Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[I30 GD] Dopalanie DPF jak często u was?
Autor Wiadomość
Yahoou 



Skąd: łódzkie
 #46  Wysłany: 2017-05-18, 22:03   [I30 GD] Dopalanie DPF jak często u was?

Witam. Zauważyłem, że coraz częściej w moim aucie dopala sie DPF, obecnie co około 300km. Wydaje mi się, że to trochę zbyt często... Aktualny przebieg mojego H to 7500km.
Napiszcie jak często u Was załącza się wypalanie filtra cząstek stałych.
 
 
Alonzo_ 



Skąd: PL
 #47  Wysłany: 2018-05-14, 20:36   

Dpf co chwila sie wypalający moze być efekten innych problemów. Np moze wtrysk niedomagac i kopcić sobie troche. Nie musi to mieć wplywu na samą pracę.
Bo przy tym przebiegu w trasie to naprawdę coś nie tak. Mimo ze w hyundaiu widac że wypalanie dpfa to przeyebany temat nawet w świezych autach. Dno i kilo mułu
 
 
mariusz00-82 



Kolor: Biały
Skąd: Białystok
 #48  Wysłany: 2018-06-10, 07:03   

Witam wszystkich ja dalej walczę z częstym wypalaniem DPF miasto 50 km trasa co 70-125 km😑 hultaj jest na gwarancji a więc męczę serwis.Problemy z częstym wypalanie zaczęły się jak się ociepliło w zimę w mieście wypalało co 300 w trasie co 440.Pieresze dwie wizyty skończyły się podłączeniem GDS i przeskanowaniem wszystkiego zero błędów oleju nie przybywa kontrolki nie ma auto sprawne .Na trzecia wizyte umówiłem się z kierownikiem serwisu bo moim zdaniem co 50 km w mieście to nie jest normalne .Do serwisu przyjechałem z wypalający się DPF kierownik zrobił kółko pokazałem jak wygląda wypalenie na pasku zpalania oczywiście wszystko ok jak wypala to dobrze :cry: Zostałem zaproszony na godz 14 na podłączenie do komputera ,po podłączeniu wypalania z rana nie było bo kierownik wyłączył samochód i przerwał wypalanie,ostanie zapisane wypalanie 90 km temu sadzy 10.90gram dalej zdaniem serwisu wszystko ok czyli jedziemy w trasę i sprawdzamy czy wszystko ok.Na trasie po 30 km rozpoczyna się wypalanie trwa przez 20 km kończy się przed wjazdem do ASO więc idealnie sprawdzamy zapełnienie wypaliło do ZERA :shock: Czyli wszystko jest super wypala..Wszystko przebiegło prawidłowo .. Ale jutro robi Pam trasę to w poniedziałek pan przyjedzie i zobaczymy jak po trasie...
Trasa 450 km
Pierwsze wypalanie po 93 km trwało 23 km kolejne po 90 km trwało 26 km kolejne po 82 km trwało 6 km( korki na obwodnicy Warszawy) kolejne po 111 km trwało 18 km

W poniedziałek jade do serwisu pewnie się dowiem że jest ok bo wypala a nigdzie nie jest podane co ile powinno wypalać.Co o tym myslicie :oops:

[ Dodano: 2018-06-09, 10:42 ]
Podczas tych przejechanych 60 km na komputerze było ok turbo wtryski czujniki wszystko ok.

[ Dodano: 2018-06-09, 10:44 ]
Przebieg 115 tyś

[ Dodano: 2018-06-10, 07:05 ]
Może na i30 koledzy pomogą

Witam wszystkich ja dalej walczę z częstym wypalaniem DPF miasto 50 km trasa co 70-125 km😑 hultaj jest na gwarancji a więc męczę serwis.Problemy z częstym wypalanie zaczęły się jak się ociepliło w zimę w mieście wypalało co 300 w trasie co 440.Pieresze dwie wizyty skończyły się podłączeniem GDS i przeskanowaniem wszystkiego zero błędów oleju nie przybywa kontrolki nie ma auto sprawne .Na trzecia wizyte umówiłem się z kierownikiem serwisu bo moim zdaniem co 50 km w mieście to nie jest normalne .Do serwisu przyjechałem z wypalający się DPF kierownik zrobił kółko pokazałem jak wygląda wypalenie na pasku zpalania oczywiście wszystko ok jak wypala to dobrze :cry: Zostałem zaproszony na godz 14 na podłączenie do komputera ,po podłączeniu wypalania z rana nie było bo kierownik wyłączył samochód i przerwał wypalanie,ostanie zapisane wypalanie 90 km temu sadzy 10.90gram dalej zdaniem serwisu wszystko ok czyli jedziemy w trasę i sprawdzamy czy wszystko ok.Na trasie po 30 km rozpoczyna się wypalanie trwa przez 20 km kończy się przed wjazdem do ASO więc idealnie sprawdzamy zapełnienie wypaliło do ZERA :shock: Czyli wszystko jest super wypala..Wszystko przebiegło prawidłowo .. Ale jutro robi Pam trasę to w poniedziałek pan przyjedzie i zobaczymy jak po trasie...
Trasa 450 km
Pierwsze wypalanie po 93 km trwało 23 km kolejne po 90 km trwało 26 km kolejne po 82 km trwało 6 km( korki na obwodnicy Warszawy) kolejne po 111 km trwało 18 km

W poniedziałek jade do serwisu pewnie się dowiem że jest ok bo wypala a nigdzie nie jest podane co ile powinno wypalać.Co o tym myslicie :oops:

[ Dodano: 2018-06-09, 10:42 ]
Podczas tych przejechanych 60 km na komputerze było ok turbo wtryski czujniki wszystko ok.

[ Dodano: 2018-06-09, 10:44 ]
Przebieg 115 tyś
 
 
mechsio 



Skąd: Rybnik
 #49  Wysłany: 2018-07-10, 13:50   

Moge powiedzieć, że po jakimś roku czasu zwracania uwagi na to ustrojstwo w moim aucie moge powiedzieć, ze cały ten DPF to jedno wielkie nieporozumienie. Ostatnio jechałem 500 km w jedna strone z czego 250 km autostradami i drogami szybkiego ruchu (od razu wjazd na autostrade a potem na ekspresówki). Jak myślicie w którym momencie właczyło sie wypalanie DPF'a? :D oczywiście w korkach gdzies w połowie drogi jak już zjechałem z szybkich dróg.. No i przy powrocie od razu po zagrzaniu silnika zanim jeszcze wyleciałem na jakieś drogi szybkiego ruchu. ZERO "inteligencji " w tym dziadostwie. Teraz włącza się średnio co 250 km. W zimie było to rzadziej.
 
 
Grzesiek202 



Skąd: okolice Kielc
 #50  Wysłany: 2018-07-15, 22:39   

Szkoda, że tak naprawdę nikt nie wie jak to wszystko powinno działać i co jest normalne a co nie - zwłaszcza ludzie w serwisie. Czytający cały ten wątek wiedzą, że u mnie DPF został wymieniony na nowy po przebiegu 50 tys. Było to jesienią 2017. Zimą wypalanie średnio co ok. 380-400 km, a odkąd temperatura podskoczyła, maksymalny dystans to 250km. I zabawne jest to, że normalna jazda autostradą (130km/h, 6 bieg) jeszcze bardziej skraca ten dystans :!: . Ciekawe co będzie znów zimą? Widocznie tak to wszystko jest (nie)przemyślane. Ale fakt, że po iluś niedokończonych wypalaniach (no bo i jak można to robić z praktycznie ciągle regenerującym się filtrem), nigdy nie zapaliła się żadna kontrolka a auto śmiga jak zaraz po wyjechaniu z salonu.
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #51  Wysłany: 2018-07-21, 13:03   

Cześć, wypada chyba, żebym i ja opisał swoją historię, może nie i30 GD tylko PD ale silnik ten sam :) Auto z grudnia 2017, przy 10tys. km zauważyłem, że poziom oleju 1cm powyżej max. Pojechałem do ASO w Warszawie, nazwijmy je "krzak", tam generalnie zapytano mnie czy wiem kiedy wypala się DPF, więc odpowiedziałem, że pojecia nie mam. Nie powiedziano mi, że oleju przybyło od częstego wypalania filtra - w sumie to nic mi tam nie powiedziano, gdybym nie zlecił wymiany oleju to by mnie chyba z tym stanem 1cm powyżej wypuścili do domu. Ostatecznie wymieniono olej + filtr i powiedziano, żebym obserwował co sie będzie dziać.

Zrobiłem kolejne 3tys. i oleju znów przybyło - poczytalem o wypalaniu serwisowym DPFu i dzwonię do serwisu "krzak" w Warszawie, tam sam kierownik zapewniał mnie, że wypalenie serwisowe możliwe jest tylko w sytuacji jak komputer auta na to pozwoli czyli przy zapełnieniu filtra >80%, pomyślałem sobie - robi mnie w bambuko.

Udałem się do serwisu Motortest w Warszawie, gdzie od razu mi powiedziano, że wymiana oleju w serwisie "krzak" została przeprowadzona nieprawidłowo, najpierw powinni wypalić filtr serwisowo (co oczywiscie jest jak się okazało możliwe w każdej chwili) a dopiero potem zalac nowy olej, inaczej dalej go będzie przybywać przez częste dopalanie filtra.

Serwis Motortest stwierdził 8,5g sadzy, wypalił do 0,01g, jako, ze oleju przybyło jakies 2mm na bagnecie a nie 10mm jak poprzednio, nie zdecydowałem się na wymianę, mam obserwować jak będzie się teraz zachowywać DPF. Od wizyty w warsztacie wypala sie właściwie codziennie, nie ważne czy trasa czy miasto, więc co kilkadziesiąt km. Czekam aż znów przybędzie oleju i wracam do Motortest - bo coś ewidentnie jest nie tak :(
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
mariusz00-82 



Kolor: Biały
Skąd: Białystok
 #52  Wysłany: 2018-07-30, 22:17   

Kolego i jak sytuacja z wypalaniem DPF
Ostatnio zmieniony przez Brt 2018-10-14, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #53  Wysłany: 2018-07-31, 17:07   

Na pewno lepiej kontroluję proces wypalania, kiedy mogę czekam na zakończenie, auto odżyło po wypaleniu serwisowym, zalałem też Liqui Moly 2650 (do stosowania co 2tys. km)... Jeżdżę też trochę ostrzej, unikam zbyt wczesnego wrzucania wyższego biegu... Pomiędzy Liqui Moly będę lal profilaktycznie https://www.petrostar.pl/...00ml,p575532982 dla poprawy jakości paliwa
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
kornjed 



Skąd: Coburg
 #54  Wysłany: 2019-06-02, 11:36   

Witam. W ciągu ostatnich dni byłem trochę w rozjazdach i zauważyłem dziwne zachowanie mojej i30tki. Mianowicie DPF wypalał się średnio co 90-120 km :shock: Trasa głównie autostrady i kilka krajówek (w Niemczech), więc taki stan rzeczy jest dla mnie mocno niepokojący. Odkąd zacząłem zwracać uwagę na wypalanie i notować stany licznika (od stycznia) to wypalanie następowało w interwałach 200-300km przy jeździe pół miejskiej, oraz około 500 km przy autostradowych przebiegach. Przebieg 164tys km, rocznik 2012, właścicielem auta jestem od września 2018.

Czyżby tak z dnia na dzień DPF się zapchał?
Czy gwałtowny wzrost temperatury zewnętrznej może mieć wpływ na częstsze wypalanie?
Dodam że ostatnie wypalanie na końcu trasy trwało 30km a nie jak to zwyczajnie bywa 20km. B
yłbym wdzięczny za jakieś sugestię, ale obawiam się że bez wizyty w warsztacie się nie obejdzie :roll:
 
 
qbadm 



Kolor: Intense Copper
Skąd: W-wa
 #55  Wysłany: 2019-06-02, 11:59   

Spróbuj wlać dopalacz Liquid Moly albo Millersa, wyskocz na trasę i powinien dopalić, dodatkowo polecam lać regularnie Millers EcoDiesel lub Archoil AR6900-D MAX co ogranicza produkcję sadzy...
_________________
Pozdrawiam
qbadm
 
 
ELETomek 



Kolor: biały
Skąd: Łęczyca
 #56  Wysłany: 2019-06-02, 12:14   

kornjed napisał/a:
Czyżby tak z dnia na dzień DPF się zapchał?
Czy gwałtowny wzrost temperatury zewnętrznej może mieć wpływ na częstsze wypalanie?


1. Może warto zrobić diagnostykę wtryskiwaczy. Szybko zapychający się dpf to może być np objaw niesprawności wtryskiwaczy.
2. Moim zdaniem wręcz przeciwnie. Dłużej i częściej wypalał mi się dpf zimą niż latem.
 
 
kornjed 



Skąd: Coburg
 #57  Wysłany: 2019-06-02, 13:30   

qbadm napisał/a:
Spróbuj wlać dopalacz Liquid Moly albo Millersa, wyskocz na trasę i powinien dopalić

Miałem wlane profilaktycznie coś takiego z LM jakieś 3000km temu, nie zauważyłem po tym żadnej różnicy Dodatek do ochrony DPF Miałeś to na myśli? Dodam że jeżdżę na oleju Millersa EE z rzekomą Nanotechnologią, więc sam olej w sobie jest teoretycznie niezły. Mam jeszcze nie użyty taki dodatek Dodatek do Common Rail

ELETomek napisał/a:
1. Może warto zrobić diagnostykę wtryskiwaczy. Szybko zapychający się dpf to może być np objaw niesprawności wtryskiwaczy.

Może faktycznie jest coś na rzeczy a ja myślałem że to wina paliwa. Otóż jakoś w tym tygodniu jak się nagle mocno ociepliło to po długim postoju bądź na drugi dzień silnik chodził 10-15 sekund nierówno, powiedzmy trochę kulał i po tym czasie wszystko wracało do normy. Stwierdziłem że może wina paliwa i zalałem klasy premium i po tym wydawało mi się że jest OK :oops: Byłem przed chwilą sprawdzić i hmm, kulanie nie ustąpiło całkowicie ale jest zdecydowanie krótsze i nie tak gwałtowne, 3-5 sekund i po wszystkim. Wydaje mi się że zimą/wiosną problem nie występował bo silnik startował na ssaniu, albo faktycznie kondycja wtryskiwaczy się pogorszyła :roll: Filtr paliwa zmieniony przed zimą.

Dodam że od zakupu nie zauważyłem wzrostu spalania. Stan oleju bez zmian nie przybywa ani nie ubywa... :-|
 
 
gall_anonim3 



Kolor: red
Skąd: Pruszków
 #58  Wysłany: 2019-06-12, 20:13   częste wypalanie po wymianie oleju?

Cześć.
Ja zauważyłem, ze po wymianie oleju w silniku (z filtrem) wypalanie robi się 2 razy częściej niż przed... jak na mój łeb to nie ma to żadnego sensu ale być może ktoś z forumowiczów wie więcej. Być może przebieg robi swoje (220kkm) ale aż mi głupio wrócić do warsztatu, który olej wymieniał i im zasugerować że mogli coś spieprzyć...bo niby co? Olej ze sklepu shell 5w30 ultra helix ect c3 - weszło 5 litrów.
Czy może być jakikolwiek związek??
PS. Turbo oraz wtryski sprawdzane i sprawne...
Dzięki za wszelkie sugestie!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM