Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Obalanie olejowych mitów
Autor Wiadomość
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #1  Wysłany: 2012-06-30, 10:45   Obalanie olejowych mitów

_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
 
 
 
skali 



Kolor: czarny
Skąd: Cybinka
 #2  Wysłany: 2012-06-30, 11:30   

Nie obalanie mitów tylko reklama Mobila.
Szef Castrola mówił że nie trzeba wogóle wymieniać oleju, więc gdzie tu sens? Wszyscy dajemy sie nabijać w butelke ;p
_________________
Fiat 126p x3 -> BMW 525TDS -> Hyundai Scoupe -> Hyundai Lantra -> Hyundai Scoupe -> RD2

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3337 :)
 
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #3  Wysłany: 2012-06-30, 11:35   

Mało przekonujące. Żadnych konkretów, dowodów, wyników badań, testów. Zwykła i prymitywna reklamówka. :evil:
Moja wypowiedź nie jest określeniem się za jakimkolwiek rodzajem oleju. :mrgreen:
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #4  Wysłany: 2012-06-30, 14:50   

Nie trzeba wymieniać oleju ?
No to dla tych co tak uważają:


Potrzeba badań ? Wyników ? Analiz laboratoryjnych ? Myślę, że nie.
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
 
 
 
albert 



Kolor: srebrny metallic
Skąd: Szczecin
 #5  Wysłany: 2012-06-30, 16:55   

Wymiana oleju jest dla mnie sprawą oczywistą, ale jaki to będzie olej, to już inna sprawa. Tu w grę wchodzą duże pieniądze, a wtedy wszystkie chwyty dozwolone. :mrgreen:
_________________
Mój Gacuś - http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=622
 
 
Złośnik 



Kolor: Czarny
Skąd: Sosnowiec/Toruń
 #6  Wysłany: 2012-07-01, 07:02   

Każdy zrobi jak chce. Ja wiem że silnik ma uszczelki i to nie z papieru a silnik jest w świetnej kondycji dlatego zmieniłem syf na jakim jeździł - czyli 15W40 bo szkoda silnika a pierwsze polecą popychacze. Jeżdżę już od 3 lat na 5W40 i zamierzam w tym roku przejść przy kolejnej wymianie na 0W40.
_________________
Był: Srebrny Hyundai Lantra J2 1.6 16V 114KM 1998r.
Jest: Czarny Fiat Grande Punto 1.4 8V 77KM 2005r.
 
 
 
felkner 



Kolor: niebieski
Skąd: Ełk
 #7  Wysłany: 2012-08-15, 21:42   

Ja czytałem taki artykuł :

Jeszcze dwa słowa na zakończenie o moich doświadczeniach z LiquiMoly i ich środkiem do „płukanki" silnika zwanym MOTORCLEAN, i zmiany oleju z mineralnego Castroła 15W40 na pełny syntetyk LiquiMoly Synthoil HighHech 5W40 w moim pasku kombi GT 2E B+G, '91. Przy zmianie miał 185kkm i, o ile mi wiadomo, nigdy nie jeździł nawet na pół syntetyku, wpijał sobie ok. litra na 5-6 tysięcy, zależnie od jazdy.
MotorClean jest to preparat stanowiący mix zagęszczonych detergentów i środków myjących, które można spotkać praktycznie w każdym oleum. Tutaj jednak jest on na tyle gęsty, że agresywność tych środków na „syf' silnikowy jest spotęgowana kilkudziesięciokrotnie.
Czytając tę broszurkę po raz pierwszy przeszedłem szok myślowy! Podpytywałem wielu ludzi, nawet dystrybutorów tak hołubionego w tym opracowaniu LiquiMoly na Polskę i za każdym razem serdecznie odradzano mi takie eksperymenta. Mimo to postanowiłem zaryzykować. Byłem w szoku, jak zobaczyłem jaką czarną i smołowatą breję zlałem z silnika po płukance (olej miał przejechane zaledwie 3 tysiące kilometrów) mimo tego, że jak wcześniej sprawdzałem stany, oleum na bagnecie wyglądało na względnie czyste! Po tej operacji wlałem olej LiquiMoly Synthoil High Tech 5W40, fullsyntetyk. Prawdę mówiąc wolałbym Ml 0W40 albo 5W50, ale były dużo droższe od LM (4 Itr. Ml ok. 170-180 zeta, za 5 Itr. LM dałem 160) i tylko dlatego zastosowałem LM. Teraz wiem, że na Allegro można tanio dostać Ml, taniej niż LM w sklepie, więc przy następnej zmianie pójdę chyba tym właśnie szlakiem, choć mam też pewne obawy, czy aby na pewno kupię to, co będzie napisane na opakowaniu.
Wracając jednak do auta, reakcje po płukance i zalaniu syntetykiem były bardzo ciekawe. Otóż z autem do dzisiaj nic złego się nie stało. Silnik nie zgnił, nie zatarł się, ani też nie zaczął wyciskać oleju przez wszystkie możliwe dziury. Zaraz po zmianie jak ręką odjął zniknęło też klekotanie popychaczy po starcie zimnego silnia. Przyznam się, że przez pierwsze 2-3 kkm jeździłem z duszą na ramieniu, czy czasem silnika rzeczywiście szlag nie trafi, bo w świetle obiegowych opinii po takiej operacji powinien. Przez pierwsze 1500 km wpił mi pół litra oleju, czyli w zasadzie tyle co i przed zmianą, ale potem się uspokoił i od tamtego czasu (na moment kończenia tego tłumaczenia przejechał ponad 12 kkm) zaobserwowałem zużycie oleju na poziomie ok. 0,2-0,3 Itr. / 12kkm !! - jest tak małe, że trudno je precyzyjnie określić.
Motor pracuje równiej, ciszej, bardziej miękko, jest żwawszy.... Czy warto? - nikogo nie namawiam. Sami wyciągnijcie wnioski...
 
 
 
Timon 



Kolor: Solar Blue
Skąd: Wrocław
 #8  Wysłany: 2012-08-16, 14:33   

Mój od lat jeździ już na pełnym syntetyku Mobil 1 Life Peak 5W-50. Po przejściu nie było żadnych problemów, silnik ponoć zaczął chodzić minimalnie ciszej (nie pamiętam tego, to jeszcze tato robił). Do tej pory oleju nie pije.
_________________
 
 
Tomek-d 



Skąd: czernikowo
 #9  Wysłany: 2016-10-05, 20:03   

5/30 leje od 5 lat i nic sie niedzieje ,smiga
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM