Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Sonata NF] Montaż haka. Sciąganie tylnego zderzaka.
Autor Wiadomość
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #1  Wysłany: 2019-08-12, 18:04   [Sonata NF] Montaż haka. Sciąganie tylnego zderzaka.

Złe czasy nam nastały, gdy prościej jest wymienić pół silnika niż zdjąć plastikowe graty z nadwozia.

Przy okazji regeneracji zacisków z tyłu (i wymiany tarcz i klocków) Postanowiłem, że sobie założę hak, który kupiłem jakiś czas temu. Instrukcja mówi - "zdjąć zderzak" no to biorę sie do ostro do roboty.

Dramat. Konstruktorzy kompletnie dali ciała projektując ten badziew. Jakieś plastikowe osłonki na przedziwnych zatrzasko-wkrętach. Na obecne 4, trzy urwałem łącznie z kawałkiem dolnego zderzaka, pomimo naprawdę porządnej chemii Wurtha (Rost of plus i Rost of ice), litrów WD40 i techniki cwierć obrotu w jedną, 1/8 spowrotem. Naprawdę zwykły wkręt do drewna by wystarczył w tym miejscu!

Sciąganie tylnych reflektorów to jakaś porażka: srubki M8 (cztery na lampę) umieszczone są w tak nieergonomiczny sposób, że już prościej polizać własny łokieć.

Wysciółka w bagażniku to połączenie plastiku z gównolitem, ćzesc na zatrzaskach, część na nitach (!!!!) z podwieszką schowaną pod gumową uszczelką bagażnika... Rozebrać ją trzeba, bo ponoć pod nią schowane są 4 śruby w i tak kiepskim miejscu..

Książka, internety, afora - podają zupelnie odmienne rozmieszczenia mocowań - można zgłupieć.

Olałem sprawę. Odechciało mi się jakichkowiek modyfikacji na przyszłość, bo z tego co widzę, nowoczene plastiki H są z założenia jednorazowe.


Kiepsko Hyundaj, kiepsko
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Chorazy 



Kolor: BX SILVER
Skąd: Dolny Śląsk
 #2  Wysłany: 2019-08-12, 19:22   

W EU4 montowałem hak, przerdzewiałe śruby mocujące zderzak przy tylnych nadkolach gdzie wychodzi sobie rdza poszły na złom, wyściółka bagażnika na 1 wkręcie, reszta to plastikowe kołki i zatrzaski, trochę wprawy i wszystkie wyciągnięte, tylne lampy też się trzymają na 4 śruby, nie sprawiały jakiś dużych trudności. Jednak NF niby wygląda ładnie, ale jak widać nie jest już tak przemyślany. :mrgreen:
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #3  Wysłany: 2019-08-12, 23:57   

Przegrałem pierwszą bitwę, ale wojenka się jeszcze nie skończyła. Wrócę do tematu za kilka tygodni, bo narazie mam za duzo pracy.

Generalnie - ze rdzą na elementach strukturalnych nie mam żadnych problemów w mojej NF, dlatego byłem bardzo zaskoczony tymi bezsensownymi klipsami.

Tak, NF wygląda ładnie, ale uwierz mi - masz o wiele lepsze zawieszenie. Nie mogę się przekonać do "amortyzatora-nie-w-sprężynie" i denerwują mnie dostępne miejsca bezpiecznego podporu auta z tyłu, bo ich praktycznie nie ma. 8-)
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #4  Wysłany: 2019-08-13, 21:23   

montowałem hak samodzielnie w ubiegłym roku, sporo roboty było , ale poszło.
Faktycznie dostępny manual nieprecyzyjnie wskazywał umieszczenie mocowań klipsów i śrub trzymających zderzak.Np w ogóle nie wspominał o 4 śrubach (po 2 na każdej stronie) mocujących zderzak w okolicach nadkola. Śruby są dostępne po zdjęciu "wyściółki". Faktycznie te "spinki" trzymające wyściółkę bagażnika są trudne do zdjęcia (ze 2 szt urwałem inne jakoś zeszły). Tu masz rację mogły by być jakoś wkręcane, albo po prostu łatwiej się odpinać.
Co do lamp to nie miałem problemu odkręcić - tylko potrzebna była przedłużona nasadka M8 i wykręca się łatwo i szybko. U mnie problem był z wyjęciem lampy bo po prostu po 10 latach od montażu w fabryce uszczelka lampy dość mocno skleiła się z blachą więc miałem zagadkę czy coś oprócz tych śrub trzyma jeszcze lampy.
Śruby "na dole" tj te łączące zderzak z dolną/tylną osłoną podwozia w większości odkręciły się bez problemu - może ze dwie musiałem traktować ostrożnie (podlewanie penetrolem i ostrożne ruchy żeby nie zerwać), ale wszystko się odkręciło bez strat
Z czym masz konkretnie problem? Może coś podpowiem?
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
  
 
 
Piolo 



Kolor: silver
Skąd: Zakroczym
 #5  Wysłany: 2019-08-14, 15:09   

Ja również samodzielnie montowałem hak w zeszłym roku, jakoś bez większych problemów. Owszem niektóre rozwiązania dziwią ale jak to mówią co kraj to obyczaj.
To na co bym zwrócił uwagę przy rozbieraniu, to krótkie przewody od czujników parkowania, ale delikatnie wypiąć wtyczkę i z głowy. Ja miałem hak z koniecznością podcinania zderzaka (niewidoczna z zewnątrz) więc tu tez doradzałbym cierpliwość i precyzję.
Cierpliwości i powodzenia życzę.
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #6  Wysłany: 2019-08-15, 16:29   

Tak na spokojnie, to myślę, że największym problemem był lejący deszcz, po 2 tygodniach słonecznej pogody ;)

Czyli generalnie, oprócz tych ukrytych pod materiałem 4 srub, dwoma pod lampami, 6 w nadkolu, 6 ładnie widocznymi koło klapy bagażnika i kilkoma w okolicach podwozia - nie ma tam żadnych innych niespodzianek (oprócz zapewne kilku klipsów)?
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
darekn15 



Skąd: Warszawa
 #7  Wysłany: 2019-08-15, 19:31   

O ile dobrze pamiętam , to wymieniłeś wszystkie. Dla mnie najgorsze było odpinanie spinek tapicerskich "wyściółki" bagażnika tak żeby ich nie urwać- nie odpiąłem wszystkich , tylko tyle ile było potrzeba do wykręcenia owych 4 śrub. btw Romix ma takie spinki - 2,50 pln za sztukę, więc jak się urwą to aż takiej tragedii nie ma.

Pytanie jeszcze jakiej firmy masz hak? Ja kupiłem polski hakpol no i trochę niezadowolony byłem z montażu, bo konieczne było podcięcie również wzmocnienia zderzaka. Po fakcie widziałem hak firmy Steihof i był tak skonstruowany że nie trzeba było wzmocnienia podcinać. Sam zderzak oczywiście trzeba będzie podcinać.
_________________
Fabia 1.2, Sonata NF 2.0
 
 
Hants 



Kolor: Szary połysk
Skąd: Zagramanica
 #8  Wysłany: 2019-08-15, 20:17   

Hak sciągnałem z Polski - firmy AutoHak Sp.J. Niestety - również muszę podciać wzmocnienie zderzaka.

Najbardziej przyjazne w montazu są jednak rozwiązania amerykańskie - ich mocowania obchodzą wszystkie plastiki iniczego nie trzeba ciąć np:

https://www.youtube.com/w...0bTZvyLg&t=266s
_________________
Było: 126p, Polonez, Civic, Lantra, Sonata '94, Sonata '94, Sonata '97, Sonata'94, YBR-125. Teraz.. kolejna Sonata '06 Niebawem będzie już milion km tym modelem! (Ten milion to juz chyba zrobiony..) Do stajni dołączył jeszcze Getz!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM