Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: Brt
2017-01-01, 23:51
[i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R
Autor Wiadomość
grzekrys83 



Kolor: Vivid Blue
Skąd: Bytom
 #31  Wysłany: 2015-09-22, 10:44   [i30 FD] Ciężko działające biegi 1 i R

Witam.
Szukałem po forum, ale nie znalazłem podobnego problemu.
Czy też macie / mieliście problem z ciężko wchodzącymi biegami 1 i R?
Zdarza mi się to częściej jak na dworze jest zimno i na włączonym silniku.
Jak jest zimno i silnik wyłączony, to działają bez problemu.
Również w lecie nie ma tego problemu.
Jest to dość specyficzne.
Byłem w serwisie, ale jak na złość wówczas wszystko działało.
Może ktoś podpowiedzieć gdzie szukać przyczyny?
Auto: i30 CW (Pierwsza generacja po FL) 2010r. 1.6 CRDi 116 KM
_________________

 
 
WaldiBarca 



Kolor: Srebny
Skąd: Siemianowice Śląskie
 #32  Wysłany: 2017-04-23, 11:31   

A po czym to bylo poznac przy wymianie oleju ? Powiedz cos wiecej, i czy pytales o laczny koszt wymiany synchronizatorow?
_________________
WaldiBarca
 
 
bobekos 



Kolor: Czarny
Skąd: Łódź
 #33  Wysłany: 2018-05-27, 21:18   

Zapomniałem napisać że jeszcze może być kwestia wysprzeglika w aucie. U mnie po wymianie inaczej biegi wchodziły. Jeżeli barwa się robi trochę jakby biała lub inna a nie jest typowo oleista to znaczy że możesz mieć problem z synchronizatorem w skrzyni a to już grubsza sprawa... Nie pytałem bo ciężko stwierdzić na zewnątrz :/ Mówił że skrzynie koreańsko-japonskie są najlepsze...
Na tą chwilę problem skrzyni mnie męczy i ciągle się zastanawiam robić czy jeździć do końca...?! Jak tam u was chodzi 1/2...?
 
 
CleverDevil89 



Skąd: Woj. Świętokrzyskie
 #34  Wysłany: 2018-06-22, 15:17   

Witam. Ja również miałem problem że zmianą biegów. Ciężko wchodził 1 i 2 bieg. Wsteczny zgrzytał... Na początku wymieniłem olej w skrzyni ( nic nie pomogło). Tak więc wymieniłem sprzeglo kpl. LUKa i silownik sprzęgła. Efekt...? 100% zadowolenia :-) Biegi chodzą płynnie, brak chaczenia czy zgrzytanie. Pedał bierze już normalnie w połowie A nie jak wcześniej, że milimetr popuszczenia nogi i autko ciągnęło do przodu.... To tak dla informacji dla tych, którzy mają dylemat ;-) pozdro
 
 
pawelgep111 



Kolor: 9A
Skąd: warszawa
 #35  Wysłany: 2018-10-15, 11:48   

Witam. Ten sam problem występował w moim Hyundai-u od chwili zakupu i występował też u poprzedniego właściciela. ciężko wchodząca jedynka w momencie gdy samochód się jeszcze toczy a ostatnio także po zatrzymaniu auta. sugerując się forum wymieniłem olej w skrzyni biegów oraz wyprzęgnik, bez jakiejkolwiek poprawy. Problem dopiero zdiagnozował mechanik z warsztatu specjalizującego się w naprawach skrzyni biegów. (wcześniej inni mechanicy sugerowali wymianę pompy sprzęgła) . Okazało się że wystarczyło podciągnąć jedną z linek od wybieraka biegów o około 2-3 mm żeby wszystko zaczęło działać jak należny (linka znajdująca się z prawej strony dźwigni zmiany biegów) . Regulację zrobiłem samodzielnie w ok. 1h.
 
 
bobekos 



Kolor: Czarny
Skąd: Łódź
 #36  Wysłany: 2018-10-15, 19:04   

Kolego jak się do tego dostać...? Jakieś foto co dokładnie itp bo stoję nad zmianą skrzyni a chętnie bym w starej pogrzebal...
 
 
pawelgep111 



Kolor: 9A
Skąd: warszawa
 #37  Wysłany: 2018-10-16, 09:09   

Zacznę od objawów usterki bo one są w tym momencie najistotniejsze.
Hacząca jedynka : nie da się wbić gdy samochód się jeszcze toczy, po zatrzymaniu i wysprzęgleniu czasem wskoczy bez problemu najczęściej dźwignia zmiany biegów staje w pewnym miejscu nie dając się przesunąć. objaw pojawia się też czasem na wyłączonym silniku.
Powodem są wyrobione mocowania linki przy wybieraku skrzyni biegów i dźwignie samego wybieraka, przez co zaczyna brakować zakresu ruchu roboczego dla linki. Wystarcz wtedy przy zmianie biegów np z 2 na 1 lub z luz na 1 podnieść pierścień zabezpieczający wsteczny bieg i wbić jedynkę przesuwając dźwignię zmiany biegów o ok 1-2 cm w lewo poza jej normalny zakres pracy, jeśli biegi będą wchodziły poprawnie to problemem jest wspomniana linka.
Naprawa polega na:
1 odkręcamy gałkę zmiany biegów i demontujemy mieszek (jest na zatrzaski, łatwo schodzi)
2 zdejmujemy plastyk z konsoli, jest na zatrzaski, zaczynamy od białych znajdujących nie z boku
3 wspomniana linka znajduję się z prawej strony wybieraka (jedyna widoczne, niemożna pomylić) zjednujemy zawleczkę i podkładkę, ciągany linkę z wybieraka i skracamy skok o ok 2-3 ząbki (ostrożnie bo można przesadzić i rozregulować zupełnie skrzynię).
Zdaniem mechanika z dużej części źle pracujący skrzyń biegów mogą być rozregulowane linki .
Pozdrawiam :-D

111111.jpg
Obudowa wybieraka mocowana na zatrzaski
Plik ściągnięto 58 raz(y) 669,96 KB

333333.jpg
Zatrzaski obudowy.
Plik ściągnięto 101 raz(y) 409,66 KB

222222.jpg
Linka na samym dole, po zdjęciu plastiku dostęp jest całkiem dobry
Plik ściągnięto 110 raz(y) 511,3 KB

 
 
mesiavsh 



Kolor: Biały
Skąd: Kielce
 #38  Wysłany: 2018-10-26, 18:51   

Dzisiaj sam zmierzyłem się z podobnym problemem. U mnie był problem z redukcji z 5 na 3ci bieg i często nie chciała wchodzić 1ka.
Uzupełnię tutorial kolegi o dodatkowy opis i zdjęcia.

Zaczynamy od wkrętów przy naszych nogach (po jednym na stronę), oba są pod zaślepkami
https://photos.app.goo.gl/xapz9jBScZEWTHnz7

Następnie podważamy czymś płaskim wyściółkę schowka (u mnie nie ma podłokietnika) na samym końcu pasa środkowego przed tylnymi fotelami i wykręcamy dwie śruby kluczem 10mm

https://photos.app.goo.gl/EdpTKP6azMNyCBf2A

Podważamy mieszek gałki zmiany biegów (ja użyłem plastikowej karty), schodzi stosunkowo łatwo. Zgrzytamy zębami na syf jaki zgromadził się w rancie (klniemy pod nosem). Gałki i samego mieszka nie trzeba zdejmować, wystarczy wywinąć go do góry. Pod zdjętym mieszkiem mamy ostatnie dwa wkręty , które usuwamy.

https://photos.app.goo.gl/6kU5PGzuD6VXRgD88

Nie posiadam niestety zdjęcia panelu z gniazdem usb i gniazdem zapalniczki trzeba go z wyczuciem pociągnąć do góry. Trzyma się na czterech zatrzaskach na wcisk. Odpinamy dwie wtyczki : od gniazda zapalniczki i portu usb. Obie wtyczki mają po środku wciskany element, który umożliwi ich odpięcie.

https://photos.app.goo.gl/aYL1TQfh3JEja6Gj6
Podnosimy całą konsolę środkową lekko do góry od tyłu pojazdu. Będzie nam przeszkadzała dźwignia "ręcznego". Pod nią jest plastikowa zaślepka, którą wystarczy wypchnąć od spodu. Łatwo wyskakuje.
https://photos.app.goo.gl/VSA962wSqY7rxqzy5

Mamy taki widok
https://photos.app.goo.gl/VQfRwfccj96sFRYL9
https://photos.app.goo.gl/CUqVoYEkQgkQgjmp8

Rzeczona prawa linka trzyma się na małej zawleczce, którą należy zdejmować z wyczuciem bo potrafi wyskoczyć i wpaść w jakąś dziurę
https://photos.app.goo.gl/EnoFdg7hUrq3KMFd8

Po usunięciu zawleczki zdejmujemy linkę z trzpienia (łatwo schodzi). Zastanawiałem się o co koledze wyżej chodzi z tymi ząbkami, nawet usunąłem linkę z mocowania (szary element).
Jak przekręcimy lekko na bok plastikowy element zakończenia linki to je widać (ząbki ;-) )
https://photos.app.goo.gl/MsS2bT1HJFuVYg5p8

Zaznaczamy czymś pozycję elementu w środku, żeby nie przesadzić z regulacją. Rozchylamy DELIKATNIE zewnętrzne zatrzaski mocowania i wysuwamy na zewnątrz plastikowy element.
https://photos.app.goo.gl/2CD1pcrkThUNyXUVA

Wsadzamy go z powrotem na miejsce, ale jak kolega wyżej pisał 2-3 ząbki bliżej linki (skracamy ją).
https://photos.app.goo.gl/yqmrSyiyf1KcswFNA

Wsadzamy na trzpień, zakładamy zawleczkę i pora na test drogowy.
U mnie wyszło w sumie nie 3 ząbki, ale 1,5mm. Musiałem trzy razy skrócić linkę, żeby osiągnąć właściwy efekt. Oczywiście staramy się małymi krokami, żeby nie przesadzić.
Na koniec możemy jeszcze sobie podregulować linkę hamulca ręcznego bo mamy go na wierzchu i składamy wszystko do kupy.

Efekt jest taki, że teraz mogę szybko zredukować , żaden bieg nie "haczy".
Samą operację uważam za bardzo łatwą. Potrzebny był mi śrubokręt gwiazdkowy, klucz 10mm i coś plastikowego (karta) do podważenia plastików.
W sumie to tak naprawdę dłużej wrzucałem zdjęcia do google i pisałem ten poradnik niż było przy tym roboty.
Myślę, że dobrym pomysłem byłoby podpięcie go gdzieś jako tutorial na ciężko działające biegi.
 
 
GRZECH 



Kolor: Champagne Silver
Skąd: Chorzów
 #39  Wysłany: 2018-10-30, 20:17   

Może się kiedyś przyda :)
_________________
-------------------
GRZECH
 
 
grzekrys83 



Kolor: Vivid Blue
Skąd: Bytom
 #40  Wysłany: 2019-06-12, 12:14   

Zrobiłem wszystkie czynności zgodnie z instrukcją.
Praca faktycznie banalna do wykonania w 15 min na parkingu z podstawowym zestawem kluczy.
U mnie niestety nie dało to rezultatu żadnego.
Obawiam się, że czeka mnie wymiana sprzęgła.
W związku z tym ktoś może zna dobrego, pewnego mechanika na śląsku?
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM