Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 2.0, benzyna, ix35, odpalaniem, problem

[ix35 EL] Problem z odpalaniem IX35 2.0 Benzyna
Autor Wiadomość
fireduck
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2013-01-30, 14:39   [ix35 EL] Problem z odpalaniem IX35 2.0 Benzyna

Witam
Rzucę taki temat może komuś też się taka rzecz przytrafiła.
Mianowicie jak były te mrozy:
Wyjeżdżam z garażu (temperatura w środku około 1-0 stopnia) przejeżdżam 3 km pod przedszkole zostawiam dzieciaki przejeżdżam 500 metrów pod firmę i gaszę. Po około 2-3 godzinach gdzieś chcę jechać naciskam guzik a rozrusznik kręci i kręci jakieś 30 sekund po czym zaczyna łapać aż w końcu odpala. Po zgaszeniu odpala normalnie. Jak postoi całą noc na dworze też odpala normalnie.
Sytuacja powtarza się tylko w tym jednym wypadku.
(podejrzewam jakiś czujnik temperatury) nie wiem na ile to ma wspólnego z odpalaniem ale zauważyłem że po przejechaniu jakiegoś dłuższego dystansu i zgaszeniu samochodu (auto postoi tak z 1 h) po odpaleniu wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazuje zawyżoną wartość (na dworze 1 oC a on pokazuje 6-8oC) i dopóki nie ruszę z miejsca temperatura się utrzymuje, jak ruszę zaczyna powoli spadać do właściwej.
Teraz kiedy jest na plusie problem zniknął.
Podkreślam ze byłem w ASO i auto stało u nich tydzień testowali na wszystkie sposoby i nic nie znaleźli.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-01-30, 15:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mada 



Skąd: Gliwice
 #2  Wysłany: 2013-01-30, 15:49   

A jaką kolega ma instalację lpg ?
Ja swego czasu namordowałem się niemiłosiernie z lpg.
Druga sprawa to ta że nasze samochody są za "młode" żeby ktoś chciał zadzierać z hyundaiową gwarancją i się mógł podzielić podobnymi doświadczeniami?
Myślę że w tym konkretnym przepadku masz zbyt bogatą mieszankę żeby silnik odpalił?
A wskaźnik temperatury pokazuje dobrze , auto zanim się wychłodzi do temp. otoczenia musi minąć dużo więcej czasu ( u mnie jest tak samo).
 
 
fireduck
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-01-30, 17:23   

Instalację mam BRC P&D. LPG nie ma nic do tego bo i tak zawsze silnik odpala na Benzynie. Na LPG chodzi idealnie. Możliwe że mieszanka jest za bogata ale to wynika z tego że komputer źle ją dobiera bo ma jakieś błędne dane z czujników. Będę jeszcze kombinował może na coś wpadnę.
 
 
Tommygun
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-02-01, 14:44   

Kiedyś miałem problem z hondą - co postała na większym mrozie, to odpalała raz po 5 minutach, raz po 10-ciu, na ciepło bez problemów zapalała ponownie. Okazało się, że winne było złej jakości paliwo, czasem tankowałem na stacji, gdzie zawsze było ze 20 groszy taniej. Wystarczyło dolać na statoilu lub BP i hondzia zapalała jak należy.
W następne wakacje oglądałem w teleekspresie reportaż o podrabianych paliwach i był przykład prywaciarza, który zapłacił jakąś ogromną karę za chrzczenie paliwa. Materiał filmowy od razu był dla mnie znajomy - to była TA tania stacja, której jak miałem okazję, to nie pomijałem.

Kiedyś przyjechali w mrozy znajomi, taką samą hondą, też to samo, po dłuższym czasie odpaliła, poradziłem zatankować lepsze paliwo i po tej poradzie problem również minął.
Jak masz lpg, to może masz wilgoć w zbiorniku, mało tego paliwa ubywa i jak znam życie, to niewiele go tam masz. Pojeździłbym na benzynie i w mrozy powinno być go w baku więcej, być może to jest właśnie problem. Może jakiś dodatek do usuwania wilgoci by pomógł.
Trochę to się kłóci z tym, że jak postoi długo, to zapala bez problemu ale spróbuj przepalić trochę na benzynie i dotankować.
 
 
fireduck
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-02-04, 18:26   

Zrobiłem tak na samym początku bo też myślałem że może wilgoć w baku się zebrała ale nie pomogło. Jutro jadę do gazowników po przyczyna chyba leży po stronie gazu. Prawdopodobnie przepuszcza reduktor i po zgaszeniu samochodu dostaje się trochę gazu do kolektora i dlatego nie chce zapalać. Ostatni tydzień jeżdżę tylko benzynie i problem zniknął. Dam znać jak coś wymyślą.

[ Dodano: 2013-02-15, 10:39 ]
Z gazem wszystko ok. Prawdopodobnie wyczaiłem w czym problem.
Wyciągnąłem czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze patrze a on cały w oleju od lubry. Akurat tak jest umiejscowiony przy samej przepustnicy że olej leci prosto na niego. Wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej i na razie jest ok ale po podpięciu do testera nie podoba mi się jeszcze jedna rzecz a mianowicie temperatura powietrza zasysanego czasami skacze tzn na zimnym pokazuje załóżmy 10oC i na sekundę wskakuje 45 oC i to może być wina że nie chce czasami zapalać. Chciałęm kupić czujnik ale kosztuje "400 zł" :( zamówiłem na allegro jakąś używkę za 80 zł i zobaczymy.
 
 
Pilot9314
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2014-01-06, 18:05   

Witam kolego i jak rozwiązałeś ten problem u siebie ;) ? U mnie dzieje się to samo tyle że dodatkowo włączył się CHECK ENGINE. Nie wyjmowałem jeszcze tych czujników ale chyba się za to zabiorę ;)

Nie ma reguły auto po prostu raz na jakiś czas nie odpala normalnie tylko wchodzi na obroty jak ślimak po czym działa normalnie
 
 
mccrash
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2014-01-27, 15:08   

Miewam problemy z odpalaniem od blisko dwóch lat. Nie posiadam instalacji LPG, tankuję go na tych samych stacjach, raczej "porządniejszych".

Zapłon po prostu nie zaskakuje i tak dzieje się zazwyczaj przy pierwszej i drugiej próbie, przy trzeciej łapie, ale bardzo niskie obroty - czasem wręcz mam wrażenie że zgaśnie i trzeba go dogazować. Po wyłączeniu silnika - odpala bez problemu.

Wspólnym mianownikiem wszystkich (a na pewno prawie wszystkich) sytuacji jest duża wilgotność powietrza lub/i niska temperatura. Nasila się to na jesień, ale latem też się zdarzało w deszczowy/burzowy dzień. Wygląda to mniej więcej tak:



ASO rozkłada ręce, komputer nie rejestruje żadnych błędów. A problem nie pojawił się podczas wizyty w ASO więc twierdzą że nie są w stanie zdiagnozować...
Ostatnio zmieniony przez Brt 2014-01-27, 22:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
automaniak30 



Kolor: srebrny
Skąd: Bolechówko
 #8  Wysłany: 2014-03-06, 18:30   

Mam także podobny problem zglosze to w ASO 2.0l benzyna wersja styll
_________________
automaniak30
 
 
mada 



Skąd: Gliwice
 #9  Wysłany: 2014-03-06, 19:35   

Zanieczyszczone wtryskiwacze (paliwo albo lepiej powiedzieć "żur" )!!!!!
 
 
jacek2 



Skąd: Kłodzko
 #10  Wysłany: 2014-03-07, 13:54   

Myślę że objawy mogą być dwa: albo zbyt bogata mieszanka poliwowo powietrzna, (spowodowana dużym wtryskiem paliwa), albo zbyt uboga (nie wszystkie wtryskiwacze podają równo paliwo). Należy w takiej sytuacji zaobserwować co wydobywa się z rury wydechowej: czy zbyt duże ilości dymu przesycone zapachem paliwa, lub barwa spalin czarno ciemna-ewentualnie ciemno- niebieska. Jeśli ten objaw nie występuje to przeciwieństwem jest brak jakiegokolwiek zadymienia i nieznaczny zapach typowy dla spalin, bardzo minimalny) czyli brak odpowiedniej ilości paliwa wtryskiwanej do cylindrów.

Należy zwrócić uwagę że częściowo obserwację zaburza katalizator, ale przy odrobinie cierpliwości da się to zauważyć.
_________________
JK
 
 
mada 



Skąd: Gliwice
 #11  Wysłany: 2014-03-08, 15:11   

Kolega się myli .
Miałem podobny problem i te same objawy (silnik pracował tak jakby na 2 lub 3 cylindrach wyświetlał się CHECK ENGINE , zapalała się lampka ładowania na niskich obrotach)?!
Serwis podpioł auto do kom. diagnostycznego i pokazało uszkodzony czujnik ciśnienia pow. dolotowego?!
Po wymianie to samo?!?!?
I co to było???
Zapaskudzone wtryskiwacze ale to sam do tego doszedłem.
Wlałem do zbiornika STP do czyszczenia wtrysków , pomęczyłem się trochę żeby wypalić zbiornik i jak ręką odjął.
Warto tą drogę najpierw spróbować a serwis w ostateczności.
Ostatnio zmieniony przez mada 2014-08-27, 13:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
valandil1 



Kolor: silver sirius
Skąd: Woj. zachodniopomorskie
 #12  Wysłany: 2014-08-27, 12:57   

Witam. Czy kontrolka CE zapalała się Koledze na chwilę, czy też paliła się stale?

Potwierdzam, też tak miałem, płyn do czyszczenia wtryskiwaczy załatwił sprawę, zanim pojechałem do serwisu na umówioną wizytę.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2016-01-02, 12:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
olo1300 



Kolor: Biały
Skąd: Pabianice
 #13  Wysłany: 2015-12-29, 13:06   

Witam, czy udało się komuś uporać z problemem? U mnie sytuacja jest podobna z tym, że nie zapala się Check . Po dłuższym postoju silnik odpala od razu , ale przez chwilę łapie bardzo niskie obroty, kuleje. Po dodaniu gazu wszystko wraca do normy. Potem wszystko jest ok, zbiera się ładnie, silnik pracuje równo. Wymieniłem świece, dolałem ulepszacza/uszlachetniania do benzyny i nic nie pomaga. Bardzo proszę o podpowiedzi

[ Dodano: 2016-01-12, 10:20 ]
Od kilku dni zauważyłem ,że tak jak u kolegi mcrush , problem występuje podczas wilgotnych dni ( pod deszczu , gwałtownym ociepleniu i parowaniu gruntu). Wlewałem uszlachetniacz , środek do czyszczenia wtrysków i nic , problem ciągle występuje ( podczas mrozów lub ciepłych dni bez opadów jest ok). Dodam ,że problem występuje jedynie gdy samochód stoi kilka godzin , podczas jazdy uruchamianie odbywa się wzorowo. Ponownie proszę o jakieś rady
 
 
babajaros 



Skąd: Aleksandrów Łódzki
 #14  Wysłany: 2017-01-10, 14:22   

Witam ,
mam podobny problem ze swoim IX35. Co jakiś czas jest problem z odpaleniem , rozrusznik kręci , a odpala po 2-3 sekundach gdy dodam mocno gazu. Żadnych błędów w silniku.
Proszę o ewentualną pomoc
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #15  Wysłany: 2017-01-10, 19:11   

beam_beer napisał/a:
babajaros napisał/a:
. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc.


Zacząłbym od wymiany filtra paliwa. Zrobiłeś to?


belgrano napisał/a:
A jaki przebieg? Bo może faktycznie filtr paliwa. Jeśli to się dzieje w mrozy to woda w baku. Wlej jakiś środek zimowy.


Filtr, a nawet dwa filtry w zbiorniku paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM