Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: klimatyzacja, spalanie, temperatury, wskaznik

[Getz] Wskaźnik temperatury, klimatyzacja, spalanie
Autor Wiadomość
przemho
[Usunięty]

 #16  Wysłany: 2014-05-24, 17:56   [Getz] Wskaźnik temperatury, klimatyzacja, spalanie

Witam forumowiczów. Zakupiłem niedawno mojego drugiego Hyundaia mianowicie Getz 1.3 82KM 2003r. I mam kilka pytań:
1. Wskaźnik temperatury gdy zapalę zimny silnik rośnie w miarę nagrzewania się płynu w układzie, dochodzi do połowy i dalej chyba już nie idzie. Postałem ostatnio trochę w upale w korkach i słyszałem załączający się wentylator ale wskaźnik był na połowie skali. O co chodzi?
2. Na rozgrzanym silniku na postoju gdy załączam klimę załącza się wentylator chłodnicy, chodzi jakiś czas i się wyłącza. Czy tak ma być?
3. Średnie spalanie 1/3 trasa 2/3 miasto, (czasami z klimą) 8l/100km. W mieście 9 a na trasie nie dało się poniżej 6,7 zejść. Chyba za dużo?
4. Czy opłaca się wymieniać pocącą się uszczelkę pod pokrywą zaworów? Są jakieś lepsze lub gorsze? Poci się minimalnie w okolicach 2 śrub.
5. Czy jest jakaś książka typu Sam naprawiam H. Getz?

Ogólnie autko zadbane i fajnie się nim jeździ, w przyszłym tyg. wymieniam rozrząd i olej a za 2 tyg gazuję KME Nevo + Matrixy. Filtr powietrza i kabinowy już zmieniłem.

Pozdrawiam
Przemek
Ostatnio zmieniony przez Brt 2015-10-12, 12:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Andy 



Kolor: czarny
Skąd: Białystok
 #17  Wysłany: 2014-05-27, 16:06   

przemho napisał/a:
Nie wiem czy kiedykolwiek był wymieniany. Nie robi się tego?


Sądziłem, że chcesz wymienić bo zakładasz gaz, a nie widzę związku.
 
 
przemho
[Usunięty]

 #18  Wysłany: 2014-05-27, 22:29   

Tak, własnie chcę wymienić z powodu zakładania gazu. Lepiej żeby czysty płyn płynął przez reduktor. Koszta nie są duże. Zdam relację jutro jak bedzie po rozrządzie i oleju. Może mechanik coś jeszcze wypatrzy.

[ Dodano: 2014-05-28, 20:45 ]
Już po wymianie rozrządu, oleju, płynu chłodniczego. Mechanik wymienił jeden z pasków klinowych. I tu pytanie. Tam są 3 paski? Bo jeden napędza sprężarke klimy, drugi alternator a trzeci pompe wody, tak? Dziwne rozwiązanie. Ten 3ci mi wymienił. Całość z częściami 500zl.
 
 
Andy 



Kolor: czarny
Skąd: Białystok
 #19  Wysłany: 2014-05-29, 17:45   

przemho napisał/a:
Tak, własnie chcę wymienić z powodu zakładania gazu. Lepiej żeby czysty płyn płynął przez reduktor.


Mam 150k+ km na liczniku, z czego przejechanych 100k na gazie bez żadnych problemów , nigdy przez 10 lat nie wymieniałem tego płynu, raz był tylko dolany.
Dlatego dopytuję po co :)
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #20  Wysłany: 2014-05-29, 19:06   

Skoro masz 10 lat płyn to wypłukaj cały obieg a zobaczysz ile syfu będzie. Najgorzej ma nagrzewnica. Sam nie zmieniam płynu często ale 10 lat to sporo.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #21  Wysłany: 2014-05-29, 19:43   

przemho napisał/a:
Tam są 3 paski? Bo jeden napędza sprężarke klimy, drugi alternator a trzeci pompe wody, tak?


Nie paski są od: alternator+pompa wody, pompa wspomagania kierownicy, sprężarka klimatyzacji.

 
 
przemho
[Usunięty]

 #22  Wysłany: 2014-05-29, 21:02   

To ten pasek od air-con compressor. To sprężarka klimatyzacji tak? Teraz przy spokojnej jeździe średnio 7,5l/100km z przewagą jazdy miejskiej. Za tydzień będzie gaz KME Nevo i Matrixy HS. Olej co 12tys zmieniacie tak jak w instrukcji? Tyle około żona będzie rocznie przejeżdżać.

[ Dodano: 2014-05-29, 21:05 ]
Andy pytanie do ciebie. Regulowałeś w tym czasie tzn podczas tych 100tys na gazie luz zaworowy? Jakie koszta jeżeli już?
 
 
Andy 



Kolor: czarny
Skąd: Białystok
 #23  Wysłany: 2014-05-29, 22:16   

robaszek127 napisał/a:

Skoro masz 10 lat płyn to wypłukaj cały obieg a zobaczysz ile syfu będzie. Najgorzej ma nagrzewnica. Sam nie zmieniam płynu często ale 10 lat to sporo.


No to może i czas pomyśleć :-) Można to zrobić w warunkach domowych?

przemho napisał/a:

Andy pytanie do ciebie. Regulowałeś w tym czasie tzn podczas tych 100tys na gazie luz zaworowy? Jakie koszta jeżeli już?


W 1.3 nie trzeba, luz jest kompensowany automatycznie. Regulacja dotyczy wersji silnika 1.1
 
 
zwyriusz 



Skąd: Malbork
 #24  Wysłany: 2015-10-07, 19:09   Temperatura płynu chłodzącego, za niska? jaka u was?

witajcie,

zwróciłem dziś uwagę na wskaźnik temperatury płynu, u mnie to max.



Wyszedłem z auta, patrze pod maskę a tam chłodnica zimna i wiatrak nie chodzi.
Wsadziłem karton, zrobiłem 15km, dalej temperatura taka sama a chłodnica zimna

hmm...
 
 
Tcit
[Usunięty]

 #25  Wysłany: 2015-10-07, 19:24   



Dodano: 2015-10-07, 19:25
U mnie wskazówka po rozgrzaniu jest w tym samym miejscu co na zdjęciu. Chłodnicy nie dotykałem ale w lecie wentylator się załączał.
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #26  Wysłany: 2015-10-07, 20:39   

U mnie podobnie wskazuje więc jest ok. Ale chłodnica nie powinna być zimna szczególnie z kartonem.Należy to sprawdzić bo może gdzie termostat się zacina.
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #27  Wysłany: 2015-10-08, 08:10   

Mam takie samo wskazanie, nawet po intensywnej i długiej jeździe.
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
 
 
zwyriusz 



Skąd: Malbork
 #28  Wysłany: 2015-10-08, 11:57   

acha, w takim razie wszystko jest tak jak powinno byc :)
 
 
galant77 



Kolor: srebrny
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
 #29  Wysłany: 2015-10-08, 13:11   

U mnie położenie wskazówki jest identyczne.
_________________
Getz 1.3B 2004r. klima
 
 
malarz 



Kolor: czarny
Skąd: Polder
 #30  Wysłany: 2015-10-09, 10:57   

zwyriusz napisał/a:
acha, w takim razie wszystko jest tak jak powinno byc :)

nie do końca bo chłodnica zimna...
Wydaje mi się że, tak jak pisał @robaszek127, powinna byc co najmniej ciepła
_________________
pozdrawiam,
malarz
 
 
adull 



Skąd: Ornontowice
 #31  Wysłany: 2017-09-12, 22:39   

Witam, panowie u mnie problem troche innego typu mianowicie wskazowka nie dochodzi nawet do polowy skali ale zatrzymuje sie na mniej wiecej 1/6 skali.. Podczas dluzszej jazdy wentylator co jakis czas sie zalacza, waz miedzy silnikiem a chlodnica jest goracy, ogrzewanie dziala prawidlowo, co jest nie tak? Co moze byc winne takim wskazaniom?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM