pojawia się tylko w trasie. W trakcie znika. W mieście jeszcze nigdy mi się nie pojawiło.

wydminianin napisał/a:
Sprawdź pierścienie ABS-u. Któryś może być, a raczej na pewno jest pęknięty.

O, to faktycznie nie było jeszcze sprawdzane.

A jeszcze prośba o podpowiedź. Jeśli to faktycznie byłyby pierścienie, to który rozmiar? Bo z tego co widzę, są o średnicy 85 mm i 90 mm
_________________
+Accent X3 1999
PB, G4EK - 1.5 12V R4, MT
 
 
volcan 
nafciarz



Kolor: srebrny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #5   Wysłany: 2017-09-10, 03:22   

Z pierścieniami różnie jest - najlepiej zmierzyć nawet na samochodzie i do tego trzeba policzyć ilość zębów. Było o tym już co najmniej kilka razy pisane ;-)
_________________
Hultaj Santa Fe '02 2.0 CRDi 4WD+LSD & A/T
 
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: stone gray
Skąd: Mieszków
 #6  Wysłany: 2017-09-10, 11:01   

A tak z ciekawości zobacz czy światła stopu Ci świecą po naciśnięciu hamulca (zwłaszcza przy mocniejszym wciśnięciu). Generalnie u mnie objawy z początku były takie jak u Ciebie.. najpierw kontrolka w trasie, potem wydawało mi się, ze jak zaparkuje ze skręconymi kolami to potem mam kontrolkę - gasła po ponownym odpaleniu lub czasem nawet podczas jazdy, potem już praktycznie co jazdę (diagnoza u mnie trwała 6 mcy :)). Podejrzewałem nawet wyłącznik ESP :) Jednak w efekcie padł czujnik przy pedale hamulca. Podejrzewam, że w Tucsonie było to podobnie skonstruowane jak w Santa Fe
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96'-> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' -> Hyundai i40 2011 :)))))
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #7  Wysłany: 2017-09-10, 15:11   

Michalinio napisał/a:
Jeśli to faktycznie byłyby pierścienie, to który rozmiar? Bo z tego co widzę, są o średnicy 85 mm i 90 mm


Po vin http://epc.japancars.ru/hyundai/ w zakładce http://epc.japancars.ru/h...UF8fHBhZ2U1MD09 trzeba kliknąć na rysunku na numer 49950A i z tabeli odczytać numer koronki rear i front

[ Dodano: 2017-09-10, 15:23 ]

W sumie to nie szukaj przód i tył ma taką samą koronkę o numerze 49590-26200 czyli średnica wewnętrzna 85 mm liczba zębów 52.

Zaopatrz się w interfejs i aplikację na telefon tak żebyś mógł odczytać błędy.
 
 
Michalinio 



Kolor: Szary
Skąd: Białystok
 #8  Wysłany: 2017-09-10, 18:21   

waszek_rmc napisał/a:
A tak z ciekawości zobacz czy światła stopu Ci świecą po naciśnięciu hamulca (zwłaszcza przy mocniejszym wciśnięciu). Generalnie u mnie objawy z początku były takie jak u Ciebie.. najpierw kontrolka w trasie, potem wydawało mi się, ze jak zaparkuje ze skręconymi kolami to potem mam kontrolkę - gasła po ponownym odpaleniu lub czasem nawet podczas jazdy, potem już praktycznie co jazdę (diagnoza u mnie trwała 6 mcy :)). Podejrzewałem nawet wyłącznik ESP :) Jednak w efekcie padł czujnik przy pedale hamulca. Podejrzewam, że w Tucsonie było to podobnie skonstruowane jak w Santa Fe

Ok, sprawdzę i to. Na pewno przy spokojnym hamowaniu i na postoju światła stopu świecą :mrgreen:

kosmos2011 napisał/a:

[ Dodano: 2017-09-10, 15:23 ]

W sumie to nie szukaj przód i tył ma taką samą koronkę o numerze 49590-26200 czyli średnica wewnętrzna 85 mm liczba zębów 52.

Zaopatrz się w interfejs i aplikację na telefon tak żebyś mógł odczytać błędy.

Ok, wielkie dzięki! Zaczynam szukać apki :-D
_________________
+Accent X3 1999
PB, G4EK - 1.5 12V R4, MT
 
 
Aka 



Kolor: czarny
Skąd: Olsztyn
 #9  Wysłany: 2017-09-11, 10:53   

Witam
U mnie było podobnie, czyli w mieście kontrolka ABS nie świeciła, natomiast w trasie, po kilkunastu, kilkudziesięciu km jazdy się zapalała. Po wyłączeniu silnika znowu kilkanaście km spokoju a potem świeci. Okazało się, że to czujnik (chyba jakiś bezwładnościowy), który zamocowany jest pod osłoną tunelu środkowego, wysiadł. Wymiana i koszty banalne w porównaniu do czujników ABS i pierścieni. Czujnik ten jest widoczny po zdjęciu osłony, w okolicy podłokietnika, może tuż przed nim. Powodzenia w walce.
_________________
Nie wszystko, co jest istotne można zmierzyć i nie wszystko, co można zmierzyć jest istotne.
 
 
Ericsson 



Skąd: Karlholmsbruk
 #10  Wysłany: 2017-09-12, 22:59   

u mnie wymienilem przegyby na nowe nie bawilem sie w piescienie i jest ok
 
 
volcan 
nafciarz



Kolor: srebrny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #11   Wysłany: 2017-09-13, 02:58   

Kto bogatemu zabroni ;-)
_________________
Hultaj Santa Fe '02 2.0 CRDi 4WD+LSD & A/T
 
 
 
Ericsson 



Skąd: Karlholmsbruk
 #12  Wysłany: 2017-09-13, 09:17   

ale wymiana pierscieni nie jest latwa czasmi potrzeba jednak sie natrydzic, a przeguby
wymieniasz razm z pierscieniami i wszytsko jest nowe i wcale nie jest to drogie ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM