Poprzedni temat «» Następny temat


Tagi tematu: Brak tagów.

Szarpie podczas przyspieszania - tylko na gazie.
Autor Wiadomość
Markuss1 



Skąd: Gubin
 #1  Wysłany: 2019-04-05, 01:04   Szarpie podczas przyspieszania - tylko na gazie.

Witam serdecznie.
Mam Hultaja i30 II GD (kombi rok 2013). Przebieg 162 tys.
Od nowości na "fabrycznym" gazie, instalacja BRC. Cały czas regularnie serwisowany.
Gwarancja skończyła się w marcu...
Obecnie pojawił się problem, który występuje tylko na gazie.
Otóż niekiedy podczas przyspieszania czuć lekkie szarpnięcia - może ze dwa, trzy i dalej jedzie płynnie. Na benzynie tego nie ma.
Podejrzewam, że to coś z zapłonem - może np. kable zapłonowe, ale dowiedziałem się, że niby kabli jako takich w tym modelu nie ma :?: :shock:
To jak to działa bez kabli? I czy jest jakaś "inna wiązka", która zastępuje kable a mogłaby się ewentualnie popsuć?
Zostają chyba świece, albo cewka. Czy reduktor albo wtryski gazu mogą dawać takie objawy?
Podkreślam, że wtryski pracują cichutko, na wolnych obrotach silnik chodzi bardzo równo i nie brakuje mu mocy.
Czy ktoś miał podobny objaw i może coś doradzić?
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #2  Wysłany: 2019-04-05, 11:34   

Nie znam konkretnie modelu silnika ale instalacja "bez kabli" sugeruje posiadanie cewek bezpośrednio na świecach, indywidualnie lub cewka jako moduł - monolit - mam taką w xsarze picasso.
W takim układzie może szwankować któraś z cewek ale gdy problem jest tylko na gazie - sprawdziłbym świece
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Markuss1 



Skąd: Gubin
 #3  Wysłany: 2019-04-24, 22:27   

Wymieniłem świece i wszystko OK :-)
Dziękuję za pomoc, temat do zamknięcia.
 
 
Chorazy 



Kolor: BX SILVER
Skąd: Dolny Śląsk
 #4  Wysłany: 2019-06-04, 16:52   

Chciałem dodać jeszcze coś od siebie do tego typu awarii, miałem ostatnio nieprzyjemność ją posiadać. Wcześniej zakupiłem irydowe denso za ponad 200zł komplet, przejeździły zaledwie 28k km... Oczywiście nie uznają reklamacji, same świece wyglądały dobrze, nie szwankowały na benzynie, ale właśnie na gazie. Za komplet nowych, zwykłych, dedykowanych do tego silnika zapłaciłem zaledwie 50zł. Dla mnie kalkulacja jest prosta, nie opłaca się inwestować w te całe świece do gazu, platynowe, irydowe, platynowo-irydowe, już lepiej częściej zapobiegawczo wymieniać te, które zaleca producent i nie ryzykować uszkodzeń kabli lub co gorsza cewek.
 
 
Shadows 



Kolor: Ebony Black
Skąd: Woj. Małopolskie
 #5  Wysłany: 2019-06-06, 20:03   

Oczywiście, że nie ma sensu, na najzwyklejszych świecach też pojeździ. Fabrycznie ładują zwykłe świece.

Ja świece ogólnie wymieniam co rok lub 10k km jak zaleca producent, ale zdarzało się, że i trzy lata jeździłem na jednych, kupuję tanie NGK, jednoelektrodowe, kiedyś bawiłem się w przereklamowane trzy, czteroelektrodowe i inne kosmiczne wynalazki, nigdy nie widziałem różnicy. Po co więc przepłacać?
 
 
robaszek127 



Kolor: czerwony
Skąd: Przedbórz
 #6  Wysłany: 2019-06-06, 21:41   

U mnie od zawsze świece na gazie wytrzymywały ponad 50tys. Wcześniej champion, potem ngk podobno kiepskie francuskie a teraz nawet tańsze denso. Co ciekawe denso w motocyklu już śmigają drugi rok podczas gdy ngk po zimie zawsze były do zmiany bo motor nie odpalał.
 
 
Arni71 



Kolor: BU Aqua Silver Pearl
Skąd: Zabrze
 #7  Wysłany: 2019-06-07, 06:48   

Generalnie do LPG stosuje się tylko i wyłącznie świece jednoelektrodowe.
Ma to coś wspólnego bezpośrednio z konstrukcją elektrod - wieloelektrodowe świece, teoretycznie są mniej obciążające dla cewek, bo nie potrzebują tak dużo prądu do wytworzenia iskry ale ze względu na to że LPG powoduje pracę świecy w "suchych" warunkach, iskra musi być mocniejsza niż w przypadku benzyny a to gwarantuje pojedyncza elektroda.

Co do stosowania świec irydowych, platynowych itp - tu bym nie dyskutował z producentem :)
W Lupo 1.0 MPI którego miałem, fabrycznie były przewidziane jednoelektrodowe świece platynowe - do benzyny i LPG - szarpnęło mnie to 120zł za komplet ale przejeździłem na jednym komplecie 3 lata i z tego co wiem, jeżdżą kolejne 2 u kumpla.
_________________
Hyundai Tucson 2.0 16V '09 + LPG / Citroen Xsara Picasso 1.8 16V '01 + LPG
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

© 2012 by Hyundai Klub Polska Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie elementów zawartych na stronie zabronione.
Wszystkie znaki towarowe używane są wyłącznie w celach informacyjnych.
Użytkowanie Witryny oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie. Szczegółowe informacje w Regulaminie

Template created by StartVISION.pl modified by HKP. Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Wersja forum PDA/GSM