Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Falujące obroty 1.4 MPI
Autor Wiadomość
iPeace 



Kolor: Champion Blue
Skąd: Wrocław
 #1  Wysłany: 2019-07-08, 22:28   Falujące obroty 1.4 MPI

Od jakiegoś czasu zauważyłem pewne problemy z silnikiem na wciśniętym sprzęgle.
1. Dojeżdżając np. do skrzyżowania, gdy wciskam mocniej hamulec i po chwili sprzęgło, obroty potrafią spaść do ok 400-500 i po chwili wracają do normy.
2. Przy większych prędkościach gdy wciskam sprzęgło, obroty potrafią sobie falować od 500 do 2500 i tak w kółko.
3. Delikatne hamowanie z większej prędkości z wciśniętym sprzęgłem i obroty zostają na poziomie ~2000 aż nie zwolnię do kilku km/h.

Nie pamiętam kiedy pierwszy raz to zaobserwowałem, teraz mam przejechane 10 tys km. Auto produkcja czerwiec 2018.
Widziałem na autocentrum, że kilka osób zgłosiło podobne usterki. Czy u Was jest podobnie? Zgłaszaliście to w ASO? Udało się coś osiągnąć?

PS. 4. Przy prędkościach powyżej 10km/h i wciśniętym sprzęgle komputer pokazuje spalanie rzędu kilku litrów/100km
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #2  Wysłany: 2019-07-08, 23:05   

W i20 chyba mają podobny problem http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=12304
 
 
tomilipin 



Kolor: Engine Red (Solid JHR)
Skąd: Wielkopolska
 #3  Wysłany: 2019-07-09, 12:28   

Nie mam takiego problemu (posiadam ten sam silnik).

iPeace napisał/a:
Delikatne hamowanie z większej prędkości z wciśniętym sprzęgłem i obroty zostają na poziomie ~2000 aż nie zwolnię do kilku km/h
Faktycznie miałem tak kilka razy, ale podejrzewam, że może mieć to związek z synchronizacją biegów w skrzyni biegów. Samochód przygotowuje się na zmianę biegu gdy masz wciśnięte sprzęgło i ustawia obroty tak, aby zsynchronizować sąsiadujące biegi. Dobrze myślę?
 
 
piotri 



Skąd: Poznań
 #4  Wysłany: 2019-07-09, 21:34   Re: Falujące obroty 1.4 MPI

iPeace napisał/a:

2. Przy większych prędkościach gdy wciskam sprzęgło, obroty potrafią sobie falować od 500 do 2500 i tak w kółko.

Nie pamiętam kiedy pierwszy raz to zaobserwowałem, teraz mam przejechane 10 tys km. Auto produkcja czerwiec 2018.
Widziałem na autocentrum, że kilka osób zgłosiło podobne usterki. Czy u Was jest podobnie? Zgłaszaliście to w ASO? Udało się coś osiągnąć?




Mam punkt 2. Dopóki nie przeczytałem o tym i nie widziałem filmu na youtubue nie zauważyłem problemu, bo zawsze hamuje silnikiem.
Problem się pojawia przy jeździe na luzie, ciepły silnik + obciążenie prądu(klima).
Na przeglądzie sprawę zgłosiłem, mówili(udawali? :) ), że nie możliwy taki objaw. Po przeglądzie stwierdzili, że "zresetowali wszystko" i powinno być dobrze, oczywiście..... nie jest
 
 
iPeace 



Kolor: Champion Blue
Skąd: Wrocław
 #5  Wysłany: 2019-07-10, 11:03   

tomilipin, nie pisz takich rzeczy publicznie bo jeszcze ASO to podchwycą i zaczną reklamować jako feature :p to nie jest regularne zachowanie, więc raczej to jakiś błąd sterownika, ale pewności nie mam :)

Piotri, dawno robiłeś przegląd? Które ASO? Też w większości hamuję silnikiem, dlatego mocno mi to nie przeszkadza, ale jednak niesmak pozostaje
 
 
piotri 



Skąd: Poznań
 #6  Wysłany: 2019-07-10, 12:05   

iPeace napisał/a:

Piotri, dawno robiłeś przegląd? Które ASO? Też w większości hamuję silnikiem, dlatego mocno mi to nie przeszkadza, ale jednak niesmak pozostaje


W maju, Szpot Swarzędz. Niesmak jest i zgadza się, że nie przeszkadza.
Raczej zgłosiłem dla zasady, ewidencji i podniesienia statystyk, bo czytając wątek o i20 nie liczyłem na to, że jest jakieś rozwiązanie.
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #7  Wysłany: 2019-09-17, 12:43   

Od tygodnia ujeżdżam w firmie i30 własnie z tym silnikiem.. czytałem wcześniej ten temat i usilnie próbuję doszukać się tego typu zachowań - bezskutecznie. Czy to się objawia po jakimś czasie? (Auto na razie miasto, wiec przebieg mniej jak 320 km) Jedynie co zauważyłem, to może ze 2 razy - podczas przyspieszania wskazówka obrotomierza nagle teleportowała się z obrotów 2000 na 2500... Dziwne to było. Nie było płynnej zmiany tylko taki skok. Ostatnio tak miałem w megance z 96 roku :)
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM