Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 22:40
[Santa Fe SM] Problem z zablokowanym biegiem
Autor Wiadomość
flower1976 



Skąd: Brodnica
 #16  Wysłany: 2015-06-03, 13:47   [Santa Fe SM] Problem z zablokowanym biegiem

Witam. Jestem świeżym posiadaczem Santa Fe i już pojawił się problem. Przy wrzucaniu biegów z 1 na 2 zaczęło zgrzytać aż po którymś razie zablokowało mi skrzynię na 2 biegu - nie mogę nawet wyrzucić na luz. Pozostałe przełożenia czy to w górę czy w dół chodziły idealnie. Na wyłączonym silniku tego objawu nie było. Może ktoś miał taki przypadek???
 
 
compi 



Skąd: Białystok
 #17  Wysłany: 2017-01-07, 14:31   

Aby jeżdzić na pół gwizdka potrzebujesz skrzynię od 4WD, reduktor i krótszą półoś prawą. Małej przeróbki może wymagać jedna z łap mocowania. Dopóki nie zamontujesz wałka przenoszenia napędu ruszanie z jedynki będzie kłopotliwe i z wrażeniami jakby ślizgało się sprzęgło. To właśnie reduktor będzie starał się oddać część mocy na tylną oś. Tak miałem gdy próbowałem wyremontować swoją skrzynię 2WD. Do wymiany u mnie było łożysko mechanizmu różnicowego. Niestety po naprawie dotknęła mnie częsta przypadłość opisywana wntym wątku, a więc problemy na I i II biegu, blokowanie itp. Prawdopodobnie jest to synchronizator. Teraz sporadycznie mam kłopot z wbiciem jedynki, wtedy ruszam z dwójki i nanrazie tak zostanie. Jak coś to mam do odsprzedania do benzyny 2.4 4WD skrzynię, reduktor i półosie.
 
 
flower1976 



Skąd: Brodnica
 #18  Wysłany: 2017-01-07, 23:33   

A co dałby pełen przeszczep, tzn razem z wałem i całym kompletem na tylną oś??? To raz. Zastanawiałem się czy można przełożyć bebechy ze skrzyni 4wd od 2,0 crdi do 2wd?? Chyba tylko różnią się obudową... Co wy na to???
 
 
compi 



Skąd: Białystok
 #19  Wysłany: 2017-01-08, 13:10   

Tam chyba inaczej rozmieszczono położenie podzespołów. Czy to te same elementy to już po symbolach w katalogu tylko poznasz.
 
 
flower1976 



Skąd: Brodnica
 #20  Wysłany: 2017-01-08, 20:13   

Patrząc na budowę zewnętrzną to różnica jest tylko przy tej części co idzie do silnika. Mowa oczywiście tylko o wersji 2,0 crdi z 113km. W opisie przełożeń skrzyń do 2wd i 4wd są takie same. Ale czy znajdzie się ktoś kto mi to potwierdzi. Chodziło o przełożenie tylko dwóch wałków z synchronizatorami i zębatkami.

[ Dodano: 2017-02-01, 07:17 ]
Problem rozwiązany. Upolowałem skrzynię używkę i autko znowu żyje!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM