Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[i20 PB] ogrzewanie i20
Autor Wiadomość
gabor76 



Kolor: srebrny
Skąd: Woj. Podkarpackie
 #31  Wysłany: 2014-04-06, 19:25   [i20 PB] ogrzewanie i20

Zauważyłem ,że w czasie gdy jest włączone ogrzewanie nadmuchowe na wloty środkowe to lewa strona grzeje mocniej niż prawa (powietrze jest takie złamane, pół ciepłe pół zimne)-zastanawia mnie czy to jest normalne -ten typ tak ma?
Pytam ponieważ w Hyundaiu po moich przejściach z tą marką już nie wiem czego się po nim spodziewać tzn. co jest prawidłowe a co usterką ..
jeśli ktoś miał lub ma podobnie proszę o informację .. może ktoś zna ten temat
a może mi się tylko wydaje


Żadnych odpowiedzi.. mniemam , że nie ma podobnych przypadków czyli, albo mi się wydaje albo tylko ja tak mam ...lub tak ma być ... ehh kolejna zagadka w hyundai i20
_________________
PAMIĘTAJ-NIE DAJ SIĘ OSZUKAĆ, NIE KUPUJ HYUNDAIA!!!
 
 
Przemyslav 



Skąd: Łódź
 #32  Wysłany: 2017-01-09, 16:44   

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Chciałbym się Was podpytać, czy mieliście podobny problem z ogrzewaniem w i20. Otóż kiedy włączę ogrzewanie (klimatyzacja manualna) - nawiew na szyby i stopy lub sam na szyby, moc dmuchawy na 4 i na temperaturę najcieplejszą to pomimo, że przejechałem samochodem około 30 minut nie mogę powiedzieć, aby w aucie było ciepło. Bardziej letnio. W poprzednim samochodzie typu Picanto to już po 5 minutach stania na odpalonym silniku zaczęło się robić gorąco. Dodatkowo temp. płynu chłodzącego po pojeździe osiągnęła góra 85 stopni na wskaźniku. Dodatkowo jeden z przewodów nagrzewnicy w komorze silnika był ewidentnie cieplejszy od drugiego. W trakcie jazdy jak powietrze leciało z nawiewów to cieplejsze było po stronie kierowcy - np. u kierowcy letnie u pasażera zimne.

Od czego zacząć, co jeszcze mogę sprawdzić w przyblokowych warunkach ;)

Dzięki za pomoc.
 
 
steyr 



Kolor: Ciemny:p
Skąd: Wadowice
 #33  Wysłany: 2017-01-09, 17:20   

Tak I20 ma nie zbyt wydajne ogrzewanie niestety. Ja akurat jeżdżę Puntem 2, dziewczyna ma I20. Sama to potwierdziła że mój dziadek grzeje o niebo lepiej niż jej I20. Pół roku temu wymieniłem jej płyn chłodniczy, płukałem układ coś tam pomogło ale do ideału jeszcze daleko. Jeszcze ostatnio mi powiedziała że się długo nagrzewa, musze sprawdzić termostat.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #34  Wysłany: 2017-01-09, 17:31   

Przemyslav napisał/a:
sprawdzić w przyblokowych warunkach ;)


Poczekaj do wiosny :-D
 
 
Przemyslav 



Skąd: Łódź
 #35  Wysłany: 2017-01-09, 17:33   

Też, o tym myślałem, gdyż warunki mało przyjazne, ale mnie to już po prostu nie daje mi spokoju :D
Ostatnio zmieniony przez Brt 2017-01-10, 20:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jacaw 



Kolor: czerwony
Skąd: Katowice
 #36  Wysłany: 2017-01-09, 20:55   

Przemyslav napisał/a:
Dodatkowo temp. płynu chłodzącego po pojeździe osiągnęła góra 85 stopni na wskaźniku. Dodatkowo jeden z przewodów nagrzewnicy w komorze silnika był ewidentnie cieplejszy od drugiego. W trakcie jazdy jak powietrze leciało z nawiewów to cieplejsze było po stronie kierowcy - np. u kierowcy letnie u pasażera zimne.

Hmm... te 85 stopni to wygląda mi na jakieś problemy z termostatem, tak jakby był na stałe otwarty. Odpal silnik i zobaczy, czy dopływ do chłodnicy robi się od razu ciepły, czy dopiero po jakimś czasie.
 
 
steyr 



Kolor: Ciemny:p
Skąd: Wadowice
 #37  Wysłany: 2017-01-09, 22:43   

85 C to całkiem normalna temperatura silnika, kwestia przy jakiej temp. otwiera się termostat. To że z nagrzewnicy z wylotu leci chłodniejsze powietrze to raczej standard, nagrzewnica przecież oddaje ciepło do otoczenia jak chłodnica.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #38  Wysłany: 2017-01-09, 22:48   

Koledzy uzupełnijcie profil (silnik) post#31 http://hyundaiklub.pl/for...p?p=87006#87006
 
 
Przemyslav 



Skąd: Łódź
 #39  Wysłany: 2017-01-10, 19:09   

Sprawdzę jak tylko wyzdrowieję :) Panowie I Panie, gdzie ewentualnie szukać termostatu w komorze silnika oraz gdzie, gdyby coś szukać zaworku / zakrętki do zlania płynu chłodniczego. Chciałem odkamienić układ i jak będzie potrzeba wymienić termostat.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #40  Wysłany: 2017-01-10, 19:15   

Przemyslav napisał/a:
gdzie ewentualnie szukać termostatu w komorze silnika oraz gdzie, gdyby coś szukać zaworku / zakrętki do zlania płynu chłodniczego


Ponawiam prośbę z postu#37 z tego tematu. Inaczej przy silniku jaki masz w profilu model INNY odpowiedź brzmi że termostat jest przy silniku.
 
 
Przemyslav 



Skąd: Łódź
 #41  Wysłany: 2017-01-10, 19:21   

O dzięki i sorry za ponownego cynka ;) Już dodane.
_________________
Model: i20 PB
Rok Produkcji: 2009
Pojemność Silnika: 1.2 (1248)
Typ/Kod Silnika: DOHC / G4LA
Moc Silnika: 57 kW 78 KM
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #42  Wysłany: 2017-01-10, 19:45   

Numer oryginalnych termostatów 25500-2B000 lub 25500-2B400 temperatura otwarcia 82 ° C.

Ostatnio zmieniony przez kosmos2011 2017-01-10, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Przemyslav 



Skąd: Łódź
 #43  Wysłany: 2017-01-10, 19:52   

Dziękuję serdecznie za pomoc. Podejrzewam, że chodzi o wersję turecką lub indyjską ;) Ewentualnie, czy tak jak użytkownik steyr napisał ze spustem: "Dla potomnych, korek spustowy w układzie chłodzenia jest na chłodnicy. Stojąc przed samochodem po prawej stronie na chłodnicy na dole. żeby się dostać do niego najlepiej zdemontować obudowę filtra powietrza." - to aktualne? :)
_________________
Model: i20 PB
Rok Produkcji: 2009
Pojemność Silnika: 1.2 (1248)
Typ/Kod Silnika: DOHC / G4LA
Moc Silnika: 57 kW 78 KM
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #44  Wysłany: 2017-01-10, 20:15   

 
 
Przemyslav 



Skąd: Łódź
 #45  Wysłany: 2017-01-11, 12:23   

Dziękuję serdecznie.
_________________
Model: i20 PB
Rok Produkcji: 2009
Pojemność Silnika: 1.2 (1248)
Typ/Kod Silnika: DOHC / G4LA
Moc Silnika: 57 kW 78 KM
 
 
wafel 



Skąd: Dąbrowa Górnicza
 #46  Wysłany: 2017-03-05, 19:28   

Witam wszystkich.
W moim I20 ogrzewanie i schładzanie było delikatnie mówiąc kiepskie od nowości. Auto serwisowane. Na ostatnim przeglądzie uzupełniany czynnik i filtr pp (pp wymieniam co rok). Po za tym co jakiś czas wyciągam filtr pp i czyszczę. Dalej kiepsko miałem wrażenie jakby powietrze z wentylatora po drodze do kratek gdzieś się gubiło. Na trasie 32 km w zimie nie byłem stanie nagrzać wnętrza. Wentylator na poziom 3. Wyciągnąłem filtry pp i na sekundę uruchomiłem wentylator na 1 myślałem , że mi głowę urwie ;-) . Kupiłem nowe filtry Knechta i teraz na tej samej trasie nawet nie muszę włączać nawiewu. Wystarczy pokrętło ogrzewania na full. Stary filtr wyglądał jak węglowy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM