Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

[Accent LC] Mam klika pytań.
Autor Wiadomość
Adam985
[Usunięty]

 #1  Wysłany: 2012-12-03, 21:24   [Accent LC] Mam klika pytań.

Witam od miesiąca jestem posiadaczem Accenta 1.5 CRDi. Jak wiadomo praktycznie każde używane auto ma coś do naprawy.Byłem kilka dni temu w warsztacie bo chciałem zrobić zimowy przegląd. Okazało się między innymi że przy wtrysku zaczyna się "pocić" , mechanik zalecił mi Uszczelnienie wtrysków , czy ktoś z was może już to robił ? i jakiej spodziewać się za to kwoty ? z tego co wiem to tam się wymienia podkładkę i gumy. Nie wiem o ile teraz może być większe spalanie bo tam delikatnie uchodzi ropa.

Następne pytanie w silniku jest kartka że olej był wymieniany w czerwcu, (samochód sprowadzany z Niemiec) dzisiaj gdy sprawdzałem poziom oleju bagnet pokazał gdzieś w połowie.Czy powinno wskazywać max czy po kilku miesiącach może tak być ? Oleju raczej nie pali ale może być jakiś malutki wyciek po w warsztacie widziałem jakąś małą plamkę jak podnieśli auto ale mówili że to nic groźnego, przegląd też przeszedł bez problemu.

Kolejne pytanie jest takie co ile czasu wymienia się płyn wspomagania ? mam mniej niż minimum i muszę wymienić bo chyba się nie dolewa co nie ? mam nadzieję że będzie dobrze służył. Na razie tyle z mojej strony ;-)
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #2  Wysłany: 2012-12-03, 21:39   

Teoretycznie producent nie przewidział takiej wymiany, ale profilaktycznie można wymienić.Na początku pod zbiorniczek wkładamy trochę szmat aby cieknący olej nie zalał nam pasków silnika następnie odsysamy stary płyn strzykawką z apteki (do butelki tak aby kontrolować potem ilość tego co wycieknie z układu ) potem należy odczepić przewód ( ten który idzie do krućca wyżej położonego w zbiorniku ) i odpięty wąż wkładamy do butelki ( można odczepić też przewód zasilający pompe i zdemontować zbiornik w celu oczyszczenia w środku ).
Uruchamiamy na chwilę silnik i kręcimy kierownicą kilkanaście razy ( oczywiście koniecznie na podniesionym przodzie samochodu ) do momentu gdy butelka wypełni się w ilości całego płynu w układzie czyli ok 0,9l.Teraz montujemy wąż ( węże ) do zbiornika i zlewamy nowy czerwony płyn MOBIL ATF 220 ( cena ok.24 złotych np. w E. LECLERC ) korka od zbiornika nie nakładamy ( odpowietrzenie układu ) .Uruchamiamy silniki i znów kręcimy kierownicą kilkanaście razy i dolewamy płyn i znów kręcimy w tym czasie będzie słychać piszczenie pompy ale tak ma być (po ok 2 minutach przestanie ) .Na koniec dolewamy płyn do prawidłowego poziomu zamykamy zbiornik i kierownica kręci się tak jak przed wymianą, ale tak już jest taka wymiana nic nie daje :mrgreen: .
 
 
Zbyszek 



Kolor: biały
Skąd: Warszawa
 #3  Wysłany: 2012-12-09, 12:32   

Adam985 napisał/a:
dzisiaj gdy sprawdzałem poziom oleju bagnet pokazał gdzieś w połowie.Czy powinno wskazywać max czy po kilku miesiącach może tak być ?

Może po prostu zalali olej do połowy stanu? Dla pewności ja bym olej zmienił. Kartkę każdy może sobie nakleić/przywiesić. Podobnie z rozrządem. Lepiej nie ufać kartkom.
_________________
Był Accent LC (2001) 1.3 12V
Był Accent MC (2008) 1.4 16V
Jest jeszcze i10 PA (2012) 1.1 12V

 
 
 
kml 



Kolor: złoty metallic
Skąd: Warszawa
 #4  Wysłany: 2012-12-10, 19:35   

Dokładnie tak - należy wymienić olej i rozrząd. Pierwsze jest tanie a drugie jest zaj...cie drogie w naprawie jak się zerwie.
_________________
Hyumobil :D
 
 
Adam985
[Usunięty]

 #5  Wysłany: 2012-12-19, 15:53   

Witam,chciałem napisać że mam już wymieniony rozrząd, uszczelnione wtryski i wymieniony płyn wspomagania który ponoć dobrze już nie wyglądał i nie było go w normie.Dodam że przed wymianą od kilku dni na zimnym silniku coś hałasowało,myślałem że może rozrząd zaczyna ale powiedzieli mi że to rolka lub pompa wspomagania.Podejrzewam że przez niedobór tego płynu to się zaczęło. Wlali Mobil ATF 220. Mam nadzieję że teraz będzie dobrze i że mam spokój na jakiś czas bo wydaje mi się że kiedyś będzie do wymiany czy regeneracji ta część. Pozdrawiam.
 
 
KISIEL2000
[Usunięty]

 #6  Wysłany: 2013-05-16, 20:26   

Adam985 napisał/a:
Witam,chciałem napisać że mam już wymieniony rozrząd, uszczelnione wtryski i wymieniony płyn wspomagania który ponoć dobrze już nie wyglądał i nie było go w normie.Dodam że przed wymianą od kilku dni na zimnym silniku coś hałasowało,myślałem że może rozrząd zaczyna ale powiedzieli mi że to rolka lub pompa wspomagania.Podejrzewam że przez niedobór tego płynu to się zaczęło. Wlali Mobil ATF 220. Mam nadzieję że teraz będzie dobrze i że mam spokój na jakiś czas bo wydaje mi się że kiedyś będzie do wymiany czy regeneracji ta część. Pozdrawiam.


Kolego, czy wymiana płynu wspomagania pomogła ugasić problem hałasującej pompy wpomagania? Przy jakim przebiegu to robiłeś?
Jaki był koszt wymiany płynu i robocizny?

Pozdr.
 
 
kosmos2011 
HYUNDAI E4U JAJKO



Kolor: Desert Sand Metalic
Skąd: Gdańsk
 #7  Wysłany: 2013-05-16, 21:01   

Adam985 napisał/a:
Mi też pompa trochę hałasowała jakiś czas po zakupie auta ,ja się nie znając zbyt dużo myślałem że to rozrząd,jednak okazało się że olej był do wymiany bo było go poniżej normy i był już bardzo zużyty, jakaś gęsta breja już była ale u mnie jest już przebieg 225 tys. Wlali mi Mobile ATF 220 i jest ok , ale gdybym się w porę nie zorientował to mogłoby uszkodzić pompę.
 
 
sharpoi
[Usunięty]

 #8  Wysłany: 2013-07-03, 12:55   

Witam.
Podczepię się pod temat mam getza 1,5 crdi 08r. w instrukcji obsługi jest ładny rysunek zbiorniczka na płyn do wspomagania umiejscowiony przy zb. na płyn do spryskiwacza, przypuszczam że jest tak w silniku benz. bo u mnie nie ma takiego zbiorniczka, a może wie ktoś gdzie on w dieslu się znajduje?

[ Dodano: 2013-07-05, 12:27 ]
Jak się szuka konkretnych informacji odpowiedzi jak na lekarstwo ale za to co niektórych kolegów strasznie interesował mój profil :-P
No więc w instrukcji obsługi są zdjęcia silników są i benz i diesle. Na jednym zdjęciu silnik diesla z zb wyr. pł. do wspomagania na drugim bez zbiornika obydwa po napisie 16v wyglądają na 4 cyl. Nie dawało mi to spokoju więc zadzwoniłem do aso i dowiedziałem się że w moim gacku jest wspomaganie elektryczne z tego co mi Pan serwisant powiedział zależy to od wersji samochodu.
Także jedna czynność obsługowa odpada :mrgreen:
 
 
castorp 



Skąd: Śląsk
 #9  Wysłany: 2019-06-08, 00:46   

U mnie też cyka, wydawałoby się, że z okolic pompy wspomagania, ale jak stetoskopem osłuchałem to jednak cyka z listwy wtryskowej. Pali ostatnio jakby więcej niż rok temu. Ktoś z Was miał już podobnie i wymieniał tę listwę?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM