Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[i30 PD]Fabryczny olej
Autor Wiadomość
Jackos 



Skąd: Warszawa
 #31  Wysłany: 2017-10-09, 18:52   [i30 PD]Fabryczny olej

Dzień dobry,
Czy ktoś z forumowiczów orientuje się jakim olejem jest zalany fabrycznie silnik T-GDI 1.4 w i30 PD?

W instrukcji znajdują się dwa zalecane oleje:
HELIX ULTRA AH-E 5W-30
HELIX ULTRA 5W-40

Zastanawiam się który kupić na ewentualne dolewki w trasie.
 
 
ojojo 



Kolor: Micron
Skąd: Wlkp
 #32  Wysłany: 2019-10-22, 20:17   

Z olejem do 1.4 T-GDI to cyrk, wymagane 0W30 C2 a w serwisach leją 5W30 A5
Nieważne czy jest Gpf czy go niema
 
 
wajkii 



Skąd: slask
 #33  Wysłany: 2019-10-22, 20:55   

Zgadza sie. Juz w zeszlym roku pisalem z hyundairm jaki ma byc finalnie olej do dpf, bo co aso to co innego mowi, a instrukcja jeszcze inaczej. Hyundai potwierdzil info z instrukcji, a aso bylo zdziwione ze taki dziwny olej chce. Oni go (0w30) nawet nie mieli... Ogolnie aso sobie, producent sobie. A po gwarancji beda wymiany dpfow za grube tys...
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 13:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mic83 



Kolor: Demitasse Brown
Skąd: Gdynia
 #34  Wysłany: 2019-10-23, 18:47   

Z tymi olejami to jest jakaś wolna amerykanka. Ja chciałem się dowiedzieć jaki olej kupić do mojego 1.4 MPI. Złożyłem zapytanie do jednego ASO podali mi olej, którego parametry były inne niż ten zalecany w instrukcji. Więc złożyłem zapytani do innego ASO podali inny olej, ale też o parametrach niezgodnych z instrukcją. Jedyną zbieżnością był producent oleju, czyli SHELL. Zadałem więc pytanie do Hyundai Polska jak to w końcu jest, że w instrukcji jest co innego, a różne ASO podają różne wytyczne do tego niezgodne z instrukcją. Odpowiedź byłą taka: "W nawiązaniu do przesłanego przez Pana zgłoszenia uprzejmie informujemy, iż otrzymaliśmy potwierdzenie od specjalistów z Działu Technicznego Hyundai Motor Poland, że olej ma spełniać kryteria jakościowe (A5/B5) oraz lepkości kinematycznej. Nie ma tu znaczenia oznaczenie handlowo marketingowe danego producenta czy marki oleju."
 
 
iPeace 



Kolor: Champion Blue
Skąd: Wrocław
 #35  Wysłany: 2019-11-18, 19:05   

U mnie w instrukcji do 1.4MPI jest wpisany olej A5/B5 i to samo potwierdzili w ASO. Taki też olej kupiłem na wymianę, poprosiłem jeszcze żeby zweryfikowali z mechanikiem i nie było problemu.
 
 
tomilipin 



Kolor: Engine Red (Solid JHR)
Skąd: Wielkopolska
 #36  Wysłany: 2019-11-18, 21:29   

iPeace napisał/a:
U mnie w instrukcji do 1.4MPI jest wpisany olej A5/B5 i to samo potwierdzili w ASO.
O, mam ten sam silnik i w marcu będę miał przegląd. Możesz napisać jaki dokładnie olej kupiłeś i ile litrów?
 
 
iPeace 



Kolor: Champion Blue
Skąd: Wrocław
 #37  Wysłany: 2019-11-18, 22:44   

Stwierdziłem, że skoro ASO leje Shella to nie będę szalał i kupię z tej samej półki - Lotos Synthetic A5/B5 5W30. Bańka 4l, około pół litra zostało po wymianie.
 
 
tomilipin 



Kolor: Engine Red (Solid JHR)
Skąd: Wielkopolska
 #38  Wysłany: 2020-02-09, 13:10   

Jakbyście szukali oleju dla siebie to od razu informuję, że rekomendowany w naszych instrukcjach obsługi olej Shell Helix Ultra (dla mojego modelu) o specyfikacji AH-E, 5W-30, A5/B5 jest niedostępny.

Shell stosuje obecnie wiele dodatków, które poprawiają osiągi i pozytywnie wpływają na podzespoły silnika i układu wydechowego, a dzięki temu oleje tego producenta wskakują do wyższych klasyfikacji ACEA (choć nadal produkowane są specjalistyczne oleje o niższych klasyfikacjach, które nie mają zastosowania w naszych samochodach).

Krótka charakterystyka oznaczeń:

ACEA C1 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów.
ACEA C2 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych.
ACEA C3 - jak wyżej (nie wiem, jaka jest różnica).
ACEA C4 - do DPF i katalizatorów trójdrożnych, niska zawartość popiołów, zwiększona lepkość.
ACEA C5 - do silników o bezpośrednim wtrysku, średnia zawartość popiołów, niska lepkość.

ACEA A1/B1 - long life, do wysokich temperatur.
ACEA A2/B2 - do niskich obciążeń, wycofane.
ACEA A3/B3 - do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
ACEA A3/B4 - do wtrysku bezpośredniego, nadaje się również do ciężkich warunków, wysokich obciążeń i niskiej lepkości.
ACEA A5/B5 - long life, do wysokich temperatur i podwyższonej lepkości.

Mam nadzieję, że się przyda komuś ;-)
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #39  Wysłany: 2020-02-11, 21:14   

Do mnie to bardziej trafiają takie tabelki czy obrazki. Choć po angielsku to i tak łatwiej to zrozumieć ;-)

I widać różnice pomiędzy normami.

Edit: We wątku poruszana jest kwestia ACEA A5 i C2. Jak widać w tabelce to podobne oleje w sensie lepkości wysoko temperaturowej HTHS. ACEA C2 jest to tzw low-saps zalecany jest z względu na GPF. A5 to full-saps.

Są oleje które spełniają różne normy jednocześnie A5/B5/C2. Nie jest ich dużo ale są takie.

A co da Shell AH-E to nie bardzo umiem znaleźć co to był za olej ale jest np taki: TOTAL QUARTZ 9000 Energy HKS G-310 5W30. Jeszcze dostępny opisywany jako OEM na pierwsze zalanie do Hyundai/Kia. Moim zdaniem za równo Shell i Total to oleje stosowane do silników MPI euro 5. Ale to tylko moja teoria ;-)

full-73532-8146-acea_grid_2.png
Plik ściągnięto 38 raz(y) 33,24 KB

ACEA.png
Plik ściągnięto 31 raz(y) 656,5 KB

 
 
Cliper 



Skąd: Czestochowa
 #40  Wysłany: 2020-02-18, 21:28   

Ktos podpowie czy taki zestaw podejdzie do mojego auta na pierwszy serwis?
https://allegro.pl/oferta/oe-hyundai-filtr-olej-5w30-4l-hyundai-i30-1-4-1-6-8534288467
 
 
tomilipin 



Kolor: Engine Red (Solid JHR)
Skąd: Wielkopolska
 #41  Wysłany: 2020-02-19, 10:42   

Mi się wydaje, że będzie ok. Ja kupiłem ten sam olej.
Na temat filtra się nie wypowiem, ale skoro piszą, że to OEM to musi pasować ;-)
 
 
weuek 



Kolor: zieleń arktyczna / wyblakły niebieski
Skąd: Woj. Podkarpackie
 #42  Wysłany: 2020-02-19, 11:04   

I nawet ma kod odpadu z szóstką na końcu, co się relatywnie rzadko zdarza.
_________________
octavia 1Z5 / micra K12
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #43  Wysłany: 2020-02-20, 22:08   

tomilipin napisał/a:
Mi się wydaje, że będzie ok.


Na wydaje mi się to do i30 z 2017 roku bym kupił taki filtr https://sklep.gezet.pl/pl/p/Filtr-oleju-Hyundai-i30-2630003001/2805
http://kia.auto.pl/filtr-...00i-p-5055.html

Jeśli wymiana w ASO to nie ma co kupować filtra bo cena w ASO jest do zaakceptowania. Wg mnie wystarczy kupić sam olej. Filtr i uszczelka pod korek z ASO.

A jeśli wymiana po za ASO to filtr Mann czy inny można kupić z ok 20zł
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM