Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Santa fe 3.3 V6 2006 drgania pomocy
Autor Wiadomość
Dziedzic18 



Kolor: Srebrny
Skąd: Podlaskie
 #1  Wysłany: 2020-03-03, 01:05   Santa fe 3.3 V6 2006 drgania pomocy

Witam,
Potrzebuję porady co jeszcze może być przyczyną.
Objawy:
-delikatne drgania na biegu jałowym
-Przyspieszenie rzędu 9,5s-100kmh
Obydwa objawy występują na gazie jak i na benzynie
Wymienione:
-swiece
-cewki,
-przeplywomierz
-czujnik temperatury cieczy chłodzącej
-uszczelka kolektora dolotowego
-sprawdzone luzy zaworowe (s:~0,15 w: ~0,25)
- pompa oleju która oryginalnie wychodziła z trefnym zaworem zwrotnym i samochód w USA podlegał akcji przywoływawczej
Gdzie jeszcze szukać przyczyny ?
Z góry dziękuję za pomoc
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #2  Wysłany: 2020-03-03, 03:58   

Skrzynia automatyczna to może być konwerter.
Poduszki silnika/skrzyni.
 
 
Dziedzic18 



Kolor: Srebrny
Skąd: Podlaskie
 #3  Wysłany: 2020-03-03, 12:28   

No i sprawdzałem jeszcze czy winny nie jest katalizator, w trakcie jazdy nie ma żadnych objawów tych drgań. Dodam że samochód ma 68 tyś mil przebiegu

[ Dodano: 2020-03-03, 23:55 ]
Sondy lambda pracują od 0,2 do 0,8 na postoju, tylko teraz pytanie sonda 1,2,3 pracują od 0,2 do 0,8 sonda 4 pracuje tak samo tylko dużo wolniej, czy może mieć to jakieś skutki czy tak ma być? Gdzie jeszcze szukać przyczyny drgań, nie są to drgania regularne i wyglądają mniej więcej tak jak pojedyncze wypadania zapłonu. Korekty stft i ltft bliskie 0 a zawór oparów pracuje i nie przepuszcza.
 
 
Dziedzic18 



Kolor: Srebrny
Skąd: Podlaskie
 #4  Wysłany: 2020-03-05, 12:24   

zaczął pojawiać się check Engine, nie mam pewności czy jest to powiązane ale pojawia się "o2 sensor circuit low voltage (b1 s2). Pytanie zasadnicze- która to sonda?
 
 
wentyl1@onet.eu 



Kolor: Blue Tithaniun
Skąd: Krapkowice
 #5  Wysłany: 2020-03-06, 20:06   

Witam. Jest to sonda za katalizatorem, tym od strony kabiny.
_________________
Wentyl1
 
 
Dziedzic18 



Kolor: Srebrny
Skąd: Podlaskie
 #6  Wysłany: 2020-03-07, 00:39   

Dzięki, dziś jak poruszałem rurami od dolotu i listwą od gazu, błąd niskiego voltarzu zaczął pojawiać się na obu głowicach na sondach za katalizatorami, czy będzie to wina lewego powietrza?
Zaczynam rozkładać już ręce bo wymieniać na ślepo sondy to nie mały koszt chcąc włożyć oryginał a innych nie uznaję. Uszczelka na kolektorze została wymieniona ta pojedyncza, nie 2x na oddzielne głowice, czy komukolwiek zdarzyła się potrzeba ich wymiany również?
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #7  Wysłany: 2020-03-07, 06:41   

Szczelność to podstawa.
Na dolocie i wydechu.
Tu i tu sondy będą głupieć.
Na dolocie to weź np plaka i psikaj(tylko nie blisko wlotu).
Jak podniesie obroty to znaczy że gdzieś łapie lewe.
Z wydechem to musisz patrzeć czy nie ma gdzieś okopconego miejsca.
 
 
Dziedzic18 



Kolor: Srebrny
Skąd: Podlaskie
 #8  Wysłany: 2020-03-09, 08:49   

Witam,
Sonda sprawdzona, sprawna, układ dolotowy ponownie sprawdzony pod kątem nieszczelności, jedna nieszczelność usunięta- jest lepiej ale drgania wciąż są odczuwalne, najlepsze jest to że coś jakiś czas jest jedno mocniejsze szarpnięcie, planuje jeszcze zdjąć pasek osprzętu i posprawdzać czy coś nie stawia oporu. Jakieś pomysły?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM