Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[ix20] Awaria skrzyni biegów
Autor Wiadomość
jacob4187 



Skąd: Wadowice
 #1  Wysłany: 2019-09-09, 20:35   [ix20] Awaria skrzyni biegów

Cześć!
piszę bardziej z ciekawości bo auto i tak już jest u mechanika - pojechało na serwis, wymianę amortyzatorów i sprzęgła po przebiegu około 80 tys km (rocznik 2011, silnik 1.4 benzyna). Mechanik przy wymianie miesiąc temu klocków i tarcz stwierdził wyciek oleju - wtedy myśleliśmy że ze sprzęgła, które i tak już było do wymiany. Po rozebraniu sprzęgła okazało się, że olej cieknie ze skrzyni! Skrzynia więc została zdemontowana i miała jechać na naprawę, ale koszty (1600 zł jeśli rozszczelniły się same simeringi, cenę ustaliliby dopiero po rozebraniu skrzyni) trochę przerosły i będę montować inną, używaną.
Zastanawiam się, co mogło spowodować rozszczelnienie. Wiem że bez rozebrania nikt dokładnie nie powie, ale może ktoś miał podobny problem? Nie spotkałem się żeby ktoś miał problem ze skrzynią w tym samochodzie, dlatego wada fabryczna raczej nie wchodzi w grę..
 
 
nadamus 



Skąd: białystok
 #2  Wysłany: 2019-09-09, 21:35   

zmiana simmeringu na wałku - 1600zł. rozbój w biały dzień. koszt wymiany tego (przy wymianie sprzęgła to kilka złotych a nie aż tyle. poszukaj innego mechanika. jak rozbierze się sprzęgło to simmering jest na wierzchu i bardzo łatwo jest go wymienić. wymiana sprzęgło to koszt ok 500-600zł + częsci wiec max 1000-1200 zł. chyba że liczą podwójnie- raz za rozebranie sprzęgła i drugi raz za ... dostanie się do simmeringu.
_________________
ix20
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #3  Wysłany: 2019-09-10, 07:06   

nadamus napisał/a:
zmiana simmeringu na wałku - 1600zł. rozbój w biały dzień


1600zł to koszt weryfikacji części, wymiany łożysk i uszczelnień w porządnej firmie naprawiającej skrzynki biegów.

Po za tym jeszcze nie słyszałem żeby ktoś mając sprawną skrzynkę z wyciekiem decydował by się wymieniać na używaną. Jeśli wyciek jest z wałka sprzęgłowego, a uszczelniacz wkładany jest od zewnątrz skrzyni to mechanik powinien sobie z tym poradzić. Ale chyba jest wkładany od wewnątrz, nr 43134A na rysunku.
https://hyundai.7zap.com/en/eur/ix20/heurpjc11/no:parameters,/mi/43431b11/?param=detail:4313439012#43134A
I tak bym wolał uszczelnić swoją skrzynkę, bo kupić używkę to loteria. Gwarancję rozruchową pewnie dadzą ale za montaż-demontaż to raczej nie zapłacą.
 
 
nadamus 



Skąd: białystok
 #4  Wysłany: 2019-09-10, 16:52   

owszem- 1600zł kosztuje rozebranie całej skrzyni biegów (wymiana łożysk i uszczelnień) ale nie samo uszczelnienie wałka (bo tam najczęściej cieknie) nawet jak simmering jest wkładany od środka to nie trzeba rozpoławiać całej skrzyni a odkręcić obudowę sprzęgła i wymienić (bez zdejmowania wałków i łożysk). przecież i tak przy wymianie sprzęgła wyjmuje się skrzynię (bo jest łatwiej) wiec koszt powinien być niższy
_________________
ix20
 
 
NonPhixion 



Kolor: Phantom Black Pearl
Skąd: Oberschlesien
 #5  Wysłany: 2019-09-10, 17:49   

Z doświadczenia powiem, że też wolałbym naprawiać swoją skrzynię niż kupować używkę. Części zawsze są ze sobą jakoś spasowane fabrycznie. W używce nie wiadomo czy ktoś nie zrobił "frezu" lub zadzioru na jakiś elementach metalowych przy demontażu/czyszczeniu i później simmeringi nie będą trzymać szczelności. Mówię to z autopsji z innej marki samochodów niż Hyundai.
_________________
Był '01 Hyundai Accent LC 1.3 86KM G4EA
Jest '15 Hyundai i30 GD FL 1.4 100KM G4LC
 
 
jacob4187 



Skąd: Wadowice
 #6  Wysłany: 2019-09-10, 20:58   

Powiem tak - auto nie moje a rodziców, zdecydowały raz że koszty (używka za 400 zł) ale też i czas (w przypadku naprawy skrzyni byliby bez auta ponad 2 tygodnie). Auto przyjechało właśnie od mechanika z założoną używką i nowym sprzęgłem - na razie wszystko super, mam nadzieję że tak pozostanie. Może uda mi się rozebrać razem ze znajomym mechanikiem starą skrzynię, jestem bardzo ciekawy co mogło się stać. Jak będę wiedział - dam znać!
 
 
NonPhixion 



Kolor: Phantom Black Pearl
Skąd: Oberschlesien
 #7  Wysłany: 2019-09-11, 17:07   

Obstawiam sparciały simmering, który zaczął puszczać olej. Wtedy zmniejszył się stan i zaczęły tryby w skrzyni pracować prawie na sucho, a w wyniku przegrzania materiał zaczął się zniekształcać/zacierać i skrzynia powiedziała do widzenia :-)
_________________
Był '01 Hyundai Accent LC 1.3 86KM G4EA
Jest '15 Hyundai i30 GD FL 1.4 100KM G4LC
 
 
Dider 



Kolor: Czarnym
Skąd: Woj. Śląskie
 #8  Wysłany: 2019-09-14, 09:29   

Coś chyba jest w tych skrzyniach od 1,4 benzyna, bo ostatnio mnie facet zaczepił odnośnie spalania w silniku 1,6 (mam Venge, a on teraz kupił i był przerażony bo mu pali 9l, ale ma dopiero 500km przebiegu), i też wspominał starą Venge z silnikiem 1,4 którą miał i też przy przebiegu 80 tys. Zmieniał sprzęgło i jakiś uszczelniacz w skrzyni (jak to określił), bo zaczęło kapac.
_________________
FIAT 126p '90 > Suzuki Alto 800 MPI '97 > Daewoo Matiz Joy+ '99 > Hyundai ix20 1.4 '14 > Kia Venga 1,6 cvvt '16
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM