Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: 4x4, jaki, naped

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:19
[Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?
Autor Wiadomość
carloos
[Usunięty]

 #76  Wysłany: 2012-12-16, 16:54   [Santa Fe SM] Jaki napęd 4x4?

Witam, przymierzam się do zakupu santa fe I z silnikiem benzynowym 2 lub 2,4. mam jednak problem z rozróżnieniem napędu. Są wersje napędu na 2 i 4 koła. nie do końca jednak mogę się w tym połapać. Czy wersja 2WD ma napęd tylko na przednią oś, czy w czasie poślizgu dołącza się tylna oś? CZy jest tak w wersji 4WD? mam zamiar kupić auto z 2002 - 2004 roku. jak jest rozwiązany napęd w tych rocznikach? czy 4WD można włączyć samemu, czy jest on załączany automatycznie w, czy działa cały czas, niezależnie od prędkości? Znalazłem egzemplarz z oznaczeniem na klapie bagażnika 4x4, a nie jak w innych 4WD, co w takim razie oznacza ta etykieta, właściciel twierdzi, że ma napęd tylko na przednie koła, ale może jest to dołączany tył tylko przy poślizgu? pozdrawiam i proszę o pomoc.

Edycja tytułu - zdania zaczynamy wielką literą, a pytania zakańczamy pytajnikiem. tekla
Ostatnio zmieniony przez tekla 2013-01-05, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #77  Wysłany: 2019-08-13, 08:56   

Nie jestem ekspertem, miałem SM z tylnym dyfrem LSD i o ile pamiętam LSD przeciwdziała pełnemu uślizgowi tylnego mostu, tj gdy jedno z kół traci przyczepność, napęd przechodzi na drugie koło w tym samym kierunku, bez LSD koło z przyczepnością stoi.
LSD raczej nie ma bezpośredniego wpływu na cały napęd 4x4
Na filmiku widać że na "poślizgu" tylnego koła drugie stoi - brak LSD
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
vavoom 



Skąd: Rzeszów
 #78  Wysłany: 2019-08-13, 09:17   

Nie chodzi o LSD na tylnej osi, tylko o międzyosiowe (centralne). A to ma kluczowy wpływ na cały napęd.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
vanhelsing 



Skąd: Rzeszów
 #79  Wysłany: 2019-08-13, 13:13   

Panowie, kluczowe jest w tym wypadku to, jaki to dokładnie model Santa Fe, z jakiego rynku, jaki mechanizm przeniesienia napędu posiada Santa Fe SM 2,7 przedstawiony na filmie. Ja nie będę się spierał, bo miałem SM z innym silnikiem ale na forum nawet w tym wątku znajdują się wpisy właścicieli SM 2,7 gdzie opis ich napędu stoi w sprzeczności z tym co pisze kolega vavoom(ale też mogło się zdarzyć, że ktoś nie do końca zna swoje auto). Sprawa jest bardzo ciekawa, więc mam nadzieję, że w końcu znajdzie się jakiś tekst źródłowy który wyjaśni co dokładnie siedzi w tym aucie i jak działa :-D Serdecznie pozdrawiam.
 
 
vavoom 



Skąd: Rzeszów
 #80  Wysłany: 2019-08-13, 14:22   

W temacie rodzaju mechanizmu nie ma żadnych wątpliwości:
https://www.awdwiki.com/e...iesel_2001_2006

Test jasno wykazał, że to wersja z w/w centralnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Pytaniem pozostaje sprawność tego mechanizmu, jeśli ktoś chciałby przetestować swój egzemplarz i porównać, to proszę o kontakt.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #81  Wysłany: 2019-08-14, 06:50   

Mam wrażenie że ogólnie chyba mylimy pojęcia - z tego co wiem LSD dotyczy tylko i wyłącznie tylnego mostu, wspomniane "centralne LSD" to po prostu sprzęgło wiskotyczne które reguluje podział przeniesienia mocy pomiędzy przednią a tylną osią, stosowane w SM przed liftem. Po lifcie dodano mechanizm dołączania tylnej osi - nie wiem czy pozostawiono wiskozę.
Nie spotkałem się nigdzie wcześniej żeby nazywano je "LSD" a interesowałem się tematem napędu 4x4 w swoim SM przez 5 lat użytkowania :)
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
vavoom 



Skąd: Rzeszów
 #82  Wysłany: 2019-08-14, 09:46   

Wyjaśniałem kilka komentarzy wyżej czym jest sprzęgło wiskotyczne, a czym jest mechanizm różnicowy ze sprzęgłem wiskotycznym.
Jeśli mechanizm różnicowy ma jakikolwiek układ ograniczający jego poślizg, to jest to Limited Slip Differential. Z definicji. Bez znaczenia, czy jest na osi, czy między osiami.
A chyba nikt nie ma wątpliwości, że Santa Fe nie ma otwartego centralnego dyfra.
_________________
Testy napędów 4x4 - zapraszam forumowiczów na FB: http://www.facebook.com/StacjaKontroliTrakcji
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #83  Wysłany: 2019-08-16, 17:26   

Wcale tego nie neguję, jednak nikt na tym forum nigdy wcześniej nie nazwał tego inaczej niż przekładnia kątowa ewentualnie reduktor :) nawet gdy był temat poszukiwań w związku ze zmianą napędu z 2WD na 4WD :)
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM