Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Brt
2018-03-10, 11:18
[i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI
Autor Wiadomość
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #706  Wysłany: 2013-04-17, 11:15   [i40 VF] Wypalanie filtra DPF w 1,7 CRDI

Witajcie.
Jak w temacie.
Macie jakieś objawy wypalania filtra w swoich autach?
Czy z filtrami w CRDI hyundai/Kia są cyrki czy to jakoś ogarnęli w miarę?
Mam na myśli np rozrzedzanie oliwy, tylko wypalania serwisowe itp szopki?
Nie znalazłem jakiegoś specjalnego narzekania na to w 1,7 zwłaszcza (w H i K) w necie, ale sam nie wiem jak to sie objawia u nas i czego sie spodziewać.
Oczywiście nie poruszam tematu odpowiedniej jazdy. U mnie jeśli się traski często nie ułożą to zakładam "przymusowe" przegonienie autka co 2-3 tysiaki, bo na co dzień raczej krótkie kawałki podmiejskie mam.
 
 
Robbyd 



Skąd: kujawsko-pomorskie
 #707  Wysłany: 2019-10-07, 15:01   

Witam Panowie. W moim aucie wypalanie ostatnio miałem co 100km. Zaślepiłem egr. odłączyłem odmę i mam teraz przejechane 500km i jeszcze nie wypalał. Jazda po mieście. Odezwę się jak wypali. To jakieś nieporozumienie ten DPF w tym aucie. Miałem Vectrę C 1,9 CDTI to wypalał co 1,2-1,5 tyś.km.
_________________
Nas napędza Wirus.
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #708  Wysłany: 2019-10-07, 15:47   

Alonzo_ napisał/a:
waszek_rmc a ten 6400 to co robi?


Powinien robić robotę :) Tu masz opis:

http://sklep.archoil.pl/?...zacy-do-diesela

Generalnie samo zastosowanie 6900-D u mnie od razu efektu nie dało w Santa, potem zalałem 6400 i efekt odczułem po połowie przejechanego baku - taki żwawszy się zrobił. Teraz leję już 6900 i na razie się utrzymuje. Ja miałem problem z czujnikiem doładowania, ciągle próbny i wywalało błąd kiedy dawałem po garach. Czujnik zamówiłem, ale jeszcze nie zmieniłem - bo teraz ten jakoś mniej się syfi. Pojeździmy, zobaczymy. Generalnie u mnie DPF jest na siłę, ten silnik był projektowany pod EURO-4, a dzięki DPF ma EURO-5. Nasi wschodni sąsiedzi, do 2016 roku mieli wybór czy DPF czy bez. A z Santa wszyscy wycięli.. bo dymi, bo sadza itp...

[ Dodano: 2019-10-07, 15:48 ]
Robbyd napisał/a:
odłączyłem odmę


nie ma to negatywnego skutku na działanie całego układu smarowania?
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Robbyd 



Skąd: kujawsko-pomorskie
 #709  Wysłany: 2019-10-07, 17:11   

waszek_rmc Teoretycznie nie. Przy dużych przedmuchach może puścić uszczelniacz na wale korbowym. W poprzednich autach nie miałem problemów, wręcz same zalety, a przejechane na każdym z nich po 100kkm. a przebiegi przy rozstaniu ok 250kkm. Zaolejone opary idą w powietrze, jest to niezgodne z ,,ekologią", ale to inny temat. Aa, w kabinie nie czuć oparów, w poprzednich coś tam zalatywało nieraz.
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #710  Wysłany: 2019-10-07, 17:50   

Robbyd napisał/a:
Zaolejone opary idą w powietrze, jest to niezgodne z ,,ekologią", ale to inny temat.


Oj tam, oj tam, tak w ramach ciekawostki. W ciężarówkach euro 6 też odma idzie w powietrze, jakoś nikomu to nie przeszkadza ;-)

Na zdjęciu 13-to litrowy silnik euro 6 taki jak w mojej reni. Odma wyprowadzona przed filtrem oleju na dole silnika

20191007_173734 (2).jpg
Plik ściągnięto 40 raz(y) 801,48 KB

 
 
Robbyd 



Skąd: kujawsko-pomorskie
 #711  Wysłany: 2019-10-07, 19:18   

ELETomek potwierdzam, Volvo również, teraz te dwie marki to rodzina. Trochę odchodzimy od głównego tematu, ale uważam, że odma ma duży wpływ na częstotliwość wypalania, mimo stosowania oleju niskopopiołowego.
 
 
bsbs 



Kolor: bsbs
Skąd: Woj. Mazowieckie
 #712  Wysłany: 2019-10-07, 19:59   

Gdzie to odma jest w 1,7crdi
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #713  Wysłany: 2019-10-07, 20:18   

Myślę, że jak zdejmiesz plastikową osłonę z góry silnika to ujrzysz króciec odmy wychodzący z pokrywy zaworów
 
 
Robbyd 



Skąd: kujawsko-pomorskie
 #714  Wysłany: 2019-10-07, 20:36   

W 1,7 CRDi, 2015r- gumowy wężyk o średnicy 2-3cm, patrząc na silnik na godzinie 1, połączony z kanałem dolotowym powietrza do turbiny. Jak go ściągniesz będzie zaolejony w środku. Aaa i przeszedłem na olej 5W40 turbo diesel dexos2 Castrola.
 
 
gulgulq 



Kolor: micron grey
Skąd: Woj. Podkarpackie
 #715  Wysłany: 2019-10-08, 22:25   

czy ktoś testował zachowanie wypalania się w zależności od ilości paliwa w zbiorniku ?
 
 
Robbyd 



Skąd: kujawsko-pomorskie
 #716  Wysłany: 2019-10-09, 13:27   

gulgulq ilość nie ma znaczenia, jakość owszem. Czym więcej BIO(żółta), tym gorzej dla DPF!
_________________
Nas napędza Wirus.
 
 
hyubi 



Kolor: Czarny
Skąd: Węgrów
 #717  Wysłany: 2019-10-09, 21:08   

gulgulq. Z tego co czytałem o filtrach, to piszą że w samochodach francuskich z mokrym filtrem FAP, ma wpływ tankowanie na wypalanie, zaleca się tankować samochód pod korek.
Nie wiem jak to działa, bo nigdy nie miałem samochodu z mokrym filtrem.
W naszych samochodach jest filtr suchy DPF, wypala się dopiero wtedy gdy nazbiera się w filtrze sadza i wzrośnie odpowiednie ciśnienie, więc tankowanie nie ma wpływu na wypalanie.
_________________
Hyubi
 
 
Kabestan 



Skąd: War-Maz
 #718  Wysłany: 2019-10-10, 18:55   

U mnie dpf wypalał się co 250km. Wiosną po chrzczonym paliwie zaczął się wypalać co 100km. Miesiąc temu przyszedł czas na wymainę filtrów i oleju. dpf zaczął się wypalać co 150km. Trasa 2 x 25km do pracy.
Na autostradzie pierwsze wypalenie po 200km potyem 250, kolejne 2 x 275. Teraz na standardowej trasie 2 x 25km wypala się co 150km.
Oddaję auto do czyszczenia egr. Zobaczę czy to pomoże.
_________________
Miód LIPOWY, NAWŁOCIOWY prosto od pszczelarza słoik 25zł/1kg. Info na priv.
 
 
hyubi 



Kolor: Czarny
Skąd: Węgrów
 #719  Wysłany: 2019-10-10, 20:24   

Kabestan. Czy nie jest przypadkiem tak że zimą rzadziej filtr się wypala a latem częściej? nawet wcześniej chyba ktoś pisał o tym w poście.
Jest to mój pierwszy samochód z filtrem DPF i mam go dopiero od stycznia, więc dużej wiedzy na temat DPFa nie mam, ale wydaje mi się że zimą wypala rzadziej a latem częściej.
Nie wiem czym to może być spowodowane, czy różnicą temperatury, czy paliwem lato zima.
_________________
Hyubi
 
 
przemekM 



Skąd: nowy sacz
 #720  Wysłany: 2019-10-10, 21:58   

wlasnie w lecie wypalalo mi co 200km a jesien 400 km na tej samej trasie czym to jest spowodowane?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #721  Wysłany: 2019-10-10, 22:14   

Z obawy na idące mrozy paliwo ma mniej bio dodatków lub typu "od siebie". Latem nawet najgorszy syf przejdzie bo nie ma mrozów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM