Kona 1.6 T-GDI
Odpowiedz do tematu

: Kona 1.6 T-GDI
Pozawalam sobie założyć temat, bo nie znalazłem zbiorczego tematu o Konie, szczególnie w tej wersji silnikowej. Przymierzam się do zakupu, ale myślę, że to miejsce będzie adekwatne, bo może wymienią się doświadczeniami (bolączkami) użytkownicy tego auta.

W skrócie, przemierzyłem większość salonów z ich crossoverami i w Konie się zakochałem, tym bardziej, że żona naciska na automatyczną skrzynię. Tani nie jest, ale design piękny. Crossovera chcę wziąć, bo jestem po dużych problemach z kręgosłupem i wyższe wsiadanie jest dla mnie pożądane, jednocześnie nie potrzebuję tak dużego auta jak Mazda cx-5, Renault Kadjar czy Hyundai Tucson.

Co mnie niepokoi:
- właśnie w kontekście kręgosłupa, podobno nad wyraz sztywne zawieszenie. Ja wiem, że wszystkie suvy i crossovery muszą być sztywniejsze by się nie bujać przy wyższym środku ciężkości, ale muszę się przejechać, by zobaczyć czy jazda tym nie będzie niekomfortowa. Nie wiem czy dobrym pomysłem było wyposażenie topowej wersji w felgi 18 z niskim profilem opon. Osobiście myślałbym o 17tkach a na zimę nawet 16tkach.

- Spalanie. W testach na YT czy niezależnych, w tym zagranicznych pojawiają się informacje o spalaniu rzędu 12,5 l/100km w mieście. Ja rozumiem, że 177 koni, że automat i że 4x4, ale to trochę dużo. Chyba, że taki wyniku uzyskali testujący po solidnym sprawdzaniu przyśpieszania i hamowania na trybie sport. Widziałbym tu max 10 l w mieście (vs. 8 l/100 km wg producenta).

- Kona jest wykonana wspaniale, jakość materiałów na plus w stosunku do konkurencji, ale mam wrażenie, że zamykanie drzwi i klapy bagażnika (w trzech oglądanych sztukach) jest lekko... trzaskające. Nie miękkie ale takie jakby uszczelki były za cienkie. Macie podobne wrażenia?

Renault Clio 1.4
:
A jak zawieszenie (twardzioszka?), głośność powyżej 100 km oraz spalanie? :)

Renault Clio 1.4
:
Zawieszenie dość sztywne za co bardzo dobrze trzyma się drogi (po przesiadce z Alfy Romeo czuje się dalej jak w sportowym aucie - za co duży +).
Powyżej 100km/h zwyczajny szum od oporu powietrza (fizyki nie oszukasz 😉)
Jeżeli chodzi o spalanie to zbyt wcześnie by pisać, bo póki co silnik się dociera (dopiero 100km przejechane). Napiszę coś więcej po pierwszym 1k. Pozdrawiam.

[ Dodano: 2018-08-24, 00:26 ]
Jeżeli chodzi o spalanie to w wersji 2019 dodali tryb eco, więc powinno być dużo lepiej. 🙂 Akurat nie używam tego trybu osobiście, bo auto bardzo zamula a nie po to kupowałem 177KM

Kona 1.6 T-GDI [Premium], 177KM
:
Na trasie z nowym trybem "eco" (drive mode) udało mi się osiągnąć wynik spalania w granicach 6,3 l do 6,5 l/100km przy prędkości ok 90km/h, co uważam za nawet dobry wynik. W ix20 125KM bez turbo osiągam na tej trasie ok 4,3 l do 4,6 l/100km, więc Kona i tak więcej o 2l/100km..ale to można wytłumaczyć masą, większymi kołami, automatem, turbo itp..

Ok. Reasumując: koną da się oszczędnie jeździć tylko przyjemność z jazdy żadna mając 177km pod maską. 😉

Dodam, że tryb eco dostępny tylko w wersji modelowej 2019 (chyba, że da się jakoś upgradeować soft w starszej wersji) .
Pozdrawiam.

Kona 1.6 T-GDI [Premium], 177KM
:
Ponawiam zaproszenie na test napędu Kony 4x4 na rolkach, jest ktoś chętny może? :)
Przy okazji zapraszam na fanpage testów na rolkach - www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji

Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
:
Cytat:
Dodam, że tryb eco dostępny tylko w wersji modelowej 2019 (chyba, że da się jakoś upgradeować soft w starszej wersji) .
Pozdrawiam.

Mam Konę rocznik 2018 (maj) i ma tryb Eco (oraz Comfort i Sport).
Chyba że czegoś nie rozumiem.

Pozdrawiam
Kona 1.6 T-GDI, 177KM
:
To ja w tej chwili też nie rozumiem. Ciekawe jak w wersjach z 2017. Wiem, że kona była już 3x zmieniana jeżeli chodzi o emisję spalania. Euro 6b, 6c i 6d-temp, więc widocznie eco jest w 6c i 6d.. 🤔

Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-14, 08:59, w całości zmieniany 1 raz
Kona 1.6 T-GDI [Premium], 177KM
:
Cytat:
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.

W wersji 2018 też jest ładowarka indukcyjna :) Wiem, bo mam :)
Cytat:

3. Dodano o czym producent też nie wspomina dodatkowy tryb jazdy ECO, który wcześniej nie był na dostępny na rynku EU w tym modelu.

Też mam - rocznik 2018.

Co do spalania - po przejechaniu 2500km średnie spalanie to 9,9. Tak ze 60% miasto, reszta w trasie. Po mieście jazda w trybie ECO, na trasie Confort albo czasami Sport :)
Jak córka prowadziła to po trasie było 7,9 :)

:
Proszę nie mylić gniazda ładowania USB z ładowaniem indukcyjnym (bezprzewodowym). Dodatkowe gniazdo usb jest zamiast gniazda zapalniczki (lewa strona) i obsługuje szybsze ładowanie w stosunku do zwykłego gniazda usb. Swoją drogą to brakuje gniazda 12V w bagażniku


lovelypl napisał/a:
Cytat:
Witam. Od kilku dni jestem posiadaczem Kony z rocznika 2019 (1.6 177KM/Premium).
co najważniejsze o czym nie wspomina producent (co mnie bardzo dziwi) jest to gniazdo Quick charge.. póki co testowałem na tel. z prockiem Qualcomma (Snapdragona) obsługującym tą technologię i pięknie działa! - zatem duży plus, bo odpada zakup samochodowej ładowarki z QC.

W wersji 2018 też jest ładowarka indukcyjna :) Wiem, bo mam :)

Kona 1.6 T-GDI [Premium], 177KM
:
Wydaje mi się, że jednak rozróżniam gniazdko USB od ładowania indukcyjnego w standardzie QI :)

A co do braku USB z tyłu - popieram.
Ja bym jeszcze dorzucił USB gdzieś na górze przy lusterku, żeby było jak podpiąć kamerkę. W SantaFe sobie takie coś dorobiłem i to było super rozwiązanie, a nie chcę kabla jakoś dookoła prowadzić, bo i długi i brzydko wygląda.

:
Czytam Wasz dział Panowie i dochodzę do wniosku że Hyundai słono każe płacic za osiągi w Konie. I w cenniku i na stacji.
Zresztą nie tylko w Konie. Mocne/t-benzynowe lepsze wersje róznych modeli hyundaia wg mnie miały i mają tu wysoką albo chorą cenę. Ale to chyba nie tylko hyundai....po prostu na modzie sie zarabia.
Może ja po prostu za biedny jestem i stąd takie wnioski :lol:
Niech służą i cieszą.

:
Czyżby tak mało osób kupiło ten model? Ostatni post jest aż z sierpnia.
Trzeba przyznać, że swoje kosztuje (min. 95 tyś. zł) i swoje też spala, ale podobnej wielkości i mocy konkurencja kosztuje i spala podobnie np. Jeep Renegade 1.4 170 KM at. awd.
Tak się zastanawiam, być może kształty są zbyt awangardowe?

Zainteresowany Kona 1.6 t-gdi, obecnie Volvo V40 D3
:
Mija rok Kona zrobiła 10 tyś km , czas na przegląd
Olej + filtr
Filtr kabinowy
Serwis klimatyzacji
Koszt 900 zł

Średnie spalanie po 10 tyś 8,80/100
Usterek brak

Zona zadowolona i to najważniejsze :)

Subaru Impreza Sti
:
Ponawiam zaproszenie na test napędu Kony 4x4 na rolkach (test oczywiście bez żadnych opłat!), ktoś chętny?
Do tej pory na rolki trafiły dwie generacje Santa Fe i wyglądało to tak:


Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
:
Witajcie,

Jest to mój pierwszy post, więc na początek witam wszystkich serdecznie.

Do rzeczy:
Mam Konę ale 1.0 wersja style i może ktoś z Was się orientuje, czy światła mijania można łatwo zmienić ze zwykłych H7 na ledowe, jak ma wersja Premium ? Tylne lampy równiez bardzo mi się podobają w wersji led i tak się zastanawiam ile to może kosztować ?
Druga sprawa to kwestia wyciszenia auta. Akurat ja mam Konę 1.0 i przyznam szczerze, że nie jest źle. Na trasie przy ok 120 km/h jedzie się przyjemnie ale spotkałem się z wieloma opiniami, że Kona jest tragicznie wyciszona. Jakie jest Wasze zdanie na ten temat ?

Odpowiedz do tematu
Skocz do:  

Pełna wersja forum
Powered by phpBB © phpBB Group
Design by Vagito.Net | Lo-Fi Mod.