Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: fe, santa, zakup

Przesunięty przez: Brt
2012-12-07, 07:12
Zakup Santa Fe
Autor Wiadomość
mareks
[Usunięty]

 #1546  Wysłany: 2012-10-20, 08:56   Zakup Santa Fe

Witam serdecznie wszystkich uzytkownikow forum. Zamierzam zakupic Santa Fe z lat 2000 - 2005 z silnikiem benzynowym i stalym napedem. Moj wybor padl na 2.4. Prosze o opinie na temat tego silnika, i mozliwosci zagazowania, byc moze bardziej optymalny bedzie silnik 2.7? Czy ktos moze mnie przekonac do diesla? Zamierzam kupic autko w Polsce lub Szwecji tam czesciej wystepuja silniki benzynowe. Prosze o wskazowki - na co zwrocic szczegolna uwage? Pozdrawiam.


Istna dżungla! Interpunkcja i jeszcze raz interpunkcja. Pozdrawiam (: tekla
Ostatnio zmieniony przez tekla 2013-04-20, 20:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tetley 



Kolor: Tetley
Skąd: RMI
 #1547  Wysłany: 2019-07-21, 12:17   

Ludzie...

Gdzie wyście Wszyscy są ????

No przecież sam sobie na postawione pytania nie odpowiem.
A gdyby nawet, to bez żadnej pewności że odpowiedzi mają sens:)
_________________
Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #1548  Wysłany: 2019-07-22, 00:49   

No niestety hyundai to nie fiat, ford czy nawet wv i nie ma tylu ludzi na forum z racji mniejszej popularności. Do tego santa fe model niszowy dla wielu taki sobie więc ciężko o użytkowników zadowolonych i polecających.
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #1549  Wysłany: 2019-07-22, 06:22   

Jednak Santa Fe II coraz więcej widać na rynku. Większość tutaj posiada wersje sprzed liftu. Był tam niezbyt ciekawej opinii silnik 2.2 crdi w wersji 150-155 KM włoskiej produkcji. W wersji po lifcie są już diesle koreańskie 2.0 crdi 150KM - za słaby dla tego auta oraz 2.2 crdi 197KM. Który chyba pozostał do dziś. Sam go posiadam w Santa Fe III. Fajnie się zbiera i apetytu na paliwo nie ma wielkiego (udaje mi się go utrzymać bez zbędnych wyrzeczeń w średniej 7.5l, trasa schodzi do 6). Na temat benzyny (tu chyba tylko 2.7 V6 na Europę) się nie wypowiem. Ale rzadko się czyta o tym, ze ktoś narzeka.
Skóra króluje, bo pełno aut sprowadzonych. A handlarze wiedząc ze model niezbyt popularny, zapewne biorą full wypasy. Z tego tez powodu więcej będzie automatów aniżeli manuali. Co do silnika to każdy będzie akurat w tej wersji dobrym wyborem, zapewne do spokojnych wypadów 2.0 crdi tez da radę
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Tetley 



Kolor: Tetley
Skąd: RMI
 #1550  Wysłany: 2019-07-22, 07:50   

Uffff....
Już myślałem, że z samopomocy chłopskiej nici...

Dzięki waszek za te kilka zdań.

Masz rację, jak zacząłem się rozglądać za tym samochodem, to się okazuje, że wcale ich tak mało nie jest.
Aczkolwiek, przeważająca większość to auta z I serii lub te do 2008-2009 roku.

Marzy mi się automat i dlatego szukam informacji o ewentualnej usterkowości tych skrzyń.
Może ktoś z Was wie dokładnie jaki model był stosowany w dwóch ostatnich latach wersji II?

Co do silnika, to w zasadzie zdecydowany jestem na 197 konny diesel 2,2 L produkcji
Hyundaia.

Ale....

Pokazują się oprócz 2,7L również 3,3L i 3,5L w benzynie.
Ciekawi mnie eksploatacja tychże , no i który z nich to sprawdzona konstrukcja do zagazowania.

Kilka samochodów pokazało się ostatnio jako import z USA i Kanady.
Jakieś wskazówki co do zakupu aut z tego regionu no i jak wygląda później dostępność części w tych modelkach?
_________________
Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #1551  Wysłany: 2019-07-22, 09:51   

Teraz doczytałem, że 2.2 w Santa II miał 343 Nm momentu, natomiast w wersji III ma już 421, może to przez skrzynię. 5 biegów vs 6 biegów.
Automaty są 5 biegowe, podobno dobre.. Ale to musi się ktoś od skrzyń wypowiedzieć. Wersje 3.3 i 3.5 po lifcie nie były na Europę
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Tetley 



Kolor: Tetley
Skąd: RMI
 #1552  Wysłany: 2019-07-22, 19:45   

Jak wspomniał @waszek, temat automatów to inna bajka w Santach
Prośba o info co w nich siedzi i jak się sprawują, cały czas mowa o samochodach II serii po 2010 roku
_________________
Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
 
 
Tetley 



Kolor: Tetley
Skąd: RMI
 #1553  Wysłany: 2019-08-11, 20:26   

No to się oczytałem.....
Nie wiem, czy to forum jest takie słabe,
Czy model auta taki niszowy,
Czy też wszyscy z posiadaczy,...... są na wakacjach.....
_________________
Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 13:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #1554  Wysłany: 2019-08-12, 17:28   

Nie wiem jak Santa fe CM, ale o swoim DM czytałem na rosyjskojęzycznych forach. Nie abym Cię zniechęcał to pisania tutaj, wiele razy to forum mi pomogło. Ale duże SUVy Hyundai są chyba mało popularne.. albo jeszcze nie sa aż tak popularne. Ale z suvów, tych większych chyba jednak kijanek więcej widać na ulicach. Równocześnie z liftem Santa Fe CM pojawiła się KIA Sorento, może to też jakiś punkt zaczepienia
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
volcan 
nafciarz



Kolor: czarny
Skąd: Rzeszów / Jaworzno
 #1555   Wysłany: 2019-08-14, 00:16   

waszek_rmc napisał/a:
Teraz doczytałem, że 2.2 w Santa II miał 343 Nm momentu, natomiast w wersji III ma już 421, może to przez skrzynię. 5 biegów vs 6 biegów.
Automaty są 5 biegowe, podobno dobre.. Ale to musi się ktoś od skrzyń wypowiedzieć. Wersje 3.3 i 3.5 po lifcie nie były na Europę


Były dwa zupełnie innej konstrukcji silniki CRDi o pojemności 2,2 litra. Stąd różnica mocy i momentu obrotowego. KIA Sorento XM (i zakładam, że także Santek CM po lifcie) miał już nowszy silnik D4HB o dwóch wariantach momentu obrotowego - 421 Nm w wersji ze skrzynią manualną i 436 Nm dla wersji ze skrzynią automatyczną. Moc w obu była identyczna - 197 KM. Sorento ma automat sześciobiegowy - obstawiam, że CM po lifcie pewnie też?
_________________
KIA Sorento (XM) Active Pro 2.2 CRDi 197KM/436Nm, ASB, AWD '10
 
 
 
Tetley 



Kolor: Tetley
Skąd: RMI
 #1556  Wysłany: 2019-08-14, 20:52   

Dzięki Pany!!!

Pomalutku ta wiedza zbiera się w jakąś informację ...



Oczywiście nie musi to być Santa, spokojnie może być Sorento
Byle by , nie był starszy niż 2011-2012 rok!

Jeszcze raz zapytam, bo może ktoś z Was wie, do którego miesiąca 2012 roku produkowano Santy z serii II-giej???

Nabyłbym przedmiotowe SF lub S , w najmocniejszej wersji 2,2 diesel.
Może być automat, może być manual.
A co najważniejsze, wszelkie naprawy i wymiany muszą mieć potwierdzenie w fakturach!!!
Przebieg musi być wiarygodny i do sprawdzenia!

Może wie ktoś z Was o takim aucie , którego Właściciela znacie i byłby On chętny zbyć ten "skarb"???
_________________
Pozdrawiam

Robert

Na etapie poszukiwań Santa Fe z lat 2011/2012
 
 
ghost2255 



Skąd: Wrocław
 #1557  Wysłany: 2019-08-17, 15:51   

Automat A6LF1, czyli 6-cio biegowy produkcji KIA/HYUNDAI.
Trwała konstrukcja, wystarczy wymieniać ATF, filtr zabudowany, wymiana tylko podczas remontu skrzyni.
Dbać o czystość płynu ATF, wymieniać co 50-70 000km i jeździć.
 
 
mirekp 



Kolor: czarny
Skąd: Nysa
 #1558  Wysłany: 2019-09-30, 18:56   

Celuję w dwa ostatnie lata Santy II tj. 2011 i 2012.
A tak a propo, do kiedy w 2012-tym wychodziła II???

Teoretycznie II wychodziła do kwietnia 2012.

1.Jaki silnik z tych roczników jest do polecenia ( w zakresie jak najmniejszej usterkowości , osiągów i ekonomiki):



- diesel (o jakiej pojemności i symbolu)

Ja miałem poprzednio Santa FE II 2,2 CRDI 150 KM i jeździ nim teraz zięć, a ja teraz
mam Santa Fe II 2011 197KM, i następca też będzie Santa Fe :)

2.Jakie skrzynie (manual/automat) w tych rocznikach były dostępne i które polecacie ( również w kontekście benzyna/diesel)

Ja zawsze manual

3.Celuję w tapicerkę materiałową - to wielka rzadkość w tym modelu, czy po prostu skóra króluje ???
Ciężko z materiałową i będzie słabe wyposażenie
_________________
SANTA FE '11 2,2CRDI 4x4 197KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM