Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Wyrzucany płyn chłodniczy przez korek chłodnicy
Autor Wiadomość
rob1250 



Skąd: Świdnica
 #16  Wysłany: 2019-05-06, 12:12   Wyrzucany płyn chłodniczy przez korek chłodnicy

Witam
Od jakiegoś czasu zauważyłem znikający płyn chłodniczy ze zbiorniczka wyrównawczego, płyn wyrzucany jest przez korek na chłodnicy, po dolaniu płynu sytuacja się powtarza. Brak jakichkolwiek oznak związanych z uszczelką pod głowicą, stan oleju i kolor bez zmian, kolor płynu chłodzącego również bez zmian, nie przegrzewa się, test płynem na obecność CO2 pozytywny (nie zmienia koloru). Zakupiłem nowy korek chłodnicy w ASO. Bez rezultatu.
Czy ktoś może miał taką usterkę to proszę o pomoc i góry dziękuję.
Hyundai I40 2012r. 1,7 180000 przebiegu
 
 
Pajaro 



Skąd: Krosno
 #17  Wysłany: 2019-07-22, 12:53   

Miałem podobną sytuację. Po wymianie korka od chłodnicy i termostatu, płyn nie ubywa. Jednak co dziwne dalej nie mam ciśnienia w układzie (po odkręceniu korka na zbiorniczku wyrównawczym nie puszcza ciśnienia).
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #18  Wysłany: 2019-07-22, 18:31   

I chyba to jest w najlepszym porządku. Ciśnienie reguluje korek na chłodnicy, a na zbiorniczku jest zwykła nakrętka.
Ostatnio zmieniony przez Brt 2019-11-04, 14:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kacluk1987 



Skąd: corby
 #19  Wysłany: 2019-07-22, 19:35   

A uklad chlodzenia nie jest cisnieniowy? W bmw mialem ok 1.5bara weze twarde byly przy nagrzaniu auta. To samo z hyundaiem i30 1.4 benzyna. Weze tez byly twarde jak w bmw..
 
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #20  Wysłany: 2019-07-22, 20:12   

Ciśnienia nie ma w zbiorniczku wyrównawczym. Hyundai jest trochę staroświecki w tym temacie. W innych autach jest korek ciśnieniowy na zbiorniczku, na chłodnicy nie ma wcale. Bynajmniej w tych autach które miałem w ostatnich yyy.... 20 latach.
Ostatnio zmieniony przez ELETomek 2019-07-22, 20:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kacluk1987 



Skąd: corby
 #21  Wysłany: 2019-07-22, 20:14   

Wlasnie w i30 nie bylo bo zbiorniczek wyrownawczy otwieral sie tak samo jak ten z plynem do spryskiwaczy.. ale weze twarde byly. Za to w bmw na zbiorniczku korek byl z zaworem regulujacym cisnienie. Kupilem 2 szt i mamo silnika nie rozwalilem dopiero oryginalny prawidlowo cisnienie regulowal
 
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #22  Wysłany: 2019-07-23, 07:34   

W i40 jest układ zamknięty - ciśnieniowy. Jak brakuje płyny to pobiera ze zbiorniczka. W zbiorniczku nigdy nie będzie ciśnienia ( nie powinno być) . I nadmiar ciśnienia nie powoduje przyrostu płynu w zbiorniczku. Tak to jest zrobione.
_________________
i40 Wagon 1.7 CRDI - 168 km
 
 
Pajaro 



Skąd: Krosno
 #23  Wysłany: 2019-07-23, 09:36   

I taka wiadomość powoduje we mnie radość :D!
 
 
marcin_kutno 



Skąd: Kutno
 #24  Wysłany: 2019-07-23, 10:11   

Również miałem problem że znacznym ubytkiem płynu chłodniczego, winowajcą okazał się zacisk na wężu pod korkiem od chłodnicy ( najlepsza opcja z możliwych, oczyma wyobraźni widziałem rachunek za wymianę upd )
Zacisk wymieniłem i już jest OK, na szybko założyłem opaskę skręcaną, w najbliższym czasie muszę zamówić kompensacyjną ( jak oryginał )
Wąż w zbiorniczku sięga dna i dlatego bez problemu pobiera płyn do chłodnicy
 
 
petr 



Skąd: Tarnów
 #25  Wysłany: 2019-07-23, 10:18   

Witam
Chciałem dla potomnych opisać sytuację odwrotną - w zbiorniczku przybywało płynu.
Okazało się, że po wymianie cieknącej chłodnicy na nową, założony został też nowy korek od tej chłodnicy. Po paru dniach zobaczyłem wyciek na płytkach w garażu. Okazało się, że płyn wessało do zbiorniczka pod korek i wywaliło korkiem a w chłodnicy pod korkiem pustka.
Okazało się, że ten nowy korek jest coś nie halo. Założyłem stary i działa ok. Płyn z zbiorniczka do chłodnicy można przepompować dmuchając w wlew zbiorniczka przy otwartym korku chłodnicy. Płyn się zalewaruje i leci sam do układu :-D .
_________________
pozdrawiam
petr
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #26  Wysłany: 2019-08-05, 15:48   

to ja teraz zauważyłem zassany wąż ten górny co idzie do korka chłodnicy. I tak się zastanawiam czy czasami ten korek coś działa nieprawidłowo.

Kupiłem nowy korek na podmianę , zobaczę co będzie.
_________________
i40 Wagon 1.7 CRDI - 168 km
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #27  Wysłany: 2019-08-09, 19:57   

No i wymieniłem korek. W starym jest zdeformowana guma. Jak go ruszyłem to płynu zaczęło przybywać w zbiorniczku. Korek uszkodzony

IMG_20190809_190235.jpg
Plik ściągnięto 20 raz(y) 4,35 MB

_________________
i40 Wagon 1.7 CRDI - 168 km
 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #28  Wysłany: 2019-08-11, 13:46   

Tak wygląda układ od korka do zbiorniczka wyrównującego. Ciśnienie jakie jest utrzymywane to 1.1 BAR. Uwaga są do kupienia korki 0.9 Bar tak więc zaznaczam ,że oryginalny ma 1.1 Bar. Analizując układ doszedłem do wniosków. Korek reguluje ciśnienie do 1.1 Bar. Jak w układzie będzie większe to korek podnosi się i zaczyna płyn przedostawać się do zbiorniczka. Jak się zmniejszy płyn się cofa i zawór zaczyna się zamykać. Tak więc jest regulacja ciśnienia w układzie. Układ sam się odpowietrzy i uzupełni płyn ze zbiorniczka. U mnie po tym jak temperatura mocno poszła do góry uszczelka się zdeformowała i korek źle zaczął regulować ciśnienie.

Korek.png
Plik ściągnięto 21 raz(y) 18,16 KB

_________________
i40 Wagon 1.7 CRDI - 168 km
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #29  Wysłany: 2019-08-13, 07:34   

MD13 - wg mnie ten schemat to trochę "rysunek małego Kazia" nie objaśniający zasadę działania korka.

W korku chłodnicy są dwa zawory: ciśnieniowy i próżniowy. Jak na foto "czary mary, otwiera się zaworek i płyn wraca do układu".

20190813_082020[1].jpg
zdjęcie ze strony capri.pl
Plik ściągnięto 30 raz(y) 1,52 MB

 
 
MD13 



Kolor: Biała Perła
Skąd: Łódź
 #30  Wysłany: 2019-08-13, 07:45   

ELETomek o to mnie zagiąłeś. Nie zauważył tego zaworka. No i to ma sens. Czyli jest tak jak piszesz. tylko u mnie jak uszczelka się tak zdeformowała to uszczelniła otwór do zbiorniczka wyrównawczego więc ani w jedna ani w drugą. Patrz no że nie zwróciłem uwagi na ten drugi zawór. Dzięki za wyprostowanie.
_________________
i40 Wagon 1.7 CRDI - 168 km
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM