Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[ix20] [ix20] Zadowolenie rośnie razem z przebiegiem- wpisujemy przebieg auta
Autor Wiadomość
rekin323i 



Kolor: Biały
Skąd: Warszawa
 #16   Wysłany: 2016-04-08, 14:50   [ix20] [ix20] Zadowolenie rośnie razem z przebiegiem- wpisuj

Witam raz jeszcze reaktywacja,

Przyznam ze do założenia tego wątku skłoniły mnie skrajne opinie albo auto się notorycznie psuję albo jest na przysłowiową 5tkę.

WPISUJEMY SWÓJ PRZEBIEG i AKTUALNE NAPRAWY CO BYŁO ROBIONE

PS.Dla malkontentów chyba że się mylę przedstawiam ciekawe ogłoszenie ix20 z 2011 roku 1.4 benzyna z przebiegiem ponad 263000km, wg VINU auto jeździło zarówno na firme i nauce jazdy przez pewnień czas wiec warunki ekstremalne :roll:
Dodam 2 ekstra ZDJĘCIA istnieje możliwość że sprzeda się w weekend, licznik oryginalny i słynna kierownica jest ok po 200000 km uwag nie mam.

http://www.marktplaats.nl...previousPage=lr
Wychodzi na to że naprawdę nie jest źle wiec kolejny postulat proponuje Euro trip po wzdłuż i wszerz nasz kontynent, to bedzie coś 5-7-10 Hyundai ix20 na wspólnej trasie !!!

[ Dodano: 2016-04-08, 21:37 ]
Zaczynę od siebie :-P

rocznik 2011/12 przebieg 42500km oryginalny

- wymiana zegarów Gwarancja
- wymiana amortyzatorów przód Gwarancja
- wymiana rezystora dmuchawy Gwarancja

+ przepalona żarówka H7 i H1 z przodu ( jedyny mój koszt )poza eksploatacją, cieszy mnie :-D

Wychodzi na to że Hyundai robi dobre auta bez zbędnej elektroniki czyli przyjacielskie dla kieszeni

$_85 (5).JPG
263000 km może twarde plastiki ale całość wygląda naprawdę lepiej niż OK (konkurencja ;)
Plik ściągnięto 197 raz(y) 33 KB

$_85.JPG
robi wrażenie jak na podstawowy silnik 1.4benz
Plik ściągnięto 157 raz(y) 42,09 KB

_________________
Rekin323 - reaktywacja
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #17  Wysłany: 2019-05-30, 13:24   

Sam nie wiem zadowolony czy czy nie. Przebieg 7400km niby wszystko hula jak należy ale zużycie paliwa? 7.8L/100km na kompie już nawet nie sprawdzam w realu żeby się bardziej nie denerwować. No i przełożenia biegów 5 i 6. Kto to wymyślił? Piątka jest praktycznie zbędna. Niby 6 biegów, a jakby 5 :roll: . Najważniejsze że żona zadowolona, wręcz zachwycona autkiem ;-)
I tej wersji będę się trzymał 8-)
 
 
Dzius 



Skąd: Warszawa
 #18  Wysłany: 2019-05-30, 19:17   

No to ja też coś napiszę. Wersja benzyna 1.6 125KM Comfort +.
Kupiony 4.04.2014
Historia napraw wymiany elementów nieeksploatacyjnych:
Przebieg 10 652 km: wymiana sprzęgła - puścił jakiś simerling i zaczął pluć na sprzęgło olejem
Przebieg około 40 tys. : wysiadł tzw. rezystor dmuchawy (objaw dwa stopnie regulacji nawiewu : zero i max, brak pośrednich)
Przebieg 89 640 km: wymiana sworznia wahacza przedniego.
Przebieg około 95 tys.: Wymiana skorodowanego mechanizmu wycieraczek przednich. (Trzeba by co 30 tys. odkręcić co nieco i sworznie przesmarować.)
Przebieg 107 800km: wymiana końcówki drążka kierowniczego
Obecny przebieg ponad 112 tys. km.
I to by było na tyle.
Zużycie paliwa średnie 7.4l/100km - wg kompa i w rzeczywistości.
Zadowolony jestem. Ze zdziwieniem przyjmuję, że ludziska wolą teraz mniej praktyczne crossovery.
Plusy: dużo miejsca w środku ( w tym nad głową) i w bagażniku. W zasadzie normalnie zwykłemu człowiekowi więcej nie trzeba. Duże szyby odpowiednie do jazdy turystycznej i oglądania widoków. :-) (Jak jadę takim Peugeot 308 kombi to się dziwię co ma takie wąskie szyby. Czytaj czasem niezbyt dobrze widać) . Silnik bardzo dobrze chodzi, chociaż samochód z racji wysokości przy większych prędkościach szybko nie przyśpiesza. Zużycie oleju między wymianami niezauważalne. Skrzynia biegów bardzo dobrze działa (na pewno dużo lepiej niż w Peugeot 308) . W bagażniku mieści się pełne koło zapasowe, a nie tylko dojazdówka.
Zbiornik paliwa u mnie ma 47 l, ale już późniejsze egzemplarze mają 50l i to jest całkiem praktyczna pojemność jak na ten samochód.

Wady: Za dużo "lewych słupków" w widoku kierowcy. Zdarza się że pieszy się za nimi schowa, a szybkiej jeździe po zakrętach też to nie sprzyja.
Za wysoko dolna krawędź tylnej szyby - źle się parkuje bez czujników cofania (na szczęście mam). Ta krawędź mogłaby być niżej, bo jak się patrzy do tyłu, to poniżej szyby jeszcze widać tak z 10cm plastiku.
Przydały by się kieszenie w tylnych drzwiach.
Przy 140km/h jest już trochę głośny. Można by go trochę wygłuszyć.
Również stuki z zawieszenia i kół byłyby wtedy cichsze.
Układ kierowniczy ma zbyt mocne wspomaganie. Do manewrowania na parkingu jak najbardziej jest to OK, ale przy szybkiej jeździe nie czuje się dobrze zakrętów.
Samochód dość stabilny, ale osiągnięte to zostało poprzez usztywnienie zawieszenia. Pod tym względem nie jest najbardziej komfortowy. Z powodu wysokości pojazd czuły na boczne podmuchy wiatru.

Biegi 4,5 i 6 mają bliskie sobie przełożenia.
(Patrz wykres: https://www.automobile-ca...ykres_gears.php )
W efekcie dla sprawnego przyśpieszania czasem trzeba zredukować o 2 biegi w dół. Ale to nie jedyne auto z taką przypadłością , np. VW Passat 2.0TSI ma to samo.

Myślę że z silnikiem 1.4 turbo jeździło by się na tyle dobrze, że nie chciałoby się innego samochodu. A tak pewien niedosyt jest. Ale cóż producenci myślą tak jakoś inaczej niż potrzeby klientów by wskazywały. Jak się uprą by nie dawać lepszego silnika to nic ich nie przekona. A teraz uparli się że nie będzie następcy IX20. Co za nierozsądni ludzie !!!
 
 
Maolma 



Kolor: Creamy White
Skąd: Warszawa
 #19  Wysłany: 2019-06-26, 22:29   

Witam,

po 72 tyś przebiegu czeka mnie:

1/wymiana uszczelki w silniku- trochę cieknie olej
2/wymiana chłodnicy układu klimatyzacji
3/powinnam wymienić mechanizm wycieraczek przednich - wolniej ponoć działają i mogą stanąć, tak powiedzieli w moim serwisie autoryzowanym. Koszt operacji z mechanizmem 900 zł.
Auto ponad rok po gwarancji i zdaje się, że wychodzi szydło z worka.
Uwaga: sama chłodnica układu klimatyzacji kosztuje do mojego samochodu w Aso 1600 zł ( aby sprawdzić koszt chłodnicy musiałąm podać numer nadwozia, widać włożyli mi typ najdroższy).
Ogólnie czekają mnie b. duże koszty naprawy :-(
Strach pomyśleć co będzie dalej

[ Dodano: 2019-06-26, 22:32 ]
Zapomniałam napisać, że koszt wymiany uszczelki w silniku to ok. 1300 zł

[ Dodano: 2019-06-26, 22:34 ]
a w chłodnicy od klimatyzacji - dziura,
ponoć nie można jej "zalepić"
_________________
Creamy White
 
 
nadamus 



Skąd: białystok
 #20  Wysłany: 2019-06-27, 04:49   

jeżeli masz auto po gwarancji to po co jechać do aso? można znaleść tańszego mechanika. a z ceną to przywalili- za 1300zł to koszt remontu głowicy z wymianą gniazd i zaworów (i wszystkich uszczelek : UPG, dolot, wylot, pokrywa). Wymiana UPG o koszt ok 400-600zł + cześci.
_________________
ix20
 
 
Mans 



Kolor: white
Skąd: Wawa
 #21  Wysłany: 2019-06-27, 16:02   

Maolma napisał/a:
Witam,

po 72 tyś przebiegu czeka mnie:

1/wymiana uszczelki w silniku- trochę cieknie olej
2/wymiana chłodnicy układu klimatyzacji
3/powinnam wymienić mechanizm wycieraczek przednich - wolniej ponoć działają i mogą stanąć, tak powiedzieli w moim serwisie autoryzowanym. Koszt operacji z mechanizmem 900 zł.
Auto ponad rok po gwarancji i zdaje się, że wychodzi szydło z worka.
Uwaga: sama chłodnica układu klimatyzacji kosztuje do mojego samochodu w Aso 1600 zł ( aby sprawdzić koszt chłodnicy musiałąm podać numer nadwozia, widać włożyli mi typ najdroższy).
Ogólnie czekają mnie b. duże koszty naprawy :-(
Strach pomyśleć co będzie dalej

[ Dodano: 2019-06-26, 22:32 ]
Zapomniałam napisać, że koszt wymiany uszczelki w silniku to ok. 1300 zł

[ Dodano: 2019-06-26, 22:34 ]
a w chłodnicy od klimatyzacji - dziura,
ponoć nie można jej "zalepić"

Szczerze współczuję i tyle są warte te 5 letnie gwarancje :-/
@Maolma taka niestety jest dzisiejsza motoryzacja a Hyundai nie jest tutaj w niczym gorszy ani lepszy od innych budżetowych marek.
Byłem niedawno w salonie oglądać nowego Tucsona i we wszystkich 3 egzemplarzach były krzywo spasowane drzwi i maski.
Ta sama sprawa dotyczy także Hyundaia ix20.
Ten co stał w salonie miał tak krzywo spasowaną maskę, że chyba ślepy by tego nie zauważył.
Demo przed salonem to samo.
Co jest grane :shock:
Czy Hyundai ma w ogóle coś takiego jak kontrola jakości w swojej fabryce :-?

Nie świadczy to najlepiej o jakości montażu aut sprzedawanych przez ten koncern.

Masówka i tyle :-(

O dziwo byłem też oglądać nowego Sportage FL i powiem szczerze inny świat a przecież to ten sam koncern czyli jednak można :-)
_________________
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT
Ostatnio zmieniony przez Mans 2019-06-28, 12:56, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
endriu 



Skąd: Poznań
 #22  Wysłany: 2019-06-27, 19:00   

Jak nabijałem klimatyzację 2 lata temu w serwisie ASO pan z serwisu mówił że przy następnym nabiciu trzeba wymienić ów chłodnice klimatyzacji , w tym roku w czerwcu oddałem auto do serwisu który zajmuje się klimatyzacją i zleciłem kompleksowy serwis klimatyzacji nabili , spr. sprężarke , chłodnice, odgrzybili , środek wyozonowany i wszystko jest ok . Także Maolma nie denerwuj się i spr. sobie klime gdzie indziej a nie w ASO .
_________________
ix20 Comfort (2010) 1.4 16V R4 CVVT
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #23  Wysłany: 2019-06-27, 19:19   

Dziwne 72tys i uszczelkę trzeba wymienić za taką kasę? ASO po gwarancji to nie najlepszy wybór dla napraw.
Chłodnicę klimy można kupić taniej zamiennik co może wytrzyma wiecej niż oryginał, wolno działające wycieraczki to często zatarte tulejki i wystarczy przesmarować.
 
 
Dzius 



Skąd: Warszawa
 #24  Wysłany: 2019-06-27, 20:21   

Maolma napisał/a:

3/powinnam wymienić mechanizm wycieraczek przednich - wolniej ponoć działają i mogą stanąć, tak powiedzieli w moim serwisie autoryzowanym.

Może, ale nie musi stanąć. Trzeba czym prędzej to wyciągnąć i spróbować wyciągnąć trzpienie wycieraczek z tulejek, by to wyczyścić i przesmarować. Samo wymontowanie całego mechanizmu nie jest trudne. Ale jak ośki przerdzwieją to już koniec. Jak już się nie da wyciągnąć, to trzeba mechanizm kupić gdzieś poza ASO (bo się czeka 3 tygodnie). Np. tutaj:
http://kia.auto.pl/advanc...Venga&x=11&y=15
Tanio nie jest, dlatego popędzam w tej sprawie.
 
 
Mans 



Kolor: white
Skąd: Wawa
 #25  Wysłany: 2019-06-28, 09:32   

Maolma napisał/a:

Uwaga: sama chłodnica układu klimatyzacji kosztuje do mojego samochodu w Aso 1600 zł ( aby sprawdzić koszt chłodnicy musiałąm podać numer nadwozia, widać włożyli mi typ najdroższy)

1600zł za chłodnice to rozbój w biały dzień :shock:

Uciekać jak najszybciej z takiego ASO ;-)

Tutaj najdroższa firmy HELLA kosztuje połowę tej kwoty :-)

https://www.czesciauto24....10455/skraplacz

https://www.czesciauto24.pl/skraplacz-klimatyzacja
_________________
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT
 
 
endriu 



Skąd: Poznań
 #26  Wysłany: 2019-08-26, 14:34   

Maolma napisał/a:
Witam,

po 72 tyś przebiegu czeka mnie:

1/wymiana uszczelki w silniku- trochę cieknie olej
2/wymiana chłodnicy układu klimatyzacji
3/powinnam wymienić mechanizm wycieraczek przednich - wolniej ponoć działają i mogą stanąć, tak powiedzieli w moim serwisie autoryzowanym. Koszt operacji z mechanizmem 900 zł.
Auto ponad rok po gwarancji i zdaje się, że wychodzi szydło z worka.
Uwaga: sama chłodnica układu klimatyzacji kosztuje do mojego samochodu w Aso 1600 zł ( aby sprawdzić koszt chłodnicy musiałąm podać numer nadwozia, widać włożyli mi typ najdroższy).
Ogólnie czekają mnie b. duże koszty naprawy :-(
Strach pomyśleć co będzie dalej

[ Dodano: 2019-06-26, 22:32 ]
Zapomniałam napisać, że koszt wymiany uszczelki w silniku to ok. 1300 zł

[ Dodano: 2019-06-26, 22:34 ]
a w chłodnicy od klimatyzacji - dziura,
ponoć nie można jej "zalepić"


Co sie tyczy mechanizmu wycieraczek zaczeły mi tez wolno sie poruszać pojechałem do serwisu niezależnego i naprawili w ciagu 2 godzin , cały mechanizm wyciągniety na zewnątrz przetrzyszczony i przesmarowany smiga lepiej jak nowy , a cena ktos moze powie że drogo zapłaciłem 200 zł a nie 900 zł.
_________________
ix20 Comfort (2010) 1.4 16V R4 CVVT
 
 
TomPL 



Skąd: Warmia
 #27  Wysłany: 2019-08-27, 09:24   

Dzius napisał/a:

Myślę że z silnikiem 1.4 turbo jeździło by się na tyle dobrze, że nie chciałoby się innego samochodu. A tak pewien niedosyt jest. Ale cóż producenci myślą tak jakoś inaczej niż potrzeby klientów by wskazywały. Jak się uprą by nie dawać lepszego silnika to nic ich nie przekona. A teraz uparli się że nie będzie następcy IX20. Co za nierozsądni ludzie !!!

No właśnie - IX20 niby następca Matrixa a teraz to już tylko Tucsony mamy sobie kupować?!
Mój Matrix mi się sypie (właśnie sprężarka w klimie poszła) i zastanawiałem się czy nie zakupić IX20 ale czytając ten wątek to można się rozmyślić...
 
 
kri$ 



Kolor: silver grey
Skąd: Mysłowice
 #28  Wysłany: 2019-08-27, 16:23   

Kurcze, chyba robisz błąd, zawsze się trafi jakiś felerny. Mój ma 8 lat wprawdzie niecałe 70.000, ale praktycznie bez awarii.
_________________

Hyundai ix20 comfort 1.6
 
 
nadamus 



Skąd: białystok
 #29  Wysłany: 2019-08-27, 18:02   

pokaż mi model auta w którym nic się nie dzieje- podpowiem- nie ma takiego. wystarczy wejść na forum danego producenta i poczytać- w każdym coś się dzieje, a to spala olej, a to trzeszczy, w innym wał wychodzi bokiem itp. najbardziej bezusterkowym jest ... autobus MPK, PKS a w długie trasy - pociąg. do tego naprawy nic nie kosztują ;) i mogą palić naprawdę dużo ale pasażerów to nie obchodzi. ;) ;)
_________________
ix20
 
 
Mans 



Kolor: white
Skąd: Wawa
 #30  Wysłany: 2019-08-30, 13:48   

TomPL napisał/a:

No właśnie - IX20 niby następca Matrixa a teraz to już tylko Tucsony mamy sobie kupować?!
Mój Matrix mi się sypie (właśnie sprężarka w klimie poszła) i zastanawiałem się czy nie zakupić IX20 ale czytając ten wątek to można się rozmyślić...

@TomPL a co takiego wyczytałeś w tym wątku, że się tak zraziłeś do Ix20 :-o
Jest to jeden z najmniej usterkowych modeli Hyundai w tym segmencie dostępnych jeszcze na rynku polskim ;-)
Jakieś tam wady oczywiście posiada ale przy innych markach
to są naprawdę drobiazgi 8-)
Uwierz mi Kolego na słowo przy modelu Matrix, Ix20 to inna planeta :-)
Jak to mówią nie ma się nad czym zastanawiać tylko kupować ;-)
Będziesz Pan zadowolony :-)
_________________
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 7DCT
 
 
Flanker 



Kolor: Srebrny
Skąd: Grudziądz
 #31  Wysłany: 2019-10-08, 23:50   

Witam.
Mój IX20 przekroczył właśnie 200000 km :) Przez ostatnie 2 lata zmieniałem jedynie olej co ok 15000 km.Jedyną atrakcją w tym czasie była wizyta w salonie Hyundaia, spowodowana usterką czujnika airbaga. Trzaski ,stuki ....ale i tak go lubię ")
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM