Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: rozrzadu, tucson, wymiana

[Tucson] wymiana rozrządu
Autor Wiadomość
wald 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Woj. zachodniopomorskie
 #16  Wysłany: 2012-03-05, 15:24   [Tucson] wymiana rozrządu
   Auto2: Tucson JM (2006) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


Czy trzeba wyjmować silnik do wymiany rozrządu w crdi 140km? (bardzo mało miejsca na dobranie się do niego). Różne już rzeczy słyszałem na ten temat.
 
 
mir2 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: granatowy
Skąd: Puszcza Białowieska
 #17  Wysłany: 2013-05-18, 19:53   
   Auto2: Tucson JM (2007) 2.0 16V R4 CVVT 2WD


Dobra cena, robocizna ok 300 zł+części. Ale dowiedz się jakiej marki rozrząd, bo cena rozrządu jest w granicach 250-650 zł.+cena pompy 200-350 zł. Pompę najlepiej wymienić przy wymianie rozrządu, nawet jeżeli nic jej nie boli, jedno podejście i po sprawie.
 
 
y4r3k
[Usunięty]

 #18  Wysłany: 2013-05-19, 10:44   

Dzieki,
faktycznie te czesci mają duży rozrzut cenowy. Rozrząd niedlugo bedzie robiony, razem z pompą (tym bardziej, ze to druga wymiana rozrzadu a nie wiem czy pompa byla wymieniana wczesniej).
 
 
salwek
[Usunięty]

 #19  Wysłany: 2013-05-25, 12:46   Re: [Tucson] wymiana rozrządu

Jaka markę polacacie przy wymianie rozrzadu i pompy wodnej?
 
 
y4r3k
[Usunięty]

 #20  Wysłany: 2013-05-25, 20:15   

Wiem, ze moj punkt nie stosuje jakis tanich zamiennikow... ale konkretnie bede wiedzial niedlugo co mi tam wsadza.
btw. Jednak robie bez pompy wody, bedzie sporo taniej za czesci i troche taniej za robocizne. W dokumentacji serwisowej jest przewidziana tylko kontrola pompy a jej awaria nie jest tu taka grozna.

[ Dodano: 2013-05-27, 18:19 ]
Rozrzad bez pompy kosztowal mnie 607zl z czego 300 za robocizne. W tym wymieniono tez 2 paski od alternatora.
W benzynach 2.0 rozrzad zmienil sie w modelach po 2006 roku i jest podobno ok 100zl drozej. Moj jest akurat ten tanszy choc rocznik 2006 :) Warto pamietac o tych roznicach przed wymiana.
 
 
bobek310 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Kolor: srebrny metallic
Skąd: Świnoujście
 #21  Wysłany: 2013-07-03, 20:09   
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


U mnie zaczęła puszczać pompa wodna. Zdecydowałem się na wymianę razem z rozrządem, jako że nie wymieniałem przy kupnie samochodu.
Koszt:
- robocizna - 450,00
- pompa - 180,00
- rozrząd - 360,00
_________________
Srebrna strzała.
 
 
pitu90 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Skąd: Kolbuszowa
 #22  Wysłany: 2014-03-01, 19:12   
   Auto2: Tucson JM (2007) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


Witam przymierzam sie do wymiany rozrządu i moje pytanie jest czy wymieniać też pasek do klimatyzacji i czy jeszcze jakiś ?
 
 
bobek310 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Kolor: srebrny metallic
Skąd: Świnoujście
 #23  Wysłany: 2014-03-02, 11:49   
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


Ja bym wymienił wszystko (razem z paskami). Będziesz wiedział wtedy, że masz jeden problem mniej na przyszłość, a koszt robocizny ten sam.
_________________
Srebrna strzała.
 
 
pitu90 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|103kW
Skąd: Kolbuszowa
 #24  Wysłany: 2014-03-02, 12:09   
   Auto2: Tucson JM (2007) 2.0 16V R4 CRDi 4WD


to w sumie ile tych pasów będzie od klimy i od alternatora i to wszystko ?
 
 
rarog2691 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Swarzędz
 #25  Wysłany: 2015-01-24, 21:55   
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT 4WD


Podepnę się pod temat i z czystej ciekawości zapytam, czy może ktoś wie dlaczego w dieslach wymiana rozrządu przewidziana jest po 120 tys. km, a w benzynie już po 90 tys. km? Pytanie ma poniekąd związek z informacją jaką uzyskałem od poprzedniego właściciela mojego Tucsona, który twierdził, że na przeglądzie po 90 tys. km powiedzieli mu w serwisie, że rozrząd może poczekać do następnego przeglądu po 105 tys. km. Przyjąłem to za dobrą monetę, ale teraz zacząłem się trochę zastanawiać, czy nie powinienem wymienić, skoro instrukcja przewiduje 90 tys. km. Auto kupiłem z przebiegiem właśnie 90 tys. km. Przy okazji zapytam także o jakiś sensowny sklep z zamiennikami do Tucsona (internetowy, a jeżeli stacjonarny, to w Poznaniu).
 
 
arcii111 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Kolor: czarny
Skąd: Otrębusy
 #26  Wysłany: 2015-01-26, 20:52   
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 4WD


No tak jak wiedział, że sprzedaje Tucsona to po co pchać się w koszty z rozrządem. W ASO sami nie odmówią wymiany. Instrukcja mówi 90 tyś. to się wymienia osprzęt i już. Co innego jak nie chce wymiany bo wiem, że sprzedaje, głoszę poglądy o wyższości rosyjskiej ruletki nad obliczeniami inżynierów. Miałem kupić Tucsona przebieg coś koło setki przebiegu z Piaseczna na jeździe przede mną się wysypał. Sprzedawca ściemniał o pasku klinowym, po 2 tygodniach wymiany paska (pękł) powiedział, że pasek ale rozrządu się zerwał. Tucson czarny przyciemniane szyby tył światła okrągłe przerobione z tyłu takie nie oryginały, orurowanie przód, może ktoś kupił? Co do rozrządu do G4GC jak chciałem sam kupić rozrząd sprzedawca powiedział, że są tam różne napinacze u mnie rok 2008 dlatego lepiej rozebrać i dobrać. Kupiłem na chybił trafił no i mam dodatkowy napinacz. Jak widziałem pracę magika od korekty licznika to kupując auto zawsze wymieniam rozrząd. Nawet jak wszystko jest ok to też wymieniam są to koszty o wiele niższe niż remont silnika. Jeśli części mam nieoryginalne to zdejmuje 10-15 tys i wymiana. Do tej pory mi się udawało, a może jestem silnikowym hipochondrykiem. Zawsze słyszę jakieś niepokojące dzwięki, których żona nie słyszy. Pozdrawiam
_________________
,,Teraz prędko, zanim dotrze do nas, że to bez sensu" Król Julian
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #27  Wysłany: 2015-01-26, 21:08   
   Auto2: Accent LC (2000) 1.3 12V R4


rarog2691 napisał/a:
Przy okazji zapytam także o jakiś sensowny sklep z zamiennikami do Tucsona (internetowy, a jeżeli stacjonarny, to w Poznaniu).


Najlepszy sklep to google najpierw tutaj http://epc.japancars.ru/hyundai/ wpisujesz numer vin potem szukasz numeru części OEM i dalej najlepszej oferty w necie.

http://epc.japancars.ru/h...EF8fHBhZ2U1MD09

Do Twojego modelu oryginalny pasek produkuje Gates, rolkę GMB, napinacz Gates.

Sklep z najlepszą ofertą tych części to http://e-autoparts.pl/adv...5457xs&numer=nc
 
 
rarog2691 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Swarzędz
 #28  Wysłany: 2015-01-28, 20:57   
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT 4WD


Dzięki koledzy. Wszystko jasne, trzeba po prostu wymienić. Sam się teraz dziwię, że jakoś tak uległem sugestii sprzedawcy, chyba dlatego, że w dieslach wymiana jest po 120 tys. km. Sprzedawca w sumie bardzo w porządku, może faktycznie mechaniory w ASO doszli do wniosku, że rozrząd „pociągnie” do następnego przeglądu. Zresztą teraz to już nieważne. Dzisiaj rozmawiałem z mechanikiem i on też skłania się raczej ku teorii rosyjskiej ruletki. Więc tym bardziej nie ma co zwlekać. Pytałem o te sklepy, wymieniając wpierw internetowy, ale trochę liczyłem na stacjonarny, bo ewentualne zwroty w internetowych są kłopotliwe. Z drugiej strony, jak się zamówi po numerze części, to nie powinno być problemu (dzięki kosmos2011).
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-02-17, 21:37 ]
No i jestem po wymianie rozrządu. Pomyślałem, że podzielę się wrażeniami - może się komuś przyda. Całość kosztowała mnie 619 zł, w tym części 369 zł (rozrząd ten droższy po 05. 2006 r. - inna rolka napinająca). Kupiłem rolkę napinającą i pasek Gatesa, a rolkę prowadzącą SKF. Poza tym mechanik uznał, że trzeba wymienić pasek od alternatora, wspomagania i klimatyzacji, które razem kosztowały 110 zł. Robocizna 250 zł i po bólu.
Pozdrawiam
 
 
swinger 



Silnik|pojemność|moc: D4EA|1991ccm|083kW
Kolor: srebrny
Skąd: Będzin
 #29  Wysłany: 2015-08-30, 21:10   
   Auto2: Tucson JM (2005) 2.0 16V R4 CRDi


Panowie podłącze się pod temat ,mam pytanko do kolegów którzy wymieniali rozrząd w CRDI ,żeby nie wyciągać silnika?
Ja wczoraj się zabrałem za wymianę i spasowałem nie mogłem wyciągnąć metalowej obudowy ,odkręciłem łapę tą od strony rozrządu ,podniosłem silnik ale nie da się tak podnieść wysoko silnika żeby obudowa przeszła .
Potem odkręciłem łapę od strony maglownicy i rurę wydechową to wtedy silnik podniósł się wyżej ale wtedy przeszkadzają przewody od klimy.
Pompę wody też wymieniacie ?
Pasek nie wygląda źle samochód dopiero sprowadziłem z Belgii z przebiegiem 165tys jest książka serwisowany był do końca ale nie idzie się doczytać czy był wymieniony rozrząd .
 
 
piter1777 



Silnik|pojemność|moc: G4GC|1975ccm|103kW
Skąd: Płock
 #30  Wysłany: 2016-01-04, 19:39   wymiana rozrządu
   Auto2: Tucson JM (2008) 2.0 16V R4 CVVT +LPG 4WD


Dodano: 2016-01-04, 19:39
Witam wymiana rozrządu była 90tyś, teraz mam 133tyś kiedy następna
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Silnik|pojemność|moc: G4EA|1341ccm|063kW
Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #31  Wysłany: 2016-01-04, 20:25   
   Auto2: Accent LC (2000) 1.3 12V R4


Gdy licznik wskaże 180 tyś. km lub za 6 lat od momentu jak było 90 tyś. km zależy co nastąpi szybciej.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM