Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Santa Fe DM] Czyszczenie EGR
Autor Wiadomość
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #1  Wysłany: 2019-05-05, 09:34   [Santa Fe DM] Czyszczenie EGR

Od w sumie tygodnia jestem w posiadaniu Santka, 2013 rok, 2.2 crdi - obecnie na blacie ok. 190 tys. W środę wyjechałem na majówkę, trasa w obie strony ok 1000 km - Krynica Zdrój. Co mnie zaciekawiło to okopcona rura, ba - nawet ta srebna nakładka pod zderzak była zasyfiona. Raz widziałem nawet dymek podczas przyspieszania. Przebieg autostradowy, problemu z DPF raczej nie ma - zaobserwowałem raz dopalanie. Jechaliśmy w 4 osoby dorosłe plus dziecko, do tego bagaże. Spalanie średnie wg dystrybutora wyszło w okolicach 6.8 litra - zatem też ok, w sumie jak jechałem do Karpacza w ubiegłym roku, to i40 na trasie spalił 6.2.
Nie słyszę żadnych świstów, więc chyba nie ma lewizny ani nieszczelności. trzyma dość ładnie moc i zbiera się też ok. Może to EGR do czyszczenia? Jak się do tego zabrać? Gdzie go szukać :)
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Piotrek79 



Skąd: Miechów
 #2  Wysłany: 2019-05-05, 15:08   

EGR masz między turbo a głowica.
Wpisz sobie w google EGR 2.2 crdi i będziesz widział na co patrzeć.
To jest EGR elektryczny i chyba taki sam jak w reszcie samochodów z crdi 2.2 i 2.0.
W YT napewno znajdziesz jak się go czyści.
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #3  Wysłany: 2019-05-29, 10:50   

Orientujecie się gdzie szukać czujnika doładowania?
_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
waszek_rmc 
I am the one who knocks



Kolor: titanium silver T6S
Skąd: Roszków
 #4  Wysłany: 2019-06-10, 20:36   

Ok, znalezione. Wyczyszczone. O ile czujnik doładowania (na schemacie kolor czarny) był mocno zabrudzony, to EGR (kolor czerwony) wyglądał całkiem ok. Trzeba trochę siły by go wyciągnąć. Na rosyjskim forum (kompedium wiedzy o Santa) dowiedziałem się, że DPF montowano po 2015 roku.. wcześniej prawie każdy 2.2 crdi spełniał normę EURO IV, czyli bez DPF.



_________________
Escort 92' -> Megane Coupe ph1 96' -> Megane hatchback ph1 97' - Laguna II 01' -> Hyundai Tucson 05' 2.0 LPG -> Hyundai i40 11’ SW 1.7 High -> Hyundai Santa Fe DM 13’ 2.2 4WD
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM