Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Otwarty przez: Zbyszek
2013-10-19, 09:30
[Terracan]
Autor Wiadomość
Leszek_S.
[Usunięty]

 #1   Wysłany: 2013-03-06, 09:32   [Terracan]

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2013-10-25, 23:06 ]
Treść postu została usunięta przez autora.
Ostatnio zmieniony przez Zbyszek 2013-10-25, 23:20, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #2  Wysłany: 2013-03-06, 10:24   

Jak na razie do "pewniaków" dokładam:
- tarcze hamulcowe (1 szt. od 200 zł w górę - poniżej wg mnie nie warto patrzeć, wbrew pozorom jest z czego wybierać)
- klocki hamulcowe przód od 150pln za zestaw 4szt (na oba koła) - raczej dobierać do rozmiaru tarczy (różnią się delikatnie rozmiarami)
- zestaw naprawczy do zacisków - same gumki (na 1 zacisk - dla 2 tłoczków) ~30zł / zestaw
- tłoczki do zacisków nowe (na jeden zacisk 2 tłoczki) ~25zł/szt (producent fermkit) - można też "trafić okazyjnie" za 150 zł/ szt - dlatego warto poszukać
- olej do przedniego mostu: Castrol Axle EPX 80W90 lub po prostu 90 (parametry mają prawie identyczne - najważniejsze, że oba API GL-5), 40zł za litr, potrzeba 2l
- zacisk hamulcowy do przodu - nie do dostania "od ręki", teoretycznie tylko oryginał (brak zamienników), ceny od 800zł / szt do 1500zł / szt (tu najtaniej wypadło ASO - całe szczęście nie muszę kupować).

Teraz uwaga:
- są 2 rozmiary tarcz do przodu: fi 280mm i 303mm (ja w swoim mam 303mm, w katalogach gdzie nie dzwoniłem mieli tylko 280mm)
- są 2 rozmiary tłoczków fi 43mm i zdaje się 56mm. Uwaga na zamawianie tłoczków w serwisie pod nr VIN - okazuje się, że pod katalogowym nr części kryją się tłoczki fi 45mm (u mnie tak było - nie znaczy że zawsze tak jest).
- olej do tylnego mostu - trzeba uważać, bo o wzbogaconych olejach o dodatek do mostów z LSD mało kto słyszał (i o zgrozo - nawet w sklepach z dobrą renomą, które istnieją od lat).

Leszek_S.,
znasz procedurę czyszczenia? W sensie czy zacisk trzeba wyciągać, wszystko rozbierać itp?
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #3  Wysłany: 2013-03-07, 21:09   

Kolejne oleje:
- mechanizm różnicowy: Castrol Transmax Dex III (55zł / litr, potrzeba 2)
- tylny most: Castrol Syntrax Limited Slip 75W140 (70zł / litr, potrzeba 3)
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #4  Wysłany: 2013-05-29, 07:58   

Kolejne elementy - pasują z katalogu sklepów / ASO, nie trzeba uważać na różne wersje:
- filtr powietrza (zastępnik): 35zł
- filtr kabinowy, jednoczęściowy, oryginalny: 55zł
- uszczelka zaworu EGR (na łączenie zaworu z pozostałymi elementami) oryginalna (ASO): 15zł (2 szt)
- osłona zbiornika paliwa oryginał (ASO): 260zł
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2013-05-29, 11:37   

Będę wymieniał we wtorek najprawdopodobniej (raczej będzie wymieniana - nie chce mi się samemu z tym walczyć)... teoretycznie (wg schematów) - zbiornik i osłona wiszą na jednych śrubach... w osłonie są niby dodatkowe uszczelki / podkładki pomiędzy osłoną i zbiornikiem - ale podejrzewam, że bardziej na zasadzie wygłuszenia ew. wibracji. Podsumowując - odkręcając osłonę - odkręcasz i sam zbiornik, z kolei wszystko wskazuje na to, że sam zbiornik może spokojnie wisieć i bez osłony (choć mnie nastraszyli w ASO w Bydgoszczy, że to jedno i odpadnięcie osłony może spowodować i zgubienie baku - swoją drogą odradzam wizytę w tym ASO).
 
 
zeeb
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-06-18, 06:57   

Chłopaki przepraszam że wtrącam się w Wasz temat ale nie chciałem zakładać nowego dla zadania jednego pytania :)
Jeśli dobrze pamiętam to w dziale "Kupię" chyba Barzuc miał bardzo rozbudowany temat przed zakupem. Macie go gdzieś zarchiwizowany? Był tam ogrom przydatnych informacji. Właśnie kolega jest na kupnie a czasu trochę mało by sznupać po sieci...
Pozdr.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2013-06-18, 08:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #7  Wysłany: 2013-06-18, 19:46   

Co raz wpadnie do internetu już tam zostaje... szczególnie odkąd google istnieje:

http://webcache.googleuse...l&ct=clnk&gl=pl

To co prawda fragment ale chyba wszystko co sensowniejszego napisałem... reszta też się pewnie znajdzie :-D

Jak coś - pytaj, mogę podpowiedzieć na ile umiem :)
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-06-19, 14:02   

Leszek_S. napisał/a:
Mnie powiedzieli 220 :shock: aż takie różnice mięzy ASO by były :?:

Zgadza się... ale netto :-D

Leszek_S. napisał/a:
Ale za to wzmacniane sprężyny liftujące maleństwo o 45 mm bedę miał za 770 zł 8-)

Podnosisz? 4,5cm to dużo :-D Następne będą większe koła?
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #9  Wysłany: 2013-06-20, 09:57   

Leszek_S. napisał/a:
Rozmawiamy o cenach brutto 8-)

Już, niestety, przestało mnie dziwić, że w Twoim rejonie jest taniej... po prostu.
 
 
zeeb
[Usunięty]

 #10  Wysłany: 2013-06-24, 09:41   

barzuc dzięki za linka :)
przekazałem w zeszłym tygodniu koledze + kilka wskazówek na co ma zwrócić uwagę bo niestety byłem na wyjeździe i nie miałem jak pomóc. Pojechał. Kupił. Wczoraj wieczorem przyjechał się pochwalić. Niepokoi mnie kilka rzeczy ale najważniejsze to:
1. na każdym biegu trzeba trzymać na obrotach żeby chciał jechać
2. chwilami silnik dziwnie pracuje (tak jakby na normalny odgłos nakładało się dodatkowe buczenie, wydaje mi się że dochodzi z dołu silnika i tak sobie wydumałem żeby wcisnął wtedy sprzęgło żeby zobaczyć czy przejdzie, mieliście kiedyś tak? może wskazywać na dwumasę?
3. sprzęgło bierze przy samej podłodze
 
 
barzuc
[Usunięty]

 #11  Wysłany: 2013-06-24, 10:16   

zeeb, mam prośbę - usuń swoje posty z tego wątku (choćby przez edycję i usunięcie treści) i załóż nowy temat tym samym dziale (możesz skopiować tam całą historię "poboczną"). Chętnie pomożemy ale nie zaśmiecajmy tego tematu bo czego innego dotyczy :)
A na szybko:
1. auto po wrzuceniu biegu puszczeniu sprzęgła powinno (a raczej musi) samo jechać na wolnych obrotach (jeśli ma 2,9 - to i na 2-3 biegu silnik powinien mieć wystarczająco mocy by auto ruszyć). Jakie mu silnik trzyma obroty?
2. a po wciśnięciu sprzęgła przechodzi?
3. albo do "podciągnięcia" albo niestety do wymiany. Powinno brać mniej-więcej w połowie.

[ Dodano: 2013-08-23, 22:37 ]
Kolejna dawka...
- filtr oleju, oryginał (ew. OYODO bo tu podobno to to samo - mi trafił się oryginał z hologramem): 30zł
- filtr paliwa man filter: 120zł
- olej silnikowy Mobil 10w40 2000 (niby specjalnie diesel), 7l: 130zł
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM