Przesunięty przez: Brt 2018-03-10, 11:47 |
[i40 VF] Regulacja zaworów |
Autor |
Wiadomość |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#1 Wysłany: 2017-01-06, 00:10 [i40 VF] Regulacja zaworów
|
|
|
Nie znalazłem tematu odnoszącego się do tego silnika, w razie czego z góry przepraszam...
Panie i Panowie, jak to jest z regulacją luzów zaworowych i jakie są objawy? Ja mam 176 tys km przebiegu i silnik chodzi trochę nierówno na zimnym. Po rozgrzaniu wszystko git, aczkolwiek wydaje mi się, że chodzi troszkę głośniej niż kiedyś. Czy w tym silniku zawory się reguluje mechanicznie, czy odbywa się to samoistnie poprzez magiczne siły drzemiące sobie gdzieś na wałku rozrządu czy tam innym wałku gdziekolwiek on się nie znajduje... ;)
Czuwaj! |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#2 Wysłany: 2017-01-06, 17:21
|
|
|
Luz zaworów ustawia się za pomocą wymiennych popychaczy. Czynność pomiaru i ewentualnej regulacji (z reguły dotyczy to zaworów wydechowych i to nie wszystkich) wykonuje się co 90 tyś km przebiegu, przy zasilaniu LPG częściej.
http://epc.japancars.ru/h...WdlNTA9PQ%3D%3D |
|
|
|
 |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#3 Wysłany: 2017-01-09, 00:05
|
|
|
A orientujesz się jaki jest średni koszt takiej zabawy?
I jeszcze jedno: Czy w i40-tce są świece irydowe czy zwykłe? |
|
|
|
 |
mati12215


Kolor: Srebrny
Skąd: Koszalin
|
#4 Wysłany: 2017-01-09, 11:16
|
|
|
W moim aucie od pewnego czasu słyszę lekkie pukanie gdy dodaje gazu. Jest to miedzy 2-3 tys obrotów. Chciałem zapytac czy da rade to ustawić "ręcznie" czy trzeba wymienic wszystkie? Podobno to zawór ale nie wiem który. |
_________________ Pozdrawiam Mateusz |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#5 Wysłany: 2017-01-09, 17:38
|
|
|
Świece są irydowe o numerze 18846-10060 w opakowani NGK SILZKR6B-10E.
http://www.sklep-kia.pl/s...ter-p-2836.html
W silniku G4KC regulacja luzów zaworowych też odbywa się poprzez wymianę popychaczy reszta jak w poście #2 tego tematu. |
|
|
|
 |
mati12215


Kolor: Srebrny
Skąd: Koszalin
|
#6 Wysłany: 2017-01-09, 23:38
|
|
|
Może wie ktos jaki to koszt? |
_________________ Pozdrawiam Mateusz |
|
|
|
 |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#7 Wysłany: 2017-01-10, 00:06
|
|
|
Dodano: 2017-01-10, 00:06
Pytałem dzisiaj w ASO. Liczą ok 1,5h pracy, uszczelkę pokrywy zaworów i do wymiany szklanki. Jedna szklanka kosztuje 64PLN, jest ich niby 16 ale nigdy nie jest tak, że wymienia się wszystkie. Można też tak poprzekładać szklanki, żeby najgorsze wymienić, a inne dać w miejsce bardziej zużytych. Liczyliśmy i przy wymianie 10 szt. wraz z robocizną i uszczelką wyszło ok 1000zł.
[ Dodano: 2017-03-30, 17:54 ]
Panie, Panowie... Czy ktoś z Was ma wiarygodne dane jakiej grubości na którym zaworze powinny być szklanki w tym silniku? Czy ich grubość ma być taka sama? Będę wdzięczny za jakiegoś linka do tych danych, ewentualnie skan czy zdjęcie z jakiejś instrukcji... ;) |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#8 Wysłany: 2017-03-30, 18:22
|
|
|
Kliknij na numer 22226C
http://epc.japancars.ru/h...EN8fHBhZ2U1MD09
[ Dodano: 2017-03-30, 18:34 ]
Teraz patrzę że po raz drugi napisałem to samo. Temat ma jedną stronę i może dlatego że założony w Trzech Króli, a oni mówili w różnych językach to w języku polskim jest niezrozumiały. |
|
|
|
 |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#9 Wysłany: 2017-03-30, 19:01
|
|
|
No dobra, tylko że u mnie cyrylica kojarzy się z upiorna Panią od j. rosyjskiego w liceum i na sam widok dostaję dreszczy... ;)
Tak szukam tych grubości i nie mogę znaleźć... ;/ |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#10 Wysłany: 2017-03-30, 19:18
|
|
|
Najpierw tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/# wpisz vin i potem kliknij na ramkę z opisem auta. Potem trzeba wejść w zakładkę rozrząd http://epc.japancars.ru/h...EN8fHBhZ2U1MD09
Kliknij na numer 22226C który jest przy popychaczu na rysunku i zostaniesz przeniesiony na dół do tabeli gdzie na błękitno podświetlone będzie w drugiej kolumnie numer oryginalnego popychacza (po kliknięciu na kółko zębate z prawej strony wyświetli się zamiennik), a w czwartej wysokość popychacza. Jakiej wysokości popychacz masz teraz zamontowany to nie wiadomo tak na logikę to wysokość powinna być jedna z tych większych np.3,600. |
|
|
|
 |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#11 Wysłany: 2017-03-30, 19:37
|
|
|
No ok, i teraz dochodzę do tego momentu http://epc.japancars.ru/h...EN8fHBhZ2U1MD09
i mam ponad 40 części... Mówisz, że w czwartej kolumnie powinna być wysokość popychacza, czyli np. T=3.540. Tylko dlaczego jest ich tak dużo i skąd ja mam wiedzieć, które są na który zawór? |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#12 Wysłany: 2017-03-30, 19:55
|
|
|
Na wszystkie zawory konstrukcyjnie popychacze są takie same różnią się wysokością luz w wylotowych jest większy więc np. na wylot jest 3,450, a wlot 3,465 . Przy regulacji luzu po pomiarze wybiera się ten o odpowiedniej wysokości. |
|
|
|
 |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#13 Wysłany: 2017-03-30, 20:03
|
|
|
Ok, a to 3.450 to jest w cm, mm czy mmHg? ;) |
|
|
|
 |
kosmos2011
HYUNDAI E4U JAJKO


Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
|
#14 Wysłany: 2017-03-30, 21:45
|
|
|
II
2017-03-30_213935.png
|
 |
Plik ściągnięto 34 raz(y) 87,31 KB |
|
|
|
|
 |
mati83


Kolor: Granatowy
Skąd: Tychy
|
#15 Wysłany: 2017-03-30, 22:00
|
|
|
Oooooo, dzięki! :) Myślę, że to już coś powinno powiedzieć mojemu mechanikowi. Jeszcze jedno pytanie. Mam przebieg 179000km i teoretycznie powinienem lada dzień sprawdzić luzy zaworowe. Czy robić to jeżeli w silniku nic nie słychać, czy czekać aż zacznie dzwonić? |
|
|
|
 |
|