Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: do, gazu, jakie, przewody, swiece

Jakie świece i przewody do gazu ?
Autor Wiadomość
smoczo19
[Usunięty]

 #16   Wysłany: 2013-04-15, 18:30   Jakie świece i przewody do gazu ?

Witam posiadam Getza z silnikiem 16, 16v.Od trzech miesięcy mam w nim założony gaz firmy Lovato, i podczas jazdy na gazie na wolnych obrotach jak jadę i dodam gwałtownie gazu szarpnie sobie i nieraz strzeli w filtr powietrza. Byłem u gazownika i myślałem ze jest zele ustawiony gaz, a on mi powiedział ze gaz jest czwartej generacji i sam się. koryguje i mam wymienić świece i przewody albo cewka nie domaga . Moje pytanie jakie kupić świece i przewody,żeby były odpowiednie do gazu. Świece jak ostatnio wykręcałem to były czarne tak jak by nie przepalał.

edit: tytuł. tekla
Ostatnio zmieniony przez Złośnik 2014-02-12, 22:18, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
belgrano 



Skąd: Kraków
 #17  Wysłany: 2016-03-29, 14:11   

Zawsze takie jak do benzyny. Ja zawsze Denso. Nic nie zmieniam. Żadna dla LPG różnica.
 
 
Horche 



Skąd: Toruń
 #18  Wysłany: 2017-09-07, 12:28   Jakie świece zapłonowe do 2.4 benzyna G4JS

Cześć, muszę wymienić świece (auto zaczęło poszarpywać w chłodne deszczowe dni)i pytanie jaki symbol mam zakupić? Sprawdziłem,że w aucie aktualnie siedzą platynówki NGK PGR5C, które kosztują po 50zł/sztuka, masakra. Ale znalazłem na alledrogo też taką zwykła, jak poniżej:
http://allegro.pl/swiece-...6715628890.html
Które powinienem zakupić? Jakie świece wychodziły fabrycznie? Chodzi mi o symbol i producent.
 
 
lucasy 



Kolor: czarny
Skąd: Łódź
 #19  Wysłany: 2017-09-07, 14:00   

Ja mam takie jak Ty czyli PGR5C-11 takie też mi polecono przy okazji montażu LPG i od ponad 20 000 km nic złego się z układem zapłonowym nie dzieje. Świece drogie ale wymienia się to raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.

Może przyczyną szarpania są kable lub cewki ? Nie skaczą Ci iskry po kablach ?
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #20  Wysłany: 2017-09-07, 17:44   

Horche zanim założysz nowy temat użyj funkcji szukaj (jest na górnej belce forum z lewej strony) znajdź podobny temat i tam dopisz pytanie.

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3462

Horche napisał/a:
Ale znalazłem na alledrogo też taką zwykła, jak poniżej:
http://allegro.pl/swiece-...6715628890.html


Te świece nadają się do Santa FE SM, ale do silnika G4JP.

lucasy napisał/a:
ale wymienia się to raz na kilkadziesiąt tysięcy kilometrów.


Co 90 tyś km lub co 6 lat.
.
Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2017-09-08, 21:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
crazykoko 



Kolor: czarny
Skąd: Łask
 #21  Wysłany: 2017-09-08, 06:17   

Wczoraj odebrałem auto od mechanika i też mi powiedział, że mam zwykłe świece, a powinienem do tego silnika zamontować platynówki. Fakt, że 200 zł za komplet trochę boli, ale cóż.....
_________________
Jest jeszcze Getz 2003, 1.5 CRDI D3EA
 
 
Horche 



Skąd: Toruń
 #22  Wysłany: 2017-09-09, 00:51   

2x tańsze są Denso:

http://allegro.pl/denso-s...6469454852.html

Może ktoś jeździ na nich i wie jak się sprawują?
 
 
crazykoko 



Kolor: czarny
Skąd: Łask
 #23  Wysłany: 2017-09-12, 07:07   

Właśnie je zamówiłem, zobaczymy co będzie :)
_________________
Jest jeszcze Getz 2003, 1.5 CRDI D3EA
 
 
Horche 



Skąd: Toruń
 #24  Wysłany: 2017-09-18, 13:06   

I co dotarły, zamontowałeś? Gdzie kupowałeś?
 
 
sasek941 



Skąd: Nowy Sącz
 #25  Wysłany: 2017-09-18, 20:24   

U siebie latam na świecach Bosch-a. Zwykłych najtańszych jedno-elektrodowych.
Przewody mam oryginalne jeszcze( 200k km za mną już dawno, cewki zmieniane). Pali i jeździ bez najmniejszych problemów. Nie szarpie, nie krztusi ani nie strzela. Gaz ostatnio serwisowany u gazownika 2 lata temu. W tym roku serwisowałem sam. Filtry oraz regeneracje wtrysków.
 
 
seba4x4 



Kolor: Niebieski
Skąd: Woj. Wielkopolskie
 #26  Wysłany: 2017-09-25, 18:24   

W posiadanych przeze mnie (w przeszłości i obecnie) nigdy nie kupowałem świec "dedykowanych" czy też "extra" kabli..... Przejechałem na LPG jakieś 600 tys. km. i według mnie podstawą jest porządna instalacja LPG (i porządnie zamontowana). Oczywiście zmieniam świece, kable w Sportage mam do dziś oryginalne (przebieg 286 tys. km), SF ma obecnie jakieś 240 tys. km. i oryginalne cewki i kable. Świece wymieniam co dwa lat (co 50 tys. km.) bo to nie koszt ;) Tyle mojej subiektywnej opinii ;)
_________________

 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #27  Wysłany: 2017-10-01, 02:41   

Swiece trzeba po prostu okresowo kontrolować, gdyż odpowiednia szczelina na świecy ma ogromne znaczenie dla procesu spalania.

Nigdy nie odczułem jakiejś specjalnej róznicy między najtańszymi NGK a 'wypaśnymi" cztero-katodowymi (oprócz ceny)

Okresowa wymiana kabli WN, to onanizm sprzętowy. Kable wymienia się wtedy gdy sa uszkodzone. Oryginalne Hyundaiowe przetrwały w moim poprzednim, zagazowanym aucie 320 tysięcy kilometrów i prawie ćwierć wieku, wyzionęły ducha (silnik nie wkręcał się na obroty), gdy je wypiankowałem i umyłem Karcherem.
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata. Niebawem będzie już milion km tym modelem!
 
 
RaQu 



Skąd: Bobowa
 #28  Wysłany: 2017-11-04, 12:24   

Hants napisał/a:
Swiece trzeba po prostu okresowo kontrolować, gdyż odpowiednia szczelina na świecy ma ogromne znaczenie dla procesu spalania.

Nigdy nie odczułem jakiejś specjalnej róznicy między najtańszymi NGK a 'wypaśnymi" cztero-katodowymi (oprócz ceny)



Tak trzeba świecę kontrolować jak najbardziej. Ważne też jest określenie czy nasza mieszanka paliwowo powietrzna jest odpowiednia. Jeżeli kolor jest słomkowy to jest bardzo dobrze. Jeżeli kolor świecy czarny i zaolejony to zbyt bogato. Jeśli biały to znowu ubogo, może to świadczyć o np uszkodzeniu niektórych elementów układu zapłonowego. Co do cztero-katodowych świec to nie nadają się do LPG, dlaczego zapytacie ? Dlatego że w LPG potrzebna jest większa iskra bo i warunki spalania są bardziej rygorystyczne w porównaniu z PB, zwiększa się wtedy przerwę z 0.8 na 0.9 mm żeby przeskakująca iskra miała większą energie. Jeżeli mamy 4-katodową świecę to iskra wybiera sobie najkrótszą drogę z możliwych 4 co zwiększa szansę na przeskok iskry i dla PB jest to pożądane ale dla LPG niekoniecznie. Do LPG dajemy świece takie jak zaleca producent do danego silnika dla zasilania benzyną z odpowiednią ciepłotą ( 1 katodowe). Nie trzeba zwracać uwagi czy jest to LPG czy PB różnica jest taka że przy LPG szybciej się zużywają i trzeba częściej kontrolować ich stan. Ja osobiście polecam świece Beru ale NGK czy Boscha też będą dobre.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM