Zakup Santa Fe
Odpowiedz do tematu

mareks
[Usunięty]
: Zakup Santa Fe
Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow forum. Zamierzam zakupic Santa Fe z lat 2000 - 2005 z silnikiem benzynowym i stalym napedem. Moj wybor padl na 2.4. Prosze o opinie na temat tego silnika, i mozliwosci zagazowania, byc moze bardziej optymalny bedzie silnik 2.7? Czy ktos moze mnie przekonac do diesla? Zamierzam kupic autko w Polsce lub Szwecji tam czesciej wystepuja silniki benzynowe. Prosze o wskazowki - na co zwrocic szczegolna uwage? Pozdrawiam.


Istna dżungla! Interpunkcja i jeszcze raz interpunkcja. Pozdrawiam (: tekla

Ostatnio zmieniony przez tekla 2013-04-20, 20:47, w całości zmieniany 1 raz
:
Ludzie...

Gdzie wyście Wszyscy są ????

No przecież sam sobie na postawione pytania nie odpowiem.
A gdyby nawet, to bez żadnej pewności że odpowiedzi mają sens:)

Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
:
No niestety hyundai to nie fiat, ford czy nawet wv i nie ma tylu ludzi na forum z racji mniejszej popularności. Do tego santa fe model niszowy dla wielu taki sobie więc ciężko o użytkowników zadowolonych i polecających.

:
Jednak Santa Fe II coraz więcej widać na rynku. Większość tutaj posiada wersje sprzed liftu. Był tam niezbyt ciekawej opinii silnik 2.2 crdi w wersji 150-155 KM włoskiej produkcji. W wersji po lifcie są już diesle koreańskie 2.0 crdi 150KM - za słaby dla tego auta oraz 2.2 crdi 197KM. Który chyba pozostał do dziś. Sam go posiadam w Santa Fe III. Fajnie się zbiera i apetytu na paliwo nie ma wielkiego (udaje mi się go utrzymać bez zbędnych wyrzeczeń w średniej 7.5l, trasa schodzi do 6). Na temat benzyny (tu chyba tylko 2.7 V6 na Europę) się nie wypowiem. Ale rzadko się czyta o tym, ze ktoś narzeka.
Skóra króluje, bo pełno aut sprowadzonych. A handlarze wiedząc ze model niezbyt popularny, zapewne biorą full wypasy. Z tego tez powodu więcej będzie automatów aniżeli manuali. Co do silnika to każdy będzie akurat w tej wersji dobrym wyborem, zapewne do spokojnych wypadów 2.0 crdi tez da radę

Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
:
Uffff....
Już myślałem, że z samopomocy chłopskiej nici...

Dzięki waszek za te kilka zdań.

Masz rację, jak zacząłem się rozglądać za tym samochodem, to się okazuje, że wcale ich tak mało nie jest.
Aczkolwiek, przeważająca większość to auta z I serii lub te do 2008-2009 roku.

Marzy mi się automat i dlatego szukam informacji o ewentualnej usterkowości tych skrzyń.
Może ktoś z Was wie dokładnie jaki model był stosowany w dwóch ostatnich latach wersji II?

Co do silnika, to w zasadzie zdecydowany jestem na 197 konny diesel 2,2 L produkcji
Hyundaia.

Ale....

Pokazują się oprócz 2,7L również 3,3L i 3,5L w benzynie.
Ciekawi mnie eksploatacja tychże , no i który z nich to sprawdzona konstrukcja do zagazowania.

Kilka samochodów pokazało się ostatnio jako import z USA i Kanady.
Jakieś wskazówki co do zakupu aut z tego regionu no i jak wygląda później dostępność części w tych modelkach?

Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
:
Teraz doczytałem, że 2.2 w Santa II miał 343 Nm momentu, natomiast w wersji III ma już 421, może to przez skrzynię. 5 biegów vs 6 biegów.
Automaty są 5 biegowe, podobno dobre.. Ale to musi się ktoś od skrzyń wypowiedzieć. Wersje 3.3 i 3.5 po lifcie nie były na Europę

Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
:
Jak wspomniał @waszek, temat automatów to inna bajka w Santach
Prośba o info co w nich siedzi i jak się sprawują, cały czas mowa o samochodach II serii po 2010 roku

Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
:
No to się oczytałem.....
Nie wiem, czy to forum jest takie słabe,
Czy model auta taki niszowy,
Czy też wszyscy z posiadaczy,...... są na wakacjach.....

Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 13:27, w całości zmieniany 1 raz
Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
:
Nie wiem jak Santa fe CM, ale o swoim DM czytałem na rosyjskojęzycznych forach. Nie abym Cię zniechęcał to pisania tutaj, wiele razy to forum mi pomogło. Ale duże SUVy Hyundai są chyba mało popularne.. albo jeszcze nie sa aż tak popularne. Ale z suvów, tych większych chyba jednak kijanek więcej widać na ulicach. Równocześnie z liftem Santa Fe CM pojawiła się KIA Sorento, może to też jakiś punkt zaczepienia

Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
:
waszek_rmc napisał/a:
Teraz doczytałem, że 2.2 w Santa II miał 343 Nm momentu, natomiast w wersji III ma już 421, może to przez skrzynię. 5 biegów vs 6 biegów.
Automaty są 5 biegowe, podobno dobre.. Ale to musi się ktoś od skrzyń wypowiedzieć. Wersje 3.3 i 3.5 po lifcie nie były na Europę


Były dwa zupełnie innej konstrukcji silniki CRDi o pojemności 2,2 litra. Stąd różnica mocy i momentu obrotowego. KIA Sorento XM (i zakładam, że także Santek CM po lifcie) miał już nowszy silnik D4HB o dwóch wariantach momentu obrotowego - 421 Nm w wersji ze skrzynią manualną i 436 Nm dla wersji ze skrzynią automatyczną. Moc w obu była identyczna - 197 KM. Sorento ma automat sześciobiegowy - obstawiam, że CM po lifcie pewnie też?

KIA Sorento (XM) Active Pro 2.2 CRDi 197KM/436Nm, ASB, AWD '10
:
Dzięki Pany!!!

Pomalutku ta wiedza zbiera się w jakąś informację ...



Oczywiście nie musi to być Santa, spokojnie może być Sorento
Byle by , nie był starszy niż 2011-2012 rok!

Jeszcze raz zapytam, bo może ktoś z Was wie, do którego miesiąca 2012 roku produkowano Santy z serii II-giej???

Nabyłbym przedmiotowe SF lub S , w najmocniejszej wersji 2,2 diesel.
Może być automat, może być manual.
A co najważniejsze, wszelkie naprawy i wymiany muszą mieć potwierdzenie w fakturach!!!
Przebieg musi być wiarygodny i do sprawdzenia!

Może wie ktoś z Was o takim aucie , którego Właściciela znacie i byłby On chętny zbyć ten "skarb"???

Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
:
Automat A6LF1, czyli 6-cio biegowy produkcji KIA/HYUNDAI.
Trwała konstrukcja, wystarczy wymieniać ATF, filtr zabudowany, wymiana tylko podczas remontu skrzyni.
Dbać o czystość płynu ATF, wymieniać co 50-70 000km i jeździć.

:
Celuję w dwa ostatnie lata Santy II tj. 2011 i 2012.
A tak a propo, do kiedy w 2012-tym wychodziła II???

Teoretycznie II wychodziła do kwietnia 2012.

1.Jaki silnik z tych roczników jest do polecenia ( w zakresie jak najmniejszej usterkowości , osiągów i ekonomiki):



- diesel (o jakiej pojemności i symbolu)

Ja miałem poprzednio Santa FE II 2,2 CRDI 150 KM i jeździ nim teraz zięć, a ja teraz
mam Santa Fe II 2011 197KM, i następca też będzie Santa Fe :)

2.Jakie skrzynie (manual/automat) w tych rocznikach były dostępne i które polecacie ( również w kontekście benzyna/diesel)

Ja zawsze manual

3.Celuję w tapicerkę materiałową - to wielka rzadkość w tym modelu, czy po prostu skóra króluje ???
Ciężko z materiałową i będzie słabe wyposażenie

SANTA FE '11 2,2CRDI 4x4 197KM
Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.