Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:14
[Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i benzynowych?
Autor Wiadomość
volcan 
nafciarz



Kolor: czarny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #16   Wysłany: 2015-04-11, 13:30   [Santa Fe SM] Tłumik końcowy - czy jest identyczny w CRDi i

Tłumik końcowy w moim Santku pomału kończy swój żywot i zastanawiam się, czy zamontować używkę (z benzyny - w dieslach strasznie korodują), czy 2x droższy zamiennik (na oryginał raczej się nie porwę). Stąd pytanie - czy wszystkie SM-y mają taki sam tłumik końcowy (z poprowadzeniem rury itp. itd. - nie chciałbym kupować elementu ciętego, lecz cały tłumik wraz z rurą, złączem itp.) - bez względu na rodzaj silnika i napędu, czy też różnią się one czymś?
_________________
KIA Sorento (XM) Active Pro 2.2 CRDi 197KM/436Nm, ASB, AWD '10
 
 
 
volcan 
nafciarz



Kolor: czarny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #17   Wysłany: 2016-06-02, 06:44   

kosmos2011 napisał/a:
Obrazek


Na tym schemacie coś jest nie tak, bo ja w 2.0 CRDi mam tłumik taki, jak teoretycznie według tego rysunki powinien być w wersji dla 2.7 benzynowej - takiego jajka nie mam - zresztą ono by się nie miało nawet gdzie zmieścić za bardzo. Obstawiam, że to, co jest opisane jako diesel 2.0 może być ewentualnie w wersji 2WD.

A jak widać - tłumik środkowy ma identyczną puchę w 2.0 CRDi i 2.7 benzynie, tyle, że oczywiście przednia część z katalizatorem jest inna.

Ja ponad rok temu zabierałem się do wymiany tłumika końcowego - i do dzisiaj go nie wymieniłem. Jak wyglądał wtedy, tak wygląda dzisiaj - trochę łuszczy się pierwszy, zewnętrzny płaszcz. Niemniej jednak - na pewno wymienię końcowy na używkę z benzyny - choćby dlatego, że teść mniej więcej wtedy (tj. około 14-15 miesięcy temu), gdy ja zacząłem się zastanawiać nad wymianą tłumika, wymienił u siebie (w Land Roverze) fabryczny, podobnie jak u mnie łuszczący się na nowy zamiennik (chyba Izawit, ale ręki nie dam sobie uciąć). Dzisiaj - jak pisałem - mój wygląda tak, jak wyglądał rok temu, u teścia tłumik jest całkowicie skorodowany - tak, że spadł zewnętrzny płaszcz w czasie jazdy, wewnętrzny jest kompletnie dziurawy, wieszaki trzymają się na tlenku żelaza a rura prawie wypadła już z tłumika.
_________________
KIA Sorento (XM) Active Pro 2.2 CRDi 197KM/436Nm, ASB, AWD '10
 
 
 
attex 



Kolor: srebrny
Skąd: Wołomin
 #18  Wysłany: 2020-01-10, 08:57   

Witam
Własnie wymieniłem tłumik końcowy w moim santku.Kupiłem używkę(razem z tłumikiem środkowym) z benzyny 2,4 litra w bardzo dobrym stanie.Sam tłumik jest identyczny jak w dieslu,różni się tylko średnicą rury.Ponieważ rurę miałem całą wystarczyło tylko przespawać.Został mi jeszcze tłumik środkowy(oczywiście bez katalizatora)w naprawdę dobrym stanie ,jak ktoś jest zainteresowany mogę odsprzedać(mój stary był sprawny,więc nie musiałem wymieniać)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM